هایفوتراپی ابرو

بالا رفتن سن و عوامل محیطی، بر افتادگی نواحی مختلف پوست تاثیرگذار هستند. شل شدگی پوست همراه با ایجاد چین و چروک ها و خطوط متعدد می باشد که گرچه روندی طبیعی است و برای تمام افراد رخ می دهد اما چندان خوشایند نیست بگونه ای که بانوان و آقایان به دنبال راهکاری برای پیشگیری و درمان مشکلات پوست هستند. در میان اجزای مختلف چهره، چشم ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند که به دلیل داشتن پوست نازک، در معرض خطرات گوناگونی قرار دارند. چروک شدن و افتادگی پوست نواحی اطراف چشم همچون پلک بالا و ابرو، در ظاهر افراد تاثیر منفی گذاشته و زیبایی چشم ها را کاهش می دهد. از اینرو روش های متعددی برای بالا کشیدن ابروها و رفع نواقص پوست آن ناحیه ارائه شده است که از میان آنها می توان به هایفوتراپی به معنای امواج فراصوت متمرکز شدت بالا اشاره کرد. در حقیقت در سال های اخیر، استفاده از انواع تکنیک های جراحی صورت به دلیل خطرات متعدد کمرنگ شده است و انواع شیوه های نوین زیبایی همچون هایفوتراپی معرفی شده اند که غیر تهاجمی هستند و بدون خونریزی یا درد قابل انجام می باشند. چنانچه تمایل به آگاهی بیشتر درباره هایفوتراپی ابرو و مزایای آن را دارید، ما با تا انتهای این مطلب همراه باشید.(کلینیک نیوشا)

هایفوتراپی ابرو چیست؟

داشتن پوستی سالم، شاداب، جوان به همراه ابروهایی لیفت شده تاثیر بسزایی بر زیبایی چهره خواهد داشت. در حقیقت سفت کردن پوست نازک زیر ابرو و رفع چین و چروک های آن از اهمیت بالایی برخوردار است که امروزه از طریق روش درمانی هایفوتراپی انجام می شود. هایفوتراپی در رنج بالا نخستین بار برای درمان سرطان ها و تومورها مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه در سال ۲۰۰۹ به کاربرد آن برای لیفت ابروها پی بردند و با انجام مطالعات فراوان، سازمان بهداشت جهانی استفاده از هایفوتراپی را در رنج مشخص و معلوم امواج برای لیفت ابرو را سالم دانست و به عنوان تکنیک درمان مشکلات نواحی بالای چشم و ابرو بکار برده شد. پس از آن نیز در سال های اخیر، از هایفوتراپی برای سفت کردن پوست صورت، گردن و بدن بهره گرفته شد تا افراد به سهولت بتوانند نسبت به رفع مشکلات خود اقدام نمایند. هایفوتراپی ابرو یک روش درمانی غیرتهاجمی می باشد که ابروها را بلند و صاف می کند و حالت افتاده آنها را برطرف می نماید. امروزه این روش به عنوان راه حلی موثر برای تمام افرادی که خواهان لیفت ابرو، صاف کردن ناحیه پیشانی و برطرف کردن خطوط دور چشم هستند، پیشنهاد می گردد که حتما بایستی تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

