تزریق چربی به دست

با پیشرفت تکنولوژی، امروزه علاوه بر پوست صورت، امکان جوانسازی سایر اعضای بدن نیز میسر شده است. پوست بسیاری از افراد تحت تاثیر افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استعمال سیگار، عوامل وراثتی، مسائل هورمونی، آلودگی هوا، تغذیه ناسالم، بیماری های زمینه ای و خاص یا مصرف برخی از داروها دچار نازکی و چین و چروک می شود و همین مسئله سبب نارضایتی خواهد شد. در همین راستا علم پزشکی و زیبایی برای رفع چنین مشکلاتی، روش هایی را ابداع کرده است که نه تنها برای جوانسازی پوست صورت، بلکه برای پوست تمامی اعضای بدن بکار می رود. دست ها یکی از جمله اعضایی هستند که پوست آسیب پذیری دارند؛ به خصوص پوست روی دست که در اثر چین و چروک و ناصافی ظاهر زیبای خود را از دست خواهد داد. بمنظور درمان چنین مسئله ای، روش تزریق چربی یکی از بهترین تکنیک ها برای جوانتر کردن دست ها می باشد که بانوان و آقایان می توانند متناسب با نیاز های خود و نظرات پزشک متخصص، از آن استفاده نمایند. چنانچه تمایل به آشنایی بیشتر با انتقال و تزریق چربی به دست دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.(کلینیک نیوشا)

نحوه انجام تزریق چربی به دست

برای تزریق چربی به دست، ابتدا پزشکان چربی لازم را از بدن فرد متقاضی خارج می کنند. این چربی ها از مناطق انباشته شده ی بدن همچون پهلوها، شکم، ران ها یا باسن از طریق یک لیپوساکشن با استفاده از یک سرنگ و کانول برداشت می شود. پس از استخراج، سلول های چربی خالص سازی شده و از مواد زائد دیگر جدا می شوند. امکان نگهداری از این چربی‌ ها تا دو سال در سیستم مخصوص میسر است تا برای تزریق به فرد استفاده شوند. سپس پزشکان از بی حسی موضعی بر روی ناحیه ی تحت درمان استفاده می کنند تا دست ها بی حس شوند. چربی ها از طریق یک سوزن متصل به سرنگی خاص که تحت عنوان بلانت شناخته می شود، به نواحی مختلف دست که دچار کاهش حجم یا چروک شده است، تزریق می گردد. این چربی به راحتی در بین بافت‌ ها حرکت کرده و در سراسر دست پخش می شود. این روش برای پر کردن بافت پوست دست ها عالی است زیرا بسیار راحت توسط بدن مورد قبول قرار می گیرد. پس از انجام این تکنیک، حدود سه یا چهار روز تورم محتمل است و سپس این علائم رفع خواهند شد.

تزریق چربی به دست

مزایای تزریق چربی به دست

• روند پیر شدن پوست دست ها و انگشتان گریز ناپذیر بوده و عوامل محیطی، جسمی متعددی نیز بر شدت آن خواهد افزود. به همین دلیل افرادی که به زیبایی دست های خود اهمیت می دهند، با استفاده از تزریق چربی می توانند اثرات این پیری را محو نمایند.
• با توجه به اینکه سلول های چربی از بدن خود افراد گرفته می شود و سپس به دست ها منتقل می شود لذا نتایجی طبیعی و با کمترین خطر خواهیم داشت. در واقع این روش یک درمان غیر تهاجمی و ایمن است.
• ماندگاری تزریق چربی به بافت پشت دست‌ ها، بالا بوده و به طور دائم باقی می مانند. یعنی یکی از مزایای این روش نسبت به درمان‌ های دیگری همچون فیلرها و بوتاکس، عدم نیاز به تمدید مجدد می باشد.
• به دلیل اینکه چربی تزریق شده از بدن خود فرد گرفته می شود، امکان بروز حساسیت بسیار کم خواهد بود و بدون عفونت یا انتقال بیماری می باشد.
• در چربی تزریق شده به دست، سلول های بنیادی فراوانی وجود دارد که برای کلاژن سازی و جوانسازی پوست پشت دست بسیار سودمند هستند. در واقع لک های موجود و رگ ها یا استخوان های نمایان بر روی دست رفع می شوند و خطوط یا چین و چروک ها درمان می شوند.
• یکی از مزایای مهم تزریق چربی به دست، کم بودن عوارض آن است. معایبی محدود و کم همچون تورم وجود خواهد داشت که به سهولت پس از گذشت چند روز رفع خواهند شد.
• این تکنیک نیازی به بیهوشی عمومی ندارد لذا خطراتی در پی ندارد و کاملاً به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام خواهد گرفت.
• مدت زمان زیادی برای تزریق چربی به دست ها نیاز نیست و در زمان کوتاهی این درمان قابل انجام می باشد تا راحتی مراجعه کنندگان فراهم گردد.

