لیفت صورت

لیفت صورت روشی نوین برای رفع و درمان نواحی شل شده، خط لبخند و… است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. همانطور که می‌دانیم آسیب‌های روحی و جسمی علاوه بر اینکه بر اعضا و جوارح داخلی تاثیر می‌گذارند، آثار نامطلوبی نیز بر روی پوست خصوصا پوست صورت دارند، و امروزه با توجه به افزایش فشارهای جسمی و روحی زیاد، مشکلات زیادی را در ناحیه‌ی پوست افراد شاهد هستیم، و روزانه صدها عمل جراحی زیبایی و سلامتی در این بخش از بدن توسط پزشکان در حال انجام است. از جمله‌ی این مشکلات که ناشی از استرس زیاد و عوامل محیطی مثل آلودگی هوا، آب ،گرم شدن زمین، تغذیه‌ی نامناسب مثل فست‌فودها و مواد کنسروی حاوی ترکیبات نگهدارنده و… است، می‌توان به شل شدن پوست و از دست رفتن کلاژن آن اشاره کرد که به تبع منجر به از دست دادن زیبایی و شادابی ظاهر فرد می‌شود و همین امر به خودی خود می‌تواند عاملی برای افزایش استرس و در نتیجه افزایش بیماری‌های پوستی شود.

در عصر جدید راه‌های درمانی بسیار زیادی برای رفع شل‌شدگی پوست شناخته شده است. یکی از این روش‌ها لیفت صورت یا کشیدن پوست صورت است که البته خود دارای زیرمجموعه‌ها و طرق متفاوتی است که در ذیل به شرح و تفسیر هر یک از آنها پرداخته می‌شود. ناگفته نماند که برای درمان مشکلات پوستی باید حتما به پزشک متخصص مراجعه نمود و از مراجعه به مراکزی که مجوزهای لازم را ندارند خودداری کرد. چرا که لیفت صورت کاری تخصصی است و مسلما با استفاده از مواد و روش‌های نامعتبر تنها باعث مشکلات بیشتر در ناحیه‌ی صورت خود خواهید شد.(کلینیک نیوشا)

موارد مناسب برای استفاده از لیفت صورت

قبل از هرچیز باید این نکته را یادآور شد که لیفت صورت فقط برای چروک‌ها و مشکلات ناشی از پیری و کهنسالی استفاده نمی‌شود. در واقع اگر شما هریک از موارد زیر را داشته باشید، بدون توجه به اینکه حتما سن بین ۴۰ تا ۶۰ سال دارید یا  خیر، می‌توانید به لیفت صورت به عنوان راهی برای رفع مشکل خود بیاندیشید. این موارد عبارتند از: (۱) ایجاد خطوط عمیق و یا اصطلاحا پنجه کلاغی در اطراف چشم و زیر پلک، (۲) خط لبخند که از گوشه‌ی بینی تا گوشه‌ی لب را شامل می‌شود، (۳) افتادگی بافت‌های چربی، (۴)، کاهش انعطاف و کشسانی پوست صورت، (۵) ایجاد غبغب به دلیل افزای چربی در این ناحیه، (۶) خستگی و پیری پوست، (۷) وجود چین و چروک در نواحی گردن.

کاشت مو

روش‌های لیفت پوست صورت

لیفت پوست صورت در واقع از دو روش کلی لیفت صورت بدون جراحی و لیفت صورت از طریق انجام می‌شود.

لیفت بدون جراحی

لیفت صورت بدون جراحی شامل روش‌های متعددی است که از بین آنها می‌توان به تزریق ژل، لیزر، RF، لیفت با نخ، هایفوتراپی(HIFU)، بوتاکس و تزریق چربی اشاره کرد.

