تزریق بوتاکس زیر چشم

بیش از نیم قرن است که از بوتاکس جهت درمان های پزشکی و مصارف زیبایی استفاده می شود که با توجه به مطالعات انجام گرفته، به عنوان یک روش ایمن و کم عارضه شناخته می شود. در حقیقت ماده بوتاکس برای سه عامل رفع اسپاسم عضلات، زیبایی و کاهش تعریق مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از پرکاربردترین مصارف آن، مربوط به بهبود پوست زیر چشم می باشد. برای آشنایی بیشتر با تزریق بوتاکس زیر چشم با ما در این مطلب همراه باشید.(تزریق بوتاکس)

نحوه تزریق بوتاکس زیر چشم چگونه است؟

افزایش سن، عوامل محیطی، وراثت و نوع تغذیه همگی از عوامل موثر در شل شدن و افتادن پوست هستند که زمینه ساز کاهش شادابی و جوانی چهره می باشند. در چنین شرایطی، تمایل به بازیابی سلامت و زیبایی پوست در بانوان و آقایان، امری طبیعی بوده و یکی از روش های آن، تزریق بوتاکس می‌ باشد. در میان اجزای مختلف صورت، چشم ک پوست دور آن از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ در حقیقت پوست دور چشم جزو نازک ترین پوست بدن است و همین نازک بودن، زمینه ساز بروز مشکلات متعدد خواهد شد. در همین راستا امروزه بوتاکس زیر چشم، بسیار پرطرفدار و محبوب شده است. در حقیقت با تزریق ماده بوتاکس، مشکلاتی همچون گودرفتگی، چین و چروک و خطوط اطراف پوست ناحیه چشم قابل اصلاح می باشد و بیماری های چشمی با بوتاکس درمان نخواهند شد. به عنوان مثال برای رفع سیاهی دور چشم و زیر چشم یا رفع پف زیر چشم بهتر است به روش هایی همچون لیزر روی بیاورید. در حقیقت بوتاکس برای رفع گودی زیر چشم، رفع گودی کاسه چشم و کاهش چین و چروک های اطراف چشم کاربرد دارد و ظاهر بسیار زیبایی را به پوست ناحیه دور چشم می بخشد. نحوه تزریق بوتاکس زیر چشم بدین صورت است که ابتدا یک توکسین بوتولینوم در موازات مردمک و چند میلی متر پایین تر از خط رویش مژه پلک پایین هر چشم تزریق می شود. چنانچه یک پزشک ماهر و کارآزموده پروسه تزریق بوتاکس را انجام دهد، نیاز به هیچگونه مراقبت خاص نخواهد بود. لازم به ذکر است افراد با بیماری خشکی چشم بهتر است از تزریق بوتاکس زیر چشم خودداری نمایند.

تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس زیرچشم چه مزایای دارد؟

• بوتاکس زیر چشم یک روش غیر جراحی بوده و ایمن است.
• تزریق در مدت زمان کوتاهی کمتر از ۳۰ دقیقه با استفاده از سوزن‌ های کوچک در قسمت پایین پلک نجام می‌ شود و وقت گیر نیست.
• بوتاکس نتیجه ی بسیار خوبی برای رفع چین و چروک و خطوط قسمت زیر چشم دارد.
• از بوتاکس برای رفع گودی زیر چشم و گودی کاسه چشم استفاده می شود که بسیار موثر و نتیجه بخش می باشد.(تزریق بوتاکس ابرو)

تزریق بوتاکس زیر چشم چه عوارضی دارد؟

عوارض تزریق بوتاکس زیر چشم به دو دسته عمومی و نادر تقسیم بندی می شود. از جمله عوارض شایع و رایج بعد از تزریق بوتاکس به زیر چشم میتوان به سردرد، تهوع، درد در ناحیه تزریق، کبودی، تورم و قرمزی اشاره کرد که این عوارض کوتاه مدت و گذرا بوده و چنانچه به دستورالعمل های مراقبتی پزشک پس از تزریق توجه شود و از داروهای تجویزی به موقع مصرف شود، امکان بروز چنین عوارضی به حداقل خواهد رسید و در صورت رخداد، در طی مدت زمان کوتاهی در حد چند روز رفع خواهد شد. اما برخی عوارض شدید و نادر تزریق بوتاکس زیر چشم همچون خشک شدن دهان و چشم، افتادگی پلک، بی حسی چشم ها، آسم، مشکلات تنفسی، حساسیت، فرسودگی زیر چشم، تاری دید، بی اختیاری در پلک زدن، کوچک شدن چشم بعد از تزریق و تورم بافت لنفاوی وجود دارند که چنانچه این تزریق توسط پزشک غیر متخصص انجام شود و یا از مواد بوتاکس تقلبی و غیر اصل استفاده شود رخ خواهد داد. بنابراین انتخاب پزشک حاذق و اطلاع از برند بوتاکس و اعتبار آن از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا احتمال بروز هرگونه عارضه به حداقل برسد.