کاشت مو

هایفوتراپی ابرو چگونه انجام میشود؟

هایفوتراپی ابرو با استفاده از دستگاه مخصوصی انجام می شود. در این روش امواج اولتراسوند شدت بالای متمرکز از دستگاه ساطع می شود و وارد پوست می شود. پس از ورود به لایه های زیرین پوست، تحریک تولید کلاژن برای رفع افتادگی، چین و چروک و همچنین لیفت ابرو آغاز می گردد. در جلسه هایفوتراپی ابتدا متقاضی آماده می گردد و نواحی تحت درمان، تمیز می شوند. سپس ژل مخصوص امواج دستگاه هایفو بر روی مناطق مشخص شده ابرو، پیشانی، نواحی بالای چشم و شقیقه ها زده می شود. سپس متخصص با استفاده از دسته ی مخصوص دستگاه هایفو، اقدام به تاباندن امواج اولتراسوند با میزان مشخص به پوست می نماید. شرایط افراد در حین ورود امواج هایفوتراپی به پوست تحت نظارت پزشک قرار می گیرد تا چنانچه احساس ناراحتی می کنند، تنظیمات دستگاه بگونه ای اصلاح شود که انجام این فرآیند برای فرد به راحتی میسر باشد. اما لازم به ذکر است به دلیل آنکه این روش هیچگونه آثار تخریبی بر ساختار پوست ندارد و صرفاً به جوانسازی و لیفت ابرو کمک می نماید لذا این شیوه کاملاً بدون درد می باشد. هایفوتراپی ابرو عموماً در یک جلسه انجام می شود و نیاز به جلسه مجدد با صلاحدید پزشک تعیین می گردد. مدت زمان مورد نیاز در این جلسه حدودا ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه می باشد که تعداد جلسات و مدت زمان به نوع پوست و وضعیت ناحیه تحت درمان بستگی دارد. همچنین این روش نیازی به بستری شدن و طی کردن دوران نقاهت ندارد و متقاضیان به راحتی می توانند بلافاصله پس از اتمام جلسه هایفوتراپی ابرو، به فعالیت ها و امور روزانه خود برسند. پس از گذشت چندین هفته از جلسه هایفو، فرآیند تولید کلاژن افزایش یافته و نتایج درمانی از ماه دوم قابل رویت خواهد بود. پوست افراد پس از هایفوتراپی، جوان تر و شاداب تر شده و ابروی آنها به سمت بالا کشیده می شود. در حقیقت هیچگونه ظاهر غیرطبیعی در چهره رخ نخواهد داد و تمامی چین و چروک های نواحی مجاور ابرو نیز رفع خواهند شد.

مزایای هایفوتراپی ابرو

• هایفوتراپی ابرو یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین شیوه های لیفت ابرو و جوانسازی پوست نواحی مجاور ابرو بشمار می رود که برخلاف جراحی ابرو، غیرتهاجمی می باشد.
• پس از جلسه هایفوتراپی، نیازی به بستری شدن و سپری کردن دوران نقاهت نمی باشد و افراد به راحتی می توانند پس از اتمام جلسه به امور روزانه و فعالیت های خود برسند.
• یکی از مزایای هایفوتراپی ابرو، انجام لیفت ابروها کاملاً بدون درد و بدون خونریزی می باشد.
• این روش در مقایسه با جراحی از خطرات کمتر و هزینه مقرون بصرفه ای برخوردار است.
• در هایفوتراپی هیچگونه برش و بخیه بر روی ابروها وجود نخواهد داشت لذا امکان ریزش موی ابروها وجود ندارد.
• این روش برای لیفت و بالا کشیدن بخش های مختلف ابرو قابل استفاده می باشد که همزمان مشکلاتی همچون چین و چروک ها و خطوط پلک بالایی چشم، نواحی پیشانی و بین ابروها رفع می شود.
• برای انجام هایفوتراپی ابرو به بیهوشی نیازی نیست و افرادی که آستانه تحمل درد بسیار پایینی داشته باشند، با استفاده از مقداری ژل موضعی بی حس کننده، به راحتی قادر به انجام هایفوتراپی می باشند.
• این تکنیک باعث جوان شدن چهره و ایجاد حالت کمانی در ابرو ها می شود.
• امواج دستگاه هایفو با ورود به لایه های زیرین پوست، تولید کلاژن را تحریک می نمایند.

کاشت مو

عوارض هایفوتراپی ابرو

هایفوتراپی ابرو در مقایسه با روش های جراحی زیبایی ابرو، از عوارض بسیار کمتری برخوردار بوده و روشی ایمن بشمار می رود. فرم‌دهی ابروها و جوانسازی پوست نواحی مجاور از جمله مزایایی است که در صورت مراجعه به کلینیک های معتبر، حاصل می شود و چنانچه افراد به مراکز غیرتخصصی مراجعه نمایند دچار عوارض حاد و شدیدی خواهند شد که ناشی از عدم تسلط پزشک و غیراستاندارد بودن دستگاه یا تشخیص های غیر صحیح می باشد. بنابراین برای پیشگیری از بروز هرگونه عارضه و انجام اصولی هایفوتراپی، بایستی به کلینیک های معتبر مراجعه نمایید و تحت نظر متخصص باشید. همچنین لازم به ذکر است با وجود آنکه از هایفوتراپی به عنوان یک درمان بدون عارضه یاد می شود اما عوارضی بسیار ناچیز و کوتاه مدت همچون التهاب، قرمزی، سوزش، کبودی، بی حسی و آلرژی در ناحیه تزریق شده ممکن است رخ بدهند که در عرض چند ساعت رفع خواهند شد. چنانچه این عوارض پایدار بود، لازم است به پزشک مربوطه مراجعه نمایید و طبق تجویز وی از دارو استفاده نمایید تا بهبودی حاصل گردد و از مصرف خودسرانه انواع پمادها، کرم ها و داروها برای رفع عوارض احتمالی هایفوتراپی خودداری نمایید.(هایفوتراپی دور چشم)