هایفوتراپی

این روش با استفاده از دستگاه اولتراسوند با تمرکز بسیار زیاد انجام می‌شود. بر این اساس موج اولتراسوند به عمق لایه‌های پوست نفوذ کرده و موجب سفت شدن سیستم آپونوروتیک می‌شود. دستگاه اولتراسوند امواجی را برای بررسی بافت‌های زیرین پوست فراهم می‌کند و از این رو دقت بسیار بالایی دارد و البته تاثیرگذاری آن نیز بر افزایش شادابی و جوانی پوست زیاد است. روش هایفوتراپی غیر تهاجمی بوده و معمولا برای افرادی استفاده می‌شود و که امکان جراحی برای آنها وجود ندارد. یا برای ترمیم لیفت صورت خود مراجعه نموده‌اند. این روش نیازمند برگذاری جلسات متعدد است و اگر مداوم استفاده شود، بیمار پس از حدود ۹ ماه قادر به دیدن نتایج آن خواهد بود و البته ماندگاری آن حدود ۱ سال خواهد بود. روش هایفوتراپی برای درمان انواع افتادگی‌های ابرو، پیشانی، پوست بالای سینه ، زاویه‌سازی فک، کاهش چروک‌ها و چین‌های پیشانی، کاهش افتادگی پلک و لیفت بخش پایینی چانه کاربرد دارد. این روش دارای مزایای بسیار زیادی است که از جمله‌ی آنها می‌توان به تایید شده توسط FDA (سازمان غذا و دارو) به دلیل غیرتهاجمی بودن این روش، لیفت طبیعی صورت، افزایش کلاژن سازی و در نتیجه کاهش پیری و چین و چروک‌های عمیق، دوره‌ی نقاهت و بهبودی کم، رفع جای جوش و اسکار و… اشاره کرد.

لیفت صورت با نخ

در افرادی که پوست آنها تحت تاثیر جاذبه افتاده شده باشد، استفاده از تکنیک لیفت صورت با نخ مفید خواهد بود. در واقع لیفت با نخ مشابه عمل جراحی است اما بسیار ظریف‌تر و با قدرت تهاجمی کمتری نسبت به جراحی انجام می‌شود. طی این روش بعد از تقریبا گذشت دو روز بیمار قادر به انجام کارهای روزانه است.اگر در زمانی درمان با هایفوتراپی بیمار احساس درد و حرارت جزئی در صورت خود نماید امری کاملا طبیعی  بوده و دروقع نشانه‌ای از تحریک ساخت کلاژن و صحت انجام روش توسط پزشک خواهد بود. همچنین اگر بیمار بعد از لیفت صورت با هایفوتراپی اندکی ورم و قرمزی در پوست خود مشاهده کند، جای نگرانی ندارد و تنها بعد از چند ساعت رفع خواهد شد. مانند تمام روش‌های درمانی این روش نیز برای برخی افراد با شرایط خاص قابل انجام نخواهد بود. مشکلاتی مثل بارداری و شیردهی، وجود زخم باز در صورت، دستگاه‌های برقی یا وجود باتری در بدن، وجود انواع پروتز در بخش‌های مختلف بدن، بیماری‌هایی که باعث اختلال و ایجاد خونریزی می‌شوند، مثال‌هایی از این شرایط هستند.

کاشت مو

لیفت صورت با RF

RF یا فرکانس رادیویی روشی است که تقریبا عوارضی نداشته و از سال‌ها قبل برای لیفت صورت انجام می‌شده است. این تکنیک به نام میکرونیدلینگ نیز شناخته می‌شود که روشی مناسب برای جوان‌سازی ساختار پوست و حذف جای جوش و… است. این روش ساخت کلاژن را تحریک می‌کند و در هر سنی قابلیت اجرا را دارد و برای مواردی همچون رفع غبغب، خط لبخند، حذف آثار خستگی پوست، تمام چروک‌های روی صورت و سایر نقاط بدن و… به کار می‌رود. همچنین از روش RF برای حالت قرمزی که در پوست ایجاد شده و یا جای جوش‌ها و… استفاده می‌شود. این روش با تحریک کلاژن سازی در پوست باعث بهبود ظاهر آن شده و در واقع فرایند تغییر شکل سلول‌ها و روند پیری آنها را تغییر داده و در نتیجه باعث کاسته شدن انواع چین و چروکها در پوست می‌شود. با اینکه این روش بسیار کارآمد بوده و بافاصله فرد پس از یک روز استراحت می‌تواند به فعالیت‌های روزانه‌ی خود بازگردد، اما برخی افراد با شرایط خاص نمی‌توانند از این راه برای لیفت صورت خود استفاده نمایند. برخی از این شرایط عبارتند از: خانم‌های باردار، افراد با فشار خون بالا و نوسان فشار، دیابت، کسانی که بیشتر طول روز در معرض آفتاب شدید قرار دارند، افراد علاقه‌مند به برنزه کردن، وجود التهاب، پروتزهای سیلیکونی، پین یا صفحات فلزی و… .