تزریق بوتاکس زیر چشم

بعد از تزریق بوتاکس زیرچشم چه مراقبت هایی باید انجام شود؟

تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس زیر چشم از حمام کردن پرهیز شود تا جریان خون ناحیه تزریق افزایش نیابد. در ساعات اولیه بعد از تزریق بوتاکس زیر چشم، از خوابیدن و دراز کشیدن پرهیز نمایید تا ماده بوتاکس در محل مورد نظر فیکس و جذب شود. زیر چشم، اطراف چشم و بالای چشم را تا چند روز، به هیچ عنوان ماساژ ندهید و فشاری وارد نکنید و تا حد امکان از شستشوی چشم های خود خودداری نمایید تا بوتاکس در زیر پوست ناحیه چشم حرکت نکند. مصرف داروهای ضد التهاب را با مشورت پزشک متوقف کنید تا تورم و کبودی احتمالی، به صورت گذرا کاهش یابد. در چند روز اول تزریق، از فعالیت هایی که منجر به فشار در چشم می شود همچون استفاده زیاد از تلفن همراه و ورزش های سنگین خودداری نمایید و از مصرف الکل و استعمال سیگار پرهیز کنید.

 

تزریق بوتاکس پیشانی
تزریق بوتاکس پیشانی
تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس زیر چشم چقدر تاثیر دارد؟

آمپول بوتاکس حاوی سم بوتولینوم نوع آ بوده که پس از تزریق، پالس‌ های عصبی منقبض کننده عضلات را مسدود می نماید و محدوده تزریق، توانایی حرکتی خود را از دست می دهد. در چنین شرایطی چین و چروک‌ ها کاهش یافته و حجم ناحیه افزایش می یابد. بوتاکس زیر چشم نیز به همین منوال بوده و تاثیر خوبی بر رفع چین و چروک‌ ها دارد اما دقت داشته باشید که بوتاکس یک روش غیر دائمی می باشد و پس از ۶ ماه به مرور زمان از بین می رود و برای حفظ نتیجه بایستی مجدد اقدام به تزریق بوتاکس در ناحیه زیر چشم شود.

تزریق بوتاکس زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

چروک شدن دور چشم، ایجاد خطوط پنچه کلاغی و … همه از مشکلات شایعی  هستند که ممکن است برای هر فرد در سنین مختلف رخ دهد. از مهم ترین دلایل چروک شدن دور و زیر چشم می توان به استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب یا کانسیلر، استفاده نکردن از عینک آفتابی، عوامل وراثتی، افزایش سن، کم آبی بدن، و استفاده نکردن از کرم دور چشم مناسب در سنین پایین اشاره کرد. به همین دلیل کلیه افرادی که به یکی از دلایل ذکر شده پوست زیر چشم آن ها چروک شده، می توانند برای جلوگیری از افزایش میزان چروک بودن، از روش تزریق بوتاکس استفاده کنند. این روش هیچ گونه عوارضی ندارد و تا چندین ماه متوالی تاثیر آن باقی می ماند. حتی افرادی که قصد جلوگیری از چروک شدن و ایجاد خطوط دور چشم خود را دارند، تزریق بوتاکس برای آن ها مناسب است.

مراقبت های قبل از بوتاکس زیر چشم

بوتاکس زیر چشم مانند سایر روش هایی که برای بهبود یا افزایش زیبایی چهره انجام می شود، نیاز به مراقبت هایی قبل از انجام دارد. مهم ترین مراقبت های قبل از بوتاکس زیر چشم به شرح زیر است:

  • از ۷ تا ۱۰ روز قبل از تزریق بوتاکس مصرف داروهای رقیق ‌کننده خون و ضد التهابی غیراستروئیدی مانند آسپرین و ایپوبروفن را زیر نظر پزشک قطع کنید.
  • ۲۴ ساعت قبل از تزریق، تزریق مواد غذایی و نوشیدنی ‌های دارای الکل مصرف نکنید.
  • یک هفته قبل از تزریق بوتاکس موهای صورت را وکس و اپیلاسیون، یا شیو نکنید.
  • اگر پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده، اول درمان کرده و سپس برای تزریق بوتاکس اقدام کنید.
  • اگر مبتلا به بیماری های انعقاد خون هستید، یا سابقه حساسیت به سم بوتولیسم دارید، پزشک را از این موضوع مطلع کنید.

