هایفوتراپی غبغب

زیبایی گردن تاثیر مثبت فراوانی بر چهره افراد دارد، از این جهت امروزه رفع مشکلات ناحیه زیر چانه همچون غبغب بسیار متداول شده است. در حقیقت منظور از غبغب، وجود ناحیه ای در بخش گردن و چانه است که چربی اضافی داشته باشد. غبغب نتیجه اضافه وزن بوده اما در برخی موارد، افرادی با تناسب وزن نیز از غبغب برخوردار هستند که یکی از بهترین روش های درمان و رفع غبغب، انجام هایفوتراپی می باشد. در این مطلب قصد معرفی این شیوه درمانی زیبایی و مزایای آن را داریم؛ با ما همراه باشید.(کلینیک زیبایی نیوشا)

هایفوتراپی غبغب چگونه انجام می شود؟

هایفوتراپی یک تکنیک نوین درمانی زیبایی غیر تهاجمی و بدون درد بوده که جهت جوانسازی و لیفت نواحی مختلف بدن و صورت بکار می رود. یکی از کاربردهای این روش با استفاده از دستگاهی مخصوص، برای لیفت یعنی بالا کشیدن غبغب، نواحی زیرین فک و گردن می باشد. امواج اولتراسوند متمرکز با انتخاب معیاری مناسب به نام کارتریج، با دسته ی دستگاه در فاصله نزدیکی از پوست ناحیه غبغب قرار می گیرد و تعدادی شات اعمال می شود. به طور کلی نقاطی که ضخامت لایه ی پوست در آنها کمتر است همچون اطراف چشم و شقیقه از کارتریج کمتر از ۳ میلی متر استفاده می شود که نفوذ عمقی آن کمتر بوده و بخش هایی از صورت همچون غبغب، گردن، پیشانی و گونه ها از ضخامت بالاتری برخوردار هستند و از کارتریج هایی با عمق نفوذ بیشتر همچون ۴٫۵ میلی متر استفاده می شود. بنابراین به دلیل آنکه لایه چربی موجود در زیر پوست ناحیه غبغب بیشتر است پس از کارتریج ۴٫۵ میلی متری استفاده می گردد. هر کارتریج بر حسب نوع دستگاه بین ۱۰ تا ۱۵ نقطه کانونی ایجاد می کند و درجه حرارتی معادل ۶۵ درجه سانتی گراد ایجاد می کند تا پس از نفوذ و عبور از بافت غبغب، تولید رشته های کلاژن را تحریک نماید و سبب ترمیم و لیفتینگ در این ناحیه شود. همچنین این روش، لیپولیز را برای ناحیه غبغب به انجام می رساند. انجام هایفوتراپی بایستی توسط پزشک متخصص انجام شود و پیش از جلسه درمانی، متخصص باید متقاضی را معاینه کند تا از امکان اجرای این روش درمانی برای فرد، اطمینان حاصل گردد؛ همچنین در این جلسه، نواحی دقیق تابش امواج هایفو، شدت آن‌ و تعداد جلسات موردنیاز برای از بین بردن غبغب تعیین می گردد. در روز جلسه، ابتدا پوست متقاضی از هرگونه آلودگی پاک می شود و سپس ژل مخصوصی بر روی پوست نواحی گردن و غبغب مالیده می شود. سپس متخصص دستگاه هایفوتراپی را بر روی گردن و غبغب قرار می دهد و امواج وارد لایه های زیرین پوست می شود. این جلسه حدوداً سی دقیقه تا یک ساعت زمان می برد و نتایج آن در هفته های آتی به وضوح قابل رویت خواهد بود.

هایفوتراپی دور چشم

مزایای هایفوتراپی غبغب

• هایفوتراپی برخلاف جراحی غبغب، نیازی به بیهوشی ندارد و سرپایی انجام می شود.
• یکی از مزایای این روش، غیرتهاجمی بودن و ایمن بودن است و نیازی به جراحی ندارد.
• هایفوتراپی غبغب بدون برش و بخیه انجام می شود و هیچگونه عوارض خاص ندارد؛ در حقیقت آثاری از زخم و التهاب در پی نخواهد داشت.
• دوران نقاهت طولانی برای این روش وجود ندارد و افراد پس از هایفوتراپی غبغب به راحتی می توانند به امور روزانه خود برسند‌.
• این روش از ماندگاری خوبی برای چند سال برخوردار است و در صورت لزوم، امکان تجدید و استفاده مجدد از دستگاه هایفوتراپی میسر خواهد بود.
• انجام هایفوتراپی در مقایسه با جراحی غبغب، هزینه مناسب تری داشته و صرفه اقتصادی دارد.
• هایفوتراپی غبغب بدون درد بوده و هر جلسه در زمان کوتاه ۳۰ الی ۶۰ دقیقه انجام می شود.

