تزریق ژل زیر چشم

افزایش سن، استرس، آلودگی هوا، تغییرات هورمونی، استعمال دخانیات و…همگی از عوامل بروز چین و چروک و خطوط بر روی پوست هستند. امروزه با پیشرفت علم پزشکی، اطلاعات نوینی جهت پیشگیری و یا درمان انواع معضلات پوستی در دست متخصصان قرار گرفته است که نتیجه این تحقیقات، معرفی انواع شیوه های به روز و جدید غیر تهاجمی برای از بین بردن خطوط صورت می باشد. تزریق ژل زیر چشم یکی از این روش هاست که تاثیر خوبی بر جوانسازی پوست دور چشم دارد.(تزریق ژل لب)

تزریق ژل زیر چشم چیست؟

بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن و کاهش تولید کلاژن پوست، دچار گودی و سیاهی دور چشم می شوند. همچنین برخی بانوان و آقایان جوان نیز بنا بر دلایل وراثتی یا ژنتیکی و ابتلا به برخی بیماری‌ ها، دچار مشکلات زیر چشم همچون فرورفتگی و تیرگی می شوند. این مسئله تاثیر مستقیمی بر چهره دارد و سبب می شود چشم ها آنطور که باید، زیبا به نظر نرسند لذا اگرچه مصرف آب، سبزیجات و میوه ها به تعداد مکرر در روز، استراحت کافی و دوری از کار زیاد با ابزار دیجیتال سبب بهبود پوست اطراف چشم می شود اما به صورت قطعی و کامل قادر به رفع مشکلات زیر چشم نخواهد بود. از اینرو، استفاده از جراحی ها معرفی گردید که امروزه به دلیل مشکلاتی همچون بیهوشی و عوارض جانبی، افراد را به سوی روش های غیر تهاجمی و ساده که نیاز به بیهوشی کامل و دوران نقاهت نداشته باشند سوق داده است. تزریق ژل زیر چشم یکی از روش های موثر و آسان برای پر کردن گودی زیر چشم و بازیابی شفافیت پوست تیره ی دور چشم است که به راحتی و در کمترین زمان انجام می گیرد. هیالورونیک اسید ترکیب اصلی تشکیل دهنده این ژل بوده که برای جوانسازی و زیباسازی پوست بکار می رود و تاثیر شگرف و منحصربفردی دارد. هنگامی که این ژل به زیر چشم تزریق می شود، میزان تولید کلاژن در ناحیه مورد نظر افزایش یافته و بافت پوست به صورت طبیعی حجیم می شود. با تحریک سطح کلاژن سازی، پوست زیر چشم فاقد چین و چروک شده و آبرسانی، جوان و شاداب می شود. بنابراین به دلیل ماهیت ساختار این محصول و کاربرد آن در رفع مشکلات پوستی، به عنوان یکی از درمان های ضد پیری محبوب در بین افراد معرفی می گردد.

تزریق بوتاکس زیر چشم

نحوه انجام تزریق ژل زیر چشم

در اولین مرحله، بایستی به پزشک متخصص و کلینیک های معتبر مراجعه نمود تا بررسی وضعیت پوست و نواحی زیر چشم و امکان انجام تزریق ژل برای افراد محرز گردد. پزشک به خوبی نواحی اطراف چشم را ارزیابی کرده و افراد بایستی تمام سوابق پزشکی خود همچون انواع بیماری های زمینه ای، خود ایمنی، حساسیت ها، آلرژی ها، اقدامات درمانی زیبایی پیشین، انواع جراحی های انجام گرفته و مصرف هرگونه دارو را به متخصص اطلاع دهند. پس از قطعی شدن تزریق، اقداماتی باید انجام گیرند. بطور مثال یک روز قبل از تزریق، از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون آسپرین و نوشیدنی های الکلی بایستی خودداری نمود. همچنین مصرف آب، میوه، سبزیجات در رژیم غذایی توصیه می شود‌ و استعمال دخانیات و سیگار کشید باید قطع گردد. در روز تزریق، پیش از شروع، پزشک نقاطی از زیر چشم را که نیاز به تزریق دارند، علامت‌ گذاری می نماید. سپس ناحیه با مواد مخصوص، ضدعفونی شده و از هرگونه آلودگی تمیز می شود تا امکان بروز عفونت به صفر برسد‌. سپس از کرم‌ های بی حسی موضعی در اطراف چشم استفاده می شود تا هنگام ورود سوزن سرنگ به پوست، هیچگونه درد جزئی حس نشود‌. در آخر نیز پزشک، با استفاده از سوزن‌ های مخصوص به آرامی ژل را به زیر چشم تزریق می نماید. این مراحل در مدت زمان ۳۰ دقیقه انجام می شوند و پس از تزریق، نیازی به بستری شدن وجود ندارد.

