اگزیمیا بازو

تجمع چربی در بدن برای بسیاری از افراد آزار دهنده است، به خصوص هنگامی که این چربی در ناحیه‌ای خاص انباشته شود. بازو یکی از این همین نواحی است که معمولا با افزایش وزن، چربی‌های ذخیره‌ای در آن انباشته می‌شوند؛ از این رو، امروزه بسیاری از افراد در جستجوی روشی برای از بین بردن چربی‌های اضافه بازو هستند.چاقی بازو هنگامی تشخیص داده می‌شود که فرد دست خود را دراز کرده و در بازوی خود قسمتی آویزان را مشاهده کند. این قسمت آویزان، همان چربی احاطه کننده ماهیچه‌ بازو است. معمولاً چاقی بازو در بانوان بیشتر به چشم می‌خورد.برای لاغری بازو راهکارهای متعددی ارائه شده است، از حرکات ورزشی ویژه گرفته تا رژیم‌های غذایی متفاوت برای لاغری بازو توصیه می‌شود، اما این راهکارها معمولا زمان‌بر بوده و ممکن است افراد را به نتیجه دلخواه نرسانند؛ برای مثال، نوعی از چاقی و آویزان شدن بازو به علت شل شدن پوست رخ می‌دهد. در این نوع چاقی، حرکات ورزشی تنها می‌توانند تاثیر محدودی در سفت کردن بازو داشته باشند.امروزه در کنار شیوه های جراحی باز، انواع تکنیک های مدرن روی کار آمده اند تا افراد را به اندام ایده آل برسانند و مشکلات پوستی را رفع نمایند. در این میان، استفاده از دستگاه های لاغری موضعی، طرفداران بسیاری پیدا کرده است که کلینیک های زیبایی اینگونه خدمات را ارائه می دهند و پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان هستند. یکی از این روش ها، با نام اگزیمیا معرفی می گردد که جزو دستگاه های بسیار پیشرفته و عالی برای لاغری موضعی نقاط مختلف بدن به ویژه بازوها می باشد که در این مطلب قصد معرفی اگزیمیا بازو را داریم.(کلینیک زیبایی نیوشا)

اگزیمیا بازو چیست؟

اگزیمیا موثرترین روش برای لاغری موضعی، رفع سلولیت، لیفت پوست، کاهش چربی، سفت شدن و استحکام پوستی می باشد که از طریق دستگاه مخصوصی قابل انجام می باشد. اگزیمیا برای رفع چاقی نواحی مختلف بدن و کم کردن سایز افراد کاربرد دارد. لیفت بخش‌ هایی همچون ران‌ها، غبغب، پهلوها، شکم، باسن، بازوها و دیگر نقاط بدن توسط این دستگاه انجام می گیرد. افرادی که به دلیل افزایش و تجمع چربی دچار چاقی در اندام های مختلف بدن خود هستند و یا پوست آنها در نقاطی همچون شکم، بازو و پهلو به دلیل افزایش سن، شل و افتاده شده است می توانند از مزایای دستگاه اگزیمیا بهره بگیرند و چربی انباشت شده و پوست شل شده را رفع نمایند‌. بدون شک کاهش وزن و ورزش کردن، تاثیر مستقیمی بر ایده آل شدن سایز اعضای مختلف بدن دارد اما گاهی اوقات، بافت های چربی به آسانی رفع نخواهند شد و نیازمند استفاده از روش غیر تهاجمی اگزیمیا خواهیم بود‌. یکی از اندام هایی که برای درمان با دستگاه بسیار مورد توجه قرار می گیرد، بازوها می باشد. در همین راستا، بافت چربی بازو ابتدا توسط پزشکان شناسایی می‌ شود و در صورت تایید، فرد برای انجام مراحل درمانی آماده می شود. دستگاه اگزیمیا بافت‌ پوست را برای تعیین میزان نفوذ پذیری بررسی می کند و سپس دستگاه، با ارسال امواج و لیزر که در لایه های پوست حرارت ایجاد می کنند، سلول های چربی بازو را می شکند. در حقیقت امواج ارسال شده از دستگاه، متابولیسم درون سلول ها را تحریک کرده و چربی آن ها را حذف می نماید. در نهایت پس از رفع چربی ها امکان جوانسازی، فرم‌دهی و لیفت پوست میسر می شود و بازوها در کنار لاغر شدن، پوست شل و افتاده ای نیز نخواهند داشت.