معایب تزریق چربی به دست

کلیه ی درمان های پزشکی و زیبایی بایستی در کلینیک های معتبر و تحت نظر پزشک متخصص انجام بگیرد و متقاضیان پیش از هرگونه اقدام، نسبت به انتخاب مرکز درمانی، اعتبار مجموعه، پزشک متخصص و مهارت و تجربه ی وی اطمینان حاصل نمایند. چنانچه در انتخاب مرکز و متخصص توجه کافی نداشته باشید امکان بروز عوارض شدیدتری همچون خونریزی غیر معمول از محل تزریق و ایجاد کبودی و تورم بیش از حد وجود خواهد داشت. اما اگر با دید باز و آگاهی کامل نسبت به درمان اقدام نمایید بروز عوارض محدودی همچون حساس شدن پوست، قرمزی نواحی تحت درمان و تورم کم محتمل خواهند بود که جای نگرانی ندارند و پس از چند روز رفع خواهند شد.(تزریق چربی به روش نانوفت)

تزریق چربی به دست

نکات مهم قبل از تزریق چربی به دست

قبل از تزریق چربی به دست، با پزشک مشورت نمایید و تمام سوابق درمانی و دارویی خود را با وی مطرح نمایید. چنانچه مبتلا به هرگونه بیماری هستید یا از دارویی استفاده می کنید، متخصص را در جریان قرار دهید. اگر امکان انجام تزریق چربی برای شما تایید شد، برای روز درمان آماده شوید و طبق دستور پزشک عمل نمایید‌. توصیه می شود مصرف داروهای ضد انعقاد خون و ضد التهابی را متوقف نمایید. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دوری کنید و مصرف آب را افزایش دهید. بمنظور کاهش تورمی که پس از درمان ایجاد خواهد شد بهتر است از سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و مصرف کافئین خودداری نمایید. در نهایت با یک همراه به مرکز درمانی جهت تزریق چربی به دست مراجعه نمایید تا به شما کمک نمایند.

تزریق چربی به دست
تزریق چربی به دست
تزریق چربی به دست

مراقبت های بعد از تزریق چربی به دست

بعد از تزریق چربی ممکن است شاهد تورم و قرمزی دست ها باشید اما جای نگرانی ندارد و با کمپرس آب سرد به کاهش التهابات کمک نمایید. به هیچ عنوان محل تزریق را دستکاری نکنید و فشاری به دست ها وارد نکنید؛ در این راستا توصیه می شود استفاده از دست را به مدت دو روز بسیار محدود کنید تا علائم قرمزی و التهاب رفع شوند. به هیچ عنوان تا دو روز پس از تزریق استحمام نکنید و از خوردن غذاهای حاوی نمک بالا بپرهیزید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا تماس دست ها با آب گرم اصلا خوب نیست لذا دوری کنید. داروهای تجویزی و دستورالعمل پزشک را بمنظور مراقبت های بعد از درمان جدی بگیرید و کاملاً رعایت نمایید. استفاده از انگشتر و هرگونه وسیله که فشار بر دست و انگشت وارد می کند را کنار بگذارید و تحرک دست ها را تا چند روز کمتر کنید.

تزریق چربی به دست چقدر ماندگاری دارد ؟

تزریق چربی به دست با به کار بردن بی حسی موضعی انجام می شود که حدودا ۳۰ الی ۴۵ دقیقه به طول می انجامد. بعد از انتقال چربی به مدت ۲ تا ۳ هفته امکان دارد رنگ دستان کمی قرمز رنگ باشد که به مرور بهبود یافته و نتایج مطلوب مشاهده خواهد شد. ماندگاری این تکنیک به جنس پوست افراد، مهارت پزشک، مراقبت های بعد از درمان و جلوگیری از فشار به دست ها بستگی دارد. با اینحال به طور کلی تزریق چربی به دست، یک روش نسبتا دائمی به حساب می آید که حتی می تواند تا سالیان طولانی دوام داشته باشد.

تزریق چربی به دست برای چه افرادی مناسب است ؟

دست ها به راحتی تحت تاثیر افزایش سن قرار دارند و علائم پیری بر روی آنها نمایان می شود؛ به همین علت تمام افرادی که به دلیل افزایش سن، دچار پیری پوست دست شده اند می توانند از تزریق چربی بهره بگیرند. علاوه بر این، دست ها به دلیل آنکه نسبت به سایر اجزای بدن بیشتر در معرض عوامل محیطی همچون مواد شوینده و نور خورشید قرار دارند، امکان تحلیل چربی نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین کسانیکه قصد جوانسازی پوست دست را داشته باشند می توانند از این روش استفاده نمایند‌. برخی افراد نیز به دلیل عوامل وراثتی و ژنتیکی دست هایی لاغر دارند یا به دلیل سیگار کشیدن و مشکلات هورمونی دچار لکه هایی بر روی پوست دست شده اند، این اشخاص نیز قادر به استفاده از تزریق چربی هستند تا شاهد افزایش حجم، پوشش رگ ها، استخوان ها و تاندون ها باشند. لازم به ذکر است این تکنیک برای بانوان و آقایانی که دستهایشان به دلیل جراحت ها پوستی دچار بریدگی یا فرورفتگی شده است نیز مناسب می باشد.

سخن پایانی

تزریق چربی به دست ها نه تنها مشکلات پوست دست را رفع می کند بلکه باعث می شود تاندون ها و استخوان‌های بیرون زده نیز کمتر نمایان باشند. در این روش از چربی خالص شده ی حاصل از بدن مراجعه کننده استفاده می شود و ایمن است تا خیال مراجعه کنندگان از عدم بروز حساسیت آسوده باشد. برای برداشت و تزریق هیچگونه بیهوشی عمومی نیاز نیست و افراد از عوارض و خطرات بیهوشی در امان هستند.

نظرات مشتریان