تزریق چربی به روش نانوفت

تکنیک های مختلفی برای جوانسازی پوست صورت افراد ابداع شده است. این روش ها از گذشته تاکنون دچار تغییر و تحولاتی شده اند تا به کاهش عوارض و انجام راحت و بی دغدغه ی جوانسازی پوست کمک نمایند. یکی از این شیوه ها تزریق چربی می باشد. پیوند چربی جزو روش‌ های کلاسیک است که در گذشته استفاده می‌شد اما تلاش متخصصان باعث شده است که تزریق چربی پیشرفت نماید و امروزه با نام روش نانوفت معرفی گردد. سلول‌ های چربی بدون هیچ گونه آسیبی در نانوفت از ناحیه ای از بدن برداشت شده و به منطقه مورد نظر، وارد می گردند. تزریق چربی به روش نانوفت سبب رفع چین و چروک ها شده و تاثیر بسزایی در جوانسازی دارد. چنانچه تمایل به آشنایی بیشتر با نحوه انجام این تکنیک و مزایای آن دارید، با ما در این مطلب همراه باشید.(کلینیک زیبایی نیوشا)

تزریق چربی به روش نانوفت چیست ؟

تزریق چربی به روش نانوفت یکی از موثرترین شیوه ها برای رفع انواع مشکلات پوستی همچون گودی، چین و چروک، فرورفتگی و تغییر رنگ می باشد که از محبوبیت ویژه ای میان متقاضیان برخوردار است. حتی علاوه بر خواص درمانی، کاربردهای زیبایی همچون فرم دهی، زاویه سازی، لیفت و حجم دهی را نیز داراست. در نانوفت، چربی همراه با سلول های بنیادین از بدن گرفته می شود تا از غلظت بالاتری نسبت به چربی معمولی برخوردار باشد و به نواحی لازم همچون صورت، دست ها، گردن و سینه تزریق می گردد. در واقع علت وجود سلول های بنیادین، بازسازی و ترمیم بافت پوست است تا به بخش های آسیب دیده کمک نماید و باعث جوانسازی و رفع مشکلات پوستی آن ناحیه شود. بنابراین پس از تزریق چربی به روش نانوفت، انتظار داریم که سلول های بنیادین، تقسیم سلولی را آغاز نمایند و کیفیت پوست را ارتقا دهند.

تزریق چربی به روش نانوفت

نحوه انجام تزریق چربی به روش نانوفت

در تزریق چربی به روش نانوفت اولین گام برداشت چربی می باشد. در این مرحله ابتدا یکی از مناطقی که چربی بیشتری دارند همچون شکم، پهلو و یا ران ها انتخاب شده و با مواد موضعی، بی حس می شوند. مقدار چربی مورد نظر با استفاده از ابزارهای مخصوص با نام کانول، بدون هیچگونه برش، خونریزی و بخیه‌ برداشت می شوند. در مرحله بعدی چربی برداشت شده با تکنیک‌ های ویژه ای طی فرآیندی پیچیده، فیلتر می شوند. در واقع محلول چربی پس از شستشو، بین دو سرنگ در دمای منفی ده درجه سلسیوس که به هم متصل هستند حدودا ۳۰ مرتبه جابجا می شود تا چربی بسیار لطیف شود.چربی های خارج شده در ابتدا با محلول آب نمک شسته شده و صاف و فیلتر می شوند، محلول چربی به دست آمده، خالص و حاوی مقدار زیادی سلول های بنیادی می باشد که توسط سوزن های بسیار نازک به صورت سطحی در چند مرحله به پوست تزریق می شود. مایع حاصل با نام نانوفت شناخته می شود که حاوی سلول های بنیادین زیادی است و برای تزریق به محل موردنظر فراهم می گردد. در گام بعدی، مناطق تحت درمان با بی حسی موضعی آماده می شوند و با یک سوزن بسیار ریز، نانوفت به طور سطحی به پوست در طی چندین مرحله با دقت تزریق می گردد. با ورود این محلول، سلول های بنیادین تقسیم می شوند و بافت آسیب دیده ی پوست ترمیم می شوند. در حقیقت از نانوفت به عنوان تکنیک پیشرفته ی تزریق چربی یاد می شود که سلول ها را وادار به کلاژن سازی نیز می نماید تا اثرات چشمگیری ایجاد شود.

