لیزر بدن بانوان

رویش موهای زائد در نواحی مختلف بدن بانوان یکی از آزاردهنده ترین مشکلات می باشد. خانم ها از گذشته به دنبال راه هایی برای حذف این موها و حفظ بهداشت فردی و لطافت پوست خود بوده اند. بگونه ای که روش های متعددی همچون شیو و اپیلاسیون ارائه شده است اما این روش ها از معایب بیشتری نسبت به مزایا برخوردار هستند؛ به عنوان مثال، حذف موهای زائد با تیغ سبب برگشت مو به سمت داخل پوست و ایجاد نواحی متورم و موی زیرپوستی می شود، یا اینکه استفاده از وکس و اپیلاسیون بسیار دردناک است و کرم های موبر از بوی آزادهنده ای برخوردار هستند. همچنین هیچ یک از این روش ها دائمی نیستند و بصورت کوتاه مدت حذف می شوند اما در چند دهه اخیر، امکان بهره گیری از تکنولوژی لیزر در راستای رفع دائمی موهای زائد میسر شده است که بسیار پرطرفدار می باشد. در حقیقت لیزر درمانی نوعی شیوه ی حذف موهای زائد از بدن بانوان است که در طی چند جلسه انجام می شود و فولیکول مو را تحت تاثیر و تخریب قرار می دهد؛ لذا رویش مجدد موها به مرور کم شده و در نهایت رفع می شود. از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر از اطمینان و کارآمدی زیادی در بسیاری از قسمت های بدن بانوان برخوردار است و نتایج شگفت انگیزی را دربر خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نحوه انجام لیزر و مزایای آن آشنا کنیم.

مزایای لیزر بدن بانوان

• لیزر بدن بانوان یک شیوه ی درمانی موثر و بدون درد است که به راحتی انجام می شود و احساس آزاردهنده ای را برای فرد بوجود نمی آورد.
• یکی از مزایای مهم لیزر، توقف قطعی و دائمی رویش مجدد موهای زائد است و به همین علت بسیار محبوب می باشد.
• لیزر در مقایسه با سایر روش ها همچون تیغ زدن، اپیلاسیون، محصولات موبر و غیره از عوارضی همچون درد و ایجاد موهای زیرپوستی برخوردار نیست و نتایج بسیار خوبی دارد.
لیزر بدن از عارضه حاد و شدیدی برخوردار نیست و روشی امن و بی خطر می باشد.
• لیزر به شفافیت و روشن شدن پوست نواحی تیره همچون زیر بغل و بیکینی بانوان کمک کرده و سبب تحریک پوست نمی شود.
• یکی از ویژگی های برجسته لیزر، امکان استفاده از آن در اکثر نواحی و نقاط مختلف بدن بانوان می باشد تا نیاز افراد به رفع موهای زائد را به طور کامل پوشش دهد.
• با توجه به دائمی بودن این روش، در مقایسه با خرید مکرر محصولات رفع موهای زائد همچون کرم موبر یا مراجعه به آرایشگاه ها جهت اپیلاسیون، مقرون بصرفه می باشد.
• لیزر، شیوه ای بسیار سریع و قابل اعتماد می باشد و به همین علت، بیشتر بانوان تمایل به استفاده از آن دارند.

لیزر بدن بانوان

معایب لیزر بدن بانوان

لیزر یک درمان ایمن و کم عارضه می باشد که چنانچه به کلینیک های نامعتبر و غیرحرفه ای مراجعه شود امکان بروز عوارض شدید را در پی خواهد داشت. در حقیقت انتخاب پارامترهای دستگاه لیزر همچون نوع دستگاه، طول موج و مدت تابش در کنار عواملی مانند توجه به نوع پوست متقاضی و تعداد جلسات تکرار، تاثیر مستقیمی بر بروز یا عدم بروز عوارض خواهد داشت. اگر بانوان به مراکز نامعتبر بروند، علاوه بر آنکه پزشک در تشخیص نوع پوست و تعیین نوع دستگاه دچار اشتباه می شود، از طول موج غیر استاندارد با مدت زمان تابش غیر اصولی برای آنها استفاده می شود و همین عامل زمینه ساز بروز مشکلاتی همچون سوختگی، تغییر رنگ پوست، زخم و اسکار می باشد. همچنین اگر کلینیک به امکانات بهداشتی مجهز نباشد، امکان بروز عفونت پوستی و برای لیزر ناحیه بیکینی، امکان انتقال زگیل تناسلی وجود خواهد داشت. بنابراین خانم ها برای بهره بردن از مزایای لیزر و عدم بروز عوارض حاد، باید در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص نهایت دقت و توجه را داشته باشند. پس از انتخاب مرکز معتبر و انجام لیزد، امکان ایجاد عوارض محدود، گذرا، کوتاه مدت و ناچیزی همچون قرمزی، التهاب و پوسته شدن ناحیه تحت درمان وجود خواهد داشت که به راحتی رفع می شود.