عوارض هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب یکی از کم عارضه ترین شیوه های درمانی زیبایی محسوب می شود که شرط انجام آن، حضور در یک کلینیک معتبر و مراجعه به پزشک متخصص می باشد. در حقیقت اگر افراد به پزشک غیر متخصص و کلینیک های نامعتبر مراجعه نمایند، امکان بروز عوارضی پس از هایفوتراپی وجود خواهد داشت اما چنانچه این کار را به افراد ماهر بسپارند، عارضه شدید و حادی برای آنها در پی نخواهد داشت. مواردی همچون ایجاد قرمزی در پوست ناحیه غبغب، احساس خارش و سوزش و گزگز، التهاب خفیف و درد بسیار جزئی پس از هایفوتراپی طبیعی بوده و در عرض چند ساعت پس از اتمام جلسه، رفع خواهد شد. چنانچه هریک از موارد فوق، بیش از چند روز ادامه یافت و رفع نشد، لازم است به پزشک مربوطه مراجعه نمایید و از مصرف داروها بدون تجویز پزشک خودداری کنید.

هایفوتراپی دور چشم

چه کسانی باید هایفوتراپی غبغب انجام دهند؟

وجود غبغب در افرادی که اضافه وزن دارند به چشم میخورد، حتی برخی افراد هستند باوجود آنکه از تناسب اندام برخوردار هستند اما دچار افتادگی بخش زیر چانه ها می شوند‌. این مسئله در زیبایی ظاهری چهره و پوست تاثیر به سزایی دارد و سبب چاق دیده شدن صورت می شود. در گذشته افراد برای رفع این مشکل، از روش جراحی استفاده می کردند اما با توجه به عوارض جانبی جراحی و خطرات آن، روی کار آمدن شیوه های ایمن متداول شد تا بدون جراحی و خونریزی، بتوان غبغب را رفع و فک را زاویه دار کرد. هایفوتراپی یکی از بهترین روش ها برای درمان غبغب افتاده برای تمام افرادی است که به دلیل کوچک بودن یا عقب بودن چانه، اضافه وزن، عوامل ژنتیکی یا وراثتی و حتی به دلیل افزایش سن، به این معضل دچار هستند. هایفوتراپی با تحریک لایه های عمیق پوست به کلاژن سازی، چربی های ناحیه پوست غبغب را جمع کرده و افتادگی یا شل شدگی پوست این ناحیه را رفع می نماید. بانوان و آقایانی که از سن ۳۰ سال به بالا برخوردار هستند، در صورت افتادگی غبغب، کاندید مناسبی برای هایفوتراپی می باشند زیرا تا قبل از ۳۰ سالگی پوست جوان بوده و چنانچه افراد تمایل به داشتن چهره ای شاداب و پوستی جوان دارند بایستی از هایفوتراپی بهره بگیرند. همچنین هایفوتراپی غبغب، کلیه چین و چروک ها و خطوط موجود بر روی ناحیه زیر چانه و گردن را از بین می برد و پوستی صاف و شفاف را به ارمغان می آورد. بانوان باردار، افراد مبتلا به بیماری های مرتبط با پوست، افراد مبتلا به ویروس فعال، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و دیابت، افراد مبتلا به بیماری هایی همچون سرطان و ام اس، افراد زیر ۱۸ سال، افرادی که در بخش صورت یا گردن خود از پروتزهای فلزی استفاده کرده اند نباید از هایفوتراپی برای رفع غبغب استفاده نمایند.

دلایل ایجاد غبغب

وقتی چربی اضافی در زیر چانه جمع می شود شکل و فرم خاصی را به صورت می دهد . افراد بسیاری هستند که با این شکل مشکل دارند و همانطور که در افراد مختلف دیدیم زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد . در اکثر مواقع به وجود امدن غبغب نشانه ی بیماری نیست و می تواند به دلیل چاقی و اضافه وزن باشد . ژنتیک می تواند یکی دیگر از عوامل ایجاد ان باشد .به هرحال اگر شما در زیر  چانه ی خود دارای غبغب هستید بهتر است در کنار رفع ان ، ازمایش های لازم را انجام دهید تا از سلامتی کامل خود مطمئن شوید .با ایجاد غبغب پوست شما کشیده می شود و پوست بعد از کشیده شدن حالت افتاده به خود می گیرد و این می تواند در اعتماد به نفس و زیبایی شما تاثیر به سزایی داشته باشد .یک سری روش ها برای کم کردن غبغب مانند ماساژ دادن با کرم مرطوب کننده برای کم شدن غبغب وجود دارد اما سریع ترین روش رفع ان هایفوتراپی می باشد .