اگزیمیا بازو

مزایای اگزیمیا بازو

• اگزیمیا یک روش غیر تهاجمی بوده و بدون نیاز به جراحی، بستری و بیهوشی انجام می گیرد. از این جهت، اگزیمیا بازو برای تمام افرادی که روش های غیر جراحی را ترجیح می دهند مناسب می باشد.
• یکی از مزایای مهم اگزیمیا بازو، بدون عارضه بودن آن است. در حقیقت این دستگاه، عوارض شدید و حادی را ایجاد نمی کند.
• اگزیمیا بازو بدون برش محل موردنظر، بدون درد خونریزی انجام می گیرد و بسیار ایمن می باشد.
• این روش محدودیت سنی و جنسیتی خاصی نداشته و برای تقویت پوست، لاغری موضعی، جلوگیری از افتادگی پوست، پیشگیری از شل شدگی، رفع سلولیت یا بهبود پوست پرتقالی بسیار موثر می باشد.
• اثرگذاری و مشاهده نتیجه اگزیمیا، سریع بوده و افراد در همان هفته های اول، شاهد تغییرات واضحی در کاهش چربی های بازو، لیفت پوست و بهبود تناسب حجم آن خواهند بود.
• یکی از مزایای قابل توجه اگزیمیا بازو، امکان انجام آن برای تمام افراد، حتی مبتلایان به بیماری های زمینه ای، می باشد. افرادی که دچار بیماری هایی همچون دیابت و فشار خون باشند، با توجه به نظر پزشک و مشورت با وی، در بعضی مواقع که بیماری تحت کنترل باشد قادر به استفاده از دستگاه اگزیمیا برای بازوها خواهند بود.
• اثرات و نتایج حاصل از اگزیمیا بر روی بازو در طولانی مدت ماندگار خواهد بود.
• اگزیمیا سبب افزایش جریان اکسیژن خون در بازوها و سفت شدن پوست آن می شود.

اگزیمیا بازو برای چه افرادی مناسب است؟

امروزه داشتن تناسب اندام از اهمیت بالایی برخوردار شده است زیرا چاقی از اصلی ترین دلایل بروز بیماری های مختلف است که در اثر عوامل متعددی همچون کم تحرکی، داشتن سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای نامناسب، رخ می دهد. بنایراین در کنار داشتن رژیم غذایی سالم و انجام ورزش منظم، استفاده از دستگاه لاغری موضعی اگزیمیا برای رسیدن به اندام ایده آل ضروری می باشد تا با بهره گیری از این دستگاه، نسبت به رفع موثرتر چربی ها اقدام نمود. بنابراین کلیه افرادی که خواهان لاغر شدن بازو و رفع چربی آن هستند می توانند از روش اگزیمیا استفاده نمایند. علاوه بر این مسئله، بسیاری از افراد دچار سلولیت هستند‌؛ در حقیقت سلولیت به چربی هایی گفته می شود که رفع شدن آنها در بعضی مواقع، ارتباطی با کاهش وزن نداشته و بهتر است از دستگاه اگزیمیا برای این منظور استفاده شود‌. بر همین اساس، کلیه افرادی که دچار سلولیت بازو هستند می توانند از این روش درمانی غیر تهاجمی استفاده نمایند. همچنین افرادی که وضعیت غدد آنها در شرایط نرمالی باشد و اضافه وزن بیش از حد نداشته باشند، می توانند از این شیوه استفاده کنند. توجه داشته باشید که چنانچه در بخش بازو در گذشته، سابقه جراحی داشته اید آن را با پزشک مطرح نمایید و افراد زیر ۱۸ سال و بانوان باردار از انجام اگزیمیا خودداری نمایند.

