تزریق بوتاکس برای میگرن

بوتاکس نه تنها به زیبایی و جوانسازی پوست و رفع چروک کمک می کند بلکه خاصیت درمانی هم دارد و می تواند به درمان میگرن هم کمک کند. تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص و به صورت کاملا دقیق و ظریف انجام می شود. تزریق بوتاکس در عضلات صورت آن هم برای درمان میگرن کاملا ایمن و بدون خطر بوده و می تواند تاثیرات مثبت و ماندگاری را به همراه داشته باشد. امروزه بوتاکس جدیدترین راه درمان میگرن است که در بیشتر کشورهای یافته دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای زیادی که این روش دارد باعث شده تا بیماران میگرنی از آن استقبال زیادی کنند.برای آشنایی بیشتر با تزریق بوتاکس برای میگرن در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه تزریق بوتاکس برای میگرن

بوتاکس برای درمان میگرن های مزمن بهترین گزینه است و نحوه تزریق آن بدین گونه است که پزشک ابتدا قسمت هایی که قرار است بوتاکس تزریق شود را ضدعفونی می کند. بهتر است موی زائدی در این نواحی نباشد تا تزریق به بهترین شکل ممکن انجام شود. سرنگ مخصوص تزریق شامل مواد بوتاکس بوده که به آرامی در قسمت جلوی سر و همچنین شقیقه و پشت سر وارد می شود و مواد را به قسمت های مختلف می رساند. تزریق به آرامی صورت می گیرد تا شوکی در بدن وارد نکند. تزریق طی چند مرحله انجام می شود تا تاثیرات بهتری داشته باشد.(کلینیک نیوشا)

کاشت مو

مزایای تزریق بوتاکس برای میگرن

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن با مزایای زیادی همراه بوده که در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

  • تاثیرگذاری در کمترین زمان که برای بیماران میگرنی بهترین گزینه است و باعث می شود تا در مدت زمان اندک از شر دردهای زیاد میگرنی خلاص شوند.
  • از دیگر مزایای این روش درمانی می توان به کاهش التهاب در عصب های حسی اشاره کرد که در این صورت به کاهش درد میگرن کمک می کند.
  • شدت حملات کمتر است.
  • کنترل حملات با درمان‌های قوی آسان‌تر می شود.

سردردهای اولیه یا گردن دردهای اولیه شدت کمتری دارند.

معایب تزریق بوتاکس برای میگرن

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن علاوه بر مزایا معایبی هم دارد که ما آنها را معرفی می کنیم:

  • واکنش افرادی که به میگرن مبتلا هستند نسبت به تزریق بوتاکس متفاوت بوده و ممکن است برخی افراد با واکنش های شدیدی روبرو شوند که پزشک در این زمان باید تزریق را متوقف کند.
  • عیب دیگر این نوع درمان طولانی بودن دوره درمان است که بستگی به میزان تزریق بوتاکس و همچنین شدن بیماری دارد. افراد بیمار باید صبور باشند تا به نتیجه نهایی دست پیدا کنند.
  • این تزریق عوارضی چون حالت تهوع و سرگیجه و … به همراه دارد که اگر شدن پیدا کند باید درمان متوقف شود.

تزریق بیش از حد دارو می تواند کشنده باشد و بایست همه چیز تحت نظارت پزشک انجام شود.

کاشت مو

تزریق بوتاکس برای میگرن چند بار باید انجام شود؟

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن به نوع بیماری و شدت آن بستگی دارد. در بیشتر افراد تزریق هر ۲۱ هفته یکبار و در قسمت سر و گردن انجام می شود. اگر شدن بیماری بیشتر باشد قطعا این زمان کمتر می شود. بیشتر افراد بین ۳۰ تا ۴۰ تزریق را تجربه می کنند که در دو قسمت سر و گردن آنها انجام می شود. اگر درد بیشتر در یک نقطه از سر باشد تزریق در آن نقطه بیشتر خواهد بود. نتیجه تزریق را می توانید یک تا دو هفته بعد از تزریق به راحتی مشاهده کنید. برخی افراد با دو دوره تزریق بوتاکس، تعداد روزهای سردردشان تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.(تزریق بوتاکس پیشانی)

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس میگرن

تزریق بوتاکس آن هم برای درمان میگرن به مراقبت های زیادی نیاز دارد و نباید محل تزریق لمس و دستکاری شود و حتی از ماساژ دادن آن هم خودداری کنید چون باعث می شود تا مواد به قسمت های دیگر پوست هم منتقل شود. شستن صورت و حتی آرایش کردن ممنوع می باشد. این مراقبت ها باید ۷ روز قبل و ۷ روز بعد از انجام بوتاکس به خوبی رعایت شود تا تاثیرات مثبت و ماندگار خود را نشان دهد. هنگام خوابیدن بهتر است تا روی قسمتی که بوتاکس انجام داده اید نخوابید چون تحت فشار قرار می گیرد و مواد آن پخش خواهد شد.

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

نکات مهم بعد از تزریق بوتاکس میگرن

بعد از تزریق بوتاکس میگرنی تا ۴۲ ساعت در مقابل نور آفتاب قرار نگیرید و برای برنزه شدن هم هیچ اقدامی انجام ندهید. از انجام فعالیت های فیزیکی سنگین، مانند دویدن، ورزش کردن و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. از بدن خود کار نکشید. نکته دیگری که باید آن را رعایت کنید تا ۸۴ ساعت سفر هوایی و حتی رانندگی نداشته باشید. در صورتی که کبودی در قسمت های پوست مشاهده کردید با مصرف ویتامین K آن را تا حد زیادی کاهش دهید. از مصرف الکل که باعث رقیق شدن خون می شود بپرهیزید. تا ۴۲ ساعت حمام نکنید.

تزریق بوتاکس میگرن برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق بوتاکس میگرنی برای همه مناسب نیست و تنها آن دسته از افراد می توانند این راه درمانی را ادامه دهند که به میگرن مزمن مبتلا هستند. در این زمان بیمار نه تنها حملات شدید میگرنی را تجربه می کند بلکه در بیشتر روزهای هفته سردرد را دارد و این بیماری زندگی او را مختل کرده است. افرادی که سردرد خوشه ای دارند نمی توانند با تزریق بوتاکس آن را درمان کنند چون میزان حملات در آن کم است. میگرن مزمن در افراد با سنین مختلف اتفاق می افتد بنابراین تزریق بوتاکس محدودیت سنی ندارد و فرد می تواند در هر شرایطی که به این بیماری مبتلا است درمان را شروع کند.

تزریق بوتاکس برای میگرن چقدر ماندگاری دارد؟

افرادی که برای درمان میگرن مزمن بوتاکس تزریق می کنند تعداد روزهای سردرد آنها و همچنین شدت سردرد تا حد زیادی در آنها کاهش پیدا کرده است. ماندگاری بوتاکس تنها به نحوه و میزان تزریق و همچنین شدت بیماری بستگی دارد. بیمارانی که ۵ دوره تزریق را سپری کرده تا ۷۰ درصد سردرد آنها کم شده است. چون مواد بوتاکس در بدن باقی می ماند ماندگاری آن هم زیاد است و فرد می تواند برای همیشه از شر میگرن خلاص شود. به همین دلیل این دارو برای میگرن مناسب بوده است.

نظرات مشتریان