تزریق ژل

تزریق ژل (فیلرها) از روش‌های زیبایی است بر روی پوست اعمال می‌شود. فیلرها (پرکننده‌ها) به طور خاص برای کاهش چین و چروک پوست، ایجاد حجم، شکل دادن به صورت و حتی هیدراته کردن و احیای پوست تولید شده‌اند.با گذشت زمان به طور طبیعی چربی زیر پوست صورت از بین می‌رود. به دنبال آن با نزدیک شدن عضلات صورت به سطح پوست، خطوط لبخند و چین و چروک‌های دور لب و چشم آشکار می‌شوند. همچنین به تدریج با کم شدن خاصیت ارتجاعی و کششی پوست کاهش حجم، صورت می‌گیرد. از آنجایی که بسیاری از مردان و زنان جوان علاقه‌مند به داشتن لب‌های چاق، گونه‌های برجسته و صورت خوش‌فرم و بدون چین‌وچروک هستند، تزریق ژل به طور طبیعی این خواسته آنها را برآورده می‌کند.اگر در فکر تزریق ژل هستید، خواندن این مقاله به شما در تصمیم‌گیری درست کمک می‌کند؛ زیرا به تمام چیزهایی که باید قبل از تزریق ژل بدانید، در این مطلب به طور کامل اشاره کرده‌ایم.

تزریق ژل چیست؟

پرکننده‌ها(fillers) مواد ژل مانندی هستند که به طور مستیقم در زیر پوست با هدف زیباسازی صورت تزریق می‌شوند. در هر سال بیش از یک میلیون نفر تزریق ژل را که یک درمان محبوب برای جوان‌سازی صورت است، انتخاب می‌کنند. تزریق ژل روشی مقرون به صرفه است که بدون نیاز به جراحی و ایجاد عوارض خطرناک باعث زیباسازی چهره می‌شود.

تزریق ژل چه کاری انجام می‌دهد؟

شاید در نگاه اول فکر کنید کاربرد تزریق ژل فقط در پر کردن چین‌ و چروک‌های صورت و برجسته‌سازی لب‌ها و گونه‌ها است. لازم است بدانید که تزریق ژل کاربرد‌های زیادی دارد، از جمله: برطرف کردن خط خنده، برطرف کردن خطوط ایجاد شده بین دو ابرو، پرکردن گودی زیر چشم، فرم‌دادن به لب‌ها و هموارسازی آنها، پرکردن اثر فرورفتگی زخم‌ها، افزایش سایز سینه و باسن، درمان افتادگی پوست ناحیه زیر گردن، زاویه‌سازی صورت، ایجاد تقارن و صاف‌سازی بینی.

تزریق ژل

تزریق ژل برای چه نواحی قابل انجام است؟

تزریق ژل به منظور جلوگیری و کاهش علائم پیری و درمان خطوط صورت و چروک‌ها انجام می‌شود. به تازگی تزریق ژل برای افزایش حجم اعضای صورت مانند برجستگی گونه‌ها، افزایش حجم لب‌ها، ایجاد پوست صاف‌تر، بینی راست‌تر و خوش فرم کردن چانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تزریق ژل در سایر قسمت‌های بدن مانند گردن، دست‌ها و ناحیه قفسه سینه و چاک سینه به منظور جوان‌سازی پوست قابل استفاده است. از دیگر نواحی که می‌توان تزریق ژل را می‌توان در آن قسمت انجام داد، می‌توان به باسن و سینه‌ها اشاره داشت.

