یکی از موقعیت­هایی که ممکن است بسیاری از شما  تجربه کرده باشید، این است که زمانی که برای میهمانی آماده شده­اید و پیراهن و یا لباس مورد علاقه خود را پوشیده­اید، متوجه ­شوید که فراموش کرده­اید زیر بغل خود را اصلاح کنید. امیدوارم که قبل از قدم گذاشتن در عموم و حضور در جمع، متوجه این قضیه شده باشید چرا که در غیر این صورت شما با یک شب بسیار بد مواجه بودید که ناچار بودید در آن شب دائما به صورت ناشیانه­ای دو دست خود را به دو سمت بدنتان بچسبانید تا زیر بغل خود را بپوشانید. تصور کنید که هیچ وقت نیاز نبود تا از خود بپرسید که از آخرین باری که موهای زیر بغل خود را تراشیده­ام، چقدر می­گذرد. با لیزر موهای زائد زیر بغل، به شما این آزادی داده می­شود که بدون نگرانی از موهای بد منظر زیر بغل، هر لباسی که دوست دارید بپوشید.

تراشیدن مکرر موهای زائد زیر بغل باعث می­شود که این ناحیه مستعد ابتلا به کیست، رویش موهای اضافی زیر پوستی و سوختگی ناشی از تیغ ­شود. لیزر موهای زائد راه حلی برای رهایی یافتن از موهای ناخواسته و موهای اضافی زیر پوستی است. با انجام لیزر ابتدا موهای زیر پوست تخریب می­شود و کاملاً ریخته می­شود. پس از آن منافذ پوست بسته می­شود و فقط پوستی سکسی و صاف باقی می­ماند. درمان موهای زیر بغل به معنای واقعی کلمه فقط چند دقیقه طول می­کشد و می­توانید اولین درمان خود را در روز مراجعه شروع کنید.

چه انتظاراتی قبل، در حین و بعد از لیزر موهای زائد زیر بغل دارید؟

از اصلاح و اپیلاسیون زیر بغل خسته شده­اید؟ شما تنها افرادی نیستید که این احساس را دارید.

خواه روال مراقبت از پوست شما شامل اصلاح هر روزه و یا هر چند هفته یک بار اپیلاسیون است، از بین بردن موهای زیر بغل یک کار خسته کننده است.

اگر از سوختگی ناشی از تیغ در عذاب هستید و آماده هستید موهای ناخواسته خود را به خوبی از بین ببرید، وقت آن است که لیزر موهای زائد را در نظر بگیرید.

اما آیا روش­های لیزر موهای زائد بی­خطر هستند؟ آیا به شما صدمه می­زند؟ چه احساسی دارد و چگونه به نظر می­رسد؟ در این مقاله به این سؤالات و سایر موارد پاسخ می­دهیم.

خواندن را ادامه دهید تا آنچه را که انتظار دارید قبل، حین و بعد از لیزر موهای زائد زیر بغل داشته باشید، بیاموزید.

عمل لیزر موهای زیر بغل چگونه کار می­کند؟

همانطور که از جدیدترین روش­ها ممکن است به نظر برسد، لیزر موهای زائد روشی بسیار ساده است. لیزر پالس­هایی از انرژی نور را در اعماق پوست، جایی که بتواند فولیکول مو را از بین ببرد ساطع می­کند. هنگامی که فولیکول­ها از بین می­روند، موها دوباره رشد نمی­کنند. مو در سه مرحله رشد می کند، مرحله رشد فعال، مرحله انتقال و مرحله استراحت. لیزر موهای زائد تنها در مواقعی که مو در مرحله رشد است موثر است. هنگامی که مو در حال تغییر و استراحت است، لیزر نمی­تواند به ریشه مو آسیب برساند. برای اطمینان از اینکه لیزر موهای زائد مؤثر است و مرحله رشد را هدف قرار داده است، مشتری باید چندین جلسه درمانی را طی چند هفته پخش کند. این کار زمانی را به بدن استراحت می دهد و به تکنسین لیزر اجازه می­دهد تا زمانی که مو در مرحله رشداست، فولیکول­های مو را هدف قرار دهد.

چه انتظاراتی در حین لیزر موهای زائد دارید؟

تمام افراد می­خواهند پاسخ یک سؤال را بدانند: آیا این روش صدمه می­زند؟ در هنگام لیزر موهای زائد زیر بغل، درد بسیار کمی وجود دارد. در حقیقت، بسیاری از بیماران زمانی که روند درمان به پایان می­رسد، متعجب می­شوند. رایج ترین مقایسه­ای که ما می­شنویم این است که زمانی که لیزر می­کنیم، احساس می­کنیم یک باند الاستیکی به آرامی بر روی پوستمان اثر می­گذارد و تنها درد کمی در طول پروسه درمان وجود دارد. برخی از افراد بعد از درمان سوزش پوستی را تجربه می­کنند و معمولاً مشاهده قرمزی و تورم امری طبیعی است که به طور معمول طی چند ساعت از بین می­رود. استفاده از یک بسته یخی معمولاً تمام آن چیزی است که برای کاهش این درد جزئی لازم است. علاوه بر از از بین رفتن موهای زائد، برخی از افراد ممکن است تغییر موقت در رنگ دانه­های پوستی را تجربه کنند. ممکن است رنگ پوست تیره یا روشن شود، اما برای بیشتر افراد این تغییر رنگ بعد از گذشت چند روز به حالت عادی برمی­گردد. در موارد نادر، برخی از افراد واکنش­های شدیدتری مانند زخم، تاول و تغییر بافت پوست را تجربه می­کنند. این عوارض جانبی اگرچه ممکن است رخ دهد اما بسیار نادر است.

