کاشت مو به روش ترکیبی

آنچه که باید درباره روش کاشت موی ترکیبی FUT و FUE  بدانید

با انتخاب کاشت مو به روش ترکیبی (FUE+ FUT) نتیجه حداکثری دریافت کنید.کاشت مو نوعی عمل جراحی زیبایی است که در چند سال اخیر مانند دیگر زمینه‌های علوم پزشکی به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته است.از اواخر دهه ۱۹۳۰ تکنیک‌های کاشت مو همچنان در حال تکامل هستند و بیشتر اصلاح می‌شوند. کاشت مو به روش ترکیبی را می‌توان یکی از پیشرفت‌های جراحی کاشت مو در نظر گرفت. این روش به افرادی که دارای ریزش موی پیشرفته هستند، در داشتن موهای طبیعی و پر تراکم بسیار کمک می‌کند.روش‌های شناخته شده و اثبات شده کاشت مو مانند FUE و FUT برای برخی بیماران بهترین راه‌حل هستند. با این حال ترکیب این دو روش مزایای بسیار خوبی برای بیماران به همراه دارد. انجام روش کاشت مو به روش ترکیبی، نیازمند مهارت و تخصص بالایی است؛ به همین خاطر تمام جراحان قادر به انجام این روش نیستند. اگر دچار ریزش موی شدید هستید و احساس می‌کنید کاشت مو به روش ترکیبی تنها راه‌حلی است که می‌تواند شما را به روزهای قبل از ریزش مو برساند، توصیه می‌کنیم تا آخر مقاله همراه ما باشید.(کلینیک زیبایی نیوشا)

منظور از کاشت مو به روش ترکیبی چیست؟

کاشت مو به روش ترکیبی یک روش مدرن است که به منظور افزایش تراکم مو در افرادی که با ریزش پیشرفته مو مواجه هستند، انجام می‌شود. در این روش هر دو روش FUT و FUE به طور همزمان در یک روز قابل انجام هستند. چند سال پیش هر یک از این تکنیک‌ها به صورت جداگانه انجام می شدند، اما با گذشت زمان و تقاضای جراحان و بیماران ترکیب این دو تکنیک برای کاهش زمان مورد نیاز در بهبودی ۲ عمل جراحی و افزایش تراکم کاشت مو، مورد توجه قرار گرفت. برای انجام روش کاشت ترکیبی مو پزشک جراح با نظر بیمار و شرایط او می‌تواند به دو روش عمل کند: یعنی FUT را در روز اول و FUE را در روز دوم انجام داد و یا اینکه هر دو تکنیک را در یک روز با چند ساعت فاصله انجام داد. علت اصلی ترکیب دو روش FUT و ‌FUE در برداشت گرافت بالا (بیش از ۵۰۰۰) و کاشت آن در یک جلسه است. مراحل انجام روش کاشت موی ترکیبی به شرح زیر است:

در انجام این روش پزشک ابتدا بانک مو را که عمدتاً ناحیه پشت سر است، مورد بررسی قرار می‌دهد. بعد از این که ناحیه دهنده را مشخص کرد و کیفیت گرافت‌ها برای کاشت مورد تایید قرار گرفت، برای انجام روش FUT که نسبت به روش FUE اولویت دارد، ناحیه برداشت خط نواری مو مشخص شده و بی‌حسی موضعی زده می‌شود.در مرحله بعد، پس از برداشتن بانک مو و بخیه زدن ناحیه مشخص شده، نوار مو را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند. سپس فولیکول‌های مو به دقت از تکه‌ها نوار برای پیوند جدا می‌شوند. در مرحله بعد بیمار برای کاشت فولیکول‌ها توسط دستیاران جراح آماده می‌شود. در نهایت گرافت‌ها بر روی ناحیه مورد نظر که دچار ریزش شده است، مورد کشت قرار می‌گیرند. اینجا پایان روش FUT است. البته لازم است بگوییم در روش کاشت موی اف‌یو‌تی علاوه‌بر برداشت مو از پشت سر، امکان برداشتن موهای ریش و سینه شخص نیز امکان‌پذیر است. به عنوان مثال اگر ۴۰۰۰ گرافت از پشت سر برداشته شود، ۱۰۰۰ گرافت از ناحیه سینه و ریش گرفته می‌شود.پس از انجام روش  FUT جراح کاشت مو، آماده افزایش تراکم مو به روش FIT می‌شود. در این روش که به آن برداشت فولیکولی می‌گویند، گرافت‌های برداشت شده جهت افزایش و پر پشت شدن موها، در بین موهای کاشت شده مرحله قبل، اضافه می‌شود.