مزایای تزریق ژل زیر چشم

• ژل زیر چشم برای پر کردن قسمت‌های توخالی ناحیه زیر چشم که با نام گودی یا فرورفتگی معرفی می شوند بسیار مفید می باشد.
• چین و چروک ها و خطوط دایره ای زیر چشم و همچنین خطوط اشک با تزریق ژل از بین خواهند رفت.
• تیرگی پوست زیر چشم یک مشکل اساسی بوده که بر روی ظاهر افراد تاثیر منفی می گذارد لذا استفاده از ژل به حل این معضل کمک شایانی می نماید.
• یکی دیگر از مزایای تزریق ژل زیر چشم، غیر تهاجمی بودن این روش است که برای انجام آن به بیهوشی و جراحی نیاز نیست.
• برای رفع ورم و پف کردگی پلک زیر چشم نیز می توان از ژل بهره گرفت تا شادابی و جوانی به چهره بازگردد.
• تزریق ژل بدون برش، درد و خونریزی انجام می گیرد و از اینرو بسیار مطمئن و ایمن می باشد.
• یکی از مزایای مهم آن، بهبود حالت چشم ها به صورت طبیعی و شفافیت و یکدست شدن پوست، است.
• این روش درمانی زیبایی، نیازی به بستری شدن پس از اتمام جلسه نداشته و دوران نقاهت طولانی ندارد.

تزریق بوتاکس پیشانی

عوارض تزریق ژل زیر چشم

پیش از آغاز هر روش درمانی، افراد پرسش هایی مبنی بر عوارض احتمالی آن دارند. بدون شک هر اقدام، از برخی عوارض کوتاه مدت یا بلند مدت برخوردار است که افراد می توانند با توجه و آگاهی از مزایا و عوارض آن، به قطعیت برسند و شک و تردید را رفع نمایند‌. در حقیقت تزریق ژل زیر چشم در مقایسه با روش های جراحی پلک و چشم، از عوارض جانبی بسیار محدود و کمتری برخوردار است. اگر افراد در انتخاب پزشک متخصص ماهر با تجربه و کلینیک معتبر، دقت نمایند و از اعتبار نوع ژل تزریقی و برند آن اطلاع یابند، امکان بروز هرگونه عارضه به حداقل خواهد رسید. با این حال برخی عوارض عمومی در برخی افراد به دلیل وارد شدن سوزن هایی مخصوص و بسیار ریز در پوست و تزریق مواد احیا کننده به ساختار پوست، ایجاد می شوند که قرمزی پوست ناحیه، کبود شدن زیر چشم، التهاب پوست، ورم یا پف زیر چشم، سردرد، ایجاد زخم در محل و توده و برآمدگی احتمالی در زیر چشم از جمله ی این عوارض خواهند بود. چنین مواردی در طی ۴۸ ساعت رفع خواهند شد و اگر ادامه یابند یا تشدید شوند و مواردی همچون واکنش های آلرژیک، کاهش بینایی، اختلال در دید و فلج شدن اعصاب ناحیه رخ دهند بلافاصله بایستی به پزشک مربوطه مراجعه شود‌.

