تزریق ژل گونه

یکی از مهم ترین نواحی در صورت که تحت تاثیر افزایش سن و سایر عوامل دچار افتادگی می شود، گونه ها می باشند. افتادگی و بروز چین و چروک بر روی گونه ها سبب پیرتر جلوه دادن چهره شده و اثری منفی بر جذابیت و زیبایی خواهد داشت. در حقیقت چنانچه استخوان گونه برجسته نباشد، حالت چهره خسته بنظر می رسد و افرادی که با چنین مسئله ای مواجه هستند بایستی اقدام به اصلاح فرم و برجسته سازی گونه ها نمایند. در گذشته، عمل‌ های جراحی زیبایی بسیار پرطرفدار بود اما امروزه شیوه های ساده، سریع و غیر تهاجم ابداع شده اند که بدون نیاز به بیهوشی، انجام می شوند. در این میان، یکی از بهترین روش های برجسته کردن گونه ها، تزریق ژل است که سبب بازیابی حالت چهره و جذابیت ظاهری می گردد. در واقع برای داشتن گونه هایی خوش فرم، فاقد چروک و بدون افتادگی می توان نسبت به تزریق ژل گونه اقدام نمود تا سبب بهبود تعادل چهره شود. جهت آشنایی بیشتر با این مفهوم و مزایای آن با ما در این مطلب همراه باشید‌.(نیوشا)

ژل گونه چیست؟

کلاژن و هیالورونیک اسید دو ماده مفید موجود در ساختار پوست هستند که سبب لطافت و سفتی اجزای مختلف صورت می شوند‌. در حقیقت این ترکیبات با وجود آنکه به صورت طبیعی در بدن وجود دارند اما با افزایش سن و گذر زمان به مرور تولید آنها کاهش می یابد و پوست صورت و سایر نواحی بدن دچار افتادگی، شل شدگی، چین و چروک و خطوط می شوند. به همین علت علم پزشکی و زیبایی در راستای جلوگیری و یا بهبود چنین وضعیتی، استفاده از موادی همچون ژل یا فیلر را ارائه کرده اند که در حقیقت یک نوع درمان زیبایی محسوب می شود. بنابراین یکی از تکنیک های افزایش حجم، شکل دهی و اصلاح ساختار صورت و جوانسازی آن، تزریق ژل می باشد. این محصول بر دو نوع پایه هیالورونیک اسید و پایه اسید پلی لاکتیک به کار گرفته می شود که هر دو از محبوب ترین روش ها برای افزایش حجم صورت می باشند. در میان اجزای مختلف صورت، گونه ها در معرض افتادگی، پیری و چین و چروک هستند و کاهش حجم آنها اثری منفی بر چهره خواهد گذاشت لذا از انواع پرکننده های صورت همچون ژل برای رفع مشکلات گونه استفاده می شود که دارای استاندارد سازمان جهانی بهداشت می باشد. لازم به ذکر است که ماندگاری و اثرگذاری تزریق ژل گونه دائمی نبوده و موقت است و به دلیل سازگار بودن با ساختار و بافت پوست، از عوارض کمی برخوردار می باشد.

کاشت مو

نحوه تزریق ژل گونه

اولین مرحله برای تزریق ژل گونه، مراجعه به کلینیک معتبر و پزشک باتجربه می باشد تا وضعیت کلی پوست، حالت گونه ها و ضرورت تزریق ژل تعیین گردد. در این مرحله، متخصص با دریافت اطلاعاتی مبنی بر سوابق بیماری و درمانی افراد، انتظارات متقاضی، اقدامات انجام شده پیشین روی پوست، داروهای در حال مصرف و حساسیت ها نسبت به انجام یا عدم انجام تزریق ژل گونه تصمیم گیری نهایی را ارائه خواهد داد. چنانچه تزریق تایید گردد، متقاضی در موعد مقرر در کلینیک حاضر شده و پیش از تزریق ناحیه تحت درمان کاملاً تمیز و ضدعفونی می گردد. چنانچه نیاز باشد از بی حسی موضعی بر روی پوست و گونه ها استفاده می شود و مقدار معینی از ژل از طریق سرنگ به گونه ها تزریق می گردد که این مرحله بنابر تجربه، مهارت و تخصص پزشک انجام می گیرد و در نتیجه نهایی بسیار اثرگذار است. پس از اتمام تزریق، نیازی به بستری شدن وجود ندارد و افراد پس از اتمام فرآیند می توانند به کار و فعالیت روزانه خود ادامه دهند.

ماندگاری تزریق ژل گونه چقدر است؟

ماندگاری تزریق ژل گونه، به عوامل مختلفی وابسته است؛ متابولیسم بدن افراد، ناحیه تزریق، برند و نوع ژل، میزان تزریق و نوع پوست همگی در دوام ژل گونه موثر هستند. اما با این وجود به صورت کاملاً دقیق نمی توان درمورد ماندگاری تزریق ژل گونه برای تمام افراد اظهار نظر کرد. برخی ژل ها به دلیل ترکیبات منحصر بفرد و خاص، تا ۱۸ ماه و برخی دیگر حتی تا ۵ سال دوام دارند. به عنوان مثال ژل بلافیل از ماندگاری ۵ سال و ژل های اسکالپترا و ژوویدرم ولوما تا ۲۴ ماه دوام دارند‌. در حقیقت هر زمان افراد حس کنند که گونه آنها حالت افتاده پیدا کرده است و دچار چین و چروک شده است، می توانند مجدد نسبت به تزریق ژل اقدام نمایند. بنابراین با توجه به مطالب ذکر شده میانگین ماندگاری تزریق ژل گونه از ۶ ماه تا ۲۴ ماه متغیر می باشد.

