تزریق ژل اخم ابرو

یکی از عوامل موثر بر زیبایی چهره، برخورداری از پوستی یکدست، شفاف و صاف است. در حقیقت عوامل متعددی سبب ایجاد چین و چروک یا خطوط بر روی پوست صورت می شوند که ناحیه ی بین دو ابرو و پیشانی جزو مناطق مستعد ایجاد چروک می باشند. در حقیقت این مسئله هنگامی که بر چهره ی بانوان و آقایان نمایان گردد سبب می شود اعتماد به نفس افراد کاهش یابد و به دلیل وجود خط اخم، چهره ای عبوس داشته باشند. عواملی همچون تکرار زیاد حالات چهره همچون اخم کردن، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، استعمال دخانیات همچون سیگار، افزایش سن و رژیم غذایی ناسالم همگی از جمله مواردی هستند که سبب می شوند میان دو ابرو خطوط ایجاد شود و به مرور زمان عمیق‌ شوند. در حقیقت خاصیت کشسانی پوست با رخداد هر کدام از دلایل بالا، کاهش یافته و با کمبود میزان کلاژن، امکان بروز خطوط متعدد ریز و عمیق وجود خواهد داشت. برای رفع چنین مشکلاتی، روش های درمانی زیبایی ارائه شده اند که در میان آنها، تزریق ژل اخم ابرو یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین شیوه ها می باشد. چنانچه با نحوه انجام این تکنیک و مزایای آن آشنایی ندارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه تزریق ژل اخم ابرو چگونه است؟

ابتدا متقاضی بایستی به کلینیک معتبر مراجعه نماید تا توسط پزشک متخصص ماهر معاینه شود. وضعیت پوست، چگونگی خطوط اخم و عمق آنها، نوع پوست و علل ایجاد خطوط، در تصمیم پزشک موثر هستند. چنانچه صلاحدید مبنی بر امکان انجام تزریق ژل به ناحیه باشد، روز درمان تعیین می گردد و افراد با رعایت یکسری نکات قبل از تزریق، آماده می شوند. در روز انجام فرآیند، پزشک نواحی مورد نیاز برای تزریق را مجددا بررسی می نماید. مناطق مورد نظر با استفاده از یک ماده ی موضعی، بی حس می شوند و نیازی به استفاده از بیهوشی عمومی یا کلی نیست و از این حیث، تزریق ژل یک روش کم تهاجمی و ایمن محسوب می شود که عوارض کمی دارد. متخصص ژل را از طریق سوزن های بسیار ریزی وارد پوست می کند و مرحله تزریق آغاز می شود. پس از اتمام این فرآیند، از کمپرس آب سرد برای بهبود فرآیند درمان و کاهش قرمزی پوست استفاده می شود.

تزریق ژل گونه

تزریق ژل اخم ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل اخم ابرو یکی از موثرترین روش ها برای رفع خطوط و چین و چروک های ناحیه ی بین دو ابرو می باشد که برای کلیه افرادی که خواهان از بین رفتن خط اخم هستند، بسیار مناسب می باشد. چنانچه بانوان و آقایان از حالت ابروهای خود رضایت ندارند و به دلیل وجود چین و چروک بر روی پوست این نواحی، چهره ای ناراحت یا عبوس پیدا کرده اند، می توانند از تزریق ژل برای از بین بردن این مشکل بهره بگیرند. این درمان برای بزرگسالان بالای ۱۸ سال مناسب بوده و شرط اصلی آن برخورداری از سلامت عمومی جسمی می باشد. در واقع چنانچه مبتلا به بیماری خاصی هستید و یا در حال مصرف داروی مخصوصی می باشید بهتر است پیش از انجام هرگونه اقدام، پزشک متخصص را در جریان شرایط خود قرار دهید تا امکان انجام یا عدم انجام این فرآیند برای شما محرز و تعیین گردد. آنچه از بازخورد مراجعه کنندگان پس از تزریق ژل به خطوط اخم ابرو حاصل شده است حاکی از رضایت آنها پس از درمان بوده و از ظاهر شادابی که پیدا کرده بودند ابراز خشنودی کردند.

