کاشت ابرو طبیعی

ابروها در زیبایی چهره نقش موثری دارند و برخی افراد بنا به دلایل متعددی از ابروهایی کم برخوردار هستند. کاشت ابرو، یکی از جراحی های رایج زیبایی است که برای تکمیل زیبایی چهره و پرپشت شدن ابروها بکار می رود. برای آشنایی با کاشت ابرو طبیعی و ویژگی های آن با ما همراه باشید.(ارائه انواع خدمات زیبایی در کلینیک زیبایی نیوشا)

ویژگی های کاشت ابرو طبیعی

اصلی ترین ویژگی کاشت ابرو، رشد موی ابرو به صورت طبیعی می باشد. هر تار موی ابرو شامل بخش ابتدایی، میانی و انتهایی است که هنگام کاشت توسط متخصص، به جهت رویش مناسب دقت می شود و به هیچ عنوان ظاهر غیر طبیعی و مصنوعی ایجاد نمی شود. ویژگی دیگر، انتخاب بهترین بخش به عنوان بانک مو است زیرا زاویه رشد موی برداشته شده بایستی با موی ابرو مطابقت داشته باشد. پزشکان ابتدا وضعیت ابروها را مورد بررسی قرار می دهد و سپس اقدام به برداشتن پیازچه از ناحیه ای که بیشترین شباهت را به موی ابرو داشته باشد می نمایند‌. ویژگی دیگر کاشت ابرو، زاویه قرارگیری می باشد. زاویه رشد ابرو با سایر موهای صورت متفاوت بوده و هنگام کاشت طبیعی، فولیکول های مو با زاویه ی مناسبی نسبت به پوست قرار خواهند گرفت تا جلوه ای زیبا و طبیعی داشته باشند.

کاشت ابرو طبیعی

مراحل کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو اصولا به روش های FUt، fue و sut انجام می گیرد که مراحل انجام در هریک متفاوت است. به عنوان مثال در روش fut، یک نوار باریک از بانک موی فرد برداشته می شود و در زیر میکروسکوپ به پیازهای موی مجزا تفکیک می گردد. سپس با سوزن مخصوص، منافذ بسیار کوچک با دقت بالا در ناحیه ابرو ایجاد می شود و موها در ناحیه کادر ابرو کاشته می شوند.چون ابرو نقش مهمی در زیبایی صورت دارد امروزه بیشتر مردم به دنبال کاشت ابرو به صورت طبیعی هستند تا مشکلات ابرو را از این طریق برطرف کنند. کاشت به صورت کاملا تخصصی و توسط مراکز معتبر و پزشکان با تجربه صورت می گیرد به همین دلیل کار کاملا نچرال و طبیعی خواهد بود. تارهای کاشته شده به هیج وجه ریزش ندارند و شما با مراقبت های ویژه و موثر می توانید از کاشت و زیبایی آن نهایت لذت را ببرید. امروزه روش کاشت متنوع بوده و هر کدام عملکرد مختص به خود را دارند. دستگاه هایی که برای‌ کاشت استفاده می شوند سرعت و دقت و همچنین ظرافت بالایی دارند و کار کاشت ابرو طبیعی را طبق مراحل زیر انجام می دهند:

  1. اولین مرحله مشاوره است. در این مرحله ابتدای ابروهای فرد مورد بررسی قرار می گیرد تا مشکلات آن مشخص شود. سپس شرایط جسمی فرد ارزیابی می گردد تا مشکل و بیماری خاصی نداشته باشد. در این مرحله نوبتی برای‌ کاشت ثبت می گردد و فرد باید مراقبت هایی را قبل از کاشت انجام دهد.
  2. در مرحله دوم طرح ابرو قبل از کاشت مشخص و با دقت بالا زاویه سازی می شود. طراحی با توجه به اصول زیباشناسی و چهره فرد است.
  3. در مرحله سوم فرد برای جراحی آماده می شود. قسمتی که قرار است بانک مو باشد به خوبی تمیز می شود و همچنین قیمت کاشت هم ضد عفونی می گردد.
  4. در این مرحله گرفت های استخراج شده طبق طرح روی ابرو کاشته می شوند. گرافت های آماده شده برای کاشت باید با ابرو همخوانی داشته باشند. در این زمان بی حسی تزریق شده و کاشت شروع می شود.
  5. مرحله آخر که کار به اتمام می رسد فرد متقاضی باید به مراقبت های بعد جراحی توجه زیادی کند تا کاشت ابرو طبیعی بهترین نتیجه را داشته باشد.

مدل کاشت ابرو طبیعی

برای مدل ابرو شما می توانید نوع مدنظر خود را با پزشک مطرح کنید. سپس متخصص با تجارب خود، سلیقه شما، تحلیل چهره و ریخت شناسی ابرو بهترین مدل را به شما پیشنهاد می‌ دهد. پیش از کاشت، حالت فعلی ابرو و حالت نهایی آن با زاویه مناسب برای کاشت مشخص می گردد.

کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو طبیعی برای چه افرادی مناسب است ؟

کاشت ابرو طبیعی برای تمام افرادی که ابروهایی کم پُشت، نازک و فاقد رشد دارند، بسیار مناسب می باشد. در حقیقت دلایل متعددی زمینه ساز کاهش رشد ابروها یا کم پشت شدن آن می شود که در این قسمت به آنها اشاره خواهیم کرد.
• برخی افراد در اثر عوامل وراثتی، ابروهای کمی دارند و رشد کافی ندارد. چنین موردی به صورت ارثی، ممکن است در میان اعضای مختلف یک خانواده دیده شود که در چنین شرایطی می توان به راحتی اقدام به کاشت ابرو طبیعی نمود.
• عواملی همچون بالا رفتن سن و اصلاح مکرر ابروها، می تواند زمینه ساز کاهش موهای ابرو می شود و کاشت ابرو اقدامی مناسب جهت رفع این مسئله می باشد.
• ابروی برخی افراد به دلیل بروز حوادثی همچون سوختگی، شکستگی و بخیه دچار آسیب‌ های فیزیکی می شود و ممکن است در ناحیه مورد نظر، دیگر مویی رشد نکند‌. از اینرو، با کاشت ابرو طبیعی می‌توان، بخش هایی از ابرو را به دلیل چنین مشکلاتی، به صورت جزئی یا کلی از بین رفته‌ است، ترمیم کرد.
• وجود برخی بیماری های داخلی بدن همچون اختلالات غده تیروئید، بیماری های خود ایمنی و عدم تعادل هورمون ها می توانند منجر به کم پشتی ابروها شوند. در این میان، بیماری کم کاری تیروئید به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل شایع کاهش رشد و ضخامت و ریزش ابروها شناخته می شود. در این شرایط افراد می توانند پس از اطلاع از وضعیت سلامت جسمانی خود و اقدام در راستای بهبود بیماری تحت نظر متخصص مربوطه، جهت کاشت طبیعی ابروها نیز اقدام نمایند.
• کم پشتی ابروها ممکن است ناشی از مصرف برخی داروهای درمانی باشد. داروهای شیمیایی که جهت کنترل و رفع بیماری هایی همچون سرطان بکار می روند، از عوارض جانبی متعددی همچون ریزش موها و ابروها برخوردار هستند که پس از طی دوره درمانی، با صلاحدید پزشک می توان نسبت به کاشت ابروها اقدام کرد.
• برخی افراد اقدام به تاتو ابرو کردند که ممکن است از آن ناراضی باشند و یا تمایل به تغییر آن، داشته باشند. در چنین حالتی نیز با وجود تکنیک های پیشرفته کنونی امکان کاشت ابرو بر روی تاتو بوجود آمده است و افراد به راحتی می توانند نسبت به اینکار اقدام نمایند.
• مشکلات روحی همچون استرس و مصرف داروهای مقابله کننده با افسردگی، سبب ریزش ابروها می شود.‌ این افراد کاندیدای مناسبی جهت کاشت هستند.
• وجود عفونت های قارچی، سفلیس، ریزش موی سکه‌ای، آلوپسی و غیره نیز سبب کم پشتی ابرو می شود و کاشت، راهکار موثری خواهد بود.
• اختلالات روانی و وسواس کندن ابروها، به مرور زمان مانع از رشد مجدد آنها می شود لذا پس از درمان، اقدام جهت کاشت توصیه می گردد.

کاشت ابرو طبیعی
کاشت ابرو طبیعی
کاشت ابرو طبیعی

نکات مهم قبل از کاشت ابرو طبیعی

رعایت رژیم غذایی و اصول تغذیه ای سالم، یک ماه پیش از کاشت ابرو طبیعی توصیه می گردد تا بدن آماده دریافت پیوند باشد. مصرف آب، میوه ها و سبزیجات کمک شایانی به تقویت فولیکول ها و حفظ ابروهای کاشته شده خواهد کرد. پیش از اقدام به کاشت، تمام سوابق پزشکی، درمانی، بیماری ها و داروهای مصرفی را با متخصص در میان بگذارید زیرا گاهی اوقات به دلیل مصرف برخی داروها و یا عدم کنترل برخی بیماری ها، کاشت ابرو به جواب موفقیت آمیز نمی رسد و بایستی ابتدا بیماری تا حد قابل قبولی رفع گردد. همچمین اطلاع پزشک از سوابق دارویی شما و انواع حساسیت ها ضروری می باشد تا امکان تداخل دارویی و استفاده از هر گونه موادی که منجر به ایجاد حساسیت و تضعیف عملکرد کاشت ابرو شود به حداقل برسد. یکی دیگر از نکات مهم قبل از کاشت ابرو طبیعی، قطع مصرف داروهای رقیق کننده خون است. داروهایی همچون آسپیرین، وارفارین و غیره مانع از انعقاد خون می شوند و لذا فرآیند کاشت را با مشکل همراه می کنند‌. همچنین استفاده از هرگونه دارو را به متخصص اطلاع دهید. مصرف الکل و دخانیات نیز حداقل ۲ هفته پیش از انجام کاشت ابرو طبیعی قطع گردد تا دچار بروز مشکلات و عوارض بعد از کاشت ابرو نشوید. شرایط استحمام نیز ممکن است بلافاصله بعد از کاشت ابرو میسر نباشد تا محل زخم خشک شود، بنابراین پیشنهاد می گردد روز قبل از اقدام به کاشت یا دقیقا همان روز پیش از جراحی، استحمام کنید و در روزهای آینده پس از کاشت ابرو، از استحمام بپرهیزید.

سخن پایانی

مراقبت‌ های صحیح بعد از کاشت ابرو بسیار مهم می باشند زیرا عدم توجه صحیح، به موهای تازه کاشته شده آسیب می‌رساند؛ بنابراین بعد از کاشت ابرو حتما نکات لازم را رعایت نمایید.

نظرات مشتریان