لیزر بدن آقایان

رویش موهای پرتراکم در بدن آقایان امری طبیعی بوده و بسیاری از آقایان به دنبال راهکاری برای از بین بردن موهای زائد خود هستند که یکی از بهترین روش ها، لیزر کردن می باشد. در این شیوه، اشعه لیزر به پوست تابیده می شود و به عمق لایه ای از پوست که فولیکول‌ های مو در آن قرار دارند، نفوذ می کند‌. این فولیکول ها تحت تاثیر انرژی گرمایی لیزر قرار می گیرند و این حرارت، به ساختار آنها آسیب می رساند و چرخه رشد موها را مختل می‌ نماید. در حقیقت با استفاده از لیزر، امکان رشد مجدد موها از ریشه، کاهش یافته و به مرور زمان، رویش مجدد موها از بین خواهد رفت. آقایان برای دستیابی به این نتیجه و حذف موهای بدن خود، بایستی چندین جلسه لیزر درمانی را بطور منظم طی نمایند که بنابر صلاحدید پزشک متخصص، تعداد این جلسات تعیین می گردد. برای آشنایی بیشتر با این شیوه و مزایای لیزر بدن اقایان با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید.

نحوه لیزر بدن اقایان

در جلسات لیزر، ابتدا از داروی بی حسی موضعی حدودا ۲۰ دقیقه پیش از لیزر، بر روی پوست ناحیه تحت درمان استفاده می شود تا هرگونه احساس ناخوشایند به حداقل برسد. سپس از محافظ و پوشش چشم برای مراقبت از چشمان شما استفاده می شود تا به طور مستقیم به اشعه لیزر نگاه نکنید. در مرحله بعد، یک ژل یخی یا بخش خنک کننده دستگاه فعال می شود تا لایه خارجی پوست شما دچار آسیب نشود. مسئول لیزر، با استفاده از دستگاه، پالس ها یا شات های نوری را به ناحیه مورد نظر بدن آقایان وارد کرده و لیزر موهای زائد انجام می گیرد. پس از اتمام نواحی مورد نظر، کمپرس یخ و پماد ضد التهاب به شما داده می شود تا از پوست خود محافظت نمایید. این مراحل در کلیه ی جلسات تعیین شده، تکرار می شوند که این جلسات، تا حصول نتیجه قطعی و حذف فولیکول های مو ادامه می یابد.

کاشت مو

مزایای لیزر بدن اقایان

• این تکنولوژی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و به عنوان راهکاری موثر جهت کاهش موهای زائد بدن آقایان شناخته می شود. در حقیقت با استفاده از لیزر، از تراکم و حجم موهای بدن مردان به تدریج کاسته می شود و نتایج رضایت بخشی را برای افراد به ارمغان خواهد آورد.
• آقایانی که از صورت پر مو برخوردار هستند و از اصلاح ریش خود خسته شده اند نیز می توانند از لیزر موهای زائد صورت بهره بگیرند.
• پوست صورت و بدن، نقش مهمی در زیبایی و جوان بنظر رسیدن ایفا می کند. استفاده از ژیلت، تیغ ها، کرم های موبر و وکس برای اصلاح، نه تنها رشد موهای زائد صورت و بدن را حذف نمی کنند بلکه سبب افزایش تراکم موها و آسیب به پوست می شوند. مسائلی همچون پیری زودرس، شل شدگی، افتادگی و خراش در نتیجه استفاده از سایر شیوه های حذف مو رخ می دهد درحالیکه لیزر، در کنار از بین بردن موها، سبب حفظ سلامتی و شادابی پوست آقایان نیز می شود.
• یکی از مزایای لیزر بدن اقایان، غیرتهاجمی بودن و نداشتن عارضه حاد می باشد. این روش بدون درد و ناراحتی انجام می گیرد و می تواند مناطق وسیعی را تحت درمان قرار دهد.
• لیزر با حذف موها از بروز انواع عفونت ها و عرق سوز شدن در فصل گرما، جلوگیری می کند. در حقیقت نواحی حساسی از بدن آقایان همچون زیربغل و ناحیه تناسلی نیاز به حفظ بهداشت و سلامت مستمر دارد و برخی افراد زمان کافی برای رسیدگی به بهداشت این نواحی را ندارند؛ بنابراین با لیزر می توانند به راحتی از شر موهای زائد راحت شوند و از دردسرها رهایی یابند‌.
• امروزه دستگاه های بسیار پیشرفته و مدرن لیزر روی کار آمده اند که عوارض کمی دارند و از بخش خنک کننده برخوردار هستند تا فرآیند لیزر بدون کوچکترین احساس ناراحتی بر روی بدن آقایان انجام شود.
• این روش نیازی به بیهوشی کامل و بستری ندارد. افراد پس از اتمام هر جلسه به راحتی می توانند به امور روزانه و فعالیت های خود برسند و دوران نقاهت ندارد.
• استفاده از لیزر برای بدن آقایان، اثرگذاری سریع و رضایت بخشی را به همراه خواهد داشت.
• لیزر در مدت زمات کوتاهی در هر جلسه انجام می شود و نیاز به صرف زمان طولانی ندارد.
• لیزر کردن موها، آقایان را از بروز موهای زیرپوستی و التهاب پوست رها می کند زیرا پس از لیزر، تمام موها در جهت اصلی خود رشد خواهند کرد و سپس می ریزند و به هیچ عنوان به سمت داخل پوست برنمی گردند.

