تزریق بوتاکس پیشانی

عوامل متعددی همچون افزایش سن، افتادگی ابروها، حرکات ابروها در بالا بردن و اخم کردن در پدید آمدن خطوط، چین و چروک نقش دارند و اگر پوست جوان باشد و از کلاژن یا خاصیت کشسانی برخوردار باشد، امکان رفع این خطوط موجود بر روی پیشانی به صورت طبیعی از طریق بازسازی پوست، میسر خواهد بود اما با گذشت زمان و افزایش سن، از این قابلیت پوست کاسته می‌شود. به دلیل اینکه وجود این خطوط بر روی پیشانی و در میان فاصله ابروها، تأثیر زیادی بر روی ظاهر خانم ها و آقایان دارد، لذا استفاده از تزریق بوتاکس پیشانی امروزه به عنوان روش درمانی توصیه می شود.(کلینیک نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات لاغری و زیبایی)

تزریق بوتاکس پیشانی چگونه انجام می شود؟

در واقع برای از بین بردن مشکلات پوست پیشانی از نوعی سم با نام بوتولینیوم که از باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود و با نام تجاری بوتاکس معروف شده است برای فلج کردن موقت عضلات، استفاده می گردد. این ماده به پوست منطقه مورد نظر بر روی پیشانی تزریق می شود و نتیجه آن منجر به کشیده شدن پوست، برجسته شدن، رفع چروک و خطوط می شود. در حقیقت تزریق بوتاکس به پیشانی سبب می شود عضلات پیشانی از جمع شدگی خارج شود و پس از گذشت یک هفته از تزریق، نتیجه آن نمایان می شود. برای بوتاکس ابتدا مراجعه کننده بر روی تخت‌های مخصوص قرار می گیرد و منطقه مورد نظر از پیشانی، کاملا تمیز و پاکسازی می‌ شود. سپس نشانه گذاری هایی از طریق رسم خطوط و نقاط برای مشخص کردن محل های موردنظر جهت تزریق، انجام می گیرد. این نشانه گذاری‌ها بنابر صلاحدید و تشخیص پزشک متخصص تعیین می گردند. سپس بوتاکس به عضله پیشانی تزریق می‌ شود و کمی فشار به محل تزریق وارد می شود تا از کبود شدن جلوگیری شود. این فرآیند در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

تزریق بوتاکس پیشانی

مزایای تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس سبب ریلکس و آرام شدن عضلات پیشانی و رفع انواع مشکلات همچون از بین رفتن چین و چروک و خطوط می شود. یکی دیگر از مزایای تزریق بوتاکس به پیشانی، زیبایی و جوانسازی پوست است و در حقیقت سبب شادابی و جلوه ی مناسب پوست صورت می شود. همانطور که میدانیم، وجود چروک و افتادگی، اثری منفی بر چهره دارند اما بوتاکس منجر به بازیابی زیبایی و جوانی چهره می شود. علاوه بر این ها، یکی دیگر از مزایا، مربوط به اثربخشی سریع و دوران نقاهت کوتاه مدت است؛ این روش بدون جراحی و بیهوشی عمومی انجام می شود و عوارض عمل های جراحی زیبایی را ندارد. همچنین افرادی که بنا به هر دلیلی دچار تعریق بیش از حد در ناحیه پیشانی هستند و یا دچار دردهای میگرنی روی پیشانی، می توانند از مزایای بوتاکس بهره ببرند و آن را تزریق نمایند. طول مدت اجرای این روش نیز در کوتاه‌ترین زمان قابل انجام است و افراد به راحتی می توانند پس از آن به امور و فعالیت های خود رسیدگی کنند.

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس پیشانی به عنوان یکی از ایمن ترین و کم خطرترین روش های درمانی-مراقبت زیبایی شناخته می شود اما چنانچه تزریق توسط افراد غیر متخصص انجام گیرد و یا داروهای تقلبی و غیر اصل، تزریق شود افراد دچار عوارض دائمی، خطرناک و جدی خواهند شد. بنابراین حتما دقت داشته باشید که به پزشک معتبر، متخصص، ماهر و با تجربه جهت تزریق مراجعه نمایید و همچنین حتما از نوع برند، اصل بودن، اعتبار و تاریخ مصرف دارویی که قرار است تزریق گردد اطلاع کافی داشته باشید. با رعایت این موارد، عوارض شدید رخ نخواهد داد اما امکان رخ دادن عوارض جانبی کوتاه مدت همچون کبودی، قرمزی، تورم در محل تزریق و بروز سردرد و تهوع رایج می باشد که در مدت زمان کوتاهی در عرض چند روز، با مراقبت های لازم پس از تزریق و دستورالعمل پزشک، رفع خواهند شد‌.

