تزریق ژل جای جوش

یکی از آزاردهنده ترین مشکلاتی که ممکن است برای بانوان و آقایان رخ دهد، بروز جوش می باشد؛ به ویژه که در ناحیه صورت رخ دهد و علاوه بر ظاهر نازیبایی که ایجاد می کند، امکان بر جای ماندن اسکار و زخم ناشی از کندن جوش ها نیز وجود دارد. در واقع جوش ها به دلیل تولید چربی اضافی یا سبوم در پوست، عوامل هورمونی، استرس، باکتری ها، سلول های مرده ی پوست، مصرف برخی داروها، التهابات، سبک زندگی ناسالم و مصرف فست فودها و قند ایجاد می شوند که بیشترین تجمع آنها بر روی صورت و برخی نقاط بدن همچون شانه ها و کتف می باشد. به دلیل بر جای ماندن آثار جوش بر روی صورت و تاثیر منفی آن در زیبایی چهره، امروزه از روش بسیار محبوبی به نام تزریق ژل جای جوش استفاده می شود. در این تکنیک، امکان بهبود آثار بر جای مانده از جوش ها وجود خواهد داشت و سبب افزایش اعتماد بنفس افراد می شود. چنانچه تمایل به آشنایی بیشتر با این شیوه و نکات مربوط به آن را دارید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.(کلینیک نیوشا)

روش انجام تزریق ژل جای جوش به چه صورت است؟

ژل‌ ها از قابلیت بسیار خوبی برای رفع مشکلات پوستی همچون افزایش حجم، ایجاد شادابی و زیبایی برخوردار می باشند‌. علاوه بر اینها، امروزه از ژل ها به عنوان پرکننده ی جای جوش استفاده می شود تا آثار نامطلوب موجود بر روی پوست که ناشی از زخم، اسکار و جوش می باشد ترمیم گردد. تزریق ژل جای جوش به عنوان یک روش کم تهاجمی و مقرون به صرفه شناخته می شود که بدون نیاز به بیهوشی عمومی انجام می شود و صرفاً از بی حسی موضعی استفاده می شود‌. بنابراین هیچگونه دردی احساس نخواهید کرد. در این روش، متخصص با توجه به جلسه مشاوره و نقاط تعیین شده، از طریق سرنگ های مخصوص با سوزن هایی بسیار ریز، اقدام به تزریق ژل و درمان جای جوش می نماید. این ماده به ناحیه درم پوست به صورت نیمه عمقی وارد می شود و بدون شک، مهارت بالای پزشک در نتایج بسیار تاثیرگذار خواهد بود. پس از اتمام فرآیند تزریق بروز قرمزی، التهاب و کبودی دور از انتظار نخواهد بود اما به هیچ عنوان جای نگرانی ندارد و پس از چند روز با استفاده از کمپرس آب سرد فوراً رفع خواهد شد.

کاشت مو

مزایای تزریق ژل جای جوش

• تزریق ژل جای جوش یکی از بهترین شیوه ها برای رفع جای جوش و اسکار برجای مانده از کندن جوش ها می باشد.
• ژل ها به عنوان پرکننده به خوبی می توانند فرورفتگی های ناشی از جای جوش را پر کنند تا سطح پوست هموار و صاف بنظر برسد.
• یکی از مهم ترین مزایای تزریق ژل جای جوش این است که نتایج حاصل از آن بلافاصله قابل مشاهده می باشد.
• این تکنیک از دوران نقاهت طولانی مدت برخوردار نیست و زیباجویان پس از تزریق می توانند امور روزانه خود را از سر بگیرند.
• تزریق  ژل در جای جوش یک روش ایمن، کم تهاجمی، مطمئن و مقرون به صرفه می باشد که نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.
• افراد با انجام مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل جای جوش، از ماندگاری و دوام خوب این روش لذت خواهند برد.