تزریق بوتاکس

یکی دیگر از روش‌های لیفت صورت بدون جراحی تزریق بوتاکس است. بوتاکس در واقع نوعی سم پروتئینی به نام بوتولینیوم است که باعث فلج شدن ماهیچه‌ها شده و از افزایش روند پیری آنها جلوگیری می‌کند. این روش درمانی در عین سریع بودن، بسیار راحت و بی‌دردسر است. مدت ماندگاری بوتاکس در بهترین حالت حدود ۶ ماه است که بسته به میزان عمق و حجم، چروک‌ها را یا از بین می‌برد یا کاهش می‌دهد. این روش نیازی به بستری شدن بیمار ندارد. روش کار برای تزریق بوتاکس به این صورت است که با یک سرنگ بسیار کوچک مواد بوتاکس به زیر پوست تزریق شده و منجر به سفت شدن پوست می‌شود. این روش مانند روش‌های قبلی در مورد انواع چین و چروک‌ها کاربرد دارد. تزریق بوتاکس هزینه‌ی کمتری نسبت به سایر روش‌های لیفت صورت دارد و مکانیسم عمل آن بدین صورت است که بوتاکس از ارسال پیام‌های عصبی و شیمیایی به بافت‌های ماهیچه‌ای جلوگیری کرده و در نتیجه از میزان فعالیت این ماهیچه‌ها و به دنبال آن ایجاد چین و چروک نیز کاسته می‌شود. هرچند باید این نکته را متذکر شد که ماندگاری اثر بوتاکس در حدود ۳ الی ۴ ماه است و پس از آن فعالیت ماهیچه‌ها به روال عادی باز می‌گردد از این رو باید تزریق بوتاکس تمدید شود.

تزریق ژل

لیفت صورت با استفاده از تزریق ژل باعث کاهش چین و چروک‌های صورت و در نتیجه ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تر پوست می‌شود. از دیگر کاربردهای تزریق ژل، برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها است.

تزریق چربی

دراین روش مقداری چربی را از سایر بافت‌های بدن برداشته و آن را برای پر کردن بخشی از صورت و در واقع عمل لیفت کردن صورت استفاده می‌نمایند و از مزایای این روش این است که چون بافت چربی از بدن شخص برداشته می‌شود میزان آسیب و عوارض آن نسبت به سایر روش‌ها کمتر است.

پرکننده‌های پوستی

پرکننده‌ها یا فیلرهای پوستی در واقع موادی هستند که طی چند دقیقه و بدون هیچ‌گونه عمل جراحی لیفت صورت را به بهترین نحو انجام می‌دهند. موادی که برای فیلر استفاده می‌شوند انواع مختلفی دارند که از جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: (۱) فیلرهای دائم یا فیلرهای آرته‌فیل، (۲) فیلرهای نیمه دائم شامل اسکالپترا و رادیس، (۳) فیلرهای کلاژنی که خود شامل کازمودرم، اوولنس و کازموپلاست می‌شوند، (۴) فیلرهای اسید هیالورونیک که دارای زیرمجموعه‌های مختلفی از جمله رستیلین، یوودرم، هایدرل، بلوترو، آلتراپلاس، پرلسن، ولوما و پرول سیلک است.

از فیلرهای پوستی معمولا برای پر کردن فضاها و چین و چروک‌ها و بالا کشیدن افتادگی‌ها به منظور افزایش حجم خصوصا در نواحی پایین صورت، خط خنده، خطوط کنار لب که به سمت چانه و بینی کشیده می‌شوند، اسکارهای پوستی و… استفاده می‌شود. فیلرهای پوستی هر شش یا نه ماه نیازمند تمدید هستند. این روش لیفت صورت عوارض جانبی بسیار کمی دارد.

کیبلا

در روش کیبلا حدود دو تا چهار جلسه بر حسب نیاز برای درمان در طی چهار ماه نیاز هست منتها بعد از درمان برای مدت کوتاهی امکان سوزش در ناحیه‌ی مورد نظر وجود دارد و به علت تزریق ممکن است دو تا سه هفته ورم و حساسیت در آن ناحیه اتفاق بیافتد.