مزایای تزریق چربی نانوفت

• تزریق چربی نانوفت بهترین روش برای جوانسازی پوست است که پس از تزریق، سلول های نانوفت بافت پوست را به ساخت الاستین و کلاژن تحریک می نمایند.
• شیوه ی استخراج چربی و تزریق آن، در این روش متفاوت بوده و پس از انجام فرآیند، ظاهری بسیار طبیعی و ایده آل ایجاد می گردد.
• محو کردن چروک های نواحی مختلف پوست، از بین بردن تیرگی و کبودی زیر چشم، رفع لک و کک های پوستی، درمان جای زخم های ناشی از جوش و سوختگی با استفاده از تزریق چربی نانوفت میسر می باشد.
• امکان درمان آفتاب سوختگی با استفاده از تکنیک نانوفت انجام پذیر است و سبب رفع مشکلات بافت پوست آسیب دیده یا پوست تغییر رنگ یافته، می شود‌.
• این شیوه از عوارض بسیار کمی برخوردار است و به دلیل عدم وجود واکنش های آلرژیک، ایمن می باشد.
• تزریق چربی نانوفت نیازی به بستری شدن پیش از درمان ندارد و سرپایی انجام می شود. در واقع از ماده بی حسی موضعی بر روی نواحی برداشت و مناطق هدف استفاده می گردد.
• یکی از مزایای مهم این تکنیک، عدم بروز درد و خونریزی است و به همین علت، دوران نقاهت طولانی و ریکاوری وجود نخواهد داشت.
• با رعایت یکسری مراقبت های پیش از تزریق و پس از آن، می توان از ماندگاری بالای نانوفت بهره مند شد.

تزریق چربی به روش نانوفت

معایب تزریق چربی به روش نانوفت

هر روش درمانی در کنار مزایای فراوان، از برخی معایب نیز برخوردار است که چنانچه افراد در انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص غفلت نمایند و دچار اشتباه شوند، عوارض شدیدتری برای آنها رخ خواهد داد. در واقع تزریق چربی به روش نانوفت نیازمند تجهیزات ویژه، مهارت پزشک و انجام فرآیند درمان بطور صحیح است که اگر بانوان و آقایان به مراکز نامعتبر مراجعه نمایند و توسط پزشک بی تجربه تحت درمان قرار گیرند، شاهد عوارضی همچون عفونت و واکنش های سیستمیک یا آلرژیک خواهند بود. درصورتیکه به کلینیک های حرفه ای مراجعه شود، تزریق چربی نانوفت یکی از کم عارضه ترین روش ها خواهد بود که صرفاً امکان بروز عوارض گذرا و کوتاه مدتی همچون قرمزی، تورم و احتمال ایجاد زخم در محل برداشت چربی یا در نقطه تزریق چربی وجود خواهد داشت که با مراقبت های روزانه و رعایت نکات پس از تزریق، در طی چند روز رفع خواهد شد.

نکات مهم قبل از تزریق چربی به روش نانوفت

با توجه به این که تزریق چربی به روش نانوفت، نیازی به بستری شدن ندارد و در طی چند ساعت در کلینیک زیبایی قابل انجام است لذا از طرفداران زیادی برخوردار است. در حقیقت پیش از انجام هرگونه اقدام افراد بایستی به پزشک متخصص مراجعه نمایند و سوابق درمانی خود را در اختیار وی قرار دهند. کلیه ی بیماری های جسمی و روانی، هرگونه داروی مصرفی و سابقه ی انجام عمل های زیبایی بر روی پوست بایستی به اطلاع پزشک برسد تا پس از بررسی های لازمه، صلاحیت انجام این روش برای شما محرز شود. چنانچه به ماده خاصی حساسیت دارید آن را با متخصص در میان بگذارید و از مصرف داروهای رقیق کننده خون طبق دستورالعمل پزشک، بپرهیزید. از نوشیدن الکل و سیگار کشیدن از یک هفته قبل از آغاز درمان خودداری کنید و پوست نواحی تحت درمان را، هم نواحی برداشت چربی و هم نواحی تزریق یا هدف را دستکاری نکنید؛ یعنی از شیو کردن، اپیلاسیون، وکس، برنزه کردن و هرگونه اقدامی که سبب تحریک پوست نواحی شود خودداری کنید. مصرف مایعات پیش از انجام فرآیند درمانی را افزایش دهید و در روز قبل بدن خود را با شوینده های ملایم شستشو دهید. پیش از آغاز تزریق، نواحی مشخص شده توسط پزشک برای برداشت و تزریق چربی، ضدعفونی می شوند و سپس درمان آغاز می شود. توصیه می شود بانوان چنانچه برای صورت و گردن خود به نانوفت اقدام کرده اند از آرایش کردن در روز درمان بپرهیزند.

