امروزه به دلایل گوناگون، افراد با مشکل ریزش ابرو مواجه هستند؛ بدین منظور روش های کاشت ابرو بسیار مورد تقاضا قرار دارند، اما هر روش کاشت ابرو نیازمند تجهیزات و پزشک مجرب می‌باشد .به دلایل متنوعی هزینه کاشت ابرو ممکن است برای بعضی از افراد زیاد به نظر برسد، اما پس از مدتی فرد به نتیجه مورد نظر و دلخواه خود دست می یابد . در این مقاله می‌خواهیم با عوامل تاثیرگذار در هزینه کاشت ابرو آشنا شویم.

یک پزشک در کنار دیگر عوامل مانند ابزارها و تجهیزات، تکنیک‌ها، تراکم کاشت ابرو، مدت زمان جراحی و غیره در هزینه نهایی تاثیرگذار می‌باشد و افراد با توجه به میزان بودجه خود می‌توانند هر یک از عوامل را ارتقاء یا کاهش دهند، یعنی برای مثال، درخواست تراکم کاشت کمتری داشته باشند .

هزینه کاشت ابرو_1

عوامل تاثیرگذار بر هزینه کاشت ابرو

در کاشت ابرو باید ۵ مرحله به دقت و به صورت حرفه‌ای انجام شود که مراحل به شرح زیر می باشد و هر مرحله در هزینه نهایی کاشت ابرو تاثیرگذار است:

  1. تجربه و تخصص پزشک معالج 
  2. تکنیکی که در کاشت ابرو به کار گرفته می شود
  3. انجام کاشت ابرو مانند ابروی طبیعی:زاویه و خواب ابرو در این مرحله اهمیت بالایی دارد.
  4. انجام کاشت ابرو بدون کوتاهی موهای سر
  5. نداشتن عوارض و درد پس از اتمام کاشت ابرو

کاشت ابرو مانند کاشت مو شامل سه مرحله برداشت، نگهداری و کاشت می باشد که هر مرحله در هزینه کاشت ابرو تاثیرگذار است ، چرا که پزشکان هر مرحله را توسط تکنیک‌های متفاوتی انجام میدهند. البته در هزینه این فرایند، عوامل دیگری نیز تاثیرگذار می باشد عکه در زیر به آنها اشاره شده :

استفاده از ابزارها:

یکی از مواردی که با هزینه کاشت ابرو ارتباط مستقیمی دارد، تجهیزات و ابزارهایی می باشد که پزشک از آن استفاده می‌کند.

نوع تکنیک انتخابی:

تکنیک‌های روز دنیا در مقایسه با تکنیک‌های منسوخ شده، قیمت بالاتری دارند . روش کاشت ابرو، خود بر هزینه نهایی بسیار تاثیرگذار می باشد.

میزان کاشت ابرو:

هر چه میزان فعالیت پزشک وسیع‌تر شود، هزینه کاشت افزایش می‌یابد؛ چرا که مدت زمان جراحی و فعالیت پزشک بیشتر می‌شود.

مدت زمان:

مدت زمانی که فرد توسط پزشک معالجه می‌شود، با هزینه نهایی تاثیر مستقیم دارد. البته گاهی پزشکان این آیتم را در محاسبه هزینه حذف می‌نمایند.

هزینه کاشت ابرو_3

روش‌های کاشت ابرو

۱ روش ترمیمی : 

درمان ترمیمی، بهترین روش درمان ابرو می‌باشد. در این روش از موهای پشت گردن جهت برداشت و کاشت استفاده می‌شود، در نتیجه هزینه کمتری برای فرد دارد؛ چرا که موها در این ناحیه بسیار مشابه موی حقیقی ابرو می‌باشد و در مدت زمان اندک به تراکم و بافت مشابه ابرو می رسند.

البته عدم نیاز به مراقبت پس از کاشت از بارزترین ویژگی‌های این روش درمانی می‌باشد که پزشکان با در نظر گرفتن تمامی شرایط، در صورت موثر بودن از این روش استفاده می‌کنند.