چه کسانی نباید اقدام به تزریق بوتاکس زیر چشم کنند؟

پیش از انجام هرگونه تزریق بایستی تحت نظر پزشک متخصص باشید و سوابق پزشکی و درمانی خود را در اختیار وی قرار دهید. افرادی که مبتلا به بیماری های خاصی هستند بایستی از تزریق بوتاکس زیر چشم خودداری نمایند. زنان باردار و شیرده نیز جهت پیشگیری از بروز هرگونه عارضه احتمالی، بایستی از تزریق بوتاکس زیر چشم خودداری نمایند.(کلینیک زیبایی نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات لاغری و زیبایی)

ایا بوتاکس زیر چشم قسمت های تیره را از بین می برد

تیرگی زیر چشم جز مشکلات شایعی است که امروزه بیشتر افراد با آن روبرو هستند و این ضایعه پوستی تا حد زیادی زیبایی پوست و همچنین چشم ها را تضعیف می کند. برای برطرف کردن قسمت های تیره زیر چشم بهترین راهکار تزریق ژل و بوتاکس است که می تواند به رفع تیرگی و روشن شدن پوست کمک کند. چون پوست زیر چشم حساس است این کار باید با دقت بالا و توسط پزشک متخصص صورت بگیرد تا بتواند تاثیرات درمانی خوبی داشته باشد. میران تزریق ژل برای همه افراد یکسان نیست و هر چه عمق تیرگی بیشتر و سطح آنها بالاتر باشد مسلما میزان ژل بیشتری برای تزریق انتخاب می شود و علاوه بر این طول جلسات درمان هم بیشتر خواهد بود.چون این تیرگی به مرور زمان ایجاد شده نباید توقع داشت که در همان مرحله اول شاهد برطرف شدن آن باشیم بلکه شما طی چند جلسه می توانید بهبودی را مشاهده می کنید. بوتاکس فقط برای چون و چروک زیر چشم نیست بلکه سیاهی و کبودی اطراف آن را هم از بین می برد و با این کار چشم ها را درست تر و خوش حالت تر نشان می دهد. بوتاکس به قسمت های مختلف تزریق می شود و ژل مورد نظر با نفوذ در عمق پوست می تواند به صورت عمقی این تیرگی را برطرف سازد. افرادی که با بوتاکس سیاهی و تیرگی زیر چشم را برطرف کرده اند همیشع راضی بوده اند چون بازگشتی برای آنهه نداشته است.

ماندگاری بوتاکس زیر چشم چقدر است

ماندگاری بوتاکس در همه افراد یکسان نیست و این موضوع به عوامل مختلفی چون نوع ژل و میزان و نحوه تزریق و همچنین عمق سیاهی پوست و نوع پوست بیمار بستگی دارد. قطعا نباید انتظار داشت که در همان جلسه اول سیاهی کامل برطرف شود و ماندگاری هم داشته باشد بلکه باید جلسات درمانی که پزشک تعیین کرده را تکمیل کنید. افرادی که به مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل توجه نمی کنند انتظار ماندگاری بالا را هم نداشته باشند. اگر فرد قبل و بعد از تزریق ژل به تمام نکات و مراقبت ها توجه کرده باشد می تواند از ماندگاری کار برای چند سال نهایت استفاده را ببرد.اگر ژل به میزان کافی و با توجه به سیاهی پوست تزریق شود ماندگاری بیشتری خواهد داشت. بوتاکس به دلیل اینکه کم تهاجم است و هزینه کمتری هم دارد امروزه مورد استقبال قرار می گیرد. ۶ تا ۲۱ ماه ماندگاری این کار بوده و باز هم بستگی به افراد دارد. جنس پوست نقش مهمی در ماندگاری بوتاکس دارد و هر چه پوست ضخیم تر باشد تزریق سخت تر و اثر بخشی هم کمتر خواهد بود. در افرادی که پوست نازکی دارند بوتاکس زیر چشم بهترین نتیجه را خواهد داشت و ماندگاری زیادی هم دارد. سبک زندگی هم می تواند با ماندگاری بوتاکس زیر چشم رابطه داشته باشد. افرادی که ورزش های سنگین انجام می دهند در واقع بهبودی و ماندگاری بوتاکس را به تاخیر می اندازند و در برخی مواقع حتی خنثی می کنند.

نظرات مشتریان