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

لیفت صورت با جراحی

بسته به درخواست  نیاز بیمار و یا تشخیص پزشک، استفاده از روش جراحی در لیفت صورت امکان‌پذیر می‌شود. لیفت صورت با روش جراحی در بیماران مختلف و با توجه به برخی معیارها مانند سن، درصد پیری پوست، و میزان افتادگی و شل‌شدگی پوست متغیر خواهد بود. در روش جراحی برای لیفت صورت برش‌هایی در پشت گوش و جلوی گوش داده می‌شود که این بخش از کار بسیار به ظرافت کار جراح بستگی دارد که چطور خطوط صورت را با خطوط جراحی تطابق دهد و همچنین دقت جراح برای عدم آسیب به محل رویش مو و تغییر رنگ پوست در محلی که برش انجام شده، در این روش بسیار مهم است و در زیبایی نقش بسزایی دارد.

در روش جراحی ابتدا بیهوشی عمومی یا آرام‌بخش انجام شده و بعد از اینکه بیمار کاملا بیهوش شد، برش‌ها و ماهیچه‌های عمیق بافت‌ها زیرین را جراح بالا آورده و مکان آها را تغییر می‌دهد و پوست و چربی اضافی را نیز حذف می‌کند.بعد از اینکه جراحی لیفت صورت انجام گرفت یک سری لوله‌هایی برای تخلیه به نام لوله‌های درن در محل برش قرار داده شده که یک روز بعد از جراحی خارج می‌شوند و سپس پانسمان انجام می‌شود. در صورتی که کبودی مشاهده شود جای نگرانی نیست و طبیعی است چرا که بافت آن محل به نوعی آسیب دیده محسوب می‌شود. بخیه‌ها به طور معمول در حدود یک هفته پس از لیف صورت کشیده می‌شوند.

انواع لیفت صورت

برحسب نوع پوست، لیفت صورت در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی دو روش برای انجام لیفت صورت وجود دارد که عبارتند از: لیفت صورت کم و لیفت صورت استاندارد.

لیفت صورت کم (Mini Face Lift)

اگر پوست صورت بیمار افتادگی ناچیزی در بخش پایینی صورت داشته باشد، پزشک برای رفع این افتادگی‌ها از روش لیفت صورت کم استفاده می‌کند. از نظر میزان تهاجمی بودن، این روش کمتر تهاجمی بوده و تنها با برش‌های کوتاه در بخش جلو و پشت گوش بیمار توسط جراح، لیفت انجام خواهد شد. این روش همانطور که گفته شد برای افرادی است که دچار شل شدگی‌های خفیف هستند و با استفاده از روش مینی لیفت صورت می‌توانند تا حد زیادی از افزایش علائم کهنسالی در پوست خود جلوگیری نمایند.

لیفت صورت استاندارد

این روش برخلاف لیفت کم صورت انجام می‌گیرد و به طوریکه ناحیه‌ی مورد جراحی بسیار گسترده‌تر از روش قبل بوده و علاوه بر این مدت طولانی‌تری دوام خواهد داشت و همچنین دوره‌ی نقاهت کمتری نسبت به روش مینی لیفت دارد. برای انجام لیفت استاندارد پزشک جراح محل برش را با استفاده از موها پوشانده و برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بدست آید همزمان با لیفت استاندارد لیفت گردن را نیز برای بیمار انجام خواهد داد. نکته‌ای که باید ذکر شود این است که در روش لیفت صورت کم این امکان وجود دارد که برحسب درخواست بیمار یا تشخیص پزشک، بیهوشی کامل یا بی‌حسی موضعی جراحی انجام می‌شود، اما در روش استاندارد لیفت صورت بیهوشی از نوع کامل انجام گرفته و به همین دلیل کسانی که به هر دلیل ترس از بیهوشی دارند یا دارای مشکلات جسمی هستند که بیهوشی کامل برای آنها ممکن است ضرر داشته باشد، حتما باید قبل از درخواست برای لیفت استاندارد، تمام سوابق بیماری خود را به پزشک جراح اطلاع دهد.

مزایای لیفت صورت

از مزایای لیفت صورت همین بس که حدود ۵ سال جوان‌تر به نظر می‌رسید، خصوصا برای بانوان معمولا بحث جوان بودن و زیبایی اهمیت زیادی دارد از این رو مراجعین خانم طبق آمار بدست آمده بیشتر از آقایان هستند.