تزریق ژل زیر چشم برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق ژل زیر چشم یکی از بهترین شیوه های کم عارضه و مناسب برای رفع مشکلات پوست زیر چشم می باشد و تمام افراد فارغ از سن و جنسیت می توانند از این روش بهره بگیرند. بانوان و آقایانی که دچار کبودی، گودی و یا تیرگی زیر چشم هستند، کاندید مناسبی برای تزریق ژل می باشند. همچنین افرادی که دچار چین و چروک اطراف چشم هستند و یا از حجم پوست زیر چشم خود رضایت ندارند نیز می توانند ژل را تزریق نمایند. چنانچه قصد استفاده از این روش را دارید، ابتدا با پزشک مشورت کرده تا وضعیت پوست شما مورد بررسی قرار گیرد و تمام آزمایشات و سوابق پزشکی خود را با پزشک مطرح نمایید تا علت این تیرگی و گودرفتگی مشخص شود. چنانچه مشکل مربوط به بیماری نباشد و با دارو رفع نشود، میتوان نسبت به تزریق اقدام نمود. لازم به ذکر است که بانوان باردار و شیرده و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای از تزریق ژل خودداری نمایند.

پرکننده زیر چشم چیست؟

از تزریق ژل زیر چشم برای پر کردن قسمت زیر چشم استفاده می‌شود. ژل و فیلر، آن منطقه را جذاب‌تر و پرزرق و برق‌تر نشان می‌دهند و باعث کاهش سایه‌های زیر چشم می‌شوند.

انواع مختلفی از درمان‌های پر کننده زیر چشم وجود دارد؛ شامل:

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود. پرکننده‌های اسید هیالورونیک از یک ژل مصنوعی ساخته شده‌اند که از ماده طبیعی بدن تقلید می‌کند. نام‌های تجاری این محصول، عبارتند از:

  • رستیلین
  • بلوترو
  • یوودرم

ثابت شده است که پرکننده‌های اسید هیالورونیک از تولید کلاژن در پوست پشتیبانی می‌کنند. لیدوکائین، بی حس کننده‌ای که به بی حس شدن منطقه کمک می‌کند، ماده‌ای است که به برخی از انواع پرکننده هایالورونیک اضافه می‌شود تا درد حاصل از این تزریق را کاهش دهد.از آنجا که این نوع ژل شفاف و صاف است و احتمال تجمع آن کمتر است، متداول ترین نوع پرکننده‌ای هستند که در ناحیه زیر چشم استفاده می‌شود.اسید هیالورونیک کوتاهترین نتیجه را از تمام مواد پرکننده ارائه می‌دهد، اما توسط برخی از پزشکان در نظر گرفته می‌شود تا طبیعی‌ترین ظاهر را داشته باشد.

تزریق بوتاکس پیشانی
تزریق بوتاکس پیشانی
تزریق بوتاکس پیشانی

ماندگاری تزریق ژل زیر چشم چقدر است؟

تزریق ژل زیر چشم یک روش دائمی نبوده و موقت است لذا پس از مدت زمانی اثرات آن کمرنگ می شود. مدت زمان ماندگاری این شیوه، به ویژگی های فردی و نوع محصول تزریقی وابسته است. متابولیسم بدن متقاضی، سن، میزان فعالیت ماهیچه ها و نوع ژل در تعیین مدت زمان دوام نتایج تزریق، اثرگذار می باشند اما بطور کلی حدوداً بین ۶ الی ۱۸ ماه ماندگاری داشته و بهتر است پیش از آنکه بطور کامل اثرات ژل از بین برود، نسبت به تمدید و تزریق مجدد آن اقدام نمود.

عوارض جانبی احتمالی چیست؟

اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از واکنش احتمالی آلرژیک به ماده پر کننده، پزشک خود را از هرگونه حساسیت مطلع کنید.

در بیشتر موارد، عوارض جانبی پرکننده چشم حداقل و کوتاه مدت خواهد بود. آن‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • سرخی
  • پف کردن
  • نقطه قرمز کوچک در محل (های) تزریق
  • کبودی

اگر ماده پرکننده خیلی نزدیک به سطح پوست تزریق شود ممکن است ناحیه ظاهری آبی یا پف دار پیدا کند. این اثر جانبی به عنوان اثر Tyndall شناخته می‌شود.در برخی موارد در صورت بروز این امر، پرکننده باید حل شود. اگر اسید هیالورونیک پرکننده شما بود، تزریق هیالورونیداز به حل سریع پرکننده کمک می‌کند.استفاده از مواد پرکننده صورت به طور کلی، بدون داشتن تخصص در آناتومی صورت، می‌تواند ظاهر نامنظمی داشته باشد.یکی از مهمترین دلایل سیاهی تیرگی زیر چشم، پر بودن به دلیل تغییرات چربی است که با افزایش سن در چشم و اطراف آن ایجاد می‌شود. نتایج نشان داده که تزریق ژل ژوویدرم، می‌تواند این سیاهی زیر چشم را به خوبی برطرف کند.بسیاری از پزشکان از این مواد پرکننده برای استتار سیاهی تیرگی زیر چشم نیز استفاده می‌کنند (این نیز به دلیل کمبود چربی است که باعث ایجاد فرورفتگی در ناحیه زیر چشم می‌شود).تزریق ژل زیر چشم در کلینیک زیبایی نیوشا با استفاده ژل برند ژوویدرم (که بهترین برند موجود در بازار است) و توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. برای دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