کاشت مو به روش ترکیبی

دلیل انتخاب کاشت مو به روش ترکیبی چیست؟

در برخی از مواقع انتخاب کاشت مو به روش ترکیبی برای بیماران بهترین راه‌کار است. این موقعیت‌ها عبارتنداز: ۱- هنگامی که نیاز به گرافت بسیار بالا در حد تقریباً ۵۰۰۰ است. با ترکیب هر دو روش کاشت مو FUT و FUE  می‌توان تعداد زیادی گرافت را در حالی که کمترین فشار به ناحیه اهداکننده وارد می‌شود، برداشت کرد.

۲- هنگامی که فرد متقاضی کاشت مو دارای الگوی پیشرفته ریزش مو است، انتخاب کاشت موی ترکیبی بهترین گزینه خواهد بود.

۳- چنان‌چه فرد متقاضی کاشت مو قبلاَ چندین عمل جراحی کاشت مو انجام داده باشد و ناحیه اهداکننده برای دریافت گرافت بسیار محدود باشد، جراح کاشت مو، روش ترکیبی را پیشنهاد می‌دهد.

۴- گاهی اوقات ممکن است در کاشت مو به روش FUT یک اسکار بد باقی بماند. در صورتی که همزمان با برداشت گرافت مو در روش کاشت مو، هدف بهبود جای اسکار قبلی باشد، کاشت ترکیبی مو انتخاب می‌شود.(کاشت مو به روش Fit)

مزایای کاشت مو به روش ترکیبی چیست؟

مزایای کاشت موی ترکیبی نسبت به دیگر روش‌ها بسیار بیش‌تر است. به عنوان مثال دستیابی به حداکثر پوشش در این روش امکان‌پذیر است. علاوه‌بر این تکنیک ترکیب FUT و FUE، انجام عمل جراحی را در یک جلسه ممکن می‌کند و این برای بیمار یک مزیت بسیار مهم تلقی می‌شود، زیرا افرادی که ریزش موی پیشرفته دارند باید چندین عمل جراحی کاشت مو انجام دهند و از طرفی باید بین هر عمل جراحی چند ماه فاصله باشد. پس می‌توان نتیجه گرفت که روش کاشت ترکیبی مو، نسبت به دیگر روش‌های کاشت مو به زمان بسیار کمتری احتیاج دارد. در نهایت بیمار خیلی سریعتر به هدف خود (داشتن موهای پر تراکم) می‌رسد.از دیگر مزایای کاشت مو به روش ترکیبی می‌توان به کاهش هزینه‌ها اشاره کرد. چون در این روش FUT و FIT به طور همزمان در یک روز توسط جراح انجام می‌شود. پس در مقایسه با انجام هر یک از این روش‌ها به صورت جداگانه هزینه کمتری دارد.تمام مزایای بیان شده در بالا برای کاشت موی ترکیبی طبیعی و قابل رشد است. زیرا در اکثر روش‌های کاشت مو به ویژه مواردی که فقط FUE را ارائه می‌دهند، در طی یک عمل فقط تعداد معینی گرافت قابل کشت است. جراح مو در روش ترکیبی FUT و FUE منطقه بزرگی از طاسی را تنها در یک زمان پوشش می‌دهد. بنابراین برای بیمار این امکان فراهم می‌شود که خیلی زودتر از مواقعی که باید منتظر بهبودی بین چندین عمل باشد، به هدف خود برسد. البته باید ذکر کنیم که در روش ترکیبی کاشت مو، پزشک با توجه به نوع ریزش موی شخص احتمال دارد از روش درمانی سلول‌های بنیادی و PRP/ACell نیز استفاده کند.

کاشت مو به روش ترکیبی

نکات مهم درباره کاشت مو به روش ترکیبی

برای قابل اجرا بودن هر دو تکنیک FUT و FUE بانک موی شخص (ناحیه پشت سر) باید حداقل دارای موهای ۷ تا ۱۰ سانتی‌متری باشد.همه افراد متقاضی کاشت مو نمی توانند از این روش استفاده کنند، زیرا روش کاشت ترکیبی برای افرادی مناسب است که ناحیه طاسی سر آنها وسیع باشد. پس تصمیم‌گیری انتخاب بهترین روش کاشت مو را به پزشک جراح بسپارید.چنان‌چه فرد دچار بیماری آسم باشد، کاشت مو به روش ترکیبی برای او توصیه نمی‌شود و بهتر است از دیگر روش‌های کاشت مو استفاده کند.افراد سالخورده که توانایی نشستن به مدت طولانی را ندارند، برای انجام این روش کاندیدای خوبی نیستند.(کاشت مو به روش Fut)