تزریق چربی به روش نانوفت
تزریق چربی به روش نانوفت
تزریق چربی به روش نانوفت

اقدامات بعد از تزریق چربی به روش نانوفت

پس از تزریق چربی به روش نانوفت، به منظور کاهش التهابات و تورم احتمالی، می توان از کمپرس آب سرد استفاده کرد. افراد تا سه روز بعد از انجام درمان، نواحی تزریق شده و برداشت شده را دستکاری و لمس نکنند و توجه کنند هیچگونه فشاری به این نواحی وارد نشود. به مدت دو روز پس از تزریق نانوفت توصیه می شود که استراحت مطلق داشته باشید و در این دو روز از استحمام خودداری کنید. کشیدن سیگار و نوشیدن الکل را برای چندین هفته کنار بگذارید و به جای آن، مصرف مایعات، میوه و سبزیجات را افرایش دهید. به مدت یک ماه پس از تزریق از سونا، جکوزی، آفتاب گرفتن، ورزش های سنگین و فعالیت های شدید بدنی خودداری کرده و توجه کنید که به طور مستقیم زیر نور آفتاب قرار نگیرید.

ماندگاری تزریق چربی نانوفت چقدر است ؟

مشاهده ی اثرات تزریق چربی نانوفت حدوداً بین ۴ هفته الی ۳ ماه زمان می برد و ماندگاری این نتایج نیز وابسته به مشخصات فردی و ناحیه ی تحت درمان متغیر می باشد. اما به طور کلی دوام نتیجه ی تزریق نانوفت حتی تا ده سال نیز ادامه خواهد داشت و در این میان ممکن است برای برخی از افراد، مدت زمان کمتری این ماندگاری وجود داشته باشد. در حقیقت آنچه متقاضیان تزریق چربی پیش از هرگونه اقدام باید بدانند این است که احتمال دارد برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب و دلخواه، به تکرار درمان و تزریق نیاز باشد؛ لذا برای مواجهه با چنین مواردی نیز آمادگی و اطلاع داشته باشند.

تزریق چربی نانوفت برای جای جوش

جای جوش مهمترین چیزی است که زیبایی پوست را به خطر میندازد و افرادی که با جوش زیاد سر و کار دارند بیشتر با این مشکل مواجه می شوند که برای از بین بردن جای جوش بهترین روش تزریق چربی نانوفت است. این چربی به صورت کاملا دقیق و ظریف در قسمت گودی جوش تزریق شده و آن را به خوبی پر می کند. آکنه و جای خوش یک معضل همه گیر بوده که بیشتر افراد به دنبال درمان قطعی آن هستند به همین دلیل تزریق چربی نانوفت را انتخاب می کنند. حجم تزریق بستگی به میزان آسیب پوست دارد و در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

این تکنیک زیبایی دامنه کاری بسیار وسیعی دارد و درمان جای جوش با انتقال چربی یکی از رایج‌ترین روش ها است. استخراج، تصفیه و تزریق چربی سه مرحله مهم در این روش است که پزشک به صورت کاملا تخصصی آن  را انجام می دهد. نحوه تزریق چربی برای درمان جوش و آکنه کاملا متفاوت بوده و پزشک به این موضوع توجه زیادی می کند. زمانی که چربی توسط سوزن های ریز درون جوش گود شده تزریق می شود شما شاهد پر شدن آن خواهید بود به همین دلیل پوستی یکدست و زیبا خواهید داشت‌. در این تکنیک‌ ذرات چربی به اندازه‌های بسیار ریز خرد می شوند تا کارایی بهتری داشته باشند. محتوای درون سلول‌ها استخراج می‌گردد در نتیجه ظرافت کار بیشتر خواهد شد. هر چه جای جوش کهنه تر باشد درمان طولانی تر خواهد بود و بیمار باید زمان بیشتری را برای تزریق صرف کند.

