لیزر صورت

رویش موهای زائد صورت همواره برای خانم‌ها و آقایان آزار دهنده بوده‌است و پول و زمانی زیادی را خرج رهایی از آن می‌کنند. لیزر صورت مطمئن‌ترین روش برای رهایی از موهای زائد است. با این روش شما به طور ایمن و دائمی از موهای زائد و فراوان خلاص می‌شوید و اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد چراکه از بین رفتن موهای زائد باعث زیباتر و شفاف‌تر شدن پوست می‌شود.(کلینیک نیوشا)

لیزر برای چه موهایی مناسب است؟

تاثیر لیزر بر موهای ضخیم و مشکی به مراتب بیش‌تر از موهای بور و خاکستری است. همچنین برای افرادی که دارای مشکلات هورمونی هستند، لیزر انتخاب مناسبی نخواهد بود.

لیزر موهای صورت

کاملا واضح است که شما می‌توانید هر قسمتی از بدنتان که دارای موهای زاید یا زیاد است را بپوشانید. اما این کار برای صورت امکان‌پذیر نیست. صورت بخشی از بدن است که همیشه در معرض دید است. به همین دلیل لیزر صورت راه حلی است که اکثر افراد به دنبال آن هستند.

لیزر موهای صورت برای خانم‌ها

پیش از انجام لیزر صورت باید به چند نکته توجه داشت:

رنگ موهای زائد: اگرچه که موی سر در اکثر بانوان تیره است اما معمولا رنگ موهای زائد صورت با آن تفاوت دارد. دستگاه‌های لیزر تاثیر خوبی بر کاهش موهای روشن ندارند. برای کسانی که روی صورتشان موهای تیره وحود دارد، لیزر انتخاب بهتری است.

خطر بیش‌تر شدن موها: ممکن است لیزر صورت موهای زائد زیر پوست را که تا به حال رشد نکرده‌اند را تحریک کرده و باعث بیش‌تر شدن موها شود. البته که این موضوع فقط یک احتمال است و در همه افراد رخ نمی‌دهد.

هزینه‌بر بودن: چندین جلسه تا اتمام کار و حاصل شدن نتیجه مورد نیاز است و به همین دلیل این پروسه قطعا هزینه‌بر است.

قسمت‌هایی از صورت که امکان لیزر صورت برای آن وجود دارد:

  • بالای لب
  • گونه‌ها
  • چانه
  • گردن
  • پیشانی
کاشت مو

لیزر صورت برای آقایان

آقایان همیشه به دنبال یک روش جایگزین برای روش‌های سنتی اصلاح صورت هستند تا از زبر شدن صورت، خشک شدن پوست و جوش‌های چرکی جلوگیری کنند. همچنین اصلاح‌ها و رویش‌های متوالی برای ‌اکثر آن‌ها خسته کننده است. طبیعتا لیزر صورت یک راه حل مناسب و قطعی است.

قسمت‌هایی از صورت که امکان لیزر صورت برای آن وجود دارد:

  • پیشانی
  • بالای گونه‌ها
  • بینی
  • گردن
  • خط ریش
  • پشت گردن و زیر خط رویش موهای سر

آیا لیزر صورت خطرناک است؟

اکثر کسانی که از این روش استفاده کرده‌اند بر این باورند که لیزر یک راه ایمن و بی‌ضرر برای از بین بردن موهای زائد است و در بلند مدت هم خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. اما مانند تمام روش‌های دیگر، لیزر صورت هم می‌تواند عوارض جانبی جزئی‌ای بر صورت داشته باشد. کسانی که قصد انجام این کار را دارند باید ابتدا بر قسمت کوچکی از پوستشان این روش امتحان شود تا واکنش پوست ‌آن‌ها بررسی شود. پس از آن می‌توان تصمیم گرفت که بر قسمت‌های بیش‌تری از پوست انجام شود یا خیر.(لیزر موهای زائد)

لیزر صورت

عوارض جانبی

عوارض اندکی ممکن است پس از لیزر صورت بروز کند. اکثر آن‌ها جزئی و موقتی هستند.

التهاب و خشکی پوست: اشعه لیزر فولیکول‌های موها را هدف قرار می‌دهد و بدن به این اتفاق واکنش نشان می‌دهد. به همین دلیل است که پوست بسیاری از افراد پس از انجام لیزر قرمز و ملتهب می‌شود. علاوه بر قرمز شدن ممکن است با سوزش و ورم اندکی نیز همراه باشد. این عوارض را می‌توان با کرم‌های مرطوب کننده مناسب، یخ و حمام با آب خنک کاهش داد.

پوسته پوسته شدن: بعضی افراد ممکن است در نواحی‌ای که مورد تابش اشعه لیزر قرار گرفته است، دچار پوسته پوسته شدن شوند. این پوسته پوسته شدن گاهی ممکن است منجر به زخم شدن پوست شود. با مراقبت صحیح و استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

تغییر رنگ پوست: بعضی افراد شاهد تغییر رنگ جزئی بخش‌هایی از پوست‌های خود هستند که در معرض تابش لیزر قرار گرفته است. ممکن است پوست‌ آن‌ها کمی تیره‌تر یا روشن‌تر شود. پس از لیزر صورت افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیش‌تر مستعد لکه‌های روشن و افرادی که پوست روشن‌تری دارند، بیش‌تر مستعد لکه‌های تیره هستند. البته این لکه‌ها معمولا به مرور زمان از بین می‌رود و پوست به حالت عادی برمی‌گردد.