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

هایفوتراپی ابرو مناسب چه کسانی است؟

هایفوتراپی ابرو برای تمام افرادی که خواهان از بین بردن خطوط پیشانی، چین و چروک دور چشم و افتادگی ابرو هستند، مناسب می باشد. در حقیقت کلیه افرادی که از شل شدگی یا افتادگی پوست نواحی پیشانی و ابروها ناراضی هستند می توانند از هایفوتراپی بهره بگیرند. با استفاده از این روش، امکان لیفت ابروها و صاف کردن نواحی مجاور میسر می شود و لازمه ی آن، برخورداری از سلامت عمومی می باشد. یعنی چنانچه دچار بیماری ها و عفونت های پوستی، زخم های باز و ضایعات بر روی صورت خود هستید بایستی از انجام هایفوتراپی خودداری نمایید. افراد مبتلا به بیماری های خاص همچون سرطان، صرع، دیابت و مبتلایان بیماری های قلبی و عروقی و خود ایمنی نباید هایفوتراپی ابرو انجام دهند. چنانچه آکنه شدید یا کیستیک بر روی صورت دارید و از ایمپلنت های فلزی در ناحیه تحت درمان برخوردار میشید، از انجام هایفوتراپی دوری کنید. کلیه بانوان باردار و شیرده از هایفوتراپی ابرو خودداری نمایند.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی ابرو

پیش از انجام هرگونه اقدام، سوابق درمانی خود را با پزشک در میان بگذارید. چنانچه مبتلا به بیماری خاصی هستید و یا از بیماری بهبود یافته اید، کاملاً با پزشک مطرح نمایید. در جلسه مشاوره با پزشک، مصرف هرگونه دارو یا حساسیت ها و آلرژی های خود را با وی درمیان گذاشته و سوابق پزشکی خود را کاملاً شرح دهید. هایفوتراپی بایستی یک ماه پس از سایر روش های درمانی همچون لیزر، بوتاکس و تزریق هرگونه ژل انجام شود و رعایت این حداقل فاصله ضروری می باشد. از یک هفته قبل از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون آسپرین، ویتامین E و داروهای فشارخون اجتناب کنید. نوشیدن الکل و سیگار کشیدن را کنار بگذارید تا دچار عوارض پس از هایفوتراپی نشوید. روز قبل از هایفوتراپی ابرو نیز به خوبی صورت خود را با شوینده های ملایم شستشو دهید و از مصرف لوازم آرایشی در ناحیه تحت درمان در روز جلسه بپرهیزید.

ماندگاری هایفوتراپی ابرو چقدر است؟

هایفوتراپی در اصل یکی از روش های مدرن می باشد که با کمک آن به جوان سازی پوست و افتادگی آن کمک می کنند، در این روش هیچ گونه درد و خونریزی و بیهوشی و حتی بی حسی وجود ندارد و شما می توانید با اطمینان کامل آن را انجام بدهید، در حال حاضر برخی افراد به دلیل کهولت سن دچار افتادگی ابرو و پلک می شوند که چهره آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، این گونه افراد می توانند با مراجعه به پزشکان زیبایی از روش هایفوتراپی استفاده کنند، ماندگاری هایفوتراپی ابرو بسیار زیاد می باشد زیرا این روش کمک می کند تا لایه های زیرین ابرو شروع به فعالیت کنند و با تولید بیشتر کلاژن به جوان سازی سریع تر پوست کمک نمایند. ابرو ها را می توان با کمک این روش لیفت نمود که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد مثلا با انجام این کار بر روی ابرو ها می توان همواره بیش از چند سال از لیفت ابرو های خود لذت برد.