پس از درمان چه باید کرد؟

برای دیدن موثرترین نتایج بعد از لیزر موهای زائد زیر بغل، چندین کار وجود دارد که شما باید انجام دهید و یا از انجام دادن آن­ها اجتناب کنید:

پس از درمان، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب ضروری است. با وجود آن که زیر بغل شما آفتاب زیادی را دریافت نمی­کند، باز هم قرار گرفتن در معرض آفتاب را قبل، حین و بعد از درمان (حداکثر تا شش هفته) محدود کنید.

تا ۴۸ ساعت پس از درمان، لباس نخی گشاد بپوشید و از استفاده از استخرهای شنا، جکوزی، اتاق بخار و انجام ورزش بدنی خودداری کنید. همچنین از لمس کردن پوست زیر بغل خود خودداری کنید و با آب ولرم حمام کنید. استحمام با آب خیلی سرد یا خیلی گرم نیز ممنوع می­باشد.

در بین درمان­ها، موهای خود را بتراشید تا پوست شما در بهترین شرایط برای آماده شدن برای مرحله بعدی باشد. این کار روند کار را مؤثرتر می­کند و همچنین به جلوگیری از رویش موی اضافی کمک می­کند.

قبل از آن که اولین جلسه را ترک کنید، حتماً در مورد برنامه مراقبت­های بعد از درمان با تکنسین لیزر خود صحبت کنید. این دستورالعمل­ها را با دقت دنبال کنید تا دقیقاً بدانید که چه کاری می­توانید انجام دهید و دقیقاً از انجام چه کاری باید اجتناب کنید.

آیا بعد از درمان، نتایج فوری را خواهید دید؟

اگر بعد از اولین درمان، کاهش موهای زائد را مشاهده نکردید ناامید نشوید. در حقیقت، بیشتر موها طی یک دوره چند روزه یا چند هفته به طور طبیعی ریخته می­شوند، بنابراین ممکن است چند روز طول بکشد تا نتیجه را ببینید.

برخی افراد نتایج را زودتر از دیگران می­بینند. برخی از افراد ممکن است هرگز شاهد نتایج دائمی نباشند. اثر لیزر موهای زائد به رنگ پوست و رنگ مو بستگی دارد، بنابراین با تکنسین لیزر خود صحبت کنید تا بتوانید اهداف واقع­بینانه داشته باشید. نگران نباشید، از آنجا که می­توانید موهای زیر بغل خود را ببینید به این معنی نیست که باید برای همیشه با آن قدم بزنید. می­توانید در بین درمان موهایتان را بتراشید، اما از موم و کرم های موبر استفاده نکنید.

کلید موفقیت در لیزر موهای زائد

با انجام لیزر موهای زائد زیر بغل، انتظار میزان کمی درد داشته باشید، اما این یک هزینه ناچیز است برای آن که دیگر نیازی به موم و یا تیغ نداشته باشید.

یک ترفند مهم این است که انتظارات واقع بینانه خود را تعیین کنید، قبل از شروع درمان با یک متخصص صحبت کنید و بدانید که قبل، حین و بعد از آن چه انتظار دارید.

مشاوره اولیه برای انتخاب روشی موفق بسیار مهم است.

همواره اطمینان داشته باشید که تکنسین لیزر شما دارای مجوز است. از پرسیدن این سوال که قبل و بعد از درمان چه کارهایی می­توانید انجام دهید، نترسید و و از همه مهمتر، نظر صادقانه آن­ها را در مورد اینکه آن­ها فکر می­کنند چقدر درمان شما مؤثر است، بپرسید.

لیزر موهای زائد بر روی افرادی که پوست لطیف و موهای تیره دارند بهتر عمل می­کند. از تکنسین خود بپرسید که آیا آن­ها فکر می­کنند که شما کاندیدای خوبی برای این روش هستید یا خیر و آیا این روش بر روی نوع پوست شما کار می­کند یا خیر. کلینیک­های حرفه ای شما را در مسیر درست راهنمایی می­کنند و به شما کمک می­کنند تا تصمیم بگیرید که آیا لیزر موهای زائد زیر بغل برای مناسب شما هستند یا خیر.

[۱]        https://www.idealimage.com/services/laser-arm-hair-removal.php

[۲]         https://laserallclinic.com/underarm-laser-hair-removal/