دستگاه لیزر الیت پلاس

امروزه در مراکز و کلینیک‌های زیبایی، دستگاه‌های لیزر مختلفی برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. انواع مختلف این دستگاه‌ها عبارت است از: IPL، دستگاه لیزر دایود، دستگاه لیزر  ND Yag، دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه لیزر الیت پلاس، اما از میان این دستگاه‌ها قطعا دستگاه لیزر الیت پلاس، قوی‌ترین و مورثرترین دستگاه می‌باشد، زیرا از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره می‌گیرد. متاسفانه تعداد کمی از این دستگاه در ایران موجود می‌باشد اما یکی از آن‌ها در کلینیک زیبایی نیوشا، آماده استفاده برای انجام خدمات لیزر شما است.

این مطلب را هم بخوانید: فیلر لب چیست؟

معرفی دستگاه لیزر الیت پلاس

الیت پلاس دستگاه لیزری محصول شرکت Cynosure در آمریکا است که به منظور ازبین بردن موهای زائد، ضایعات رنگی پوست و سیاهرگ‌هایی که در سطح پوست نمایان می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد اول الیت پلاس: از بین بردن موهای زائد بدن

لیزر راه حل مناسبی برای افرادی است که از شیو کردن‌های مداوم و وکس کردن‌های دردناک خسته شده‌اند و به دنبال راهی برای رهایی همیشگی از موهای زائد بدنشان هستند. قسمت‌های مختلف بدن که می‌توان از لیزر برای آن استفاده کرد، عبارت است از:

  • صورت
  • کمر
  • زیر بغل
  • قفسه سینه و شکم
  • بیکینی

نکته مهم در هنگام استفاده از لیزر قسمت‌های مختلف بدن، انتخاب یک دستگاه مناسب است؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است نتیجه مطلوبی حاصل نشود، موها مجددا رشد کرده و عوارض جانبی آزار دهنده‌ای مانند سوختگی و خشکی پوست بوجود آید. دستگاه لیزر الیت پلاس می‌تواند یک انتخاب درست برای این کار باشد. در ادامه با ویژگی‌های این دستگاه و نحوه عملکرد آن برای لیزر موهای زائد، بیش‌تر آشنا می‌شویم.

دستگاه لیزر الیت پلاس

دستگاه الیت پلاس چگونه کار می‌کند؟

سیستم دستگاه لیزر الیت پلاس از طول موج‌های مختلفی استفاده می‌کند تا روند از بین بردن موهای زائد را سرعت ببخشد و آن را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهد. این دستگاه دارای دو نوع لیزر ND Yag و الکساندرایت است که با تنظیم کردن و انتخاب طول موج مناسب آن‌ها، به طور کاملا ایمن و با سهولت بالا گونه‌های مختلف رنگ‌ موها و انواع پوست‌ها از روشن تا تیره را در بر می‌گیرد. هرچند الیت پلاس مؤثرترین و مناسب‌ترین طول موج‌ها را برای افراد مختلف پیشنهاد می‌دهد؛ برای مثال ND Yag با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر بهترین و کم خطرترین طول موج برای پوست‌های تیره و برنزه است. این موضوع دسترسی راحت‌تری را برای این دستگاه رقم می‌زند که ویژگی مهمی برای برتری آن در مقایسه با دستگاه‌های دیگر است، علاوه بر آن امکان تنظیم عمق نفوذ، سرعت و شیوه درمان را نیز برای افراد فراهم می‌کند.در طول درمان و تابش اشعات لیزر، الیت پلاس پرتوهای قوی و کوتاهی را به فولیکول‌های مو می‌تاباند که به وسیله فولیکول‌ها جذب شده و به گرما تبدیل می‌شود. به این ترتیب، فولیکول‌ها از بین می‌روند و از رویش مجدد موها جلوگیری می‌شود.(کلینیک نیوشا)