معایب تزریق ژل جای جوش

تزریق ژل جای جوش نیز همچون سایر شیوه های درمانی و زیبایی از معایبی برخوردار است. در حقیقت چنانچه افراد به کلینیک های معتبر مراجعه نمایند و تحت نظر پزشک ماهر مشاوره شوند و ژل توسط متخصص تزریق گردد، احتمال بروز عوارض حاد بسیار نادر است و صرفاً مواردی همچون قرمزی، التهاب، کبودی و ورم روی پوست مشاهده خواهد شد که در طی چند روز با پیروی از مراقبت های بعد از تزریق طبق دستور پزشک، رفع خواهد شد. اما چنانچه افراد به کلینیک های نامعتبر مراجعه نمایند و از ژل هایی با برند متفرقه یا غیراستاندارد و تاریخ گذشته استفاده شود امکان بروز عوارض حاد همچون عفونت و چرک کردن پوست وجود خواهد داشت. همچنین عدم تخصص کافی در تزریق، بر روی نتایج تاثیر خواهد گذاشت و امکان گلوله شدن ژل یا جابجایی آن و عدم رضایت مراجعه کننده را در پی خواهد داشت؛ از این رو توصیه می شود جهت پیشگیری از بروز هرگونه عارضه در انتخاب کلینیک مجهز و معتبر نهایت دقت را بکار گیرید.

کاشت مو

ماندگاری تزریق ژل جای جوش چه مدت است؟

ماندگاری تزریق ژل جای جوش به عوامل متعددی وابسته است. میزان مراقبت فردی، چگونگی پاسخ دهی پوست و نوع ژل در تعیین مدت زمان دوام موثر می باشند. به عنوان مثال، ژل های کلاژنی در مقایسه با ژل های هیالورونیک اسید، از دوام کمتری برخوردار هستند. اما به طور میانگین تزریق ژل از ماندگاری حداقل ۶ و حداکثر ۲ سال برخوردار است که با توجه به نظر متخصص در فواصل زمانی معین بایستی نسبت تمدید تزریق ژل اقدام شود. افراد می توانند در کنار این روش از سایر روش های درمانی نیز بنابر نظر پزشک استفاده کنند تا به نتایج چشمگیری دست یابند. لازم به ذکر است که طول دوره درمان به جای جوش وابسته می باشد و هر چه عمق آن بیشتر باشد، نیاز به تمدید و تکرار تزریق ژل در دفعات بیشتری است.

مراقبت های قبل از تزریق ژل جای جوش چگونه است؟

قبل از هرگونه اقدام جهت تزریق ژل به جای جوش، کلینیک معتبر و پزشک متخصص را انتخاب نمایید و در طی جلسات مشاوره، انتظارات خود از درمان و سوابق پزشکی را با پزشک مطرح نمایید. هرگونه داروی مصرفی را به اطلاع متخصص برسانید و در ادامه چنانچه امکان انجام تزریق ژل به پوست شما مورد تایید قرار گرفت بایستی از ده روز پیش از تزریق، از مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون و ضد التهاب همچون آسپرین و ژلوفن خودداری نمایید. سعی کنید از چند روز قبل، مصرف الکل و استعمال دخانیات را کنار بگذارید و از دو هفته ی قبل، از انجام هرگونه درمان های دندانی خودداری نمایید. در روز تزریق نیز از آرایش کردن و زدن هرگونه ماده شیمیایی و آرایشی بر روی پوست خودداری کنید. توصیه می شود در روز تزریق ژل جای جوش، صرفاً از شوینده های ملایم استفاده شود تا هرگونه آلودگی از روی پوست پاک شود.

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

تزریق ژل جای جوش برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق ژل جای جوش به کلیه ی بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال که تحت نظر متخصص پوست بوده اند اما از روش های درمانی، دارویی و موضعی نتیجه ای برای رفع جای جوش نگرفته اند، توصیه می شود. در حقیقت این روش، به سرعت سبب درمان می شود و تا حدود زیادی موثر می باشد. مشاهده ی نتایج به برند و نوع ژل تزریقی، میزان عمق فرو رفتگی‌ ها، مهارت پزشک و نوع پوست مراجعه کنندگان وابسته می باشد.

حجم ژل تزریق شده به جای جوش چقدر است؟

حجم ژل لازم برای تزریق به جای جوش، به وسعت نواحی مورد نظر و عمق آنها وابسته می باشد. متخصص پس از بررسی پوست و مناطق ضروری جهت تزریق، حجم ژل را تعیین می نماید که اصولاً از میزان ژل کم استفاده می شود.