آسیب دیدن چشم: همان طور که می‌دانید پروسه‌ از بین بردن موهای زائد با تابش اشعه‌های قوی لیزر همراه است. این به معنی است که احتمال آسیب دیدن چشم بسیار جدی است. مخصوصا زمانی که پزشک در حال لیزر صورت باشد. بنابراین لازم است برای جلوگیری از این اتفاق، هم پزشک و هم کسی که اشعه به بدن او وارد می‌شود، هنگام انجام لیزر صورت از عینک‌های ایمنی استفاده کنند.

خطر عفونت کردن پوست: آسیب زدن به فولیکول‌های مو به‌ وسیله لیزر ممکن است همراه با عفونت باشد. افراد پس از آنکه در معرض تابش لیزر قرار گرفتند باید در صورت مشاهده هر گونه علامت عفونت به پزشک خود مراجعه کنند. نکته دیگری که رعایت آن اهمیت دارد عدم استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های بدون نسخه و خود درمانی است.

عوارض جانبی نادر

 عوارضی نیز وجود دارد که شایع نیست و در افراد کمی بروز می‌کند.

سوختگی و تاول زدن: در صورتی که روند لیزر به درستی انجام نشود، احتمال سوختگی و تاول زدن وجود دارد. اما اگر افراد ماهر و مجرب که دانش کافی برای این کار را دارند، آن را انجام دهند بعید است که لیزر منجر به سوختگی و تاول زدن شود. اشعه‌هایی که در روند لیزر مو استفاده می‌گردد، دمای بالایی دارد. افراد ماهر پیش از استفاده از لیزر از دستگاه‌های خنک کننده پوست استفاده می‌کنند تا احتمال سوختگی را کاهش دهند.

زخم شدن پوست: لیزر به طور معمول منجر به زخم شدن پوست نمی‌شود. مگر آنکه پزشک یا هر فردی که لیزر را انجام می‌دهد مهارت کافی نداشته باشد. در واقع بی‌احتیاطی و خطای ‌آن‌های می‌تواند باعث زخم شدن پوست شود. بنابراین در صورت مشاهده سوختگی باید به شدت از پوست مراقبت شود تا منجر به زخم شدن یا عفونت کردن آن نشود.

ریزش مو: این موضوع مخصوصا برای موهای صورت بسیار با اهمیت است. به خصوص در ناحیه پیشانی و گونه‌ها که نزدیک به خط رویش مو هستند. برای جلوگیری از این اتفاق مطمئن شوید که از درجه و دستگاه مناسبی برای شما استفاده می‌کنند و نواحی‌ای مه قرار است در معرض تابش لیزر قرار بگیرد به درستی مشخص شده باشد.

لیزر صورت
لیزر صورت
لیزر صورت

باورهای غلط درباره لیزر

لیزر ممکن است باعث مبتلا شدن به سرطان شود: این موضوع یک باور بی‌پایه و اساس است. چرا که اشعه‌های لیزر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط می‌توانند وارد سلول‌های پوست شده و فولیکول‌های مو را هدف قرار دهند. در جلسات لیزر از مقدار بسیار کمی از اشعات لیزر استفاده می‌شود و تا کنون مدرکی که بروز سرطان به علت لیزر را ثابت کند، وجود ندارد.لیزر می‌تواند باعث ناباروری شود: باز هم مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. اشعه‌‌های لیزر فقط به داخل پوست نفوذ می‌کنند و نمی‌توانند وارد بدن شده و به اعضای داخلی صدمه‌ای وارد کنند. لیزر حتی برای نواحی حساس بدن نیز خطری به همراه ندارد.

لیزر کردن در دوران بارداری

متخصصان لیزر کردن در دوران بارداری را توصیه نمی‌کنند چرا که هنوز بی‌خطر بدون آن برای این دوران اثبات نشده است. همچنین بارداری باعث تغییرات هورمونی می‌شود و این موضوع معمولا باعث رویش موهای زائد بیش‌تری می‌شود. هرچند که این موها خود به خود از می‌ریزند اما اگر این موضوع اتفاق نیوفتاد، خانم‌ها می‌توانند پس از دوران بارداری و با مشورت پزشک لیزر را انجام دهند.

هزینه لیزر صورت

هزینه لیزر صورت بستگی به نوع دستگاهی دارد که مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب یک کلینیک معتبر که دارای دستگاه‌های با کیفیت و دارای تاییدیه  FDA است بسیار حائز اهمیت است. کلینیک‌های معتبر به دلیل دارا بودن دستگاه‌های با کیفیت پول بیش‌تری را به ازای هر جلسه دریافت می‌کنند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر صورت

اگر فردی مشکلات هورمونی نداشته باشد و زیر نظر متخصص پوست و با دستگاه‌های معتبر و استاندارد لیزر را انجام دهد، باید به از جلسه اول حدود ۷۰ درصد و بعد از جلسه دوم حدود ۹۰ درصد از موهای زائدش از بین برود. بیش از ۹۵ درصد موهای زائد افراد در جلسات سوم و چهارم از بین می‌رود و افراد خاصی هستند که به بیش از چهار جلسه لیزر نیاز دارند. اگر علت وجود موهای زائد مشکلات هورمونی نباشد، این موها تا سال‌ها رشد نمی‌کنند و شاید بعد از آن رشد اندکی داشته باشند.

منابع

https://www.liveabout.com/do-you-recommend-laser-hair-removal-for-chin-hair-on-women-1716889

https://www.medicalnewstoday.com/articles/322042.php

نظرات مشتریان