پیش از درمان و در طول درمان باید به چه نکاتی توجه داشت؟

هرچند که الیت پلاس برای همه افراد بی‌خطر و مؤثر است، اما بهتر است پیش از اولین جلسه درمان با پزشک خود درباره قسمت‌هایی که قصد انجام لیزر بر روی آن‌ها دارید، مشورت کنید. قسمت‌هایی با مساحت بیش‌تر این امکان را فراهم می‌کند تا با هر پالس، موهای بیش‌تری از بین برود که این موضوع به طور کلی باعث کاهش طول درمان و سرعت بخشیدن به آن می‌شود. روند درمانی لیزر بسیار راحت و بدون درد است و هیچ ضرری برای بدن ندارد و شما می‌توانید بلافاصله پس از اتمام پروسه لیزر، به روال عادی زندگی خود ادامه دهید.نتیحه کار به سرعت قابل مشاهده است و خیلی راحت می‌توان آن را پیش‌بینی کرد. دستگاه لیزر الیت پلاس ثابت کرده است که می‌تواند حجم زیادی از موها را تنها در طول سه جلسه درمان از بین ببرد؛ هر چند به طور کلی تعداد جلسات درمان بستگی به ناحیه‌ای که لیزر می‌شود، رنگ مو افراد و ضخامت مو آن‌ها دارد و بسته به این سه عامل از فردی به فرد دیگر می‌تواند متغیر باشد؛ علاوه بر این اثرات جانبی الیت پلاس بسیار کم بوده و خطر آسیب دیدن پوست را به حداقل می‌ساند.

دستگاه لیزر الیت پلاس

سیستم خنک کننده دستگاه لیزر الیت پلاس

سیستم خنک کننده الیت پلاس یکی از ویژگی‌هایی است که باعث برتری آن نسبت به دستگاه‌های دیگر شده است. این سیستم ساخت شرکت Zimmer کشور آلمان است و با تولید جریان هوای خنک تا منفی سی درجه سانتی‌گراد، باعث کاهش درد و سوختگی پوست می‌شود. نکته مهم آن است که این روند هیچ اختلالی در کار دستگاه ایجاد نکرده و هیچ هزینه جانبی برای مراکز و کلینیک‌های درمانی بوجود نمی‌آورد.

بنابراین می‌توان سه ویژگی مهمی که باعث برتری این دستگاه می‌شود به طور خلاصه به صورت زیر جمع‌بندی کرد:

  • طول زمان هر جلسه کوتاه‌تر است. به دلیل اسپات‌های بزرگتری که دستگاه الیت پلاس دارد، زمان کلی هر جلسه کاهش می‌یابد.
  • تعداد جلسات کمتر می‌شود. الیت پلاس به دلیل تاثیرگذاری بیش‌تر و قوی‌تر بودن می‌تواند ۷۹ درصد موهای زائد را تنها در سه جلسه از بین ببرد.
  • برای هر نوع پوستی، چه تیره و چه روشن، بی‌خطر و مؤثر است.

تعداد جلسات لازم برای لیزر الیت پلاس

یکی از بهترین دستگاه های موجود برای رفع موهای زائد و رفع ضایعات رنگی پوست استفاده از دستگاه لیزر الیت پلاس است. یکی از بهترین مزایای این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه هایی با عملکرد مشابه این است که تاثیر آن پس از اولین جلسه به وضوح مشخص است. علاوه بر این، به دلیل مجهز شدن به سیستم خنک کننده، پس از انجام لیزر هیچ گونه التهاب و قرمزی روی بدن ایجاد نمی شود. این دستگاه به فرکانس بسیار بالا مجهز شده و همین ویژگی سبب شده که تعداد جلسات لازم برای لیزر با استفاده از دستگاه تخصصی الیت پلاس صرفا ۳ الی ۴ جلسه باشد. در واقع این ویژگی تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت روند درمان و از بین رفتن جای لکه های مختلف و همچنین رفع موهای زائد دارد. یکی از بهترین مزایای دیگر استفاده از دستگاه لیزر الیت پلاس این است که این دستگاه دارای اسپات های بزرگی است. به همین دلیل طول مدت زمان لازم برای لیزر برای هر جلسه نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

مقایسه الیت پلاس و الکساندرایت

دستگاه الیت پلاس و دستگاه الکساندرایت هر دو جزء رایج ترین دستگاه های کاربردی لیزر هستند. اما در عملکرد ممکن است تفاوت های کوچک و مهمی با یکی دیگر داشته باشند. در پاراگراف بالا با برخی از  مزایای دستگاه الیت پلاس آشنا شدید. عملکرد دستگاه الکساندرایت به گونه ای است که نور حاصل از آن بدون آسیب رساندن به پوست، از پوست عبور کرده و فولیکول های مو آن را جذب می کنند.  طبق بررسی های انجام شده، این دستگاه عملکرد و تاثیر بهتری برای موهای نازک تر  و روشن تر در مقایسه با دستگاه الیت پلاس دارد. در صورتی که دستگاه لیزر الیت پلاس حتی برای موهای زائد ضخیم و تیره مناسب است.

