تزریق ژل چانه

چانه و اجزای همراستای آن یعنی بینی و پیشانی نقش پررنگی در زیبایی افراد ایفا می کنند. بسیاری از افراد برای بهبود ایرادات ظاهری بینی یا رفع مشکلات پوست پیشانی به متخصص مراجعه می کنند اما از تاثیر بهبود فرم چانه در تکمیل زیبایی چهره خود، آگاه نیستند. در حقیقت وجود توازن و تقارن در چانه از تمام رخ و نیم رخ بسیار حائز اهمیت بوده که امروزه علاوه بر روش های جراحی، انواع تکنیک های غیرتهاجمی نیز برای افرادی که آمادگی جراحی ندارند، در نظر گرفته شده است تا افراد بدون نیاز به بیهوشی و دوران نقاهت طولانی، نسبت به زیباسازی بخش چانه اقدام نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نکات لازم در درباره تزریق ژل چانه آشنا نماییم.(کلینیک نیوشا)

ژل چانه چیست؟

تزریق ژل به عنوان اصلی ترین روش فرم دهی و افزایش حجم نواحی مختلف صورت بکار می رود که امروزه بانوان و آقایان برای اصلاح نقاط ضعف و یا مشکلات، از آن بهره می گیرند. در حقیقت ژل متشکل از هیالورونیک اسید بوده که یکی از کاربردهای وسیع آن برای اصلاح مشکلات چانه می باشد. با توجه به نمایان بودن چانه از هر طرف در نمای تمام رخ و نیم رخ، اهمیت این بخش در زیبایی بیش از پیش مورد تاکید قرار می گیرد و در حال حاضر برای زاویه سازی خط پایین فک چانه، رفع چین و چروک چانه، زیباسازی چانه، رفع چال چانه، بالانس نیمرخ چانه و اصلاح فرم چانه، ژل تزریق می گردد. در واقع ترکیبات موجود در ژل ها قادر هستند فرم چانه را زیباتر کنند که برخی از انواع ژل ها، از دوام و ماندگاری خوبی نیز برخوردار می باشند‌ ژل های تزریقی هیالورونیک اسید، به مرور زمان جذب بدن می شوند و به همین علت هر چند وقت یکبار نیاز است که مجدد تزریق شوند. توجه داشته باشید که پیش از هر اقدامی، مراجعه به پزشک متخصص ضروری بوده تا بهترین تصمیم با توجه به شرایط فرم صورت و چانه شما، اخذ شود. پزشک ایرادات چانه، فک و چهره را مورد بررسی قرار می دهد و چنانچه نیاز به اصلاح باشد، تزریق ژل را پیشنهاد می دهد.

کاشت مو

روش تزریق ژل چانه چگونه است؟

ابتدا چانه توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار می گیرد تا از لحاظ عقب بودن، جلو بودن، کج بودن و وجود چال معاینه شود. همچنین در صورت شل شدگی پوست چانه، وجود چین و چروک و عدم تعادل در قسمت فک نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا تزریق ژل در مناسب ترین محل انجام گیرد. پس از تصمیم قطعی، پزشک ابتدا از بی حسی موضعی در محل مورد نظر در چانه استفاده می کند و سپس از طریق سوزن بسیار ریز، ژل را به داخل پوست تزریق می نماید. این فرآیند حدودا ۱۰ الی۳۰ دقیقه به طول می انجامد و نتیجه آن قابل رویت می باشد.

مزایای تزریق ژل چانه

• تزریق ژل چانه یک تکنیک ایمن و غیرجراحی می باشد که بدون بیهوشی عمومی انجام می گیرد.
• ژل چانه از کاربردهای فراوانی برخوردار است که برای اصلاح حجم و مشکلات چانه بکار می رود.
• تزریق ژل چانه برای ایجاد توازن در چهره و برقراری تقارن با بهبود شکل چانه مورد استفاده قرار می گیرد.
• این روش نوین، بسیار راحت است و نتیجه آن بلافاصله بعد از تزریق نمایان می گردد.
• این روش بدون برش و خونریزی انجام می شود و به آرامی در ناحیه چانه یا اطراف خط فک تزریق می گردد.
• دوران نقاهت بعد از تزریق بسیار کوتاه مدت بوده و در طی چند روز بهبودی حاصل می شود.
• این روش امکان بروز خطرات و عفونت در محل تزریق را به همراه ندارد.

کاشت مو

عوارض تزریق ژل چانه

تزریق ژل چانه اصولاً از عوارض شدیدی برخوردار نیست و موارد ایجاد شده با گذشت چند روز و مصرف داروهای تجویزی پزشک متخصص، رفع خواهند شد. بروز درد هنگام تزریق ژل به چانه و پس از آن، ایجاد کبودی در محل تزریق و قرمز شدن پوست ناحیه جزو عوارض شایع و گذرا هستند که چنانچه طولانی شوند و بیش از یک هفته طول بکشند، به عنوان عارضه جدی تلقی شده و نیاز به مراجعه به متخصص است. یکی دیگر از عوارض تزریق، ایجاد واکنش های آلرژیک به ژل است که در این راستا توصیه می شود حتما سوابق پزشکی و درمانی خود را پیش از هرگونه اقدام و در جلسات ویزیت، در اختیار پزشک متخصص قرار دهید و برای نخستین بار، مقداری از ژل در ناحیه ای از پوست به عنوان تست تزریق گردد.

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

تزریق ژل چانه برای چه کسانی مناسب است؟

با تزریق ژل میتوان اندازه، فرم، طول، عرض، تقارن، چال و برآمدگی چانه را تنظیم و انواع مشکلات را رفع یا نمود. این روش برای تمام کسانی که تمایل به اصلاح ایرادات چانه دارند و یا خواهان داشتن خط فک مشخص‌تری هستند، مناسب می باشد. همچنین بانوان و آقایانی که می خواهند چانه را برجسته کنند یا چین و چروک و خطوط اطراف آن را پر کنند نیز قادر به استفاده از تکنیک تزریق ژل می باشند. افراد متقاضی ژل چانه بایستی هیچگونه بیماری مزمن و زمینه ای نداشته باشند و نسبت به مواد تشکیل دهنده ژل، حساسیت یا آلرژی نداشته باشند. همچنین تزریق ژل برای افراد زیر ۱۸ سال و بانوان باردار و شیرده مجاز نیست.(تزریق ژل لب)

ماندگاری تزریق ژل چانه چقدر است؟

تزریق ژل چانه یک درمان موقتی بوده که پس از مدتی به حالت اولیه خود باز می گردد. یعنی بر خلاف عمل جراحی که به صورت دائم اصلاحاتی بر چانه و فک اعمال می شود، این روش دائمی نیست. ژل تزریق شده در محل چانه حداقل تا ۹ ماه دوام و ماندگاری خواهد داشت و پس از آن، در صورت صلاحدید متخصص، نیاز به تزریق مجدد وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

ژل‌ ترکیبی حاوی اسید هیالورونیک است که برای رفع چین و چروک، افزایش حجم، جوانسازی و فرم‌دهی در نواحی مختلف صورت و بدن مورد استفاده قرار می گیرد. تزریق ژل چانه نیز یکی از پرکاربردترین شیوه های اصلاح ایرادات این بخش از چهره است که نتیجه آن زیبایی هرچه بیشتر چهره خواهد بود. تزریق این ژل به دلیل دارا بودن ساختاری خاص، چانه را به کلاژن سازی تحریک کرده و سبب بهبود فرم آن می شود.

نظرات مشتریان