معایب لیف صورت

مسلما هر عمل جراحی مزایا و معایب خاص خودش را دارد، به همین دلیل جراح خوب جراحی است که معایب و مشلات پس از عمل را با دقت زیاد به حداقل برساند. در نظر داشته باشید که افرادی که از سیگار استفاده می‌کنند به طرز فوق‌العاده‌ای درد بیشتری را پس از لیفت صورت نسبت به افراد غیر سیگاری تحمل می‌کنند. برخی از مهمترین عوارض لیفت صورت عبارتند از:

  • درد مهمترین و بیشترین موردی است که پس از انجام لیفت صورت گریبان‌گیر بیماران می‌شود. برای کاهش و تسکین درد پزشک شما ممکن است داروی مسکن را تجویز نماید اما اگر درد شدیدی حس کردید حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید تا تدابیر لازم را برای کاستن از درد شما بیاندیشد. همچنین در صورت و محل لیفت صورت این امکان دارد که بی‌حسی ضعیفی را تا مدت چند روز احساس نمایید.
  • مورد دوم که ممکن است بعد از انجام لیفت صورت اتفاق بیافتد ورم است. ورم بلافاصله بعد از لیفت صورت ممکن است ایجاد شود که البته باید گفت که اصلا جای نگرانی نیست و بعد از اینکه بدن شروع به ترمیم بافت‌های آسیب دیده‌ی خود نماید و در زمانی که شما دوره‌ی نقاهت را می‌گذرانید کم‌کم ورم صورت کاهش یافته و به فرم طبیعی آن باز می‌گردد. این مدت بسته به توان بدن افراد بین چند روز تا چند هفته متفاوت خواهد بود.
  • سومین مورد از عوارض لیفت صورت کبودی است که کاملا طبیعی بوده و در واقع واکنش بدن فرد به تغییرات ایجاد شده است. بعد از چند روز که از دوره‌ی بهبودی بگذرد، میزان کبودی کمتر خواهد شد و به آرامی از بین خواهد رفت. معمولا کبودی بیشتر در زمانی که لیفت صورت به منظور حذف چروک‌های اطراف چشم انجام شده باشد، ایجاد می‌گردد. چرا که پوست اطراف چشم نسبت به سایر بخش‌های صورت نازک‌تر و حساس‌تر است.
  • اسکار و یا جای زخم حاصل از لیفت صورت به طور معمول حدود چند ماه به رنگ صورتی باقی می‌مانند و شاید همین امر باعث ناراحتی و حساسیت بیمار شود، اما در واقع بعد از مدتی که موهای آن منطقه رشد کند این آثار به سختی دیده خواهند شد، ضمن اینکه همانطور که گفته شد اگر پیش از لیفت صورت به طور دقیق در مورد عملکرد پزشک مورد نظر خود تحقیق کنید و علاه بر دقت در کار بحث زیبایی شناختی لیفت صورت را در مورد پزشک ارزیابی نمایید مطمئنا نتیجه‌ی کار برای شما خوشایندتر و بهتر خواهد بود.
  • برخی آسیب‌ها و عوارض هم به طور کلی و در برخی بیماران ممکن است اتفاق بیافتد که از این بین می‌توان به احتباس مایعات از جمله خون در زیر پوست، سفت و زمخت شدن زخم‌های ناشی از لیفت صورت و بی‌حسی و کرختی اشاره نمود. برخی خطرات مثل عفونت و آسیب به اعصاب صورت در صورتی که دقت پزشک و کادر پزشکی پایین باشد احتمال وقوع دارند.

برخی اتفاقات و نارضایتی‌های نادر بعد از عمل

شما همچنین باید روزانه و روتین مراقبت از پوست خود را انجام کنید. با توجه به ASPS، شما باید منطقه درمان شده را ۲ تا ۵ بار در روز تمیز کنید. به جای پاک کننده معمولی، از راه حل مبتنی بر محلول نمک یا سرکه  که توسط دکتر شما توصیه می شود؛ استفاده کنید. شما همچنین باید از پوشش جدید مانند کلاه لبه دار، ماسک و غیره استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که پوست شما تمیز می ماند. مرطوب کننده روزانه همچنین می تواند به روند بهبود کمک کند، اما مطمئن شوید که این عمل توسط پزشک شما تایید می شود.