اگزیمیا بازو

عوارض اگزیمیا بازو

یکی از مسائلی که پیش از انجام اگزیمیا بازو، توسط متقاضیان مورد توجه قرار می گیرد، عوارض آن است. در حقیقت این روش درمانی، عارضه خاصی ندارد و سبب حساسیت نمی شود. این دستگاه بدون ایجاد درد و خونریزی می تواند چربی های انباشت شده را حذف کند و پوست بازو را مستحکم نماید تا علاوه بر تنظیم حجم ایده آل، از شل شدن بازو جلوگیری نماید.

چه مراقبت هایی باید قبل از اگزیمیا بازو صورت بگیرد؟

قبل از اگزیمیا بازو، با پزشک متخصص مشورت کرده و تحت نظر وی باشید. تمام سوابق پزشکی، حساسیت های دارویی، سوابق جراحی در محل بازو را به اطلاع متخصص برسانید. چنانچه در حال مصرف داروی خاصی هستید آن را با پزشک در میان بگذارید و پس از تایید اگزیمیا برای درمان شما، نسبت به استفاده از آن اقدام نمایید.

تجمع چربی در بازو به چه دلایلی رخ می‌دهد؟

یکی از علل مهم چاقی بازو، عوامل ژنتیکی و ارثی است. در کنار ویژگی‌های ارثی، عوامل محیطی نیز در انباشته شدن چربی در این ناحیه موثر هستند. برخی از عوامل محیطی مسبب چاقی بازو عبارتند از:

  • افزایش وزن: اگر فرد دچار کم تحرکی و مصرف بیش از حد غذاهای آماده باشد، دچار افزایش وزن می‌گردد. نوع چاقی هر فرد، معمولا بر اساس ژن‌های موجود در بدنش تعیین می‌شود. در برخی افراد، سلول‌های چربی‌ در دست‌ها (به خصوص بازوان) تجمع می‌یابند.
  • رژیم غذایی نامناسب: عدم کنترل کالری مصرفی روزانه، یکی از اصلی‌ترین دلایل تجمع چربی در بدن و چاقی بازو به شمار می‌رود. مصرف بیش از حد غذاهای چرب و شیرین، منجر به ذخیره چربی در اندام‌ها می‌گردد. برای پیشگیری از این فرآیند، بهتر است که مصرف نوشابه، شیرینی و شکلات، فست فود و نان سفید را محدود کنید.
  • هورمون‌ها: عواملی مانند استرس، کم خوابی، مصرف غذاهای آماده و کم تحرکی می‌توانند موجب بر هم خوردن تعادل هورمون تستسترون در بدن می‌گردند. اگرچه تستسترون هورمونی مردانه است، اما در بدن زنان نیز مقادیر معینی از آن یافت می‌شود. این هورمون در بدن هر دو جنس مونث و مذکر عضله می‌سازد. در نتیجه، اگر تستسترون در بدن کاهش یابد، ذخیره چربی جایگزین عضله سازی می‌گردد. این اتفاق ممکن است منجر به چاقی و آویزان شدن بازو شود.
  • افزایش سن: یکی از مهم‌‌ترین عوامل چاقی و شل شدن بازو، افزایش سن در بانوان است. با افزایش سن، عضلات بازو به تدریج تحلیل رفته و چربی جایگزین آن‌ها می‌شود.
اگزیمیا بازو
اگزیمیا بازو
اگزیمیا بازو

مراقبت های بعد از اگزیمیا بازو

بعد از اگزیمیا بازو، ناحیه تحت درمان را ماساژ دهید و فعالیت های ورزشی روزانه تجویز شده متخصص را حتما پیگیری و اجرا نمایید. از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین پرهیز کرده و به جای آن، مصرف آب را افزایش دهید و روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. بعد از اگزیمیا بازو، رژیم غذایی مناسب را رعایت نمایید و از استعمال دخانیات و مصرف الکل خودداری کنید تا بهترین نتیجه را شاهد باشید.

