تزریق بوتاکس بینی

چنانچه از خبرهای علم درمان و زیبایی اطلاع داشته باشید، یقیناً نام بوتاکس را شنیده اید که امروزه به یکی از محبوب ترین انواع تکنیک های درمانی تبدیل شده است و زیباجویان از آن برای نقاط مختلف بدن خود بهره می گیرند. این روش، یکی از موثرترین راه ها برای جوان‌سازی پوست است که امکان رفع افتادگی و از بین بردن چین و چروک ها را داراست. گرچه تزریق بوتاکس در ابتدا برای نواحی پیشانی و گونه ها مورد استفاده قرار گرفت اما به مرور از کاربردهای گسترده و فراوانی برخوردار گشت. به نحوی که یکی از موارد تزریق بوتاکس، برای بینی می باشد که با هدف فرم دهی و زیباسازی بینی مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت تزریق بوتاکس بینی علاوه بر از بین بردن چین ‌و چروک های روی بینی و اطراف آن، سبب تعادل ظاهری می شود و از تشکیل خطوط در کناره‌ بینی نیز جلوگیری می نماید. برای آشنایی بیشتر با نحوه تزریق بوتاکس بینی و مزایای آن با ما در این نوشتار همراه باشید.

تزریق بوتاکس بینی چگونه انجام می شود؟

بوتاکس ماده ای است که سالهاست جهت درمان های پزشکی و اقدامات زیبایی مورد استفاده متخصصان قرار می گیرد. در حقیقت مبنای کار تزریق بوتاکس، سم حاصل از باکتری‌ کلستریدیوم بوتولینوم می باشد که اثر مستقیمی بر اعصاب عضلات و انقباضات دارد. در واقع هنگامی که این سم به ناحیه ای تزریق می‌ گردد، آن ناحیه امکان انقباض خود را از دست می دهد و در نتیجه ی آن، پوستی صاف، شفاف، بدون چروک و عضلاتی برجسته حاصل می گردد. به دلیل کاربردهای فراوان تزریق بوتاکس، از این ماده جهت رفع مشکلات بینی نیز استفاده می شود که اثربخشی آن برای بینی و اطراف بینی، توسط پزشکان و متخصصان مجرب به اثبات رسیده است. با تزریق بوتاکس، عضلات نواحی بینی سیگنال های عصبی را دریافت نمی کنند و از انقباض یا افتادگی آن جلوگیری شده و سبب بالا رفتن نوک بینی می شود. همچنین تزریق بوتاکس به بینی سبب رفع چین ‌و چروک‌ ها و خطوط اطراف بینی و روی بینی نیز می شود‌. برای تزریق بوتاکس بینی ابتدا بایستی به یک کلینیک و مرکز معتبر مراجعه شود که از سوابق متعدد درمانی برخوردار باشد. همچنین در انتخاب پزشک متخصص نیز دقت نمایید تا در جلسه اول مشاوره، امکان انجام این روش بر روی بینی شما محرز گردد. به طور کلی بوتاکس در عرض چند دقیقه انجام می شود و نیاز به بیهوشی ندارد که در گام اول، نواحی مورد نظر جهت تزریق که دچار افتادگی، چین و چروک و عدم تعادل هستند مشخص می گردد. پس از تمیز کردن بینی از آلودگی ها، ضدعفونی کردن آن و استریل کردن، از مواد بی حس کننده موضعی بر روی پوست ناحیه استفاده می شود. سپس ژل بوتاکس از طریق سوزن نازک مخصوصی به نقاط تعیین شده وارد می شود. این مرحله بایستی به آرامی و با دقت کافی متخصص انجام گیرد تا حجم مورد نیاز تزریق شده و تقارن ایجاد شود‌. پس از اتمام جلسه، نتیجه نهایی پس از سه الی هفت روز، اثرات خود را بر روی بینی نشان خواهد داد.