مزایای تزریق ژل خط اخم

• یکی از بهترین روش ها برای خطوط و چین و چروک های بین دو ابرو، تزریق ژل می باشد. در واقع ژل ها با دارا بودن خواص پرکنندگی و ساختار کلاژنی، منجر به تقویت ساختار پوست و رفع خطوط می شوند.
• وجود خط اخم، ظاهر افراد را ناراحت و عصبانی نشان می دهد که با استفاده از ژل، میتوان چهره ای شاداب و جذاب ایجاد کرد.
• تزریق ژل خط اخم در مدت زمان کوتاهی به سرعت انجام می گیرد و زمان زیادی از مراجعه کنندگان نمی گیرد.
• نتایج حاصل از تزریق ژل در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده می باشد و این تغییرات بر روی پوست مشهود است.
• این روش کم تهاجمی، ایمن و مطمئن است و بدون نیاز به بیهوشی انجام میگیرد.
• دوران ریکاوری برای این تکنیک وجود نداشته و افراد به سهولت قادر به انجام فعالیت های روزانه ی خود پس از تزریق هستند.(کلینیک نیوشا)

تزریق ژل اخم ابرو

عوارض تزریق ژل اخم ابرو

تزریق ژل اخم ابرو یک روش ایمن و کم تهاجمی بوده که عوارض حاد و شدیدی را برای متقاضی دربر نخواهد نداشت. اما با اینحال این تکنیک نیز همچون سایر روش های درمانی از عوارض شایع ناشی از تزریق همچون قرمزی، تورم، درد، کبودی و التهاب برخوردار است که چنانچه به دستورالعمل های مراقبتی پس از تزریق توجه شود، نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد و عوارض در طی چند روز ابتدایی رفع خواهند شد. بهره مندی از مزایای تزریق ژل به خطوط اخم در گرو انتخاب یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص ماهر می باشد زیرا در غیراینصورت امکان بروز عوارض حاد و شدید وجود خواهد داشت. به عبارتی دیگر، در ناحیه ی خط اخم، رگ های بسیار ریزی وجود دارد که با چشم ها در ارتباط است لذا اگر به کلینیک های نامعتبر مراجعه نمایید امکان دارد از ژل های غیراستاندارد و تاریخ گذشته استفاده شود و یا اینکه پزشک از مهارت و تجربه ی کافی برای تزریق ژل به نواحی حساس بین دو ابرو برخوردار نباشد و عوارضی همچون گلوله شدن ژل، عفونت و آسیب به رگ های عصبی موجود در لایه های زیرین پوست رخ دهد. بنابراین انتخاب کلینیک مناسب و پزشک با مهارت بالا در جلوگیری از بروز عوارض شدید، تاثیرگذار می باشد.

دوران نقاهت تزریق چقدر است؟

تزریق ژل خط اخم در عرض چند دقیقه انجام شده و به دلیل اینکه از بی حسی موضعی استفاده می شود، هیچگونه دردی حس نخواهد شد. بعلاوه که به دلیل عدم نیاز به بیهوشی عمومی، دوران بستری و ریکاوری خاصی وجود نداشته و افراد به راحتی می توانند پس از تزریق ژل اخم ابرو به امور روزانه خود برسند‌. اما باید توجه داشته باشند که از دستکاری، لمس و ماساژ ناحیه تزریق خودداری کنند و در معرض نور آفتاب قرار نگیرند. نتایج اولیه ی این تکنیک، در زمان نسبتاً کوتاهی بر روی پوست مشهود خواهد بود و با انجام مراقبت های بعد از تزریق، هیچگونه آثاری از زخم و اسکار باقی نخواهد ماند.