ممکن است بیمار به داروی بیهوشی واکنش نشان دهد. در واقع برخی بیماران بعد از لیفت صورت و بهوش آمدن، احساس ناخوشایندی را از دریافت داروی بیهوشی تجربه می‌کنند. معمولا این مورد بسیار نادر بوده و دوام کمی نیز دارد به طوریکه بعد از چند ساعت به طور کامل از بین می‌رود. همچنین در صورتیکه در زیر پوست بعد از لیفت صورت خونریزی ایجاد شود، احتمال اینکه هماتوم رخ دهد بسیار است. اثر هماتوم به صورت ورم دردناک در ناحیه‌ی مورد جراحی است. البته مقداری خونریزی بعد از عمل طبیعی است اما خونریزی که قابل کنترل نباشد غیرعادی بوده و باید حتما رسیدگی شود چرا که منجر به هماتوم دردناک می‌شود. عفونت نیز ممکن است بعد از عمل رخ دهد و علائمی که مشخص کننده‌ی عفونت در آن ناحیه است وجود ورم، حساسیت، قرمزی و داغ شدن موضعی در محلی که لیفت صورت انجام شده، است.

برخی خطرات لیفت صورت

برخی آسیب‌ها و خطرات در هر عمل جراحی وجود دارد اما  از سری آسیب‌هایی که ممکن است در جراحی لیفت صورت اتفاق بیافتد، آسیب به اعصاب کنترل کننده‌ی ماهیچه‌ی صورت است که البته به صورت موقت ایجاد می‌شود. در بیمارانی که از سیگار استفاده می‌کنند مشکل ترمیم پوست وجود خواهد داشت و مدت زمان ترمیم و التیام نسبت به افراد غیر سیگاری بیشتر خواهد بود. در بعضی موارد نادر امکان ریزش پوست یا مو وجود دارد. گاهی امکان دارد که به مدت چند ماه در رنگ پوست تغییرات ایجاد شود.

چه کارهایی قبل از عمل لیفت صورت باید انجام داد؟

پیش از هر نوع اقدامی، باید حداقل یک جلسه مشاوره با پزشک برای بررسی هرگونه سابقه‌ی بیماری و البته بررسی نوع درمان به منظور دریافت بهترین نتیجه، برگذار شود. همچنین طی جلسه‌ی مشاوره پزشک باید از صورت شما عکس بگیرد تا نتایج را پس از جراحی بررسی نماید و به عبارتی هم بیمار و هم پزشک در مورد نحوه‌ی انجام کار با یکدیگر باید به توافق برسند. به طور کلی برخی موارد وجود دارند که فرد بیمار و مراجعه کننده برای لیفت صورت باید از پیش از عمل از انجام آنها خودداری نماید، که عبارتند از: عدم استفاده از دخانیات و الکل حداقل ۱ ماه قبل از عمل، قرار نگرفتن در معرض آفتاب شدید و برنزه کردن حداقل ۳ هفته پیش از لیفت صورت، عدم مصرف برخی داروها مثل ایبوپروفن، وارفارین و آسپرین و انواع کرم‌های لایه‌بردار حدود ۲ هفته پیش از جراحی.

پس از انجام جراحی چه باید کرد؟

حتی بعد از سرماخوردگی ساده نیز باید برخی کارها راباید تا بهبودی کامل انجام داد، چه رسد به انواع عمل‌های جراحی و البته لیفت صورت که  در صورت رعایت نکردن و انجام ندادن برخی کارها، میزان ماندگاری اثر آن جراحی بسیار کاهش می‌یابد. برای تسریع زمان بهبودی لیفت صورت باید در ۷۲ ساعت ابتدایی بعد از عمل از کمپرس‌های آب سرد و هر ۱ ساعت یکبار و هربار به مدت ۱۵ دقیقه استفاده کرد. که بر اساس محلی که لیفت انجام شده باید موضع قرارگیری کمپرس را از پزشک خود بپرسید. بلافاصله بعد از لیفت صورت امکان استحمام ندارید و لااقل باید ۳ روز پس از جراحی حمام کنید و بعد از آن هم روزانه موهای خود را برای جلوگیری از ایجاد عفونت در محل برش شستشو دهید. بخیه‌ها در حدود ۷ الی ۱۰ روز بعد از جراحی و توسط پزشک کشیده خواهند شد و به عبارتی بیمار تا ۱۰ روز نیاز به استراحت دارد و طی این ۱۰ روز امکان رانندگی و فعالیت ورزشی وجود ندارد البته برای ورزش‌های سبک این مدت در نظر گرفته می‌شود، چنانچه شخص به طور حرفه‌ای ورزش‌های سنگین را انجام می‌دهد باید حداقل ۲ ماه از انجام ورزش خودداری نماید. همچنین اگر شغل بیمار از نوع سخت باشد باید به مدت حداقل ۲تا ۳ هفته برحسب نوع جراحی انجام شده مرخصی بگیرد. در صورتیکه بیمار درد دارد می‌تواند طبق دستور پزشک از مسکن استفاده نماید. طی حداقل ۲ هفته مدت نقاهت نباید از بالش استفاده کرد و البته نباید به پهلو خوابید. هر گونه نمک و ترشی که موجب افزایش ورم می‌شود را باید از وعده‌ی غذایی خود و تا پس از بهبودی کامل حذف کند.

