سر درد بعد از بوتاکس

سر درد بعد از بوتاکس

بیش از یک دهه است که بوتاکس به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از زمان تکوین آن، مردان و زنان بیشتر به این راه حل تزریقی روی می‌آورند تا نگرانی‌های مربوط به افزایش سن مانند خط اخم، خطوط نگرانی و پنجه کلاغی را برطرف کنند. عوارض جانبی بوتاکس به طور معمول بسیار خفیف و کوتاه مدت است که باعث جذابیت این روش درمانی نسبت به روش‌های جراحی زیبایی مانند لیفت ابرو یا لیفت پلک می‌شود. در همان زمان، برخی از بیماران هستند که با شدت بیشتری به دارو پاسخ می‌دهند و سردرد قابل توجهی را احساس می‌کنند که طولانی می‌شود.

خود تصور سردرد مداوم می‌تواند برای شخصی که می‌خواهد نگرانی‌های صورت را با بوتاکس کاهش دهد، یک چالش ایجاد کند. ما برای پاسخگویی به سوالات و ارائه مراقبت‌های مطابق با ترجیحات شما اینجا هستیم. سردرد برای این روش درمانی نسبتاً نادر است. در بیشتر اوقات اگر ناراحتی ایجاد شود، جزئی است و فقط چند ساعت طول می‌کشد.

بوتاکس چگونه باعث سر درد می‌شود؟

این مساله طنز است که دارویی که معمولاً برای شل کردن عضلات استفاده می‌شود، می‌تواند باعث نوعی اثر دومینو شود. بوتاکس با قطع ارتباط بین پروتئین‌ها بر روی اعصاب و عضلات هدف کار می‌کند. وقتی عضلات سفت شده با دوزهای کمی از سم بوتولینوم تزریق می‌شوند، نمی‌توانند منقبض شوند. این نتیجه سم بوتولینوم را از نظر زیبایی و درمانی برای درمان مشکلات مختلف از مثانه بیش از حد فعال تا پلک منقبض شده مزمن تا خطوط و چین و چروک، ارزشمند می‌کند. در همان زمان، به نظر می‌رسد در بعضی موارد، تنشی که دیگر در عضلات تحت درمان وجود ندارد به سادگی به جای دیگری منتقل می‌شود (به سر یا گردن).

این مطلب را هم بخوانید  مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر فرکشنال

سر درد بعد از بوتاکس، قابل کنترل است. اگر سردرد طولانی شود، متابولیزه شدن دارو توسط بدن به طور طبیعی کاهش می‌یابد. اگر بعد از درمان دچار سردرد شدید، ممکن است با مسکن‌های بدون نسخه برای چند روز ناراحتی را از بین ببرید. اگر بعد از این مدت احساس ناراحتی کردید، با پزشک خود تماس بگیرید. کاری که می‌توان در مورد این مشکل انجام داد، این است که ما می‌توانیم در تماس بعدی شما دوز کمتری را انجام دهیم. میزان کمتری از آرامش ممکن است ترفندی برای جلوگیری از سردرد باشد.

بوتاکس بخصوص با توجه به اینکه یک سم قدرتمند است، بسیار قابل اطمینان است. گاهی اوقات ممکن است بعد از تزریق در عضلات پیشانی، سردرد خفیفی که چند ساعت طول بکشد، ایجاد شود. به ندرت، سردرد ممکن است آزار دهنده باشد و تا یک ماه طول بکشد. در حالی که فقط حدود ۱٪ از ۳۲۰ کاربر بوتاکس در یک مطالعه اخیر، عوارض جانبی شدیدتری را تجربه کرده‌اند. پس از اطلاع پزشکان در مورد گزارش‌های منتشر شده در مجله آکادمی پوست آمریکا، گزارش‌های بیشتری ظاهر شد.

