تزریق بوتاکس ابرو

هر کدام از اجزای صورت، نقش موثری در زیبایی چهره ایفا می کنند. از نظر علم زیبایی شناختی، چشم‌ ها و ابروها دو عضو تاثیرگذار در صورت می باشند که در جوانسازی یا پیر نشان دادن حالت چهره، اثر مستقیم دارند. حتی پذیرفتن این حقیقت دور از انتظار نیست که ابروها در تعیین حالت چشم‌ ها نیز اثرگذار بوده و زمینه ساز ایجاد تعادلی مناسب در قاب چهره می باشند‌؛ اما همین ابروها به مرور زمان دچار افتادگی و اطراف آنها دچار چین و چروک می شود که برای رفع این مسائل و بازیابی شادابی حالت ابرو، روش های مختلفی ارائه شده است. یکی از پرکاربردترین شیوه های درمانی، تزریق بوتاکس ابرو است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با بوتاکس ابرو و مزایای آن با ما در این مطلب همراه باشید.(کلینیک نیوشا)

تزریق بوتاکس ابرو چیست؟

داشتن ابروهایی زیبا و کمانی با پوستی صاف و کشیده، یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی و نشاط چهره است که بر اثر مواردی همچون افزایش سن، عوامل ژنتیکی، نوع تغذیه، میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی هوا، تغییرات هورمونی، خطوط اخم و خنده و غیره دچار چین و چروک هایی می شود که به مرور زمان سبب افتادگی پوست ابرو و در نهایت افتادگی پلک در سالهای بعدی می شود‌. در این میان، تنها ماده ای که از روند پیری و شل شدگی ابروها جلوگیری می کند، کلاژن است. در حقیقت کلاژن موجود در ساختار پوست تحت تاثیر موارد مختلفی، کاهش می یابد و همین کاهش یافتن، زمینه ساز بروز افتادگی ابروها خواهد شد. امروزه شیوه های درمانی مختلفی برای تقویت کلاژن پوست، مورد استفاده قرار می گیرند تا سبب استحکام و جوانسازی مجدد پوست شوند که تزریق بوتاکس ابرو یکی از این شیوه هاست. بوتاکس، سم باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم است که برای فلج موقت ناحیه تحت درمان، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در حقیقت سم بوتولینوم برای کاهش چین و چروک‌ های صورت به ویژه خطوط ناشی از اخم کردن در بین ابروها، خطوط ریز اطراف پوست ابرو و پلک و جهت لیفت یا بالا کشیدن ابرو روی پیشانی مورد استفاده قرار گرفته که از تزریق سوزن های مخصوص ریزی در محل مورد نظر به پوست تزریق می گردد. پس از این تزریق، ماده بوتاکس بر عضلات ناحیه ابرو تاثیر گذاشته و فرمان های انقباضی اعصاب عضلات ناحیه را مسدود می نماید. در حقیقت بوتاکس از آزاد شدن یک واسطه شیمیایی به نام استیل کولین که به عنوان مسئول انقباض عضلانی شناخته می شود، جلوگیری کرده که در نتیجه این عمل، نوعی فلج عضلانی موقت در ناحیه ابرو ایجاد می‌شود که ۳ الی ۶ ماه ماندگاری دارد. با این روند، تمامی چین و چروک ها و خطوط موجود در بالا و پایین ابروها و حتی خطوط موجود در میان دو ابرو، از بین می رود و پوستی صاف، یکدست و شاداب حاصل خواهد شد. همچنین پس از اینکه عضلات ناحیه ابرو وارد فاز استراحت شدند، متخصصان می توانند عضلات پیشانی را به سمت بالا بکشند تا لیفت ابرو انجام شود و ابروهایی زیبا مشاهده گردد.