هایفوتراپی غبغب
هایفوتراپی دور چشم
هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب چقدر ماندگاری دارد؟

میزان ماندگاری هایفوتراپی به عواملی همچون سن، عوامل ژنتیکی، میزان افتادگی پوست، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی، میزان موفقیت و اثرگذاری هایفوتراپی، مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ورزش، نحوه خوابیدن و عمق چروک ها بستگی دارد. در حقیقت این عوامل می توانند مدت زمان ماندگاری و دوام اثرات هایفوتراپی را بر روی غبغب افزایش یا کاهش دهند. با این وجود، به طور کلی از حداقل ۶ ماه تا حداکثر ۳ سال، به عنوان مدت زمان ماندگاری هایفوتراپی غبغب یاد می شود. (هایفوتراپی ابرو)

مراقبت های قبل از هایفوتراپی غبغب

اولین نکته پیش از انجام هایفوتراپی غبغب، در میان گذاشتن سوابق پزشکی، درمانی و مصارف دارویی خود با پزشک است. همچنین سوابق حساسیت و بیماری ها را برای وی شرح دهید تا بهترین تصمیم اخذ شود. پیش از انجام هایفوتراپی، مصرف الکل و داروهای فشارخون و استعمال دخانیات را کنار بگذارید. چنانچه باردار هستید از انجام هایفوتراپی خودداری کنید و روز قبل از جلسه درمانی، نسبت به استحمام و شستن ناحیه مورد نظر اقدام نمایید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب

بعد از هایفوتراپی غبغب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گرمای شدید و استحمام با آب داغ پرهیز نمایید. از لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست همچون لایه بردارها تا ۲۴ ساعت بر روی محل زیر چانه و گردن استفاده نکنید‌. بروز ورم، قرمزی و کبودی پس از هایفوتراپی طبیعی بوده و در طی چند روز بهبود می یابد؛ بنابراین از مصرف خودسرانه داروها یا استعمال انواع کرم ها و پمادهای موضعی بر روی محل بدون تجویز پزشک خودداری نمایید.

دوره نقاهت هایفوتراپی غبغب چقدر است؟

معمولا اکثر عمل های زیبایی که انجام می شود نیاز به مراقبت پس از انجام دارند . هایفوتراپی غبغب هم یکی از انهاست که اگر بعد از انجام ان دوره ی نقاهت خوبی را بگذرانید اثر خود را دو چندان روی بدن شما نشان می دهد .به دلیل اینکه این عمل زیبایی بر روی پوست شما انجام می شود لازم است از قرار گرفتن در مقابل افتاب خودداری نمایید .بنابر نظر پزشکان بهتر است حدود ۶ هفته در مقابل نور خورشید نباشید تا پوست شما دچار افتاب سوختگی نشود . همچنین لازم است قبل از شروع هایفوتراپی بهتر است  این عمل را رعایت کنید .برای بهتر رعایت کردن این کار ما به شما توصیه می کنیم از کرم های ضد افتاب با برند معتبر استفاده کنید همچنین استفاده از سایر لوازم مانند کلاه لبه دار هم می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد .توصیه دیگر برای مراقبت های بعد از هایفوتراپی این است که پوست خود را به هیچ عنوان نخارانید زیرا ممکن است عوارض پوستی بدی را بر روی بدن شما به جا بگذارد .از رفتن به سونا و سولاریوم خودداری نمایید زیرا گرما و حتی دوش اب گرم سبب می شود پوست شما نازک تر شود و اسیب بیشتری ببیند .

تعداد جلساتی که برای هایفوتراپی غبغب نیاز است؟

تعداد جلسات هایفوتراپی غبغب معمولا یک جلسه می باشد و با توجه به روند کلاژن سازی بدن شما ممکن در بعضی مواقع نیاز به جلسات بیشتری باشد .جالب است بدانید بسیاری از افرادی که برای انجام این عمل به کلینیک مراجعه می کنند اصلا شاید غبغب نداشته باشند ولی به دلیل افتادگی و شلی پوست خود برای انجام ان اقدام می کنند .اگر بلافاصله بعد از انجام هایفوتراپی تغییر محسوسی مشاهده نکردید اصلا نگران نباشد زیرا این کار اثر خود را بعد از ۶ ماه به وضوح نشان می دهد که البته رعایت مراقبت های شما هم تاثیر زیادی دارد

سخن پایانی

بانوان و آقایانی که اخیرا از بوتاکس یا تزریق ژل بر روی صورت و گردن خود استفاده کرده اند بهتر است بلافاصله اقدام به هایفوتراپی غبغب نکنید و حدودا ۲ هفته صبر نمایید. امروزه دستگاه‌ های هایفوتراپی پیشرفته ای در کلینیک های معتبر وجود دارند که با شات‌ های سریع و با فاصله ی زمانی کوتاه، بکار می روند و استفاده از آنها راحت‌ می باشد و متقاضی هیچگونه دردی را احساس نخواهد کرد.

نظرات مشتریان