درمان قطعی ماه گرفتگی با لیزر اف پی جی

درمان قطعی ماه گرفتگی با لیزر اف پی جی

ماه گرفتگی نوعی مشکل پوستی است که به شکل لکه‌های قرمز و قهوه‌ای، در اندازه‌ و شکل‌های مختلف روی صورت و بدن ظاهر می‌شود. این لکه‌ها بلافاصله پس از تولد یا مدت کوتاهی بعد از آن قابل مشاهده هستند. اگرچه علت قطعی پدید آمدن این لکه‌ها بر روی پوست هنوز مشخص نشده است، اما متخصصان عقیده دارند که بروز این لکه‌ها ارثی نمی‌باشد و احتمالا عوامل دیگری در بروز آن دخیل هستند.

از آنجا که این لکه‌ها هنگامی که بر روی صورت ظاهر می‌شوند، معمولا بر روی زیبایی فرد اثر منفی می‌گذارند، بیشتر مبتلایان، همواره به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل هستند. با توجه به پیشرفت علوم مختلف و به خصوص ابزارهای پزشکی در سال‌های اخیر، ماه گرفتگی دیگر یک مشکل غیر قابل رفع و دائمی نبوده و امروزه با کمک دستگاه‌های لیزر می‌توان آن‌ها را درمان کرد. یکی از مشهورترین این دستگاه‌ها، دستگاه لیزر اف پی جی محصول شرکت KE-MEDICAL سوییس است که قادر به درمان بیماری‌های پوستی فراوانی می‌باشد که ماه گرفتگی نیز یکی از آن‌هاست. در این مقاله، شیوه درمان ماه گرفتگی با لیزر اف پی جی را بررسی خواهیم کرد. برای آگاهی از فرآیند درمان و مدت زمان لازم و نکات مهم در این زمینه، دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

درمان ماه گرفتگی با لیزر اف پی جی چگونه است؟

لیزر اف پی جی قادر است ماه گرفتگی را کاملاً یا تا حدود زیادی محو کند. این لیزر جزء پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر جهان بوده و توانایی بالایی در از بین بردن لکه‌های پوستی دارد، همچنین لازم است بدانید که درمان ماه گرفتگی با اف پی جی بسیار راحت و بی‌خطر می‌باشد؛ در واقع، لیزر می‌تواند بدون برش پوست و بر جای گذاشتن هیچگونه جای زخم، لکه‌های ماه گرفتگی را از بین ببرد.

این مطلب را هم بخوانید  کاشت مو چقدر طول میکشد؟

روش تاثیر FPJ به این صورت است که انرژی لیزر به صورت نور ساتع شده و از لایه‌های بالایی پوست گذر می‌کند. تا کنون اثبات نشده است که این نور هیچ ضرری برای بدن انسان داشته باشد. در زیر پوست، رگ‌های کوچکی قرار دارند که قرمزی ماه گرفتگی را ایجاد می‌کنند. نور لیزر پس از عبور از لایه‌های پوست، به این رگ‌ها برخورد کرده و انرژی خود را به صورت گرما در رگ آزاد می‌کند. در نهایت، گرمای نور لیزر منجر به بسته یا تنگ شدن این رگ‌ها گردیده و لکه‌ ماه گرفتگی محو می‌شود.

در حین درمان ماه گرفتگی با لیزر اف پی جی، دردی احساس نخواهید کرد. تنها ممکن است در حین کار با لیزر، دچار سوزن سوزن شدن و گزگز کردن مختصر پوست شوید‌. اگرچه برخی افراد برای جلوگیری از سوزن سوزن شدن پوست از بی حسی‌ موضعی استفاده می‌کنند، اما در مجموع، روند درمان با لیزر FPJ درد خاصی را به شما تحمیل نخواهد کرد و لازم نیست از این بابت نگرانی داشته باشید.

درمان ماه گرفتگی با لیزر FPJ چقدر زمان می‌برد؟

معمولاً برای درمان لکه‌های ماه گرفتگی، به حدود ۶ تا ۱۰ جلسه درمان با لیزر نیاز است. در اکثر مواقع نیز در جلسه‌های ابتدایی درمان، لکه‌ها کمرنگ یا ناپدید شده و نتیجه قابل مشاهده خواهد بود. اما برای کسب بهترین نتیجه، توصیه می‌شود که تا چند جلسه بعد از مشاهده نتیجه نیز، همچنان به درمان ادامه دهید. طول جلسات لیزر بسته به اندازه و ظاهر ماه گرفتگی تعیین خواهد شد، اما به طور معمول هر جلسه ۳۰ الی ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

این مطلب را هم بخوانید  ۱۰نکته کلیدی کاشت مو حرفه‌ای

عوارض و نکات مراقبتی پس از لیزر کدامند؟

پس از اتمام دوره درمان ماه گرفتگی با FPJ ممکن است به علت گرمای ناشی از لیزر، کبودی و تورم پوست را تجربه کنید. البته جای نگرانی نیست و این علائم پس از ۵ الی ۷ روز از بین خواهند رفت. بعد از اتمام جلسات لیزر، معمولا به هیچگونه مراقبت‌ خاصی احتیاج ندارید و می‌توانید بلافاصله به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید، اما توصیه می‌شود که از انجام ورزش‌های سنگین و قدرتی به مدت ۲۴ ساعت خودداری کنید.

سخن آخر

استفاده از این روش درمانی، می‌تواند زیبایی فرد را تا حد زیادی افزایش دهد؛ علاوه بر این، درمان ماه گرفتگی باعث بهبود اعتماد به نفس افراد نیز خواهد شد، چرا که برخی از افراد مبتلا به این عارضه، معمولا خجالتی بوده و از جمع‌های مختلف تا حد زیادی فاصله می‌گیرند که این سبب کاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌گردد.

با در نظر گرفتن همه این موارد، باید مجددا تاکید کنیم که در حال حاضر، FPJ یکی از پیشرفته‌ترین لیزرهای جهان به شمار می‌رود و توانایی فوق‌العاده‌ای در درمان مشکلات پوست از جمله ماه گرفتگی دارد. اگر تمایل به محو کردن لکه‌های پوستی خود دارید، درمان با لیزر FPJ را امتحان کرده و از راحتی این روش لذت ببرید. چنانچه در رابطه با این موضوع، نظر یا تجربه خاصی دارید، حتما از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما مشتاقانه منتظر مطالعه نظرات و پاسخ به سوالات شما عزیزان خواهیم بود. از این‌که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، از شما بسیار سپاسگذاریم.

این مطلب را هم بخوانید  فاصله بین جلسات لیزر چه قدر باید باشد؟

برای دریافت مشاوره‌های رایگان، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان