لیزر فول بادی

موهای زائد بدن بانوان و آقایان اصولاً پر تراکم و ضخیم هستند و تاثیری منفی بر جذابیت ظاهری دارند. در حقیقت تمایل به حذف و برداشتن موهای بدن و صورت با روش‌ های مختلف، امری متداول می باشد که در همین راستا انواع روش ها و محصولات حذف موهای زائد ارائه شده است اما ماندگاری، هزینه مورد نیاز و موفقیت آمیز بودن حذف موها، در هر روش متفاوت می باشد. از میان محصولاتی که برای از بین بردن مو ارائه شده اند، همگی به صورت موقّت هستند و پس از دوره ای چند روزه، رویش مجدد را شاهد هستیم اما تکنولوژی لیزر، به عنوان شیوه ی اصلاح دائم موهای زائد بدن و صورت خانم ها و آقایان معرفی می شود که امروزه بسیار پرطرفدار می باشد. یکی از اصطلاحاتی که در مورد لیزر بسیار رواج یافته است، لیزر فول بادی است که در حقیقت به معنای لیزر موهای زائد کل بدن می باشد. لیزر فول بادی یکی از سریع ترین و مطمئن ترین راه های از بین بردن دائمی موهای زائد بدن است که نتایج شگفت انگیز با ماندگاری بالا را برای تمام افراد به ارمغان می آورد. در لیزر فول بادی، فولیکول های کلیه ی موهای بدن توسط امواج تابیده شده به پوست، تخریب می شوند و امکان رشد مجدد موها از بین می رود که این فرآیند با نام فوتوترمولیز نیز شناخته می شود. چنانچه تمایل به آشنایی بیشتر با لیزر فول بادی و نحوه انجام آن را دارید، مطالعه ی این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

لیزر فول بادی چیست؟

لیزر فول بادی یکی از جدیدترین تکنیک ها برای حذف همیشگی موهای زائد است که طرفداران زیادی در میان بانوان و آقایان دارد. در واقع این مفهوم، به معنای لیزر کل بدن است که شامل بخش های بالاتنه و پایین تنه می شود و بسیار کارآمد و موثر خواهد بود. یکی از عوامل موثر در انتخاب این روش این است که تمام بدن به یک اندازه تحت تاثیر امواج قرار می گیرند و نتایج رضایت بخشی را دربر خواهد داشت. به دلیل مزایای اثبات شده ی لیزر بر روی قسمت ها و نواحی مختلف بدن، اکثر افراد تمایل به انجام یکباره ی این اقدام و صرفه جویی در زمان و هزینه ی خود دارند تا از بدن بی مو و بهداشت خود لذت ببرند. توجه شود که افراد در این دوره درمان نبایستی موهای خود را به هر طریقی از ریشه درآورند زیرا عملکرد لیزر مختل می شود و تاثیرات آن بر فولیکول های مو، موثر واقع نمی شود.

لیزر فول بادی

نحوه لیزر فول بادی

لیرز فول بادی یک متد موثر و محبوب است که بانوان و آقایان با هر نوع پوست و مویی می توانند از آن برای حذف موهای کل بدن خود استفاده نمایند. در حقیقت لیزر، نوری را به سمت پوست منتشر می کند که پس از نفوذ به لایه های زیرین پوست، به گرما تبدیل شده و فولیکول های مو را مورد هدف قرار می دهد تا آسیب ببینند. این تخریب، رشد مجدد موهای زائد را به تأخیر انداخته و سبب از بین رفتن موها می شود. لیزر فول بادی، با استفاده از دستگاه‌ های مخصوصی انجام می‌ شود که پالس‌‌ های نوری یا اشعه را به سمت پوست وارد می کنند. این اشعه‌ ها از طریق رنگدانه موجود در فولیکول‌ های مو جذب شده و ریشه ی مو تضعیف می شود. افراد پس از مراجعه به کلینیک های معتبر جهت انجام لیزر فول بادی، ابتدا با کمک اپراتور دستگاه آماده شده و ژل بی حسی در صورت تمایل بر روی نواحی مورد نظر زده می شود. سپس با دسته ی دستگاه لیزر، شات های نوری به پوست وارد می شود. چنانچه افراد در هنگام انجام لیزر و پس از آن، دچار حساسیت های پوستی، خارش بسیار زیاد و غیره شدند بایستی هر چه سریع تر به پزشک مربوطه مراجعه کنند و طبق تجویز متخصص عمل نمایند.