کاشت مو

مزایای تزریق بوتاکس بینی

• استفاده از تزریق بوتاکس بینی نسبت به عمل جراحی زیبایی بینی، راحت تر بوده و ایمن می باشد.
• این روش بدون درد و خونریزی قابل انجام می باشد و نیازی به برش و عمل‌ جراحی نیست.
• متقاضیان با تزریق بوتاکس بینی می توانند به فرم بینی دلخواه خود برسند و از عوارض جانبی به دور باشند.
• مدت زمان انجام این روش اصلاحی بر روی بینی، کوتاه مدت بوده و برای متقاضی آزاردهنده نخواهد بود.
• تزریق بوتاکس بینی نسبت به رینوپلاستی، از خطرات احتمالی کمتری برخوردار است و کم تهاجمی می باشد.
• تغییرات ایجاد شده بر روی ظاهر بینی برگشت پذیر هستند و مشکلی برای افراد از این بابت پیش نخواهد آمد و آنها قادر هستند به راحتی ظاهر پیشین بینی خود را بازیابند.
• نتیجه ی نهایی این روش، در مدت زمان کوتاهی در عرض یک هفته قابل رویت است.
• تزریق بوتاکس نیازی به بیهوشی عمومی نداشته و دوران نقاهت طولانی مدت ندارد.
• هزینه انجام این تکنیک بر روی بینی در مقایسه با عمل‌ های جراحی بسیار کمتر بوده و صرفه اقتصادی دارد.
• مدت زمان ماندگاری بوتاکس بینی بر اساس ویژگی های هر فرد متفاوت است اما به طور کلی از دوام مناسب حداقل ۶ ماه برخوردار می باشد.

عوارض تزریق بوتاکس بینی

تزریق بوتاکس بینی به دلیل حساسیت انجام کار، الزاماً بایستی در کلینیک های معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود. در حقیقت ابتدا باید محل تزریق بوتاکس با دقت بالا توسط پزشک بررسی شود و در صورت صلاحدید، حجم ژل بوتاکس تزریقی مشخص گردد و در جلسه درمانی، با مهارت و تجربه متخصص تزریق شود تا امکان بروز هرگونه عارضه به حداقل برسد. همچنین از برند ماده بوتاکس و تاریخ انقضای آن نیز اطمینان حاصل نمایید تا دچار عوارض شدیدی همچون افتادگی لب ها، لبخند غیر قرینه، اختلال عملکرد دهان، ریزش اشک غیر طبیعی و دوبینی نشوید. همچنین توجه داشته باشید که هیچ روش درمانی، بدون عارضه نیست و حتی اگر به مراکز معتبر مراجعه کنید امکان بروز عوارضی شایع همچون التهاب، درد جزئی و قرمزی در ناحیه بینی محتمل می باشد اما در طی چند روز رفع خواهند شد. چنانچه این عوارض ادامه پیدا کرد، از مصرف دارو به صورت خودسرانه خودداری کنید و صرفاً به پزشک مربوطه مراجعه نمایید تا تجویز لازم برای شما ارائه شود.

کاشت مو

تزریق بوتاکس بینی مناسب چه افرادی است

تزریق بوتاکس برای افرادی که دچار افتادگی نوک بینی هستند، بسیار مناسب می باشد؛ همچنین این روش، برای کلیه افرادی که قصد برطرف کردن نواقص بینی را دارند مناسب می باشد. افراد دارای انحراف بینی، چین و چروک بر روی بینی و خطوط اطراف بینی از جمله گزینه های مناسب تزریق بوتاکس می باشند. بانوان و آقایانی که از بینی گوشتی برخوردار هستند و تمایل به فرم دهی بهتر بینی خود هستند و همچنین افرادی که از پهن بودن بینی خود، رضایت ندارند نیز می توانند از بوتاکس استفاده کنند. اما توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس بینی نیز همچون سایر تکنیک های درمانی زیبایی، برای افرادی مناسب نمی باشد؛ به عنوان مثال اگر از بینی استخوانی برخوردار هستید و مشکل بزرگی استخوان یا انحراف تیغه بینی را دارید نمی توانید با تزریق بوتاکس، این مسئله را رفع نمایید.

زمان مناسب تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی

بیشتر افراد بعد از عمل بینی دوست دارند تا بوتاکس را تجربه کنند. بوتاکس نوعی سم است که با فلج کردن عضلات باعث از بین رفتن جین و چروک و جوانسازی پوست می شود. برای انجام این کار پزشک باید تزریقات را به صورت موقتی انجام دهد. افرادی که عمل جراحی بینی انجام داده اند ممکن است نتوانند این تزریق را انجام دهند. سوالی که بیشتر افراد با آن درگیر هستند این است که تزریق بوتاکس را بعد از عمل جراحی بینی انجام دهند یا قبل از شروع عمل آن را تجریه کنند. اگر قصد تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی را دارید بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت داشته باشد. دوران نقاهت همه افراد یکسان نیست و ممکن است برخی افراد بتوانند در مدت زمان کوتاهی پس از عمل بینی بوتاکس را انجام دهند. دوران نقاهت عمل بینی اصولا ۲ تا ۴ هفته است و اگر فرد بهبودی کامل را بدست آورده باشد شرایط مناسبی برای تزریق بوتاکس دارد و می تواند با تزریق به جوانسازی پوست خود کمک کند.