عوارض لیزر بدن اقایان

مراجعه به کلینیک نیوشا ، امکان بروز هرگونه عارضه را به حداقل می رساند. اما چنانچه به افراد غیرمتخصص و کلینیک های غیر معتبر مراجعه نمایید، به دلیل استفاده از دستگاه های غیر استاندارد و عملکرد غیر حرفه ای اپراتور دستگاه لیزر، امکان بروز سوختگی پوست و تغییر رنگ آن محتمل خواهد بود. همچنین در صورت عدم رعایت بهداشت در محیط و لیزر نادرست بدن آقایان، امکان بروز عوارضی همچون التهاب شدید، عفونت، زخم و آکنه وجود خواهد داشت. بنابراین جهت پیشگیری از بروز هرگونه عارضه به مراکز متخصص و ماهر مراجعه نمایید.

کاشت مو

نواحی مناسب برای لیزر بدن اقایان

وجود موهای زائد در بدن اقایان آزار دهنده بوده و بسیاری از مردان به دنبال راه حلی جهت کاهش یا رفع موهای بدن خود هستند. استفاده از کرم موبر، تیغ و سایر روش ها به دلیل موقتی بودن و رشد مجدد موهای ضخیم توصیه نمی شود و امروزه تکنیک موثر لیزر، برای رفع این معضل بکار برده می شود. آقایان برای نواحی مختلف بدن خود می توانند اقدام به استفاده از لیزر نمایند‌. پاها، یکی از مناطق مهم لیزر بشمار می روند و آقایانی که تمایل به وجود موهای اضافی بر روی پای خود ندارند، می توانند از لیزر استفاده نمایند. بهره گیری از سایر شیوه ها همچون تیغ زدن موهای پا، توصیه نمی شود زیرا با گذر زمان لایه سطحی پوست آسیب می بیند و افتاده و شل خواهد شد. همچنین استفاده از تکنیک های رفع موهای پا، صرفاً ساقه تارهای مو را از بین می برد و تاثیری بر کاهش فولیکول ها یا تخریب آنها ندارد اما لیزر برای روی پا، زانو، ران پا، ساق پا و در نهایت کل پا کاربرد دارد و با ارسال امواج حرارتی به لایه های زیرین پوست، منجر به تضعیف و تخریب ساختار فولیکول مو می گردد؛ به همین علت به مرور زمان، از حجم موهای زائد کاسته شده و در نهایت موهای ضخیم به حالت کرکی تبدیل خواهند شد و حذف می شوند. ناحیه باسن و بیکینی آقایان نیز می تواند از طریق لیزر، عاری از هرگونه موهای زائد و ضخیم شود تا علاوه بر آسوده شدن از اصلاح موهای این نواحی، بهداشت فردی نیز میسر شود. در بخش بالاتنه، امکان استفاده از لیزر در نواحی پایین شکم، شکم، سینه، خطوط کمر، نیم تنه پشت و بالای سینه میسر می باشد. آقایان به راحتی می توانند برای حذف موهای نواحی ذکر شده به کلینیک های معتبر مراجعه نمایند و پس از اتمام جلسات تعیین شده، شاهد ریزش و حذف دائمی موهای نواحی بالاتنه خود باشند‌. برخی از آقایان از دست هایی پر مو برخوردار هستند و این مسئله برای آنها به خصوص در فصول گرم سال و هنگام پوشیدن لباس های آستین کوتاه، آزار دهنده خواهد بود لذا درصدد رفع این مسئله و اصلاح کردن موها هستند اما همانطور که اطلاع دارید، استفاده از تیغ نه تنها روشی دائمی برای حذف موها نیست بلکه بر حجم موهای زائد دستها نیز به مرور زمان می افزاید. از اینرو بهترین راه، استفاده از لیزر برای رفع موهای موجود بر روی دست، ساعد، شانه ها و بازوها می باشد. همچنین وجود مو در بخش زیر بغل نیز به دلیل تعریق زمینه ساز تجمع باکتری ها، بروز عفونت و در نهایت انتشار بوی نامطبوع خواهد بود. به همین علت، از بین بردن موهای زائد زیر بغل نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و کلیه ی آقایان می توانند از لیزر در این ناحیه بهره بگیرند. فارق از نواحی ذکر شده، بسیاری از مردان از وجود موهای پر تراکم در صورت و چهره خود ناراضی هستند. حتی برخی مردان تمایل به داشتن خط ریش زیبا و مشخص شده ای هستند بدون آنکه در نواحی دیگر همچون اطراف ریش، روی گونه ها و روی گردن، مویی وجود داشته باشد. از این جهت، استفاده از لیزر راهکار مناسبی برای کاهش تراکم مو در این نواحی و پشت گردن می باشد.