لیزر فول بادی شامل چه قسمت هایی می شود؟

لیزر فول بادی شامل تمام بدن قسمت های پایین پا، ساق پا، ران ها، باسن، بیکینی، کمر، شکم، دور ناف، سینه ها، نوک سینه ها، مچ دست ها، ساعد، بازوها، زیربغل، گردن، غبغب، نیم تنه بالایی پشت و صورت می شود. صورت یکی از اصلی ترین بخش های لیزر فول بادی می باشد زیرا نسبت به سایر قسمت های بدن، در معرض دید بیشتری قرار دارد و افراد به ویژه بانوان می توانند برای همیشه به صورت دائمی از شر موهای زائد رها شوند. همچنین آقایانی که تمایل به داشتن خط ریش منظم و حذف موهای پشت گردن و زیر چانه هستند نیز می توانند از مزایای لیزر فول بادی در این نواحی بهره مند شوند. بدون شک لیزر نواحی مختلف بدن به صورت جداگانه از هزینه بالاتری برخوردار خواهد بود و زمان بیشتری را از متقاضی خواهد گرفت لذا توصیه می شود جهت کاهش هزینه ها و صرف زمان کمتر از لیزر فول بادی استفاده نمایید.

لیزر فول بادی

چه کسانی میتوانند لیزر فول بادی انجام دهند؟

این متد برای تمام افراد از آقایان و خانم ها مناسب می باشد و گزینه ی ایده آلی برای تمام افرادی می باشد که خواهان از بین رفتن تمام موهای زائد بدن خود هستند. افراد با استفاده از لیزر فول بادی، دیگر نیازی به خریداری محصولات موبر، تیغ و اپیلاسیون ندارند و همواره از تمیزی و بهداشت بدن خود می توانند لذت ببرند. برای مثال بانوان و آقایانی که در حیطه ورزش فعال هستند و خواهان برخورداری از فرم بدن ایده آل و پوستی تمیز هستند، می توانند از لیزر فول بادی بهره بگیرند. همچنین توصیه می شود افرادی که به دلیل عدم تعادل هورمونی شاهد رویش موهای زائد ضخیم در نواحی متعدد بدن و صورت خود هستند و یا به دلیل عوامل وراثتی، از موهای زائد پر تراکم و پر رنگ در بخش های مختلف بدن خود برخوردار هستند از لیزر فول بادی استفاده کنند زیرا این شیوه، درمانی قطعی در راستای رفع چنین موهای زائدی می باشد اما بایستی توجه شود که پیش از هرگونه اقدام، ابتدا آزمایشات خون برای هورمون ها انجام شود و پس از طی دوره دارو درمانی، روند رو به بهبودی حاصل گردد و سپس بنابر صلاحدید پزشک نسبت به انجام لیزر فول بادی اقدام گردد تا از مزایا و نتایج قطعی این روش در راستای حذف کامل موها شگفت زده شوید. بانوان باردار، افراد مبتلا به انواع بیماری ها، عفونت ها و ویروس های فعال پوستی بهتر است از انجام لیزر خودداری نمایند. همچنین کلیه ی افراد مبتلا به بیماری های شدید خودایمنی، فشارخون، مشکلات تیروئید، سرطان و دیابت نیز پیش از انجام هرگونه اقدام با پزشک متخصص مشورت نمایند.

لیزر فول بادی
لیزر فول بادی
لیزر فول بادی

لیزر فول بادی چقدر طول می کشد؟

برای لیزر موهای زائد، مدت زمان مشخصی نمی توان تعیین کرد زیرا کاملاً وابسته به پارامترهای فردی، نوع دستگاه و حصول نتیجه است. ضخامت موها، رنگ موها، نوع پوست، رنگ پوست و مشکلات ناشی از رویش موهای زائد همچون مسائل هورمونی، تاثیر بسزایی در تعیین مدت زمان مورد نیاز برای نتیجه بخشی لیزر درمانی دارد. همچنین نوع دستگاه و میزان طول موج اشعه نیز تاثیر مستقیمی در مشاهده نتایج دارد. اما به طور کلی برای رسیدن به نتیجه ی نهایی لیزر فول بادی با توجه به آنکه نواحی مختلف را شامل می شود، حداقل به ۸ جلسه زمان احتیاج است و مدت زمان هر جلسه نیز متفاوت می باشد چراکه افراد با موهای زائد تیره و پوست روشن به نتایج زودتری دست می یابند و سایرین برای دستیابی به نتیجه دلخواه نیازمند مدت زمان بیشتری می باشند. لازم به ذکر است که در طی جلسات، فولیکول های مو به تدریج تضعیف می شوند و یکباره از بین نمی روند. هرچه جلسات تکمیل می شود شاهد ریزش موهای زائد و عدم رشد مجدد آنها خواهید بود.(کلینیک نیوشا)

نکات مهم بعد از لیزر فول بادی

پس از انجام لیزر فول بادی که شامل کل بدن می شود همواره باید نکاتی را رعایت کنید و مراقبت هایی را انجام بدهید تا به نتیجه مطلوب برسید، این نکات مهم عبارتند از:

  • سعی کنید تا ۲۴ ساعت پس از لیزر استحمام نکنید.
  • از رفتن به استخر و سونا پرهیز کنید زیرا ارتباط با آب می تواند باعث تحریک پوست شود.
  • ترجیحا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا دچار سوختگی و لک‌ نشوید.
  • برای رفع التهاب و سوزش و خارش کرم ترمیم کننده مصرف کنید.
  • برای از بین بردن التهاب و حساسیت قرص هیدروکسیزین استفاده کنید.
  • تا یک ماه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

با توجه کردن به این نکات مهم می توانید از آسیب دیدن پوست خود جلوگیری کنید و کمک کنید که موهای زائد به خوبی از بین بروند.