نتایج تزریق ژل چه هنگامی قابل مشاهده است؟

تزریق ژل در کلینیک زیبایی به صورت سرپایی انجام می‌شود. شخص بعد از تزریق ژل می‌تواند اثرات آن را در چهره خود مشاهده کند. البته به دلیل تورم ایجاد شده به طور دقیق نمی‌توان نتایج تزریق ژل را مشاهده کرد. بعد از اینکه عوارض جانبی تزریق ژل از بین رفت، نتایج آن به خوبی قابل تشخیص است. البته باید متذکر شویم اگر پزشک با مهارت تزریق ژل را انجام دهد، ممکن است خیلی از افرادی که با شما برخورد دارند، متوجه تزریق آن نشوند و تصور کنند که چهره شما کاملاً  طبیعی است.

ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟

تزریق ژلیک روش دائمی برای جوان‌سازی و زیباتر کردن چهره نیست، بلکه یک روش موقت و غیردائمی محسوب می‌شود. میزان ماندگاری تزریق ژل به نوع ژل و شخص بستگی دارد. به طور معمول ماندگاری تزریق ژل بین ۶ الی ۱۸ ماه است. به دلیل اینکه نتایج تزریق ژل تقریباً بعد از ۶ ماه از بین می‌رود، پزشکان توصیه می کنند در سال یک الی دو مرتبه این عمل را تکرار کنید.

تزریق ژل چگونه انجام می‌شود؟

تزریق ژل در مقایسه با روش‌های جراحی زیبایی طرفداران بیشتری دارد. زیرا در هنگام تزریق ژل هیچ‌گونه بریدگی و خراش بر روی پوست صورت نمی‌گیرد. تزریق ژل یک روش غیرتهاجمی است. علاوه‌بر این تزریق ژل به صورت سرپایی در کلینیک زیبایی توسط پزشک انجام می‌شود. به طور معمول مراحل تزریق ژل به شرح زیر است:

پزشک زیبایی ناحیه مورد نظر برای تزریق ژل را مشخص می‌کند

ناحیه مشخص شده توسط پزشک مورد پاک‌سازی و استریل قرار می گیرد

پزشک به ناحیه‌ای که قرار است ژل تزریق کند، بی‌حسی موضعی می‌زند.

در نهایت بعد از آماده‌سازی ناحیه تزریق، با استفاده از سوزن ژل مورد نظر تزریق می‌گردد.

بعد از تزرق ژل پزشک فوراً بسته یخ را روی محل تزریق قرار می‌دهد تا کبودی و تورم ناشی از تزریق ژل کاهش یابد.

زمان تزریق ژل در مقایسه با عمل جراحی زیبایی بسیار اندک است. زمان تزریق ژل به ناحیه مورد نظر بستگی دارد؛ با این حال ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. به دلیل بی‌حسی موضعی محل تزریق، افراد درد بسیار کمی حس می‌کنند.

تزریق ژل

تفاوت تزریق ژل با بوتاکس در چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم بیشتر در مورد تزریق ژل و سوالات رایج درباره آن صحبت کنیم، بهتر است کمی به تفاوت‌های میان تزریق ژل و بوتاکس اشاره داشته باشیم. بسیاری از مرم فکر می‌کنند که تزریق ژل و بوتاکس از لحاظ کارایی و نتیجه تفاوت چندانی با هم ندارند، در حالی که این دو کاملاً متفاوت از هم هستند.

برای درک بهتر تفاوت میان تزریق ژل و بوتاکس باید بدانید که چین‌ و چروک‌های صورت دارای دو نوع هستند. نوع اول چین‌ و چروک‌های دینامیکی که در اثر فعالیت‌های عضلانی ناشی از حرک صورت به وجود می‌آیند. به عنوان مثال چروک‌هایی که در اثر بالا بردن ابروها ایجاد می‌شوند، در این نوع قرار می‌گیرند.

نوع دوم چین ‌و چروک‌های صورت استاتیک هستند. به عنوان مثال چروک‌های اطراف لب و بینی در این گروه قرار می‌گیرند.  این چروک‌ها در اثر گذر زمان به خاطر از بین رفتن الاستیک و کلاژن پوست به وجود می‌آیند و حرکات صورت نقشی در ایجاد آنها ندارد.