تزریق ژل گونه
تزریق ژل گونه
تزریق ژل اخم ابرو

چه مراقبت هایی باید قبل از ژل اخم ابرو صورت بگیرد؟

پیش از تزریق در جلسه ی مشاوره، کلیه ی سوابق درمانی و پزشکی خود را با پزشک مربوطه در میان بگذارید و چنانچه در حال مصرف داروی خاصی هستید کاملاً وی را در جریان قرار دهید. بانوان باردار و افراد زیر ۱۸ سال از تزریق ژل خودداری نمایند و با متخصص مشورت کنند. یک هفته قبل از تزریق ژل اخم ابرو، از مصرف داروهای رقیق کننده ی خون همچون آسپرین و داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن یا ژلوفن خودداری کنید. مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات همچون سیگار را از چند روز قبل از تزریق کنار بگذارید. چنانچه از داروها و کرم های موضعی بر روی پوست صورت خود استفاده می کنید به پزشک اطلاع دهید و مصرف آنها را قطع نمایید. از انجام هرگونه اقدام که سبب تحریک پوست شود همچون لیزر، وکس، اپیلاسیون، بند انداختن، لایه برداری و پاکسازی از دو هفته ی قبل پرهیز نمایید. پیش از تزریق می توانید از عدم حساسیت نسبت به ماده ی تزریقی اطمینان یابید و از پزشک بخواهید در ناحیه ای از پوست دست شما به صورت تست، ژل را تزریق نماید. در روز موعد نیز صورت خود را از هرگونه آلودگی با استفاده از شوینده های ملایم پاک کنید و از آرایش کردن بپرهیزید.

ماندگاری تزریق ژل خط اخم چقدر است؟

ماندگاری تزریق ژل خط اخم به عوامل متعددی همچون ناحیه مورد نظر و عمق خطوط، نوع و برند ژل تزریقی، سیستم بدن افراد و نحوه ی مراقبت بعد از تزریق ژل وابسته می باشد. اما بطور کلی، تزریق ژل به خط اخم از دوام حداقل ۶ ماه تا حداکثر ۲۴ ماه برخوردار می باشد. ژل تزریق شده با گذشت زمان به مرور جذب بافت پوست شده و سبب کمک به فرآیند کلاژن سازی نیز می شود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل اخم ابرو

بعد از تزریق ژل اخم ابرو از هرگونه لمس، خارش، فشار و ماساژ ناحیه خودداری نمایید. برای رفع قرمزی یا التهاب احتمالی، از کمپرس آب سرد کمک بگیرید و بر روی ناحیه قرار دهید و از فشار دادن آن پرهیز کنید. به مدت چندین هفته پس از تزریق از انجام هرگونه حرکات شدید صورت مانند اخم کردن خودداری کرده و صورت خود را به سمت پایین نگه ندارید. هنگام خوابیدن توجه کنید که بر روی ناحیه ی تزریق شده نخوابید و فشار وارد نکنید. در روز اول تزریق از شستشوی ناحیه پرهیز کرده و در روزهای آتی نیز از شستن صورت با آب داغ خودداری نمایید. سعی کنید در هفته های اول در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و مصرف مایعات را افزایش دهید. توصیه می شود استفاده از سونا و جکوزی را به مدت یک هفته پس از تزریق به تعویق بیاندازید و از مصرف هرگونه پماد و کرم خودسرانه و بدون تجویز پزشک پرهیز نمایید.(تزریق ژل پروفایلو)

سخن پایانی

تزریق ژل برای بانوان باردار یا شیرده، افرادی که به ترکیبات ژل ها حساسیت دارند و همچنین برای کلیه ی اشخاص مبتلا به بیماری های خاص ممنوع است. مردان و زنان مستعد کلوئید و عفونت های باکتریایی نیز بایستی از تزریق ژل خودداری کنند و اگر به تازگی اقدام به تزریق فیلر و بوتاکس در ناحیه ی مورد نظر کرده اند، بایستی پزشک را مطلع سازند تا امکان انجام یا عدم انجام تزریق ژل برای آنان تعیین گردد. در این مطلب نکات مهمی راجع به این تکنیک مطرح گردید که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نظرات مشتریان