فرق لیزر فول بادی با توتال بادی چیست ؟

لیزر بهترین راه از بین بردن موهای زائد بوده که امروزه به روش های مختلف انجام می شود و افرادی که می خواهند از شر موهای زائد خلاص شوند متناسب با بودجه خود یکی از روش ها  را انتخاب می کنند. فرق لیزر فول بادی با توتال بادی در نوع و سطح آنها است‌. فول بادی کل بدن را شامل می شود که هزینه بیشتری هم دارد اما توتال بادی تنها برخی قسمت ها را در بر می گیرد. این لیزر در میان خانم ها و آقایان بسیار پر طرفدار است چون توانسته رشد موهای زائد در تمام قسمت های بدن را کم کند. انتخاب این روش صرفه اقتصادی بیشتری دارد و حتی باعث صرفه جویی در زمان هم می شود چون شما می توانید به یک باره و با یک جلسه کل بدن را انجام دهید‌.لیزر فول بادی خود به ۲ دسته کاربردی و توتال تقسیم بندی می شود که در آنها تنها قسمتی از بدن را شامل می شود.  در این نوع لیزر تنها نقاط محدودی از بدن تحت لیزر قرار خواهد گرفت و شامل کل بدن نمی شود و هزینه کمتری هم دارد. شما می توانید به دلخواه خود قسمتی که قصد لیزر دارید را انتخاب کنید. پزشک در لیزر فول بادی همیشه تایم بیشتری را در نظر می گیرد چون باید کل بدن را به بهترین شکل پوشش دهی کند اما در لیزر توتال تنها برخی قسمت ها در نظر گرفته می شود که در مدت زمان کم هم انجام می گیرد و نیاز به زمان زیاد ندارد. تفاوت این دو لیزر در هزینه ها هم هست.

اقدامات مهم قبل از لیزر فول بادی

اولین گام پیش از انجام لیزر فول بادی مراجعه به پزشک متخصص و اطلاع کلیه ی سوابق پزشکی و درمانی به پزشک می باشد. چنانچه دچار بیماری خاصی هستید و یا از داروهای خاصی استفاده می کنید حتما پزشک را در جریان قرار دهید. شرایط جسمی و عمومی همچون بارداری بانوان نیز بایستی اطلاع داده شوند. پس از بررسی های لازم و تایید پزشک مبنی بر امکان انجام لیزر فول بادی، تعداد جلسات و مدت زمان هر جلسه و نوع دستگاه مناسب با پوست و موهای زائد شما تعیین می گردد. حدود یک ماه پیش از آغاز اولین جلسه لیزر فول بادی افراد بایستی از انجام هرگونه اقدام که سبب از ریشه درآوردن موهای زائد شود همچون اپیلاسیون و وکس خودداری نمایند و از آفتاب گرفتن، برنزه کردن، سولاریوم و هرگونه اقدام که سبب سوختن پوست شود پرهیز کنید. بانوان اگر در دوران عادت ماهیانه باشند بایستی حضور در جلسه لیزر را به تعویق بیاندازند. توصیه می شود مصرف کافئین را چند روز قبل از جلسه لیزر محدود نمایید و روز قبل از لیزر استحمام کنید و به هیچ عنوان از لایه بردارها و مواد شیمیایی قوی بر روی پوست استفاده نکنید.

نکات مهم بعد از لیزر فول بادی

پس از لیزر فول بادی از قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب مستقیم، گرما، حرارت، سونا، برنزه کردن، جکوزی و حمام آب داغ خودداری نمایید. سعی کنید پوست را خنک نگه دارید و از کمپرس های سرد کمک بگیرید. مصرف آب و سبزیجات را افرایش دهید.(لیزر بدن)

سخن پایانی

لیزر فول بادی یک تکنیک بسیار ایمن می باشد و هیچگونه آسیب یا جراحتی را به پوست وارد نمی کند. در حقیقت این روش صرفاً بر روی تخریب ساختار فولیکول های مو تاثیر می گذارد و به مرور موجب کاهش رشد مجدد موهای زائد و در نهایت سبب حذف آنها می شود. استفاده از لیزر بدون درد و خونریزی بوده و از این جهت نیاز به سپری کردن دوران نقاهت و ریکاوری ندارد.

نظرات مشتریان