بوتاکس یک نورکسین است که به عنوان بهترین گزینه برای از بین بردن چین ‌و چروک‌های دینامیکی در نظر گرفته می‌شود. این چروک‌ها در اطراف چشم، فاصله بین دو ابرو و روی پیشانی مشاهده می‌شوند. بعد از تزریق بوتاکس به تدریج می‌توانید شاهد اثرات آن باشید. به طور معمول مشاهده اثر درمانی کامل بوتاکس بین چند روز تا یک هفته طول می‌کشد.

چین‌وچروک‌های استاتیک با تزریق ژل (پرکننده‌ها) و بوتاکس قابل درمان هستند. پرکننده‌ها به طور معمول از اسیدهیالورونیک ساخته‌ می‌شوند. حتماً می‌دانید که هیالورونیک به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود. به همین خاطر پرکننده‌ها برای افزایش حجم و برجسته‌سازی گونه‌ها و لب‌ها بهترین گزینه هستند. نتایج تزریق ژل را می‌توان قبل از ترک کلینیک زیبایی، مشاهده کرد. البته اثر نهایی آن بعد از برطرف شدن تورم ایجاد شده، قابل مشاهده است.

با بیان این تفاوت‌ها حتماً متوجه شدید که انتخاب بوتاکس و تزریق ژل به نوع چین ‌و چروک‌هایی که قصد درمان آن را دارید، بستگی دارد. با این حال می‌توانید نظر پزشک خود را در این‌باره بپرسید.

آیا تزریق ژل عوارض جانبی دارد؟

در هنگام تزریق ژل عوارض جانبی به ندرت اتفاق می‌افتد. با این حال عوارضی همچون کبودی، قرمزی، خارش، تورم و انسداد عروقی (زمانی که مواد پرکننده به صورت تصادفی به رگ‌های خونی تزریق می‌شوند و باعث انسداد و آسیب به بافت خون می‌شوند) ممکن است در برخی از افراد دیده شود. این عوارض معمولاً یک هفته بعد از تزریق ژل از بین می‌روند.  

در موارد بسیار نادر احتمال آسیب عصبی، واکنش‌های آلرژیک و عفونت وجود دارد. برای اینکه عوارض جانبی و آسیب‌های احتمالی تزریق ژل را به حداقل برسانید، توصیه می‌کنیم حتماً به پزشکان متخصص و قابل اعتماد مراجعه نمایید.

چه کسانی نباید تزریق ژل انجام دهند؟

«چه کسانی نباید تزریق ژل انجام دهند؟» این سوال یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که قبل از تزریق ژل باید در جلسه مشاوره از پزشک متخصص درباره آن پرسیده شود. تزریق ژل برای خانم‌های باردار، مادران شیرده، افراد دیابتی، بیماران قلبی، افراد مبتلا به مشکلات خودایمنی، افرادی که عفونت فعال دارند و کسانی که به مواد تزریق کننده حساس هستند، توصیه نمی‌شود. اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید، حتماً از پزشک متخصص در مورد موارد منع تزریق ژل سوال بپرسید.

تزریق ژل
تزریق ژل
تزریق ژل

آیا تزریق ژل دارای انواع مختلفی است؟

انواع مختلفی از پرکننده‌های صورت وجود دارد که مورد تایید سازمان FDA است. به طور کلی این پرکننده‌ها براساس موادی که از آنها ساخته شده‌اند، طبقه‌بندی می‌شوند. به طور معمول در هنگام تزریق ژل از پرکننده‌های زیر استفاده می‌کنند:

اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid): این ماده ژل مانند به طور طبیعی در بدن وجود دارد. تزریق ژل HA برای افزایش حجم لب‌ها، گونه‌ها و چانه‌ها و همچنین هموار کردن چین‌وچروک‌های اطراف چشم، لب‌ها، پیشانی، وسط دو ابرو و روی بینی استفاده می‌شود. این ژل به خاطر داشتن کمترین عوارض جانبی و بیش‌ترین تاثیر در زیبایی چهره به عنوان بهترین پرکننده شناخته شده است.  نتایج تزریق ژل اسید هیالورونیک معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