نکات مهم قبل از لیزر بدن بانوان

پیش از انجام هرگونه اقدام، تمامی سوابق پزشکی و درمانی خود را در اختیار پزشک قرار دهید. چنانچه دچار بیماری هستید و یا در گذشته بیماری سخت داشته اید به پزشک اطلاع دهید. کلیه ی بیماری های مرتبط با پوست، عفونت ها و ویروس های فعال پوستی را با متخصص درمیان بگذارید و تمام داروهای مصرفی خود را به وی اعلام نمایید تا با بررسی های لازم شرایط شما، نسبت به انجام یا عدم انجام لیزر تصمیم گیری شود. چنانچه کاندید مناسبی برای لیزر بودید از برنزه کردن، قرار گرفتن در معرض آفتاب و سوختگی پوست از ۶ هفته قبل از شروع جلسه اول، خودداری کنید. از ۴ هفته پیش از انجام لیزر از اپیلاسیون و وکس و هرآنچه که سبب شود موهای شما با فولیکول و ریشه از پوست دربیاید خودداری کنید. روز قبل از جلسه ی نخست لیزر می توانید موهای زائد خود را با تیغ شیو کنید و استحمام نمایید. بانوان چنانچه در دوران عادت ماهیانه هستند بایستی از لیزر خودداری کنند و از هیچگونه ماده شیمیایی، لایه بردارها و اقلام آرایشی بر روی پوست ناحیه ی تحت درمان پیش از جلسه لیزر استفاده نکنند.(کلینیک نیوشا)

لیزر بدن بانوان

نحوه لیزر بدن بانوان

روند تاثیر و نتیجه گیری از لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی همچون رنگ پوست، ضخامت مو، رنگ مو و نوع دستگاه وابسته می باشد. در واقع هنگامی که تضاد زیادی میان تناژ رنگ پوست با رنگ موهای زائد وجود داشته باشد، اثر بخشی لیزر سریع تر خواهد بود و به همین علت است که بانوان با موهای زائد تیره و ضخیم بر روی بدن و با پوستی روشن، بهترین نتیجه را دریافت می کنند اما این مسئله بدین معنی نیست که سایر افراد با مشخصات و ویژگی های دیگر، از مزایای لیزر موهای زائد بهره مند نخواهند شد بلکه بدان معناست که ممکن است به تعداد جلسات بیشتری برای حصول نتیجه قطعی نیاز داشته باشند‌. برای انجام لیزر، خانم ها بایستی ابتدا به یک کلینیک معتبر و شناخته شده که از رضایت مراجعه کنندگان برخوردار باشد، مراجعه کنند و در اولین جلسه با پزشک متخصص کلینیک، مشورت نمایند. در این جلسه انتظارات و ناحیه مورد نظر بایستی مطرح گردد تا طبق صلاحدید پزشک، انجام یا عدم انجام لیزر برای شما تعیین گردد. چنانچه امکان استفاده از لیزر توسط متخصص محرز گردد، جلسه درمانی برای شما مشخص می شود که پیش از اولین جلسه، بانوان بایستی موهای زائد ناحیه تحت درمان را از روز قبل با تیغ اصلاح نمایند و به هیچ عنوان یک ماه پیش از شروع جلسه اول و در ادامه در طی روند درمان از درآوردن موها از ریشه از طریق اپیلاسیون، بند انداختن و وکس خودداری نمایند‌. در اولین روز درمان، جهت کاهش درد می توان از کرم های بی حسی موضعی، اسپری ها، ژل های خنک کننده استفاده کرد و نیازی به بیهوشی یا تزریق ماده ای به پوست نیست. دستگاه لیزر، اشعه هایی با طول موج معین تولید می کند و این امواج از طریق دسته های دستگاه و با شات هایی متوالی به پوست ناحیه وارد می شوند. امواج از پوست رد شده و به عمق معینی از ساختار پوست نفوذ می کنند تا فولیکول های مو را هدف قرار دهند. طول موج و تعداد شات ها بنابر صلاحدید پزشک مشخص می شود و اپراتور دستگاه لیزر، برمبنای این شرایط اقدام به لیزر موها می نماید. پس از اتمام جلسه، بانوان می توانند از کمپرس یخ و لوسیون های ضد التهاب برای تسکین پوست ناحیه های تحت درمان استفاده کنند اما استفاده از هیچگونه ماده بدون کسب اجازه از پزشک بر روی پوست توصیه نمی شود. پس از این جلسه، خانم ها شاهد کند شدن رشد موهای زائد بدن خود خواهند بود اما پس از گذشت یک هفته، موهای زائد مجددا رشد کرده و افراد بایستی پس از دو هفته از جلسه اول، آنها را شیو کنند. پس از گذشت جلسه ی دوم و سوم، به مرور شاهد دیر رشد کردن موهای زائد خود هستید بگونه ای که پس از دو هفته از لیزر جلسه سوم، موها به تدریج شروع به رشد می کنند و این مراحل ادامه دارد تا آنجاکه فولیکول موهای شما تخریب شود و دیگر رشد نکنند.