هزینه‌ی لیفت صورت

با توجه به محلی که برای لیفت صورت به آنجا مراجعه می‌کنید هزینه‌ی درمان و لیفت صورت متفاوت خواهد بود. به طور واضح‌تر اینکه به عنوان مثال هزینه‌های لیفت صورت در مشهد به مراتب کمتر از تهران است. همچنین نوع روشی که برای درمان شل‌شدگی‌ها و افتادگی‌ها انجام می‌شود می‌تواند بر روی هزینه‌ی نهایی موثر باشد. علاوه بر این میزان چروک‌ها، نوع مشکل پوستی، تعداد فیلر یا پرکننده‌های استفاده شده میزان هزینه‌های لیفت صورت را تغییر می‌دهد. بنابراین نمی‌شود به طور دقیق میزان آن را تعیین کرد. اما همانطور که پیش از این گفته شد در بین روش‌های قابل انجام برای لیفت صورت، میزان هزینه برای بوتاکس به مراتب کمتر است.

روش‌های خانگی لیفت صورت

اگر احساس می‌کنید از عوارض احتمالی و نادر لیفت صورت واهمه دارید یا اگر میزان چروک‌های پوست صورت و گردن شما در حد مراجعه به پزشک نیست، پس می‌توانید در خانه و با مواد طبیعی لیفت صورت را برای خود و نزدیکانتان انجام دهید. البته باید گفت که معمولا درمان‌های خانگی در طولانی مدت جواب می‌دهند.

از انواع روش‌های خانگی برای لیفت صورت می‌توان به ماساژ با انواع میوه‌ها، ماسک سفیده‌ی تخم مرغ که حاوی کلاژن بوده و پوست را جمع می‌کند، ماسک عسل، روغن زیتون، ماسک ماست و جو دوسر و ماسک زردچوبه اشاره کرد. همچنین در کنار ماسک می‌توان از انواع ورزش‌های مربوط به صورت برای جلوگیری از افتادگی استفاده کرد. برای تاثیر بیشتر ماسک باید مصرف خوراکی میوه‌ها را نیز افزایش داد. به عنوان مثال برخی میوه‌ها و سبزیجات مثل کلم بروکلی، طالبی، اسفناج و آجیل به دلیل ترکیبات موثر قادر به ممانعت از افزایش افتادگی و شل‌شدگی پوست هستند.

انواع روش های لیفت صورت

یکی از تغییرات ویژه ای که در صنعت مد و زیبایی رخ داده این است که روش های مختلف برای جوانسازی و لیفت صورت در کلینیک های زیبایی انجام می شود. به همین دلیل پزشکان می توانند به صورت تخصصی و حرفه ای تر به انتخاب روش های متناسب برای هر بیمار بپردازند. بر این اساس، هر بیمار متناسب با سن پوستی، مشکلات پوستی، میزان افتادگی پوست و چین چروک می تواند روش های درمانی و پیشگیری را داشته باشد. انواع روش های لیفت صورت عبارتند از:

لیفت صورت با نخ:

یکی از بهترین روش های رایج و پر طرفدار برای لیفت صورت و از بین بردن چین و چروک ها، لیفت و کشیدن پوست صورت با استفاده از نخ های مخصوص است.

لیفت صورت با تزریق ژل:

یکی از بهترین روش های لیفت صورت که جزء روش های غیر تهاجمی محسوب می شود، لیفت صورت با ژل است. سپس مواد تزریق شده در امتداد قسمت های مختلف صورت باعث ایجاد حجم مناسب می شود.سپس چین و چروک ها و افتادگی های صورت از بین می رود.