کلسیم هیدروکسیل آپاتیت (Calcium hydroxylapatite): در این پرکننده از کلسیم به صورت ذرات میکروسکوپی استفاده شده است. کلسیم هیدروکسیل آپاتیت به صورت ژل در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. این پرکننده از ژل اسیدهیالورونیک ضخیم‌تر بوده، بنابراین برای پرکردن چروک‌های عمیق مناسب‌تر است. نتایج تزریق CaHA به طور متوسط تا یک سال ماندگاری دارد.

پلی- ال لاکتیک اسید (Poly-L-lactic acid): این ژل یک اسید بیولوژیک است که به جای پرکردن چروک‌های صورت باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌شود. به همین خاطر در استحکام پوست و کاهش چین‌وچروک‌های آن بسیار تاثیرگذار است. این پرکننده در بازار تحت نام تجاری Sculptra Aesthetic عرضه می‌شود. تزریق آن در پرکردن چین ‌و چروک‌های عمیق و افزایش حجم چربی از بین رفته بسیار موثر است. نتایج تزریق پرکننده پلی- ال لاکتیک اسید حداقل تا دو سال باقی می‌ماند؛ به همین خاطر یک پرکننده نیمه پایدار به شمار می‌رود.

پلی متیل متاکریلات (Polymethylmethacrylate): یکی از فیلرهای با ماندگاری بالا است که در ترکیب آن میکرواسفر‌های کوچک و مقدار زیادی کلاژن یافت می‌شود. از  پرکننده PMMA بیشتر برای از بین‌بردن چروک های عمیق و افزایش حجم لب و گونه استفاده می‌کنند. به دلیل عوارض بالای PMMA مانند عفونت در مباحث زیباشناسی کمتر از آن استفاده می‌شود.

انتخاب بهترین پرکننده برای تزریق به ناحیه‌ای که قرار است در آنجا تزریق انجام شود، بستگی دارد. برخی از مارک‌های معمول و شناخته شده برای تزریق ژل عبارتنداز: Juvederm، Belotero، Restylane و Teosyal. با اینکه پرکننده‌های بسیاری در بازار وجود دارد، پزشکان ترجیح می‌دهند از یک نام تجاری خاص استفاده کنند. برای اینکه مطمئن شوید، پزشک شما پرکننده‌ای را که موثر و ایمن است برای تزریق ژل انتخاب کرده، می‌توانید بررسی کنید که آیا مورد بررسی سازمان دارو و غذای آمریکا (FDA) است یا نه.

توصیه می کنیم از پزشک خود در مورد پرکننده‌ای که انتخاب کرده است، سوال بپرسید. اگر پزشک ویژگی‌های فیزیکی فیلر انتخابی را به خوبی درک کرده و از مناسب بودن آن برای تزریق در ناحیه مورد نظر مطمئن باشد، تزریق ژل بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت.

هزینه تزریق ژل چقدر است؟

هزینه تزریق ژل برای افراد بسیار مهم است. برای هزینه تزریق ژل نمی‌توان یک مقدار واحد مشخص کرد. زیرا هزینه آن به نوع ژل مورد استفاده، میزان تزریق، ناحیه تزریق شده و فردی که ژل را تزریق می کند، بستگی دارد.گاهی اوقات ممکن است با تبلیغ‌هایی همچون تزریق ژل ارزان مواجه شوید، لازم است بدانید که هیچ ارزانی بدون علت نیست. به احتمال زیاد این افراد از ژل‌های بی کیفیت برای تزریق استفاده می‌کنند و هیچ‌گونه تخصص خاصی در زمینه تزریق ژل ندارند. پس هیچ‌گاه به خاطر ارازن بودن سلامت خود را به خاطر نیاندازید، چرا که عوارض آن هزینه‌های بیشتری را به شما متقبل می‌کند.