تزریق بوتاکس پیشانی

بعد از تزریق بوتاکس پیشانی چه مراقبت هایی باید صورت گیرد ؟

به مدت یک روز بعد از تزریق بوتاکس پیشانی، حمام با آب داغ توصیه نمی شود زیرا سبب افزایش جریان خون در زیر پوست و جابه‌جایی بوتاکس به نواحی مجاور محل تزریق خواهد شد. همچنین چنانچه برحسب ضرورت، نیاز به شستشوی صورت و گردن بود، بهتر است تا چند روز پس از تزریق از آب سرد استفاده شود. تا دو روز بعد از بوتاکس پیشانی، انجام فعالیت های بدنی شدید، سونا، جکوزی، ورزش های سنگین و هرگونه اقدام که منجر به افزایش گردش خون شود، خودداری گردد. در ساعات اولیه پس از تزریق بهتر است افراد در حالت نشسته قرار داشته باشند و از دراز کشیدن خودداری نمایند. لازم به ذکر است که بوتاکس پیشانی برای بانوان باردار و شیرده ممنوع می باشد.

 

تفاوت بوتاکس پیشانی با لیفت

لیفت و بوتاکس هر دو عمل های زیبایی سرپایی هستند که بیشتر برای پوست مورد استفاده قرار می گیرند. به کمک آنها می توان پوستی سفت و شاداب و جوان داشت. اما این دو عمل تفاوت هایی هم با هم دارند. لیفت بر روی ماهیچه ها و بافت ها و عضلات صورت کار کرده و با سفت کردن آنها مانع از شل شدن و افتادگی پوست می شود. این کارها با بوتاکس انجام نمی شود بلکه بوتاکس تنها با تزریق ژل و در جهت رفع چین و چروک و خوش فرم کردن صورت و اجزای آن استفاده می شود. هر جای صورت که چربی های آن از بین رفته باشد قطعا فرم خود را از دست داده که به کمک لیفت می توان مجدد آن را احیا کرد. لیفت نسبت به بوتاکس تهاجمی تر بوده و هزینه بیشتری را هم در بر می گیرد‌.

 

بوتاکس چگونه چین و چروک های روی پیشانی را از بین می برد

چین و چروک پیشانی جز مشکلات رایجی بوده که به دلایل مختلف ظاهر می شود. ایجاد خطوط ریز و درشت باعث شده تا زیبایی پوست تا حد زیادی تضعیف شود. بوتاکس بهترین درمان برای از بین بردن چین و چروک پیشانی بوده و چون پوست منعطف است به این روش کم تهاجمی واکنش خوبی نشان می دهد. هر چه میزان چین و چروک بیشتر باشد پزشک متخصص جلسات درمانی بیشتری را برای شما تجویز می کند تا بتوانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. میزان تزریق ژل بوتاکس در همه افراد یکسان نیست و این بستگی به نوع پوست و میزان چروک های موجود در پیشانی دارد.

عوامل زیادی در ایجاد چین و چروک دخیل هستند و شما برای اینکه بتوانید از بوتاکس نتایج بهتری بدست آورید باید تا حد زیادی از عوامل بروز چروک هم پیشگیری کنید. با تغذیه سالم می توانید به بهبودی هر چه سریع تر کمک زیادی کنید. تزریق بوتاکس به صورت مستقیم به بافت عصبی و عضلانی باعث می شود تا سریع تر جذب شود و اثرات بهتری داشته باشد. در ۴ یا ۵ نقطه از پیشانی که چروک های بیشتری دارد این ماده تزریق می شود تا بتواند سطح مورد نظر را به طور کامل پوشش دهد و ماندگاری و تاثیر خوبی داشته باشد. هر چه چروک بیشتر باشد میزان ماده تزریقی و سطح تزریق هم بیشتر می شود.