تزریق ژل اخم ابرو

تزریق بوتاکس ابرو چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس یک روش درمانی برای رفع خطوط اخم بین ابروها، حذف چروک اطراف ابروها، جلوگیری از افتادگی پلک و لیفت ابروها به سمت بالا می باشد. در حقیقت این روش، برای رفع خطوط بسیار سخت اخم که بین ابروها قرار گرفته است بسیار مناسب بوده که به دلیل انقباض عضلات این ناحیه، سبب رفع چروک های موجود در فاصله بین دو ابرو و روی پل بینی می گردد. همچنین از تزریق بوتاکس ابرو برای اصلاح نواقصی همچون عدم تقارن ابروها و ایرادات ظاهری طرح زیبایی ابروها نیز استفاده می شود. از دیگر کاربردها می توان به صاف کردن چین و چروک های عمیق و سطحی اطراف ابروها و نواحی زیر ابرو یا پلک اشاره کرد که سبب جوانسازی و شادابی چهره خواهد شد. کاربرد آخر نیز به منظور بالا کشیدن و لیفت ابرو می باشد که برای دستیابی به این هدف، مقداری بوتاکس اضافی در انتهای خارجی ابروها تزریق می شود تا با شل شدن عضلات این ناحیه، امکان بالا کشیدن ماهیچه های پیشانی وجود داشته باشد. برای تزریق بوتاکس ابرو، محل مورد نظر توسط مقداری الکل ضدعفونی شده و تزریق توسط پزشک متخصص صورت می گیرد. پس از این، محل تزریق با پنبه و الکل به سمت خارج فشار داده می شود. پس از اتمام کار، در مدت کوتاهی ماهیچه های زیر پوست آرام شده و پوست ابروها کشیده و صاف می شود. این مسئله سبب می شود تا پیشانی، ماهیچه غیر منقبض دو ابرو را به سمت بالا بکشد و ابرو لیفت گردد.

مزایای تزریق بوتاکس ابرو

• تزریق بوتاکس ابرو به هیچ عنوان دردناک نبوده و عوارض و اثرات جانبی خاصی ندارد.
• این روش در مقایسه با شیوه های جراحی، کم تهاجمی بوده و ایمن می باشد.
• بوتاکس ابرو نیازی به بیهوشی کامل ندارد زیرا هیچگونه برش و خونریزی رخ نخواهد داد؛ ازاینرو روش مطمئن و آسانی برای دستیابی به اهداف زیبایی و درمانی می باشد.
• بسیاری از افراد تا چندین هفته پس از جراحی از فعالیت های روزانه خود دور می مانند در حالیکه تزریق بوتاکس ابرو، این مشکلات را به همراه ندارد و دوران نقاهت کوتاهی دارد. افراد بلافاصله پس از تزریق، می توانند فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرند.
• تزریق بوتاکس ابرو در مقایسه با انجام عمل های جراحی زیبایی، هزینه کمتری دارد و نیازی به بستری یا مراقبت های پس از انجام ندارد.
• یکی از مزایای مهم این شیوه، وقت گیر نبودن فرآیند انجام بوتاکس است که صرفاً چند دقیقه طول می کشد. همچنین پس از تزریق، نتایج در مدت زمان کوتاهی در عرض یک هفته قابل رویت خواهند بود.
• بوتاکس ابرو روش موثری در کاهش چین و چروک‌ های اطراف ابرو، خط اخم و بالا کشیدن ابروها می باشد که از افتادگی پلک‌ ها و ابروها جلوگیری می کند.
• امکان تغییر و اصلاح ابروها پس از تزریق، چنانچه از وضعیت ظاهری مناسب و دلخواهی برخوردار نباشد، میسر است.
• افرادی که خواهان تکرار تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو باشند، در فواصل زمانی مشخص قادر به انجام این فرآیند خواهند بود.