لیزر بدن بانوان
لیزر بدن بانوان
لیزر بدن بانوان

ناحیه های قابل لیزر بدن بانوان

لیزر یکی از بهترین شیوه ها برای حذف موهای زائد می باشد که بسیار ایمن بوده و چنانچه تحت نظر پزشک ماهر انجام گیرد، برای تمام نواحی مختلف بدن قابل استفاده می باشد. در این روش درمانی، برخی نواحی وسیع تر بدن، نسبت به نواحی با وسعت کمتر به مدت زمان بیشتری برای دیدن نتیجه نیاز خواهند داشت. به عنوان مثال ناحیه ی وسیعی همچون پاها بدون شک از بخش کوچکی مانند زیر بغل به ساعات و جلسات بیشتر لیزر درمانی احتیاج دارد. به کمک لیزر می توان موهای زائد نواحی پایین تنه شامل ساق پا، بخش پایین پاها و انگشتان پا، ران پا، خط بیکینی و باسن را از بین برد. لیزر بیکینی یکی از بهترین نواحی مناسب برای لیزر موهای زائد می باشد که نسبت به سایر روش های حذف موهای زائد این ناحیه همچون وکس، اپیلاسیون و کرم موبر و تیغ از مزایای بسیار زیادی برخوردار می باشد و بانوان را از شر رشد مجدد موهای زائد این ناحیه و موهای زیرپوستی رها می کند. این بخش نسبت به سایر نواحی بدن همچون پاها و نیم تنه ی پشت، از نتیجه گیری سریعتری برخوردار است که مدت زمان انجام لیزر موهای زائد برای بیکینی در هر جلسه، حدودا پنج دقیقه می باشد. در مورد لیزر پاها نیز می توان اذعان کرد که یکی رایج ترین نواحی لیزر درمانی می باشد زیرا اغلب بانوان، موهایی تیره و ضخیم در بخش ساق پا دارند که بهترین جوابدهی دستگاه لیزر، بر روی همین موهای ضخیم و پوست سفید است. بنابراین بانوان نتایج بسیار عالی و رضایت بخشی را از لیزر پاها می توانند بدست آورند. به غیر از پایین تنه، در بخش بالاتنه نواحی کمر، شکم، دور ناف، وسط سینه ها، دور سینه ها، کل نیم تنه بالایی جلو، کل نیم تنه بالایی پشت، انگشتان دست، ساعد دست، آرنج ها، بازوها، زیر بغل، گردن، غبغب و چانه، گوش ها، پشت لب ها، صورت، بین ابروها، خط فک، شقیقه و پیشانی همگی قابل درمان با لیزر می باشند. مدت زمان انجام و تعداد جلسات لازم برای مو زدایی هر قسمت، بنابر وسعت ناحیه، چگونگی وضعیت موهای زائد (ضخامت و رنگ) و نوع پوست تعیین می گردد. برای نمونه، لیزر موهای زائد زیر بغل یکی از بهترین شیوه ها برای جلوگیری از رشد مجدد ایمن و مؤثر است که سبب روشن شدن تیرگی های پوست ناحیه زیربغل نیز می شود و برای دستیابی به نتیجه ی رضایت بخش حدودا ۶ الی ۸ جلسه لیزر نیاز می باشد. همچنین صورت بانوان نیز بهتر است عاری از هرگونه موی زائد باشد تا نظافت و زیبایی چهره حفظ گردد که در میان انواع روش های موزدایی صورت همچون بند انداختن و وکس، استفاده از لیزر به عنوان یک روش دائمی حذف موها توصیه می گردد. موهای ناحیه ی صورت بانوان به دلیل آنکه اغلب نازک و به رنگ روشن است، به تعداد جلسات بیشتری برای جوابدهی نیاز دارد.