 

تزریق بوتاکس پیشانی
تزریق بوتاکس پیشانی
تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس پیشانی برای چه افرادی مناسب است ؟

بوتاکس پوستی صاف، شفاف و زیبا را به ارمغان می آورد که چنانچه افراد در سنین جوانی با انجام برخی حرکات مکرر همچون اخم کردن یا بالا بردن ابرو دچار چین و چروک پیشانی شده باشند، می توانند فارق از سن خود اقدام به تزریق بوتاکس نمایند. در کنار این افراد، کلیه بانوان و آقایانی که در سنین میانسالی قرار داشته و از خطوط موجود بر روی پیشانی خود آزرده هستند و تمایل به داشتن پوستی بدون چروک دارند می توانند با مشورت پزشک متخصص، نسبت به تزریق بوتاکس اقدام نمایند. بیشترین کاربرد بوتاکس پیشانی برای درمان خطوط افقی پیشانی است که افراد فارق از سن و جنسیت می توانند آن را انجام دهند.

از چه نقاطی از پیشانی تزریق بوتاکس انجام می شود؟

پیشانی همیشه بیشترین چروک را دارد که با تزریق بوتاکس می توان به راحتی آنها را محو کرد. خطوط اخم که بین دو ابرو قرار دارند مهمترین جای تزریق بوتاکس هستند که به چشم و ابروها فرم خاصی می بخشد. خطوط پیشانی و بالای بینی هم نقطه شروع بوتاکس در پیشانی هستند. چین و چروک های عمودی که در خط اخم ظاهر می شوند ظاهر صورت را عبوس می کنند که شما برای رفع این مشکل می توانید از بوتاکس کمک بگیرید. شقیقه ها هم به مرور زمان دچار چروک و تغییر شکل می شوند و شما می توانید با تزریق بوتاکس پوست این ناحیه را صاف و جوان تر کنید. پیری ژنتیکی باعث می شود تا روی پیشانی چین و چروک های افقی ایجاد شود که بهتر است شما به روش غیر تهاجمی آن را برطرف سازید تا پوستی شاداب داشته باشید.

 

 

تزریق بوتاکس پیشانی چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق بوتاکس پیشانی اقدامی موقّت و غیردائمی می باشد اما با مراقبت های صحیح و اصولی می توان مدت زمان ماندگاری و دوام آن را افزایش داد. در حالت کلی بوتاکس به طور متوسط حداقل ۶ ماه ماندگاری دارد و پس از آن بنابر توصیه پزشک، نیاز به تزریق مجدد وجود خواهد داشت.(تزریق بوتاکس زیر چشم)

 

ایا بوتاکس پیشانی باعث ایجاد جوش می شود؟

 

بسیاری از افراد پرسیده اند که آیا بوتاکس پیشانی باعث ایجاد جوش می شود، در پاسخ به آنها باید بگوییم که بله بسیاری از افراد ممکن است پس از بوتاکس پیشانی دچار جوش گردند که این می تواند دلایل متعددی داشته باشد. همان گونه که گفتیم، یکی از اصلی ‌ترین علت های جوش زدن پیشانی بعد از بوتاکس داشتن حساسیت پوستی است. برای جلوگیری از این مشکل همواره راه های مختلفی وجود دارد که یا کمک آنها می توانید از بروز جوش جلوگیری کنید، از این راه ها می توان به عدم خاراندن پیشانی پس از تزریق، استفاده نکردن از لوازم آرایشی، ماساژ ندادن محل تزریق، استفاده از صابون های مخصوص تجویز شده. با رعایت نکات مراقبتی می توان از بروز جوش جلوگیری نمود پس حتما با این نکات توجه کنید تا دچار جوش نشوید.

 

سخن پایانی

سم بوتولینیوم که با نام بوتاکس شناخته می شود، از پدید آمدن خطوط بر روی پیشانی جلوگیری کرده و تأثیر مثبتی بر خلق و خو، افزایش اعتماد بنفس و کاهش افسردگی افراد دارد. با تزریق مقدار کمی از بوتاکس به ماهیچه‌ ی فعال اخم موجود بر روی پیشانی، می توان این ماهیچه را به اصطلاح فلج کرد تا به مرور زمان از حجم چروک و خطوط آن، کاسته شود.

نظرات مشتریان