دستگاه لیزر الیت پلاس
دستگاه لیزر الیت پلاس
دستگاه لیزر الیت پلاس

کاربرد دوم الیت پلاس: از بین بردن ضایعات رنگی پوست

کارکرد الیت پلاس تنها به از بین بردن موهای زائد محدود نمی‌شود. این دستگاه سریع‌ترین و قوی‌ترین اشعه الکساندرایت را برای رفع ضایعات رنگی پوست فراهم می‌کند. این ضایعات شامل موارد زیر می‌شود:

  • تغییر رنگ در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و قرمز شدن صورت
  • کک و مک و لکه‌هایی که در اثر کهولت سن روی پوست ظاهر می‌شود
  • ضایعات عروقی ظاهر شده در سطح پوست
  • خال‌‌هایی در قسمت‌های مختلف بدن وجود دارد

نحوه عملکرد الیت پلاس برای رفع ضایعات رنگی پوست

در طول درمان، اشعه الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر به راحتی جذب ضایعات رنگی پوست می‌شود. الیت پلاس همچنین این امکان را فراهم می‌کند تا اشعه‌ها به صورت دقیق به ضایعاتی که مورد هدف قرار گرفته‌‌‌‌اند، وارد شوند؛ بدون آن که آسیبی مانند سوختگی به پوست اطراف ضایعات رنگی برسد.ضایعات پوستی مشکلات شایعی هستند که زیبایی پوست را مختل می کنند و گاهی باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد می شوند. برای رفع این مشکل امروزه روش های زیادی روی کار آمده اما دستگاه الیت پلاس با عملکرد فوق العاده خود توانسته بهترین اثر بخشی را داشته باشد. این دستگاه دارای سرعت و قدرت بالایی بوده و اشعه ای که از آن ساتع می شود عوارض پوستی ندارد. این دستگاه کاملا استاندارد بوده و تاییدیه آمریکا را دارد به همین دلیل به عنوان بهترین دستگاه لیزر در جهان شناخته می شود. لک های سطحی و عمقی و جوش های سر سیاه و جای جوش و … همگی توسط این دستگاه قابل درمان هستند. اصلی ترین عملکرد این دستگاه از بین بردن پیگمانته های پوستی است‌. لیزر و اشعه ای که توسط دستگاه به پوست ساتع می شود گرما ایجاد کرده و با نفوذ به عنق پوست می تواند تاثیرات مثبتی در از بین بردن لک ها داشته باشد.

 سلول های مرده درون پوست توسط گرما محو می شوند و شما می توانید پوستی روشن عاری از لکه های پوستی داشته باشید. این دستگاه دارای امکانات زیادی بوده و برای لیزر موهای زائد هم استفاده می شود. شما می توانید به صورت همزمان از امکانات دستگاه استفاده کنید. اگر صادرات پوستی به صورت عمقی باشند و سطح گسترده ای از پوست را درگیر کرده باشند قطعا باید جلسات بیشتری را به درمان اختصاص دهید. گرمایی که توسط دستگاه ایجاد می شود باعث سوختگی پوست نمی شود چون یک اشعه خاص است که از روزنه های پوست عبور کرده و به لایه درم و اپی درم می رسد تا بتواند نتایح درمانی را در آنجا داشته باشد. ضایعات به صورت سطحی و عمقی باشند توسط این دستگاه درمان می شوند چون به صورت سطحی روی آن‌ها کشیده می شود.