 کبودی و ورم بینی و صورت بعد از عمل ممکن است در مدت زمان کم از بین نرود بدین ترتیب بیمار باید اجازه دهد تا این کبودی و تورم به طور کامل از بین برود و دیگر اثری از آن روی صورت نباشد. اگر در زمان تورم صورت و بینی تزریق انجام شود ممکن است پوست را به شدت تحریک کند. برای تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی بهتر است یک تا دو ماه صبر کنید تا بدن حالت طبیعی خود را پیدا کند و کبودی و تورم هم از روی صورت و بینی محو شده باشد. بیشتر پزشکان زمان مناسب برای تزریق بوتاکس را بعد از دوران نقاهت بیمار پیشنهاد می کنند که این زمان برای همه افراد یکسان نیست و هر کس می تواند با توجه به شرایط جسمانی و بهبودی خود آن را تجربه کند. بعد از عمل بینی پوست ورم کرده و تزریق زود هنگام بوتاکس می تواند آسیب های جدی را به آن وارد کند. افرادی که عمل بینی آنها سخت بوده دوران بهبودی آنها بیشتر خواهد بود و باید تا بهبودی کامل صبر کنند سپس تزریق بوتاکس را انجام دهند.

برای انجام این کار باید با پزشکی که بینی شما را جراحی کرده صحبت کنید و در صورت رضایت قبل از انجام بوتاکس مشاوره های لازم را هم دریافت کنید. نتیجه تزریق بوتاکس زمانی خوب خواهد بود که فرد در شرایط جسمانی خوبی باشد و سلامتی خود را به طور کامل بدست آورده باشد. تزریق روی بینی و اطراف بینی که هنوز تورم و کبودی روی آن مشاهده می شود اصلا کار درستی نیست و نتیجه خوبی هم به همراه نخواهد داشت. اگر هدف شما از تزریق بوتاکس حذف چین و چروک های اطراف چشم است توصیه می شود که تا ابتدا اجازه دهید تورم اطراف چشم که ناشی از جراحی بینی است به طور کامل برطرف شود. بعد از کاهش تورم و کبودی پزشک می تواند تزریق را انجام دهد بدون اینکه به سلامتی فرد آسیبی وارد شود

تزریق بوتاکس بینی چقدر زمان می برد‌

برای تزریق بوتاکس بینی نیاز به دقت عمل بالایی است طوری که اگر بیمار قادر به تحمل درد نبود می توان از بی حسی موضعی برای ان قسمت استفاده نمود ، بهتر هنگام تزریق بوتاکس بینی در ابتدا نیمی از ان و به ارامی تزریق شود و سپس نیم دیگر ان .بسیاری از افرادی که برای بوتاکس بینی مراجعه می کنند به دلیل افتادگی نوک بینی می باشد .برای افتادگی نوک بینی پزشکان به طور متوسط ۲تا۴ واحد بوتاکس تزریق می کنند که اگر بیش از حد مجاز تزریق شود سبب بد فرم شدن لب بالا می شود .توصیه می شود برای تزریق بوتاکس به متخصص این کار مراجعه شود در غیر اینصورت ممکن اسیب جدی به زیبایی شما وارد شود .

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

چه مراقبت هایی باید قبل از تزریق بوتاکس بینی صورت گیرد؟

قبل از تزریق بوتاکس بینی تمام سوابق درمانی، بیماری و مصرف داروهای خود را در اختیار پزشک قرار دهید. چنانچه از عدم حساسیت به ماده بوتاکس اطمینان ندارید بایستی پیش از درمان، مقداری از این ماده را روی پوست ناحیه ای از دست خود امتحان کنید و پس از اطمینان از عدم حساسیت، نسبت به استفاده از آن برای بینی اقدام نمایید. یک هفته قبل از تزریق، از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون آسپرین و ویتامین E خودداری کنید. چند روز پیش از تزریق، رژیم غذایی سالم سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید و از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید.(تزریق بوتاکس پیشانی)

ایا بوتاکس بینی باعث کوچیک تر شدن دماغ میشود ؟

کوچک کردن بینی دغدغه بیشتر افراد بوده و ترسی که از عمل جراحی دارند باعث شده تا روش های دیگر را انتخاب کنند. تزریق بوتاکس یکی از روش های جایگزین به جای جراحی است که امروزه مورد استقبال بیشتر بیماران قرار گرفته است. بوتاکس دماغ یکی از کم خطرترین روش های فرم دهی به بینی بوده که زیبایی و درمان مشکلات بینی بهترین گزینه است. مواد تزریق شده در بوتاکس باعث فلج شدن عضله پایین بینی شده و به فرم دهی آن کمک زیادی می کند‌. بوتاکس به صورت کاملا اصولی و زیر نظر پزشک تزریق می شود به همین دلیل تاثیراتی ماندگار دارد. در بینی های گوشتی و استخوانی تزریق به روش های مختلفی صورت می گیرد و ماندگاری آن هم متفاوت خواهد بود.