کاشت مو به روش ترکیبی
کاشت مو به روش ترکیبی
کاشت مو به روش ترکیبی

آیا کاشت مو به روش ترکیبی معایب هم دارد؟

بدون شک هیچ روش کاشت مویی بدون معایب نیست. البته معایب آنها در مقایسه با مزایایی که دارند، قابل چشم‌پوشی است. معایب روش کاشت ترکیبی مو به روش FUT مربوط می‌شود. در هنگام اجرای تکنیک FUT در ناحیه‌ای که خط نواری مو برداشته شده است، جای اسکار باقی می‌مانند.  با این حال تبحر پزشک در کمتر شدن جای اسکار بی‌تاثیر نیست. لازم نیست زیاد نگران دیده شدن جای اسکار روش FUT باشید، زیرا جراح با کاشت مو روی اسکار، تا حدی آن را می‌پوشاند.

هزینه کاشت مو به روش ترکیبی چقدر است؟

تعیین دقیق هزینه کاشت مو به روش ترکیبی و دیگر روش‌ها در جلسه مشاوره توسط پزشک جراح مشخص می‌شود. به طور کلی هزینه کاشت مو به نوع روش کاشت مو، تعداد گرافت‌های کاشت شده و تخصص پزشک جراح بستگی دارد. به طور طبیعی هر چه تعداد گرافت‌ها بیش‌تر باشد، هزینه کاشت مو بیشتر خواهد بود.هزینه کاشت مو به روش ترکیبی همان‌طور که گفتیم نسبت به نتیجه‌ای که دارد، بسیار مقرون به صرفه است. شاید تصور کنید که هزینه این روش چون از دو تکنیک کاشت مو در آن استفاده می‌شود، گران باشد. در حالی که قیمت آن از مجموع قیمت روش FUT و FIT کمتر است.

چرا کاشت مو به روش ترکیبی باید توسط جراح با سابقه انجام شود؟

با این که روش ترکیبی FUT و FUE در اکثر کشورها در حال افزایش است، انجام آن فقط باید توسط یک جراح، با سابقه عالی در انجام یک عمل با حداقل جای زخم و تخصص کافی در کاشت مو (FUT و FUE) انجام شود. برای انجام این عمل با کیفیت بالا فقط تعداد معدوی از جراحان صلاحیت لازم را دارند. برای اجرای کامل کاشت مو به روش ترکیبی پزشک علاوه‌بر تخصص کافی، نیاز به یک تیم دستیاران با تجربه نیز دارد.با توجه به اهمیت این موضوع تاکید می کنیم که در هنگام انتخاب دکتر جراحی برای کاشت مو بسیار تحقیق کنید. شما می‌توانید درباره سابقه و تجربه جراح در عمل‌های قبلی از بیماران ایشان سوال بپرسید. همچنین بهتر است عکس‌های واقعی از قبل و بعد عمل بیماران کاشت مو را ببینید. یکی دیگر از کارهایی که برای اطمینان از مهارت جراح در انجام کاشت مو به روش ترکیبی لازم است انجام دهید، این است که درباره سابقه علمی و مدرک تحصیلی جراح تحقیق کنید.چنانچه پزشک جراح از تخصص کافی برای انجام روش کاشت ترکیبی برخوردار نباشد، این امکان وجود دارد که جای اسکار FUT بسیار قابل مشهود باشد. از طرفی به خاطر بی‌تجربه بودن دکتر، ممکن است بیمار در صورت نیاز به کاشت‌های بعدی، شانس کمتری داشته باشد.بعد از این که از مهارت جراح و توانایی او در کاشت موی طبیعی و قابل رشد مطمئن شدید، حتماً در جلسه مشاوره از دکتر درباره این‌که آیا روش ترکیبی FUT و FUE برای نوع ریزش موی شما مناسب است یا نه، سوال بپرسید و از ایشان بخواهید که درباره مراحل کاشت مو به شما اطلاعاتی کافی بدهد. جلسه مشاوره به شما در انتخاب داشتن تصمیم رضایت بخش بسیار کمک می‌کند، پس تمام سوالاتی را که در ذهن دارید با جراح در میان بگذارید.

نظرات مشتریان