استاد بالینی پوست در دانشکده پزشکی هاروارد و یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: “آنچه شگفت آور بود، این است که سردرد چه مدت طول کشید و به نظر می‌رسد هیچ چیز تسکین چندانی نمی‌دهد.” وی می‌گوید هیچ کس نمی‌داند چرا بوتاکس =، که می تواند به طور موثر در برخی افراد میگرن را درمان کند، سردرد ایجاد می‌کند. “این ممکن است به دلیل عدم تعادل در عضلات باشد.” “برخی از عضلات شل شده و برخی دیگر سفت می شوند.”

این مطلب را هم بخوانید  تزریق چربی چیست؟

وی فکر نمی‌کند که سردرد شدید بعد از تزریق بوتاکس اتفاقی باشد، اما می‌گوید که برای تأیید پیوند و بررسی احتمال اثر دارونما به مطالعات بیشتری نیاز است.

اگر بعد از تزریق، سردرد شدیدی رخ داد، او پیشنهاد می‌کند که دیگر بوتاکس نداشته باشد. او می‌گوید برای کسانی که نمی‌خواهند خط اخم‌هایشان دوباره ظاهر شود، سم بوتولینوم نوع ب مناسب است.

او می‌گوید: “می‌توان چند قطره از نوع ب به فرد تزریق کرد و بررسی کرد که آیا همان اتفاق افتاده است یا خیر.

بوتاکس چیست و چگونه کار می‌کند؟

بوتاکس از کلوستریدیوم بوتولینوم گرفته شده است؛ این ماده یک نوروتوکسین است که از نظر پزشکی برای درمان بیماری‌های خاص عضلانی استفاده می‌شود. همچنین از طریق زیبایی برای از بین بردن چین و چروک صورت و فلج موقتی عضلات زیرین استفاده می‌شود.

وقتی برای درمان‌های بوتاکس به متخصص پوست مراجعه می‌کنید، در واقع سراغ سم بوتولینوم می‌روید که از آن به عنوان جوان سازی بوتولینوم نیز یاد می‌شود. بوتاکس نام تجاری سم بوتولینوم نوع «آ» است.

سه مورد از شناخته شده‌ترین نام‌های تجاری عبارتند از:

  • دیسپورت
  • مسپورت
  • دیستون

عوارض جانبی بالقوه درمان‌های بوتاکس چیست؟

به دنبال درمان بوتاکس، برخی از افراد یک یا چند مورد از عوارض جانبی زیر را تجربه می‌کنند:

  • سردرد
  • واکنش آلرژیک
  • راش
  • سفتی عضله
  • مشکل در بلعیدن
  • تنگی نفس
  • ضعف عضلانی
  • علائم سرماخوردگی
  • سردرد بعد از درمان بوتاکس

برخی از افراد به دنبال تزریق عضلات پیشانی دچار سردرد خفیف می‌شوند که ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۰۱، حدود ۱درصد از بیماران ممکن است سردردهای شدیدی را تجربه کنند که می‌تواند دو هفته تا یک ماه طول بکشد تا آرام آرام از بین برود.

این مطلب را هم بخوانید  مزوتراپی لاغری

علل سر درد بعد از بوتاکس

در حال حاضر، در مورد علت سردردهای خفیف یا شدید اتفاق نظر وجود ندارد. نظریه‌های مربوط به علت، عبارتند از:

  • انقباض بیش از حد برخی از عضلات صورت
  • خطای تکنیکی مانند دست انداختن استخوان پیشانی در هنگام تزریق
  • ناخالصی احتمالی در یک دسته خاص از بوتاکس

اگرچه برخی از افراد به دنبال درمان بوتاکس دچار سردرد می‌شوند، اما از بوتاکس می‌توان به عنوان درمان سردرد نیز استفاده کرد: مطالعه سال ۲۰۱۰ منبع مورد اعتمادی نشان داد که می‌توان از بوتاکس برای جلوگیری از سردردهای مزمن روزانه و میگرن استفاده کرد.

تزریق بوتاکس در کلینیک زیبایی نیوشا با استفاده از بهترین مواد اولیه و توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود؛ به همین دلیل تا کنون عوارضی در این مجموعه مشاهده نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

منابع:

https://wjohnwmurrell.com

https://www.healthline.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان