تزریق ژل لب

افزایش حجم لب یک عمل زیبایی است که می‌تواند لب‌های پرحجم‌تر و زیباتری به شما بدهد.این روزها، یک پرکننده پوستی تزریقی به نام ژل یا فیلر، متداول‌ترین روش افزایش حجم لب است.انواع مختلفی از پرکننده‌های پوستی وجود دارد که می‌توانند در لب‌ها و اطراف دهان شما تزریق شوند، اما متداول‌ترین مواد پرکننده امروزه محصولاتی هستند که حاوی موادی مشابه اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می‌شود و به افزایش حجم لب‌ها کمک می‌کند.به این نوع از پرکننده‌های پوستی گاهی “پرکننده های اسید هیالورونیک” گفته می‌شود.کلاژن که روزی رایج‌ترین ماده پرکننده پوستی بود، امروزه کمتر استفاده می‌شود. گزینه‌های جدید، ایمن‌تر هستند و اثرات آن طولانی‌تر است.تزریق چربی از دیگر روش‌های پر شدن لب است، اما امروزه از آن‌ها چندان استفاده نمی‌شود، زیرا نتایج آن با ژل متفاوت است و خطر عوارض جانبی بیشتری دارد. تکنیک‌های افزایش حجم لب تزریقی را می‌توان به سرعت در مطب پزشک یا کلینیک انجام داد. تزریق چربی از این قاعده مستثنی است، زیرا این روش قبل از انجام تزریق، به منطقه کوچکی از لیپوساکشن نیاز دارد تا چربی را از قسمت دیگری از بدن خارج کند.یکی از تاثیرگذارترین اجزا در زیبایی چهره، لب ها می باشند که امروزه انواع خدمات برای بهبود فرم و افزایش حجم لب، ارائه شده است؛ در این میان، تزریق ژل لب به عنوان محبوب ترین تکنیک در حیطه زیبایی شناخته می شود که این روش نیز همچون سایر شیوه ها از مزایا و معایبی برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با ژل لب و ماندگاری آن، با ما در این مطلب کاربردی همراه باشید.(کلینیک نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی)

ژل لب چیست ؟

ژل لب یکی از پرطرفدارترین اعمال زیبایی است که برای حجم دهی به لب کاربرد دارد. ژل لب متشکل از فیلرها و مواد خاصی همچون هیالورونیک اسید است که از طریق تزریق، به بافت لب ها وارد شده و سبب تقویت حجم، اندازه و تغییر شکل لب ها می شود. فیلرها و مواد حجم دهنده در ابتدا برای رفع چین و چروک پوست و بازگشت جوانی و درخشش پوست، مورد استفاده قرار گرفتند اما امروزه از چنین ترکیباتی تحت عنوان ژل لب برای پر کردن و حجم دهی لب نیز استفاده می شود.(تزریق ژل)

تزریق ژل لب

ماندگاری ژل لب چقدر است ؟

ژل لب یکی از انواع روش های افزایش حجم است که دائمی نمی باشد. برخی افراد گمان می کنند که با یک مرتبه تزریق ژل لب، تا سالیان سال لب هایی حجیم خواهند داشت اما چنین امری واقعیت ندارد و ماندگاری ژل لب حداقل ۶ ماه بوده و روشی موقتی می باشد. در حقیقت مدت زمان ماندگاری ژل لب با رعایت نکاتی بیشتر خواهد شد اما باز هم به چندین سال نخواهد رسید؛ مراقبت های پس از تزریق همچون سبک زندگی سالم و نوع برند ژل لب تاثیر مستقیمی بر ماندگاری آن دارند. همچنین مهارت، تجربه و تسلط پزشک در تزریق نیز در دوام ژل لب اثرگذار خواهد بود.

تزریق ژل لب برای چه کسانی خطر دارد ؟

تزریق ژل لب برای تمام افراد توصیه نمی شود و در برخی موارد محدودیت وجود دارد. زنان باردار و شیرده و افراد زیر ۱۸ سال کاندید مناسبی برای تزریق نمی باشند. افرادی که مبتلا به بیماری هایی همچون دیابت، لوپوس، روماتیسم، آسم، بیماری های خودایمنی و بیماری های قلبی هستند نباید ژل لب را بدون نظر پزشک تزریق کنند. اشخاصی که انواع بیماری های مرتبط با پوست و عفونت باکتریایی پوستی دارند، بهتر است از تزریق ژل لب خودداری نمایند. همچنین تمام کسانی که نسبت به انواع ترکیبات ژل لب، حساسیت و واکنش های آلرژیک دارند، تزریق برایشان خطر دارد. توصیه می شود پیش از تزریق ژل، تمام سوابق پزشکی خود، بیماری ها، داروهای مصرف شده و در حال مصرف را با متخصص در میان بگذارید.

تزریق ژل لب

انواع تزریق ژل لب

• تزریق ژل لب با مدل کلاسیک یکی از انواع مدل های مرسوم و رایج تزریق است و اصولاً برای افرادی که در حجم سی سی کم و برای نخستین بار متقاضی ژل لب هستند، بکار می رود. این نوع مدل برای هر نوع چهره، فرم صورت و لب مناسب بوده که پس از آن، لب بالا و لب پایین ظاهری طبیعی دارند و از تعادل و تناسب مناسبی با یکدیگر برخوردار هستند.
• نوع بعدی، مدل کمانی می باشد که بر روی لب بالایی بیشتر کار می شود. این نوع تزریق برای افرادی که خواهان افزایش حجم لب بالای خود هستند بسیار مناسب بوده و نتیجه کار، کاملاً طبیعی خواهد بود. بانوانی که در حالت عادی، حجم لب بالایی آنها کمتر از لب پایین است یا خانم هایی که دلیل افزایش سن، دچار افتادگی در بخش پوست لب بالایی خود شده اند، به راحتی می توانند از این مدل بهره بگیرند.
• برخی افراد به صورت طبیعی لب های پایینی کم حجم و لب بالایی با حجم بیشتر دارند. برای ایجاد تناسب و زیبایی میتوان مقداری ژل لب را در مدل صدف به لب ها تزریق کرد که این نوع، تاکید بیشتری بر لب پایین دارد تا ظاهری زیبا، متناسب و برجسته ایجاد شود.
• گاهی اوقات افراد خواهان افزایش حجم مشهود و بسیار برجسته ی همزمان لب های بالا و پایین هستند. این نوع تزریق با نام مدل هالیوودی شناخته می شود که باعث می شود لب ها، بیش از هرچیزی در چهره نمایان باشند و جلب توجه کنند. برای این نوع تزریق، به حجم سی سی بیشتری از ژل لب احتیاج است.
• جدیدترین نوع تزریق ژل لب متعلق به مدل روسی است که فرمی ویژه و خاص را در لب ها ایجاد می کند. میزان برجستگی، نواحی تزریق و فرم دهی لب ها در این نوع، با مدل های دیگر متفاوت بوده و زیبایی بسیار خاص و منحصربفردی را در لب ها ایجاد می نماید.

موارد استفاده از پرکننده‌های اسید هیالورونیک

پرکننده‌های اسید هیالورونیک با افزودن موارد زیر می‌توانند ظاهر لب‌های شما را بهبود بخشند.

  • شکل
  • ساختار
  • جلد

این عوارض معمولاً حدود شش ماه طول می‌کشد. بعد از آن تزریق‌های بیشتری برای حفظ حجم لب های شما لازم است.

تزریق ژل لب
تزریق ژل لب
تزریق ژل لب

عوارض تزریق ژل لب

ژل لب در کنار داشتن مزایای فراوان برای درمان و زیبایی، از عوارض و معایبی نیز برخوردار است. شایع ترین عارضه تزریق ژل لب، ورم و کبودی در ناحیه تزریق، می باشد. این عارضه‌ پس از دوره زمانی مشخص به مرور کاهش یافته و با استراحت و مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک، بهبود می‌ یابد. یکی دیگر از عوارض احتمالی، ایجاد زخم بر روی لب ها است. این مسئله به دلیل عدم مهارت پزشک رخ می دهد. بنابراین در انتخاب پزشک و مهارت های او دقت نمایید. از جمله عوارض نادر تزریق ژل لب می توان به عفونت لب، بروز واکنش های آلرژیک و صدمه به بافت لب اشاره نمود. چنانچه از ژل لب فاسد، نامعتبر و غیر اصل برای تزریق استفاده شود، امکان بروز عفونت وجود دارد لذا بهترین اقدام، انتخاب مراکز معتبر و پزشکان با سابقه می باشد. همچنین جهت پیشگیری از بروز هرگونه عوارض احتمالی می توان پیش از تزریق، از جنس پوست لب شما نمونه ‌برداری کرد تا سازگارترین و مناسب ترین نوع ژل لب برای شما تجویز گردد. برای پیشگیری از بروز واکنش های آلرژیک نیز سوابق پزشکی خود را به متخصص ارائه دهید و از ترکیبات ژل لب آگاهی یابید و از کیفیت ژل لب تزریقی اطمینان یابید.(تزریق ژل چانه)

عوارض جانبی و خطرات

عوارض جانبی پرکننده‌های اسید هیالورونیک موقتی است و باید فقط چند روز طول بکشد. آن‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خونریزی از محل‌های تزریق
  • تورم و کبودی
  • قرمزی و حساسیت در محل تزریق
  • فعال سازی مجدد زخم‌های سرد یا تاول‌های تب (هرپس سیمپلکس) لب‌ها یا ناحیه اطراف لب‌ها