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

نکات مهم قبل از لیزر بدن اقایان

پس از مشاوره با پزشک متخصص و تایید انجام لیزر برای شما، لازم است یک ماه پیش از شروع نخستین جلسه لیزر، از کندن موهای ناحیه تحت درمان و استفاده از وکس، کرم موبر و اپیلاسیون خودداری نمایید. همچنین از سه هفته قبل پوست خود را در معرض نور مستقیم آفتاب و گرما قرار ندهید تا دچار التهاب و سوختگی نشود. روز قبل از مراجعه به کلینیک جهت لیزر در نخستین جلسه، لازم موهای خود را با تیغ شیو کنید و دقت نمایید که زخم یا خراشی روی پوست شما ایجاد نشود. پیش از شروع جلسه دوش بگیرید و از شوینده های ملایم پوستی استفاده نمایید. توصیه می شود در روز موعد، از لباس های راحت و آزاد استفاده کنید تا جریان هوا عبور کند و مانع از تعریق یا حساسیت پوستی پس از لیزر شود‌.

اقدامات مهم بعد از لیزر بدن اقایان

پس از لیزر از دستکاری پوست و کندن موهای درآمده از ریشه خودداری کنید. دوش آب داغ نگیرید و حدالامکان بدن خود را خنک نگه دارید. برای مراقبت از پوست می توانید از پمادهای تجویزی پزشک متخصص بر روی بدن خود استفاده نمایید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر بدن اقایان

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر بدن اقایان به عوامل متعددی وابسته است که مهم ترین عامل، ویژگی های فردی همچون ضخامت پوست، ضخامت موی زائد، رنگ پوست و رنگ موهای زائد می باشد. به عنوان مثال انجام لیزر بدن آقایان با موهای زائد به رنگ روشن، قرمز و یا خاکستری نیازمند تعداد جلسات بیشتر است و برای نتیجه بخشی به زمان طولانی تری نیاز می باشد. همچنین علاوه بر عوامل بیولوژیکی بدن، نوع دستگاه لیزر و طول موج پالس‌ های ورودی به پوست نیز در اثربخشی تاثیرگذار می باشند. امروزه دستگاه های فوق پیشرفته لیزر با نفوذ مناسب در برخی کلینیک های معتبر وجود دارند که تعداد جلسات را کاهش می دهند زیرا نتیجه نهایی و حذف موهای زائد بدن آقایان، با سرعت بیشتری حاصل می گردد. بنابراین جهت تعیین تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن کامل موهای زائد بدن آقایان، بررسی پزشک الزامی بوده که بنابر صلاحدید پزشک و شرایط افراد از دستگاه‌ ویژه ای استفاده می شود و به همین علت تعداد جلسات متفاوت خواهد بود. اما در حالت کلی لازم به ذکر است که تمامی آقایان برای از بین بردن کامل موهای زائد بدن خود بایستی بطور میانگین حداقل ۳ جلسه تا ۸ جلسه را داشته باشند. همچنین فاصله بین جلسات لیزر بدن مردان نیز برمبنای چرخه رشد موها، تعیین می گردد تا نتیجه ای مطلوب و موثر در راستای از بین رفتن دائمی موها انجام گیرد. ریزش موهای زائد به صورت تدریجی و همزمان با تکمیل جلسات لازم، رخ خواهد داد و اصولاً در هفته دوم پس از جلسه، شاهد ریزش و در هفته سوم شاهد رویش خواهید بود. اما در جلسات پایانی، امکان رشد موها به حداقل خواهد رسید زیرا فولیکول ها تحت اشعه لیزر، تخریب شده اند و رویش مجدد نخواهند داشت.

سخن پایانی

بدون شک لیزر بهترین روش برای رفع دائمی موها می باشد اما باید توجه داشته باشید که برخی گروه ها، کاندید مناسبی برای استفاده از لیزر نمی باشند؛ افرادی مبتلا به اختلالات هورمونی، افراد مبتلا به بیماری مرتبط با پوست همچون لوپوس، تبخال، آکنه فعال و افراد مبتلا به بیماری های خاص بهتر است از انجام لیزر خودداری نمایند‌.

نظرات مشتریان