منابع:

www.healthline.com

www.adamscheinermd.com

چه مراقبت هایی باید بعد از تزریق ژل زیر چشم انجام شود؟

پس از تزریق از هرگونه دستکاری، ماساژ دادن و آرایش کردن ناحیه زیر چشم خودداری کنید. در صورت وجود تورم و کبودی از کمپرس یخ به صورت غیر مستقیم و برای چند دقیقه استفاده نمایید. سعی کنید در ساعات اولیه پس از تزریق از دراز کشیدن و خوابیدن خودداری نمایید و بیشتر بنشیند یا بایستید زیرا در حالت خوابیده، جریان خون در سر و نواحی چشم ها افزایش می یابد. به مدت یک روز پس از تزریق از شستن ناحیه زیر چشم خودداری کنید و پس از آن نیز، به مدت چند روز پس از تزریق از استحمام آب داغ، سونا و جکوزی خودداری نمایید. در یک هفته اول از انجام ورزش های شدید و فعالیت های بدنی سنگین همچون بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. میزان مصرف آب را افزایش دهید و در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. با رعایت نکات فوق، ریسک بروز عوارض به حداقل خواهد رسید و اثربخشی مناسبتری را شاهد خواهید بود.

بهترین ژل برای تزریق زیر چشم کدام است؟

پف و سیاهی زیر چشم در کنار چین و چروک باعث شده تا چشم ها کوچک تر از حد طبیعی خود شوند و ظاهر آنها تا حد زیادی تغییر کند که برای رفع این مشکل بهترین راهکار تزریق ژل زیر چشم است. این کار در مطب و توسط پزشک متخصص انجام می شود تا بتواند بهترین و ماندگارترین نتیجه را به همراه داشته باشد. انتخاب ژل های خوب و برند به پزشک کمک می کند تا کار تزریق را به بهترین شکل  به نحو احسن انجام دهد. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا تزریق ژل راهکاری عالی برای جوان سازی پوست خصوصا زیر چشم باشد.افزایش سن به همراه تغییرات هورمونی و استرس و آلودگی هوا باعث شده تا چین و چروک و سیاهی زیر چشم روز به روز بیشتر شود که پزشک با تزریق ژل های مخصوص می تواند از پیشروی آن جلوگیری کند. هیالورونیک اسید ترکیب اصلی این ژل را تشکیل می دهد به همین دلیل می تواند به شفافیت زیر چشم و رفع سیاهی و چین و چروک آن کمک کند. با تزریق این ژل کلاژن سازی به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند و باعث می شود تا بافت مرده از پوست جدا و بافت زنده جایگزین آن شود.

ژل های کلاژن ساز برای تزریق بهترین گزینه هستند و می توانند به آبرسانی و جوانسازی کمک زیادی کنند. در واقع ژل به عنوان بهترین پر کننده عمل می کنند و با رفع سیاهی و چین و چروک چشم شما را جذاب تر می کند. ساختار این ژل به گونه ای است که پس از تزریق بالافاصله جذب می شود. رستیلین و بلوترو و یوودرم از پر کننده های موجود در ژل هستند که باعث می شوند فیلر بهترین عملکرد را زیر چشم داشته باشد و ماندگاری آن را هم بیشتر می کنند.

سخن پایانی

تزریق ژل یکی از انواع روش های جدید و نوآورانه برای حل مشکلات زیر چشم می باشد که به صورت موثر در راستای از بین بردن گودی، سیاهی، چین و چروک ها و حجم دادن کاربرد دارد.

نظرات مشتریان