بوتاکس در کوچک کردن بینی نقش مهمی دارد و شما برای افتادگی نوک بینی می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. تزریق ژل بوتاکس در عضله پایین نوک بینی باعث بالا رفتن آن می شود. میزان تزریق بوتاکس بستگی به حجم و میزان افتادگی دارد بنابراین هر چه بینی افتاده تر باشد مواد تزریق شده بیشتر خواهد بود و درمان هم به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. اگر خطوط خرگوشی روی بینی وجود داشته باشد در زمان خندیدن و اخم بیشتر خود را نشان می دهد و آن هم با تزریق بوتاکس به راحتی برطرف می شود. بوتاکس فقط روی ماهیچه ها تاثیر گذاشته و باعث جمع شدن آن‌ها می شود پس انتظار کوچک شدن زیاد بینی نباید از آن داشت.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس بینی

بعد از تزریق بوتاکس بینی از دستکاری و ماساژ دادن ناحیه و اطراف آن تا یک هفته خودداری نمایید و به هیچ عنوان فشاری به بینی وارد نکنید. جهت پیشگیری از حرکت بوتاکس به نواحی مجاور و عضلات دیگر، از خوابیدن پس از تزریق حداقل به مدت ۴ ساعت خودداری نمایید. همچنین توصیه می شود در چند شب اول، به پشت بخوابید و به طرفین نباشد. چنانچه دچار التهاب و قرمزی در ناحیه تزریق شدید، از کمپرس یخ کمک بگیرید و به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. از استحمام آب داغ و رفتن به سونا و جکوزی خودداری کنید. تا یک روز بعد از تزریق بوتاکس بینی از مصرف هرگونه نوشیدنی الکلی و سیگار کشیدن بپرهیزید و ورزش های ایروبیک و هوازی را کنار بگذارید. دقت داشته باشید تا یک هفته پس از تزریق، از فشار وارد کردن به ‌صورت و بینی خودداری کنید و از هرگونه پوشاک با حالت کششی بر روی صورت و ناحیه بینی اجتناب نمایید. از لوازم آرایشی و بهداشتی بر روی صورت خود و ناحیه ی بوتاکس، استفاده نکنید و چنانچه دچار عوارض ناشی از تزریق همچون قرمزی و ورم شده اید، صرفاً از قرص ها یا پمادهای تجویزی پزشک متخصص استفاده کنید.

ماندگاری بوتاکس بینی چقدر است

بوتاکس یکی از روش های قدیمی برای از بین بردن چین و چروک های پوست می باشد . که اغلب برای پوست صورت استفاده می شود . افرادی اطراف چشم انها و یا خط خنده شان خط افتاده است با تزریق بوتاکس به این نواحی می توانند این خط ها را از بین ببرند و پوستی صاف داشته باشند .اما امروزه از بوتاکس برای فرم دهی بینی هم استفاده می شود ، روشی که بدون بیهوشی و جراحی و خونریزی انجام می شود و خطرات ان بسیار بسیار کمتر نسبت به عمل جراحی بینی می باشد . اگر از عمل می ترسید و یا بینی شما فقط از نظر زیبایی مشکل دارد و نیازی به برطرف کردن مشکلات تنفسی ندارید می توانید با تزریق بوتاکس ایرادات بینی خود را بهبود ببخشید .البته تزریق بوتاکس برای فرم دادن به هر بینی قابل استفاده نمی باشد و برخی بینی ها فقط با جراحی فرمشان تغییر می کند ، برای انجام بوتاکس ابتدا باید به پزشک مورد نظر مراجعه کرده و تحت نظر ایشان این کار را انجام دهید .با تزریق بوتاکس بینی شما بین ۳تا۴ ماه نیاز به تزریق  ندارید و‌بعد از تزریق حدود یک هفته طول می کشد تا بینی زیبایی خود را نشان دهد .

سخن پایانی

پیش از تزریق بوتاکس به بینی، با پزشک مشورت نمایید؛ چنانچه این روش توسط متخصص ماهر انجام شود، مزایای مفیدی را برای فرد دربر خواهد داشت. در حقیقت با توجه به اینکه چهره، یک بخش بسیار مهم است، حتما برای تزریق بوتاکس بینی به کلینیک معتبر نیوشا و مطمئن مراجعه کنید. این روش نسبت به عمل زیبایی بینی خطرات و عوارض جانبی کمتری داشته و از هزینه مقرون بصرفه ای برخوردار می باشد.

نظرات مشتریان