کاربرد هایفوتراپی ابرو

هایفوتراپی کاربرد های فراوانی دارند که یکی از کاربرد های آنها برای ابرو می باشد، شما می توانید در صورت افتادگی پلک و ابرو همواره به پزشک زیبایی مراجعه کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه درد و زخمی به راحتی هایفوتراپی را انجام بدهید تا ابرو های شما هم از چروک خلاص شوند و هم از افتادگی نجات پیدا کنند، این روش کمک می کند تا شما بتواند ابرو های خود را با لیفت کردن و به سمت بالا هدایت نمایید و در نتیجه چهره و چشمان خود را زیبا تر کنید. قابل ذکر است که کاربرد عالی آن برای ابرو ها باعث شده تا روز به روز به تعداد مصرف کنندگان آن هم افزوده شود. ابرو ها در اثر پیری دچار چین و روح خواهند شد که ظاهر آنها را از بین می برد، چروک ها باعث افتادگی هم می شوند به همین دلیل شما می توانید برای رهایی از درد و خونریزی و افتادگی ابرو های خود از روش هایفوتراپی بهره ببرید. کاربرد بی نظیر این روش برای ابرو ها باعث شده تا امروزه بانوان و آقایان به استفاده از این روش روی بیاورند.

نکات مهم بعد از هایفوتراپی ابرو

پس از اتمام جلسه درمانی هایفوتراپی ابروها، کمپرس سرد را روی محل تحت درمان قرار ندهید و خودسرانه اقدام به مصرف مسکن ها و داروها نکنید. توصیه می شود تا ۱ روز پس از هایفوتراپی ابروها از آرایش ابروها، پلک ها، چشم و پیشانی خودداری کنید تا دچار حساسیت نشوید. در مورد روتین ها و محصولات مراقبت از پوست خود نیز با پزشک در ارتباط باشید و چنانچه استفاده از آنها برای شما ممنوعیت داشته باشد، از مصرف آنها بپرهیزید. اما آنچه لازم به ذکر است عدم مصرف انواع لایه بردارها تا دو هفته پس از هایفوتراپی می باشد تا ناحیه تحت درمان به خوبی ترمیم شود. همچنین از استفاده از روش های موزدایی متعدد همچون اپلاسیون، لیزر، وکس، بند انداختن و کرم موبر بر روی صورت و برداشتن ابروها با موچین تا ۳ روز بعد از هایفوتراپی ابرو خودداری نمایید. در روز اتمام جلسه و فردای آن، صرفاً از پاک کننده‌ ها و شوینده های ملایم و سازگار با پوست استفاده نمایید و از مواد شوینده قوی بر روی پوست استفاده نکنید. در هفته های اول پس از هایفوتراپی ابرو، از مصرف ویتامین C و کلیه داروهای تحریک کننده پوست خودداری کنید و از تعریق یا ورزش های شدید که منجر به عرق پیشانی و ابروها شود پرهیز کنید. لازم به ذکر است که امکان استفاده از سایر روش های جوانسازی پوست و لیفت نواحی مختلف صورت، پس از گذشت دو هفته از جلسه هایفوتراپی قابل انجام می باشد.

ایا هایفوتراپی ابرو روش دائمی است؟

هایفوتراپی روشی است که بر روی بافت های زیرین پوست تاثیر مستقیم و به سزایی می گذارد تا آنها شروع به کلاژن سازی کنند و در نتیجه هم از افتادگی و چروک شدن دور بمانند و هم در صورت داشتن چروک و افتادگی به سرعت درمان شوند، هیچ روشی در حال حاضر برای لیفت ابرو ها به صورت دائمی عمل نمی کند و شما تنها می توانید برای مدت زمان کوتاه و یا طولانی ابرو های خود را بالا نگه دارید، هلیفوتراپی از روش هایی می باشد که بیشترین سطح ماندگاری و دوام را به خود اختصاص داده است، البته برخی افراد که پوستی مناسب و قوی دارند می توانند با انجام هایفوتراپی لیفت را بیشتر کنند و حتی ممکن است که آنها تا زمان دیری کامل دچار افتادگی نشوند.

سخن پایانی

میزان ماندگاری هایفوتراپی ابرو و جوانسازی آن، همچون سایر روش های درمانی با توجه به ویژگی های فردی متفاوت خواهد بود. در حقیقت عواملی همچون سن افراد، مسائل ژنتیکی، نوع تغذیه، میزان قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، چگونگی ناحیه تحت درمان و میزان افتادگی ابروها در تعیین مدت زمان ماندگاری هایفوتراپی ابرو تاثیرگذار خواهند بود.

نظرات مشتریان