عوارض جانبی یا خطرات جدی‌تر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تورم یا کبودی شدید و طولانی مدت به مدت یک هفته تا ۱۰ روز
  • عدم تقارن لب (قسمت‌های لب‌ها اندازه‌های مختلفی دارند)
  • برآمدگی و بی نظمی در لب‌ها
  • عفونت
  • تزریق به یک رگ خونی که باعث از دست دادن بافت آن می‌شود.
  • زخم شدن یا سفت شدن لب
  • واکنش آلرژیک که باعث قرمزی، تورم یا خارش در اطراف لب‌ها می‌شود

مراحل تزریق ژل لب

  • قبل از تزریق ژل لب، ممکن است از یک ماده بی حس کننده موضعی برای تسکین ناراحتی استفاده شود. این همان تزریقات بی‌حسی است که برای بی حس کردن دهان خود در دندانپزشکی انجام می‌دهید. نگه داشتن یخ روی لب قبل از تزریق نیز به بی حس شدن منطقه کمک می‌کند و به طور بالقوه به جلوگیری از کبودی و تورم کمک می‌کند.
  • پس از علامت گذاری دقیق نواحی برای تزریق، از سوزن‌های بسیار ظریف برای تزریق ماده به لب‌های شما استفاده می‌شود.
  • پس از تزریق، ممکن است یخ برای تسکین ناراحتی و کنترل تورم به شما داده شود، اما نباید هیچ فشار شدیدی بر ناحیه درمان وارد کنید.
  • بهتر است بلافاصله بعد از عمل از استفاده از رژ لب یا سایر محصولات آرایشی روی لب خود داری شود.
  • باید بتوانید بلافاصله اختلاف را متوجه شوید. پس از بهبودی، لب‌های شما باید طبیعی باشند.

بعد از تزریق ژل لب چه مراقبت هایی باید صورت بگیرد ؟

بعد از تزریق ژل لب، از فعالیت های بدنی شدید و تمرینات ورزشی، لیزر صورت، ماساژ لب ها، قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد، نوشیدن الکل و نوشیدنی های گرم خودداری نمایید. همچنین توصیه می شود حداقل ۴۸ ساعت پس از تزریق از سوار شدن به هواپیما خودداری شود و قبل از مصرف هرگونه داروی شیمیایی یا گیاهی با پزشک مربوطه مشورت شود‌.

آیا افزایش حجم لب برای شما مناسب است؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید از خود بپرسید که چرا می‌خواهید لب‌های خود را اصلاح کنید. شما نباید این عمل را انجام دهید؛ مگر اینکه واقعاً بخواهید ظاهر خود را اصلاح کنید.اگر قصد دارید برای خوشحال کردن شخص دیگری یا برای ایجاد یک تصویر ایده آل، حجم لب را اضافه کنید، ممکن است لازم باشد دوباره فکر کنید.همچنین داشتن انتظارات واقع بینانه درباره نتیجه مهم است. لب‌های پیشرفته ممکن است باعث پر رنگ شدن و پر شدن لب‌های شما شود، اما وقتی از مطب دکتر خارج می‌شوید، همچنان شما خواهید بود.پزشک می‌تواند با شما در مورد نکات مثبت و منفی گزینه‌های افزایش حجم لب صحبت کند و به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام روش یا محصول برای شما بهتر است.

قبل از بزرگ کردن لب، باید در سلامت باشید. اگر موارد زیر را داشته باشید:

یک عفونت فعال مانند تبخال دهانی

دیابت

لوپوس

مشکلات لخته شدن خون

اگر در گذشته دچار تبخال دهانی شده‌اید، باید قبل از انجام این عمل به پزشک خود اطلاع دهید. اگر حساسیت شناخته شده‌ای دارید یا به لیدوکائین حساسیت دارید، قبل از انجام این عمل به پزشک خود اطلاع دهید، همچنین در مورد هر دارویی که مصرف می‌کنید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل‌های گیاهی، به پزشک خود بگویید.

یافتن پزشک مناسب برای تزریق ژل لب

چندین متخصص وجود دارد که می‌توانند افزایش حجم لب را انجام دهند، از جمله:

  • جراحان پلاستیک
  • متخصصان پوست
  • جراحان زیبایی صورت

مهمترین چیز یافتن پزشکی است که در تزریق واجد شرایط و باتجربه باشد و شخصی که به او اعتماد دارید.فقط سراغ هرکسی نروید. افزایش لب خطرات واقعی دارد، به خصوص اگر شخصی که آمپول می‌زند بی تجربه باشد.شما می‌توانید برای تزریق ژل لب، با خیال راحت به کلینیک زیبایی نیوشا مراجعه کنید. پزشکان متخصص ما این خدمات را با بالاترین کیفیت و کمترین عوارض پس از درمان برای شما انجام می‌دهند.

منابع:

www.webmd.com

نظرات مشتریان