کجا می‌توان تزریق ژل را انجام داد؟

متاسفانه در ایران در مباحث زیباشناسی به روش غیرجراحی، مانند تزریق ژل و بوتاکس بسیاری از افراد غیرحرفه‌ای فعالیت دارند. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از تزریق ژل دریافت کنید و هیچ‌گونه عوارضی جبران‌ناپذیری بعد از انجام آن برایتان به وجود نیاید، اطمینان حاصل کنید که تزریق ژل توسط یک پزشک متبحر انجام می‌شود.توجه داشته باشید محیطی که تزریق ژل در آنجا صورت می‌گیرد، کاملاً بهداشتی و تمیز باشد. همچنین از وسایل و تجهیزات بهداشتی برای تزریق ژل در زیر پوست استفاده شود. زیرا در اثر رعایت نکردن بهداشت ممکن است خطرات زیادی مانند عفونت به وجود آید.قبل از انجام تزریق ژل درباره پزشک انتخابی خود تحقیق کنید. عکس‌های افرادی را که تزریق ژل انجام داده‌اند، حتماً ببینید. از پزشک خود درباره علت انتخاب پرکننده، مقدار تزریق، تکنیک تزریق (سوزن یا کانولا) و مدت زمانی که طول می کشد عوارض جانبی برطرف شود، سوال بپرسید. در نهایت لازم است بدانید اگر پزشک شما بهترین پرکننده را برای تزریق انتخاب کند و تزریق ژل را به بهترین کیفیت ممکن انجام دهد، کمتر کسی متوجه تزریق آن در زیر پوست شما می‌شود، زیرا چهره شما کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

تزریق ژل در طولانی مدت چه خطراتی به همراه دارد؟

چنان‌چه برای تزریق ژل از اسید هیالورونیک (بهترین پرکننده) استفاده شود، هیچ‌گونه خطری در طولانی مدت به وجود نخواهد آمد. زیرا اسیدهیالورونیک یک ماده طبیعی در بدن است که به تدریج جذب می‌شود. البته گاهی اوقات، افراد به دلیل سپردن تزریق ژل به افراد غیرمتخصص ممکن است با خطرات جبران‌ناپذیری مواجه شوند.

آیا تزریق ژل در سن خاصی باید انجام شود؟

اکثر افراد تزریق ژل را یک عامل موثر در جوان‌سازی صورت می‌دانند. به همین خاطر تصور عموم بر این است که تزریق ژل فقط برای افراد مسن موثر است. همانطور که بیان کردیم تزریق ژل علاوه‌بر از بین‌بردن چین و ‌چروک‌هایی که در گذر زمان ایجاد می‌شود، برای برجسته سازی گونه، لب، چانه و حتی صاف‌کردن بینی نیز کاربرد دارد. پس می‌توان گفت برای تزریق ژل محدودیت سنی وجود ندارد. مردان و زنان جوان و مسن می‌توانند از تاثیرات زیباسازی آن لذت ببرند. البته پزشکان توصیه می‌کنند که تزریق ژل باید بعد از سن بلوغ (۱۸ سالگی) انجام شود.

نکاتی که بعد از تزریق ژل باید بدانید

پزشک زیبایی بعد از تزریق ژل به شما توصیه‌هایی می‌کند، رعایت آنها را حتماً جدی بگیرید. رایج‌ترین نکاتی که بعد از تزریق ژل باید بدانید، شامل موارد زیر است:

فرد بعد از تزریق ژل تا ۲۴ ساعت باید از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی خودداری کند.

از رفتن به حمام بعد از تزریق ژل اجتناب شود، ۴ ساعت بعد از انجام تزریق بهترین زمان برای دوش گرفتن است.