لاغری بازو با اگزیمیا چگونه انجام می‌شود؟

اگزیمیا دستگاهی چند منظوره و مدرن، با قابلیت زیباسازی پوست و لاغری اندام‌ها است. این دستگاه محصول کشور ایتالیا و طی ۵ مرحله چربی‌های اضافه بازو را از بین برده و پوست را سفت می‌کند. مراحل کار دستگاه اگزیمیا به شرح زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا با برنامه Mytouch 2.0 بدن فرد معاینه و آنالیز می‌شود، سپس یک مدل سه بعدی و شخصی از تغییرات بدن طراحی می‌گردد؛ در نتیجه، فرد می‌تواند تغییرات بدن خود را قبل و بعد از لاغری بازو با اگزیمیا مشاهده کرده و با آرامش خاطر از اگزیمیا استفاده کند.
  • مرحله دوم: این مرحله به کمک میکرودرمولیفت انجام می‌شود. دستگاه میکرودرمولیفت وظیفه لایه‌برداری و سفت کردن پوست را بر عهده دارد؛ در واقع، این دستگاه پوست را به تولید سلول‌های سالم و جوان ترغیب می‌کند. در نتیجه پوست سفت و شفاف خواهد شد.
  • مرحله سوم: در گام سوم، از دستگاه لیزر استفاده می‌شود. این لیزر چند قطبی و لرزاننده بوده و سلول‌های چربی گزینش شده را حذف می‌کند. استفاده از این دستگاه موجب خونریزی نمی‌گردد و عوارض جانبی نیز به همراه ندارد.
  • مرحله چهارم: در مرحله پنجم دستگاه اندورادیومگ به کار برده می‌شود. اندورادیومگ سلول‌های درون پوست را به طور دسته جمعی تحریک می‌کند. این دستگاه ۴ نوع ماساژ حرکتی داشته که می‌تواند برای تمام نواحی بدن مورد استفاده قرار گیرند. اندورادیومگ قادر به تحریک مغناطیسی پوست نیز می‌باشد. این عمل، به رگ‌های خونی و اتم‌های موجود در آن‌ها انرژی داده و فرایند اکسیژن رسانی به پوست را بهبود می‌بخشد.
  • مرحله پنجم: در گام آخر، فناوری رادیوپوریشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. رادیوپوریشن پوست را تحریک به تولید کلاژن و الاستین می‌کند. این دو پروتئین، پوست را شاداب و جوان نگه می‌دارند و مانع تشکیل چین و چرک در سطح پوست می‌شوند.

برای ماندگاری اثر اگزیمیا چه کنیم؟

همانطور که می‌دانید، لاغری بازو و تمام اندام‌های بدن با هیچ روشی دائمی نیست و چاقی تحت شرایط خاصی قابل برگشت خواهد بود. از همین رو، به منظور جلوگیری از تجمع دوباره چربی‌ها در بازو و همچنین شل شدن پوست، رعایت نکات زیر توصیه می‌گردد:

  • مصرف پروتئین کافی
  • بلند کردن وزنه
  • خواب کافی و باکیفیت
  • انجام ورزش‌های استقامتی
  • مصرف خوراکی‌های افزایش دهنده هورمون استروژن

اگزیمیا بازو چقدر تاثیر دارد؟

با توجه به مکانیسم های ترکیبی موجود در این دستگاه همچون حذف چربی و لیفت پوست بازو، نتایج و اثرات مشهودی پس از جلسه اول رویت خواهد شد. بدون شک با انجام فعالیت های بدنی روزانه و ورزش منظم، رعایت رژیم غذایی و مصرف غذاهای سالم، کاهش وزن و رعایت مراقبت های تجویز شده از سوی پزشک، اگزیمیا برگشت ناپذیر و دائمی خواهد بود؛ اما چنانچه نکات لازم مورد توجه قرار نگیرد، ماندگاری و تاثیر این شیوه درمانی کوتاه مدت خواهد بود.

سخن پایانی

اگزیمیا بازو یکی از موثرترین روش های لاغری و زیبایی فرم بازوها بشمار می رود که سبب از بین رفتن ترک‌های پوستی، رفع سلولیت، بهبود افتادگی، رفع شل شدگی و حذف چربی های بازو می شود. امروزه افراد در کنار رژیم های غذایی و کاهش وزن می توانند با استفاده از اگزیمیا، مشکلات موضعی اندام های مختلفی همچون بازوها، شکم، ران ها و پهلوها را بهبود دهند و اعتماد بنفس خود را باز یابند.

نظرات مشتریان