هزینه روش ترمیمی کاشت ابرو به میزان مویی که از ناحیه پشت سر برداشته می‌شود بستگی دارد.

۲- روش بازیابی ابرو:

قبل از آشنایی با روش بازیابی باید گفت که ابرو علاوه بر نقش زیبایی، وظایفی مانند مراقبت از چشم در برابر عرق، گرد و غبار و دیگر عوامل خارجی را دارد؛ بدین دلیل افرادی که دارای ابروهای کم پشتی هستند در مقایسه با دیگر افراد، زودتر دچار بیماری‌های چشمی می‌شوند؛ بنابراین در روش بازیابی به چنین مواردی توجه می‌شود و اغلب هزینه روش بازیابی ابرو از روش ترمیمی بیشتر می‌باشد.

موارد استفاده از روش بازیابی ابرو :

۱- تصادفات و یا به طور کلی سوانحی که سبب پارگی و سوختگی ابرو می‌شود.

این روش در سوختگی‌های شیمیایی و الکتریکی بسیار کاربرد دارد و هزینه آن بر اساس تجربه تیم پزشکی و تجهیزات متغیر می باشد.

۲- افرادی که به دلیل بیماری تحت درمان شیمی درمانی هستند، برای احیای دوباره ابرو از روش بازیابی استفاده می کنند .

۳- مشکلاتی که توسط فرد در ناحیه ابرو ایجاد می‌شود مانند استفاده نادرست از موچین و غیره در این دسته قرار دارد.

۴- چاقی بیش از اندازه که سبب ریزش ابرو و مانع افزایش تراکم می‌شود.

طی این روش ابرو فرد پس از چند هفته دوباره رشد می‌کند و با گذشت یک سال، فرد به نتیجه دلخواه خود می‌رسد. البته پزشکان به بیماران پس از اتمام روش بازیابی توصیه می‌کنند تا مدتی از ژل و واکس مخصوص نیز استفاده نمایند .

کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟

برخی افراد پرسیده اند که کدام روش کاشت ابرو بهتر است، در پاسخ به آنها باید بگوییم که امروزه اصولا پزشکان از روش fit و fut استفاده می کنند که بسیار کاربردی و عالی هستند و هر کدام مزایای فراوانی را در خود جای داده اند. پزشک هنگام معاینه به پوست و شرایط شما توجه می کند تا بتواند بهترین روش کاشت ابرو را برای شما انتخاب نماید.

مسلما روشی که کمترین دوره نقاهت، بیشترین ماندگاری و بهترین عملکرد را دارد همواره طرفداران زیادی را هم به سمت خود جذب خواهد کرد پس یه مزایا و ویژگی هر روش توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام بدهید و کاشت ابرویی انجام بدهید که زیبایی چهره شما را بیشتر می کند.

هزینه کاشت ابرو_4

در تمامی روش‌های کاشت ابرو، عوارضی یافت می‌شود که هر چه پزشک معالج با تجربه تر و از تکنیک و ابزارهای حرفه‌ای استفاده نمایند، عوارضی چون موارد زیر کاهش می‌یابد :

  • درد و تورم در ناحیه برداشت و کاشت ابرو
  • به جا ماندن اسکار و جوشکار در ناحیه ابرو
  • رشد موها به صورت ضخیم و نامنظم
  • خواب نامنظم در ابرو در مقایسه با ابروی معمولی
  • خارش و ریزش ابرو پس از یک ماه از کاشت ابرو
  • بخیه‌های متعدد
  • بیهوشی در برخی از روش‌ها
  • تورم در ناحیه چشم‌ها
  • نامتوازن بودن دو ابرو

نتیجه‌گیری :

به صورت کلی محاسبه هزینه کاشت ابرو فرآیند سختی می‌باشد، چرا که هزینه آن به عوامل بسیاری بستگی دارد. عواملی چون پزشک، گرافت‌های مورد نیاز برای جراحی، تعداد فولیکول موجود در ناحیه ابرو، نوع کلینیک و مدت زمان جراحی ؛ بدین خاطر افراد باید در خصوص هزینه، عوامل گوناگونی را در نظر داشته باشند.

هزینه کاشت ابرو_5