تزریق ژل گونه

تزریق بوتاکس ابرو چقدر ماندگاری دارد؟

حدود یک الی دو هفته پس از انجام تزریق بوتاکس ابرو، نتایج لازم قابل رویت و مشاهده خواهد بود که به مرور زمان پس از گذشت ۳ الی ۶ ماه، عضلات فلج شده توسط سم بوتولینوم، عملکردهای انقباضی خود را از سر گرفته و تاثیر بوتاکس از بین می رود. مدت زمان دقیق ماندگاری بوتاکس، وابسته به نوع آن متغیر خواهد بود اما به طور میانگین حدود ۴ ماه می باشد.

تزریق بوتاکس ابرو برای چه افرادی مناسب است؟

کلیه بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال می توانند برای درمان خطوط اخم میان ابروها و سایر چین و چروک ها به منظور جوانسازی یا بالا کشیدن ابرو، از بوتاکس استفاده نمایند. همچنین بسیاری از افرادی که با افزایش سن، میزان کلاژن پوست آنها کاهش یافته و دچار افتادگی ابروها و در نتیجه شل شدن پوست پلک بالایی چشم شده اند نیز قادر به استفاده و بهره گیری از بوتاکس می باشند زیرا این تزریق، روش مناسبی برای رفع و حذف افتادگی هایی ناحیه ابرو می باشد. به غیر از کاربردهای درمانی، بسیاری از افراد تمایل به داشتن ابروهایی کشیده و به سمت بالا دارند و یا تمایل به قرینه سازی موقعیت قرارگیری ابروها دارند، همه ی این دلایل نیز از نظر زیبایی مورد بررسی بوده و با تزریق قابل انجام است. بوتاکس ابرو برای افراد زیر ۱۸ سال، بانوان باردار، افراد مبتلا به حساسیت های دارویی بوتاکس و بیماران مبتلا به بیماری های زمینه ای همچون انواع سرطان پوست و غیره مناسب نبوده و بایستی پیش از هرگونه تزریق بوتاکس ابرو، با پزشک متخصص مشورت شود.

 

تزریق ژل گونه
تزریق ژل گونه
تزریق ژل اخم ابرو

عوارض تزریق بوتاکس ابرو

تزریق بوتاکس برای ابرو، مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی FDA قرار گرفته است که چنانچه از برندهای مطرح و معتبر استفاده گردد، از عوارض جانبی خاص و حادی برخوردار نخواهد بود. با اینحال اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از عوارض جانبی بوتاکس ضروری بوده و توصیه می شود پیش از تزریق، تمام سوابق پزشکی خود را با پزشک در میان بگذارید. در نهایت لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس ابرو یکی از شیوه های ایمن و تاثیر گذار در جوان سازی بوده که در برخی افراد پس از تزریق، امکان بروز عوارضی جانبی همچون تورم، التهاب، قرمزی، کبودی، سردرد، بی حسی و درد در محل تزریق وجود خواهد داشت؛ اما این عوارض پس از ۱ هفته از بین می رود. چنانچه عوارضی همچون تنگی نفس و دشواری در بلع یا سخن گفتن وجود داشته باشد حتما بایستی به پزشک اطلاع دهید و بدون تجویز وی، از دارویی استفاده نکنید.(بوتاکس زیر چشم)

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ابرو

پس از تزریق بوتاکس از لمس ابروها و ناحیه تزریق، آرایش کردن، اخم کردن، بالا انداختن ابروها و انجام ورزش ها و فعالیت های شدید بدنی خودداری نمایید. همچنین در معرض نور آفتاب مستقیم قرار نگیرید و از ماساژ دادن ناحیه، مصرف الکل و سونای داغ پرهیز نمایید.

سخن پایانی

ابروها تاثیر بسزایی در حالت صورت دارند و چنانچه افتاده باشند، چهره ای خسته، پیر و ناراحت را نمایش خواهند داد. بوتاکس ابرو یک روش درمانی غیر جراحی زیبایی و تزریقی می باشد که به وسیله آن می توان تمام مشکلات پوستی و خطوط موجود در ناحیه ابرو را درمان کرد و آنها را بالا کشید.

نظرات مشتریان