تزریق ژل گونه

مزایای تزریق ژل گونه

• تزریق ژل گونه علاوه بر از بین بردن چین و چروک ها و خطوط پوست، سبب حجم دهی به گونه ها نیز می شود.
• این روش درمانی غیر تهاجمی و بی خطر بوده و امکان استفاده از آن برای همه انواع پوست میسر می باشد.
• ماندگاری و دوام تزریق ژل گونه بسیار مناسب بوده و پوستی برجسته، صاف و طبیعی ایجاد می کند‌.
• دوران نقاهت پس از ژل گونه نیاز نیست و افراد به سهولت می توانند پس از اتمام تزریق به فعالیت های عادی روزمره خود به شرط آنکه سنگین نباشد بازگردند.
تزریق ژل بهترین قابلیت برای افرادی می باشد که فرم صورت کشیده دارند یا در اثر افزایش سن، دچار شل شدگی پوست شده اند.
• افرادی که برجستگی گونه را از دست داده و دچار لاغری چهره شده اند نیز کاندیدای مناسبی برای تزریق می باشند.
• اجرای این روش هیچگونه احتیاجی به بیهوشی عمومی ندارد و با بی حسی موضعی قابل انجام می باشد.
• یکی از مزایای مهم این است که پس از تزریق ژل گونه امکان اصلاح مجدد آن در صورت عدم رضایت وجود خواهد داشت.
• این روش نسبت به جراحی صورت و گونه ها، مقرون به صرفه تر و راحت تر می باشد.

کلینیک زیبایی بیوتی
تزریق ژل گونه
تزریق ژل گونه

عوارض تزریق ژل گونه

با وجود آنکه هیچ روش درمانی مطلقاً بدون عوارض نیست اما چنانچه تزریق ژل گونه در یک کلینیک نامعتبر و توسط پزشک غیر متخصص انجام شود، امکان بروز عوارضی همچون خونریزی، کبودی شدید، عدم تقارن گونه ها، بروز عفونت در محل تزریق، حرکت ژل به سایر نقاط و آسیب به ساختار پوست محتمل است. همچنین در کلینیک های غیر معتبر از ژل هایی با برندهای متفرقه و گاهاً تاریخ گذشته استفاده می شود که همین امر نیز سبب امکان بروز عوارض جانبی را تشدید می کند. بنابراین طبق آنچه مطرح شد، انتخاب کلینیک معتبر و پزشک ماهر از مهم ترین اقدامات جهت پیشگیری از بروز هرگونه عارضه می باشد. در مرحله بعدی چنانچه ماده ژل تزریقی برای بخشی از پوست شما تست شود، امکان بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک نیز به حداقل خواهد رسید‌؛ در نهایت عوارضی همچون قرمزی پوست، درد و تورم خفیف در روز اول طبیعی بوده و به مرور در طی چند روز از بین خواهد رفت.(تزریق ژل پروفایلو)

نکات مهم قبل از تزریق ژل گونه

یکی از نکات مهم این است که از ۱ ماه پیش از تزریق ژل گونه از انجام فرآیندهای دندانپزشکی خودداری نمایید. همچنین از فعالیت های بدنی شدید، اپیلاسیون صورت و لایه برداری از ۲ روز پیش از تزریق خودداری کنید. از یک هفته قبل، مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون آسپرین، وارفارین و ویتامین های E، C و K پرهیز نمایید و چنانچه از دارویی استفاده می کنید آن را با پزشک خود مطرح نمایید. اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید، باردار هستید و یا تحت درمان خاصی می باشید، از تزریق ژل گونه خودداری کنید. در نهایت چند روز قبل از تزریق نیز از مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی به شدت بپرهیزید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل گونه

پس از تزریق از پایین گرفتن سر و خم شدن به مدت طولانی پرهیز کنید. و در روز اول، ناحیه تزریق را شستشو ندهید و از مواد آرایشی استفاده نکنید. تا چندین روز امکان بروز قرمزی، تورم و التهاب طبیعی بوده که با کمپرس سرد می توان نسبت به رفع آن اقدام نمود و از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب مستقیم، حمام آب داغ، سونا و جکوزی خودداری کنید و تا حد امکان ناحیه تزریق شده را خنک نگه دارید. تا دو روز پس از تزریق از لمس، فشار و دستکاری ناحیه مورد نظر و ماساژ دادن آن بپرهیزید. از مصرف داروهای مسکن خودسرانه دوری کنید و صرفا با تجویز پزشک اقدام به مصرف دارو نمایید. در روزهای اول از بلند کردن اجسام و انجام فعالیت ها یا ورزش های سنگین نیز خودداری کنید.

سخن پایانی

امروزه تزریق ژل گونه بسیار پرطرفدار و محبوب بوده که با رعایت نکات قبل و بعد از تزریق، نتایج موثر و مناسبی را برای متقاضی به همراه خواهد داشت. در این مطلب به شرح این متد و ماندگاری آن پرداختیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نظرات مشتریان