انواع جای جوش

تزریق ژل همیشه برای از بین بردن چین و چروک و سیاهی و جوانسازی پوست نیست بلکه شما به کمک آن می توانید جای جوش و فرورفتگی های آن را هم به راحتی برطرف سازید. جای جوش به دلایل مختلف روی پوست ایجاد می شود و شما حین درمان بهتر است علت ها را هم ریشه یابی و برطرف کنید. برخی جوش ها چرکی و بزرگ هستند که تو رفتگی های بزرگی روی پوست ایجاد می کنند و جای آنها قهوه ای تیره و روشن می شود. با تزریق ژل پوست در این ناحیه کلاژن سازی را شروع می کند و کمک می کند تا تو رفتگی پر شود. استفاده از مواد پر کننده هم در این شرایط عالی بوده و پزشک متخصص با درمان های کمکی و تزریق پر کننده ها بهبودی را سرعت می بخشد.وقتی جای جوش گود و تو رفته می شود در واقع پوست مرده در این قسمت جمع می شود و تزریق ژل کمک می کند تا پوست مرده جدا شود و پوست زنده جایگزین آن گردد و با این کار تورفتگی سریع تر ترمیم می شود. وقتی کرم ها و داروها برای درمان خود جوش و جوش آن تاثیر ندارند بهترین روش همان تزریق ژل است که به درمان کمک می کند. جای جوش که به شکل آکنه هم خود را نشان می دهد زیبایی صورت را ضایع می کند و این مشکلی است که امروزه بیشتر افراد از آن رنج می برند. گاهی این جای جوش عمیق و کهنه می شود و تنها تزریق ژل آن هم به صورت عمقی می تواند مشکل را برطرف سازد. تزریق فیلر یا پر کننده ها با چندین جلسه می تواند تمام گودی و فرورفتگی ها را به خوبی پر کند.

امروزه بیشتر پزشکان زیبایی از تزریق ژل به دلیل تحریک ساخت کلاژن برای درمان جای جوش و آکنه و اسکار استفاده می‌کنند. این روش برای همه افراد در هر سنی مناسب بوده و هر چه سریع تر درمان شروع شود نتیجه بهتری هم دارد. این روش کم تهاجمی با پر کردن تو رفتگی جوش به از بین بردن لکه و جای جوش هم کمک زیادی می کند. اگر چه جای جوش نمونه های مختلفی دارد و برخی ریز و سطحی و برخی دیگر درشت و عمقی هستند اما با این روش شما شاهد برطرف شدن همه آنها خواهید بود. التهاب و قرمزی ناشی از بوجود آمدن جوش هم با تزریق ژل برطرف می شود.

مراقبت های بعد از تزریق چگونه است؟

بعد از تزریق ژل جای جوش، ممکن است شاهد قرمزی و کبودی باشید لذا به هیچ عنوان صورت را لمس نکنید و از ماساژ دادن یا خارش پوست پرهیز نمایید. از کمپرس آب سرد استفاده کنید تا شاهد از بین رفتن علائم ایجاد شده تا نهایت سه روز پس از تزریق باشید و چنانچه بر شدت این علائم افزوده شد یا در طی سه روز، از بین نرفت بایستی به پزشک مربوطه مراجعه کنید. چنانچه احساس درد داشتید از مصرف هرگونه دارو به صورت خودسرانه پرهیز کنید و با پزشک مشورت نمایید تا داروی لازم برای شما تجویز شود‌. پس از تزریق ژل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب مستقیم و انجام ورزش های سنگین به مدت دو هفته خودداری کنید و به هیچ وجه در روزهای اول تزریق ژل، بر روی صورت نخوابید.(ژل لب روسی)

سخن پایانی

داشتن پوستی سالم، شفاف و یکدست به عنوان یکی از اصلی ترین معیارهای زیبایی معرفی می شود و به همین علت امروزه بسیاری از افراد خواهان پوستی بی عیب و نقص هستند تا اعتماد بنفس خود را نیز افزایش دهند. در همین راستا، روش های درمانی متعددی ارائه شده است که یکی از آنها با نام تزریق ژل جای جوش شناخته می شود‌. این تکنیک قادر به رفع مشکلات نامطلوب پوستی ناشی از جای جوش است و پوستی شاداب را به ارمغان می آورد.

نظرات مشتریان