از دستکاری و وارد کردن فشار به ناحیه تزریق‌شده تا ۳ روز جداً خودداری نمایید.

چنان‌چه دو هفته بعد از تزریق ژل در ناحیه مورد نظر احساس کردید، حالت گلوله گلوله وجود دارد، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

تا دو هفته بعد از تزریق ژل روی شکم نخوابید، زیرا نباید صورتتان با بالش در تماس باشد. توصیه می‌کنیم در زیر سر خود دو عدد بالش قرار دهید.

توجه داشته باشید که تا ۷ روز بعد از تزریق ژلوفن و آسپرین نخورید، زیرا مصرف آنها باعث کبودی محل تزریق می‌شود.

تا چند ساعت بعد از تزریق ژل از خوابیدن و درازکشیدن جلوگیری کنید.

تزریق ژل در گیشا

تزریق ژل یکی از بهترین روش های رایج موثر در جوانسازی محسوب می شود. این روش با نام دیگر تزریق فیلر نیز شناخته می شود. پوست صورت بیشتر از سایر قسمت های مختلف بدن در معرض هوای آزاد و نور خورشید قرار دارد. به همین دلیل در صورت عدم مراقبت صحیح و استفاده نکردن از کرم های مراقبتی و … پوست سریع تر در معرض چین و چروک قرار می گیرد. به همین دلیل یکی از بهترین روش هایی که توسط پزشکان و متخصصین پوست و زیبایی توصیه می شود، تزریق ژل است. با تزریق ژل حجم از دست رفته پوست مجددا بازسازی شده و چین و چروک از بین می رود. به طور کلی می توان گفت از تزریق ژل برای رفع چین و چروک، گودی زیر چشم، افزایش حجم لب ها استفاده می شود.کلینیک زیبایی نیوشا از بهترین مراکز تزریق ژل در گیشا می باشد.شما می توانید برای تزریق ژل در گیشا به کلینیک نیوشا مراجعه کرده و از هرگونه مشاوره و یا خدمات تزریق ژل را با بهترین امکانات و بهترین متخصصین استفاده کنید.

بهترین مرکز تخصصی تزریق ژل در گیشا

تزریق ژل یکی از روش های محبوب برای از بین بردن چین و چروک و زیبایی اجزای صورت است که امروزه در بهترین مرکز تخصصی تزریق ژل در گیشا انجام می شود. کلینیک نیوشا دارای کادری مجرب بوده و می تواند در محیطی کاملا استریل و بهداشتی این کار را انجام دهد. بکارگیری دستگاه های پیشرفته و مواد باکیفیت برای تزریق ژل باعث شده تا این مرکز در جلب رضایت افراد نقش بسزایی داشته باشد.در این کلینیک پیشرفته تزریق ژل با مواد مختلفی صورت می گیرد که هر کدام تاثیر و ماندگاری خاص خود را دارند. این کلینیک می‌تواند در نتیجه انجام تزریق پر‌کننده و میزان رضایت مراجعه‌کننده بسیار موثر باشد. ساکنین منطقه گیشا دسترسی سریعی به کلینیک نیوشا دارند و می توانند از عملکرد پرسنل مجرب این مرکز نهایت استفاده را ببرند. این مرکز طی سال های اخیر پیشرفت های خوبی را تجربه کرده و توانسته خود را به عنوان بهترین مرکز تخصصی تزریق ژل معرفی کند. استقبال زیاد متقاضیان شرایطی رافراهم کرده تا کلینیک نیوشا پرسنل بیشتری را استخدام کند. این کلینیک زیر نظر وزارت بهداشت است و از یک تیم پزشکی خوبی بهره مند می باشد که موفقیت آن را بیشتر می کند. کسانی که تجربه تزریق ژل در این کلینیک را دارند همیشه رضایت خود را اعلام می کنند و تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار می دهند.

نظرات مشتریان