تزریق چربی نانوفت برای چه افرادی مناسب است ؟

این روش برای کلیه ی افرادی که دچار مشکلات پوستی همچون شل شدگی، پیری، افتادگی، چین و چروک و آسیب دیدگی باشند مناسب است و بیشتر برای نواحی صورت، گردن، سینه و دست ها بکار می رود. بانوان و آقایان بالای ۳۰ سال و زیر ۷۰ سال که از سلامت عمومی برخوردار باشند و به هیچگونه بیماری همچون فشارخون، انعقاد خون، سرطان و بیماری های قلبی مبتلا نباشند، می توانند نسبت به تزریق چربی نانوفت اقدام نمایند. همچنین داشتن بانک چربی کافی نیز یکی از شروط اصلی انجام این تکنیک است که توسط پزشک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مقدار زمان مورد نیاز برای مشاهده نتیجه تزریق چربی به روش نانوفت

با بالا رفتن سن افراد تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد که باعث می شود  چربی در بافت ها و جاهایی که برای زیبا نشان دادن نیاز به چربی دارند کاهش یابند .همچنین کاهش چربی می تواند منجربه خشکی پوست و اسیب پوستی شود .اما امروزه با کمک های روش های درمانی جدید این مسئله تا حدود زیادی برطرف شده است و بسیاری از افراد برای تزریق چربی به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند .نانوفت یکی از رایج ترین روش های تزریق چربی می باشد که بیشتر بر روی گونه ها و ران ها و…استفاده می شود .بعد از تزریق چربی به این روش حدود یک ماه طول می کشد تا چربی توسط بدن جذب شود و انچه که می ماند دیگر جذب نخواهد شد و روی بدن شما نمایان خواهد شد .گاهی اوقات با جذب بیشتر چربی ها بعد از گذشت مدتی نیاز به تمدید تزریق خواهد بود تا دوباره روند قبل تکرار شود .خبر خوب اینکه این عمل جزو عمل های سرپایی هست و دیگر نیاز به بیهوشی نیست ، پس خیلی راحت می توان تزریق چربی که از ماده ای طبیعی است بر قسمت مورد نظر بدن خود انجام داد.

برای چه قسمت هایی از بدن میتوان از تزریق چربی به روش نانوفت استفاده کرد؟

در مواردی مانند لاغری یا ورزش سنگین ممکن است صورت فرد دچار لاغری و کاهش چربی زیاد شود در این صورت می توان از تزریق چربی برای پر کردن صورت استفاده نمود ، همچنین با این کار می توان حفره های روی پوست و خطوط پیشانی را پر کرد .در روش نانوفت ماده ی چربی را به لب ها هم تزریق می کنند تا فرم دادن لب ها را به صورت طبیعی جلوه دهند.وقتی صورتتان حفره یا رد زخم داشته باشد از این روش نیزتوان حتی به عنوان درمان هم استفاده کرد .

تزریق چربی در گیشا

در گیشا کلینیک زیبایی نیوشا وجود دارد که بخش های مختلفی در آن افتتاح شده که یکی از بخش های آن وظیفه تزریق چربی را به عهده دارد، در این بخش پزشکان و پرسنلی وجود دارد که همه در این زمینه تدریس کرده و مهارت دارند و می دانند که هر فرد به چه میزان چربی برای پوست خود نیاز دارد و سپس تزریق را طبق اصول و طی مراحل تعیین شده و مشخص انجام می دهند. تزریق چربی در گیشا در این کلینیک نیوشا کاملا حرفه ای و ویژه انجام می شود و افراد می توانند با اطمینان کامل به این منطقه بروند و در این مرکز پوست خود را از چروک و خطوط لبخند و اخم نجات بدهند و پوستی جوان و زیبا داشته باشند.

بهترین مرکز تزریق چربی در گیشا

کلینیک زیبایی نیوشا را می توان به عنوان بهترین مرکز تزریق چربی در گیشا معرفی کرد زیرا این مجموعه نه تنها سابقه و قدمت دیرینه دارد بلکه پرسنلی دارد که همه با اخلاق و مهربان و با تجربه هستند و شما را راهنمایی می کنند تا به راحتی به پوست و اندام ایده آل خود دست پیدا کنید. این مرکز چون توانسته بهترین خدمات را به بیماران خود ارائه بدهد رضایت آنان را جلب کرده و همچنین اعتبار خود را هم افزایش داده است، باید بگوییم که این مرکز از بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات و پزشکان متخصص زیبایی استفاده می کنند تا بتواند بر روی پوست و اندام افراد بهترین نتیجه را به جای بگذارد.

سخن پایانی

برای اطلاع از امکان انجام تزریق چربی به روش نانوفت برای خود، بایستی توسط پزشک معتمد و دارای دانش تخصصی ویزیت شوید تا پس از معاینات لازم، واجد شرایط بودن شما محرز گردد. بانوان باردار، افراد زیر ۱۸ سال و کلیه ی افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و خاص بایستی از انجام این روش خودداری کنند.

نظرات مشتریان