  • تزریق بوتاکس
  • میکرونیدلینگ
  • هایفوتراپی
  • کربوکسی تراپی
  • لیفت با جراحی (ریدیکتومی)
  • کرایولیپیولیز

بهترین روش های لیفت صورت

در پاراگراف بالا روش های رایج لیفت صورت و درمان چین و چروک معرفی می شد. در این میان برخی از روش­ها بهترین تاثیر گذاری را دارند که عبارتند از:

لیفت صورت با نخ:

یکی از بهترین روش های رایج و پر طرفدار برای لیفت صورت و از بین بردن چین و چروک ها، لیفت و کشیدن پوست صورت با استفاده از نخ های مخصوص است.

لیفت صورت با تزریق ژل:

یکی از بهترین روش های لیفت صورت که جزء روش های غیر تهاجمی محسوب می شود، لیفت صورت با ژل است. سپس مواد تزریق شده در امتداد قسمت های مختلف صورت باعث ایجاد حجم مناسب می شود. سپس چین و چروک ها و افتادگی های صورت از بین می رود.

لیفت پوست با میکرونیدلینگ:

در این روش سوزن های بسیار کوچک با استفاده از دستگاه خاصی به سطح پوست ضربه می زند. لایه های پوست تحریک شده و تولید الاستین و کلاژن افزایش می یابد.

بهترین مرکز تخصصی لیفت صورت در گیشا

لیفت کردن صورت از طرف بانوان عزیز با استقبال بی نظیری مواجه شده است، لیفت کردن صورت کمک می کند تا پوست شما شاداب و شفاف و محکم باشد و پوست شما نیز جوان تر دیده شود، این عمل را باید تحت نظر پزشکان زیبایی مجرب و با تجربه انجام داد زیرا بسیار حساس است و باید به درستی انجام شود تا بازگشت نکند، لازم به ذکر است که کلینیک زیبایی نیوشا همواره از بهترین مراکز درمانی می باشد که در زمینه لیفت صورت به صورت حرفه ای فعالیت می کند، این مجموعه نه تنها پیشرفته است و از دستگاه های بروز استفاده می کنند بلکه کادری مجرب هم دارد که به مشکل بیماران به خوبی رسیدگی می کنند تا بدانند که کدام بخش از صورت بیمار نیاز به لیفت دارد و باید چه میزان لیفت شود تا پوست او صاف و شفاف گردد.

بدانید که کلینیک نیوشا اصولا به صورت شبانه روزی فعالیت می کند تا بتواند همیشه آماده خدمت رسانی به شما باشد و نیازتان را پوشش بدهد. در لیفت صورت همواره پوست شما به طرف بالا کشیده می شود تا چین و چروک ها به راحتی از بین بروند، این روش ماندگاری زیادی دارد و با رعایت کردن مراقبت های بعد از لیفت مسلما برگشت نخواهد کرد و پوست شما برای مدت زمان طولانی صاف و بدون چروک می ماند و زیبایی شما را چندین برابر می کند. کلینیک نیوشا در بهترین منطقه تهران واقع شده است و شما می توانید در تهران و یا در هر یک از نقاط و شهرهای دیگر که هستید با روش های مختلفی با این مجموعه ارتباط برقرار کنید که در حال حاضر بهترین راه ارتباطی با این مرکز روش اینترنتی و تلفنی برای دریافت نوبت می باشد و روش حضوری برای لیفت صورت که روش دوم هم زمان زیادی از شما نمی گیرد.

لیفت صورت در گیشا

یکی از علائم مشترک بین افراد مختلف که به دوره میانسالی رسیده اند، شل شدن پوست و افتاده شدن آن است. این ویژگی امری طبیعی است که به دلایل مختلف مانند افزایش سن، کاهش کلاژن سازی، عدم استفاده از کرم های مراقبتی و … پوست ناحیه صورت و گردن چروک و افتاده می شود. در صورتی که سریعا این مشکل را با روش های مختلف برطرف نکنید، ممکن است میزان چروک ها افزایش یابد. از طرفی تاثیر زیادی در پیرتر نشان دادن سن افراد دارد. یکی از بهترین روش هایی که در طی سال های اخیر در کلینیک های زیبایی و توسط متخصصین پوست و زیبایی انجام می شود، لیفت صورت است.کلینیک زیبایی نیوشا بهترین مرکز برای انجام لیفت صورت در گیشا می باشد. در صورتی که به هر دلیل پوست صورت یا گردن شما دچار افتادگی و چروک شده می توانید برای انجام هرگونه خدمات لیفت صورت در گیشا به کلینیک نیوشا مراجعه کنید.

منابع

http://www.woffleswu.com/