چه کارهایی باید بعد از لیزر بدن بانوان صورت گیرد؟

استحمام بلافاصله پس از جلسه لیزر توصیه نمی شود و بهتر است با پک های یخ نسبت به خنک کردن پوست ناحیه تحت درمان اقدام نمایید. از قرار گرفتن در نور آفتاب مستقیم، سونا و جکوزی خودداری کنید و از انجام فعالیت های شدید بدنی که منجر به تعریق و حساسیت پوستی شود پرهیز نمایید. مصرف آب و سبزیجات را افزایش دهید و تا حد امکان از مواد شوینده شیمیایی قوی بر روی پوست استفاده نکنید.

تعداد جلسات مورد نیاز لیزر بدن بانوان

تعداد جلسات مورد نیاز لیزر بدن بانوان طبق تصمیم پزشک مربوطه و مشورت با وی، تعیین می گردد. در حقیقت میزان تعداد جلسات برمبنای ناحیه ی مورد نظر، رنگ موی زائد، رنگ پوست، ضخامت موها، میزان زمان رشد مجدد موها، تراکم موهای زائد، سن افراد، جنسیت متقاضی و نوع دستگاه لیزر تعیین می گردد. با این وجود، به طور میانگین حداقل ۴ جلسه و حداکثر ۱۲ جلسه برای دستیابی به نتیجه ی مطلوب نیاز است. برای نمونه، لیزر ساق پای بانوان حداقل ۴ جلسه، لیزر زیر بغل حداقل ۶ جلسه و لیزر بازوها حداقل به ۸ جلسه نیاز دارد.

ایا لیزر موهای زائد بدن بانوان دردناک است؟

از بین بردن موهای زائد بدن امروزه به امری طبیعی و پر طرفدار در میان بانوان و آقایان تبدیل شده است، وجود موهای زائد زیاد خوشایند نیست و با از بین بردن دائمی آنها همواره دیگر نیازی به استفاده روزانه از تیغ و ژیلت و کرم های مختلف نمی باشد، بدانید که بانوان بیشترین طرفداران حذف موی بدن به صورت دائمی هستند، برای انجام این کار همواره از دستگاه های مخصوص استفاده می کنند که عملکردی عالی دارند و با چند جلسه استفاده از دستگاه می توان به راحتی آنها را از بین برد. برخی از بانوان احساس می کنند که لیزر موهای زائد بدن درد زیادی را به همراه دارد و همیشه این سوال را از پزشک مورد نظر می پرسند، در جواب این گونه افراد باید بگوییم که بدن از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر بخش دارای پوستی نازک و ضخیم است.

بخش هایی از بدن که دارای پوستی نازک هستند مسلما هنگام لیزر کردن درد و سوزش بیشتری را تحمل خواهند کرد و اگر پوست ضخیم و مستحکم تر باشد درد کمتر در آن ناحیه احساس می شود، در کل باید بگوییم که لیزر کردن تا حدودی دردناک است اما برخی افراد توانایی تحمل درد بالایی دارند و برخی دیگر توانایی کمتری در برابر درد دارند به همین دلیل نمی توان جواب دقیقی برای این سوال در نظر گرفت، همین امر باعث شده تا پزشکان برای افرادی که مقاومت کمتری در برابر درد دارند و یا برای نواحی از بدن که پوست نازک دارد و درد هنگام لیزر در آنها بیشتر احساس می شود از مواد سر کننده پوستی استفاده کنند تا افراد احساس بهتری داشته باشند و درد کمتری را متحمل گردند. قابل ذکر است که بانوان باید بدانند که درد لیزر موهای زائد در بخش هایی مانند سبیل، زیر گلو، شکم، کمر، ران ها و زیر بغل و همچنین بکینی نسبت به نواحی دیگر تا حدودی بیشتر می باشد اما بیشترین درد به سبیل و زیر بغل و بکینی محدود می شود که در این نواحی اصولا سر کننده پوستی استفاده می کنند.

سخن پایانی

بانوان باردار، افراد مبتلا به عفونت ها و زخم ها و بیماری های پوستی و بانوان مبتلا به لوپوس بهتر است از انجام لیزر خودداری نمایند.

نظرات مشتریان