چه مراقبت هایی باید قبل از لیزر الیت پلاس صورت گیرد؟

برای از بین بردن موهای زائد بدن خود دیگر نیازی به شیو با دستگاه ها و روش های مختلف ندارید .امروزه با امدن دستگاه های لیزر پیشرفته این مشکل برای همیشه از بین رفته است .دستگاه لیزر الیت پلاس کاملا بدون اسیب و عوارض موهای زائد بدن شما را از بین می برد .بهتر است قبل از شروع جلسات لیزر ان قسمت از بدن خود را که بیشترین موی زائد را دارد برای انجام لیزر در نظر بگیرید .بهتر است قبل از اینکه لیزر را شروع کنید موهای قسمت مدنظر بدن خود را اپیلاسیون یا هر روشی که موها را از ریشه می کَنَد انجام ندهید تا تاثیر لیزر بر روی موهای شما بیشتر باشد ، زیرا دستگاه لیزر الیت پلاس موهای ضخیم شما را کاملا از ریشه از بین می برد .

مراقبت های بعد از لیزر الیت پلاس

بعد از انجام لیزر الیت پلاس ممکن است ناحیه ی لیزر شده قرمز شده و کمی سوزش داشته باشد (البته بستگی به نوع پوست شما دارد) بهتر از پوست خود را چرب کنید و تا جایی که می توانید از گرم نگهداشتن ان ناحیه خودداری نمایید .اگر بعد از لیزر پوستتان قرمز شد نگران نباشد .لیزر الیت پلاس اسیب پوستی ندارد و می توانید بدون نگرانی جلسات خود را بگذرانید .

لیزر الیت پلاس برای چه افرادی مناسب است؟

لیزر الیت پلاس مناسب برای همه افراد می باشد و همه ی افرادی که قصد از بین بردن موهای زائد بدن خود را دارند می توانند برای استفاده از این دستگاه مراجعه نمایند. مزایای این دستگاه قدرتمند بودن ان است زیرا در عرض ۱۰ جلسه تمامی موهای زائد ناحیه ی مشخص شده را از بین می برد .

نتایج درمان ضایعات رنگی پوست با الیت پلاس

جلسات این درمان نهایتا چند دقیقه طول می‌کشد و بیمارانی که تحت این درمان قرار گرفته‌اند نتایج آن را پس از چند جلسه به خوبی حس می‌کنند. پس از درمان تغییراتی روی پوست افراد، در نواحی که درمان روی آن صورت گرفته است، بوجود می‌آید. ضایعات ممکن است که تیره‌تر شده و شروع به ایجاد کردن خال در سطح پوست کنند، ولی نهایتا خشک شده و از پوست جدا می‌شوند. بسته به ناحیه‌ای که تحت درمان قرار می‌گیرد، این مدت زمان می‌تواند از دو تا شش هفته متغیر باشد.

کاربرد سوم الیت پلاس: از بین بردن سیاهرگ‌های نمایان شده در سطح پوست

الیت پلاس می‌تواند به کمک اشعه ND Yag با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر، سیاهرگ‌هایی که در صورت و پاها در سطح پوست نمایان می‌شود را کم رنگ کرده یا کاملا از بین ببرد. این اشعه با طول موج مشخص در از بین بردن سیاهرگ‌هایی که معمولا با رنگ‌های قرمز، آبی و یا بنفش نمایان می‌شود، تاثیر قابل توجهی دارد. پس از انجام این درمان، پوست نرم‌تر، شفاف‌تر و جوان‌تر می‌شود. این درمان با دستگاه الیت پلاس کمتر از ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.سیستم خنک‌کننده‌ای که در  الیت پلاس وجود دارد و پیش از این به آن اشاره شد، باعث می‌شود که اشعه لیزر الکساندرایت بدون آن که سطح پوست را بیش از حد گرم کند، به نواحی‌ که مورد هدف قرار گرفته است وارد شود. نتایج این درمان را پس از مدت کوتاهی و در طی چند جلسه مشاهده می‌توان مشاهده کرد.

لیزر الیت پلاس در گیشا

در منطقه گیشا در تهران همواره کلینیکی وجود دارد که در آن دستگاه های متعددی وجود دارد که هر کدام زیر نظر پزشکی مجرب هستند و در زمینه ای فعالیت می کنند، یکی از این دستگاه لیزر الیت پلاس می باشد که از آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند، این دستگاه بسیار با دقت و کاربردی می باشد و می توان با کمک آن تنها در چند جلسه کوتاه به راحتی از سر موهای زائد خود خلاص شد آن هم بدون هیچ گونه درد و خونریزی که باعث آزار شما عزیزان شود.تعداد کمی از این دستگاه در ایران وجود دارد که می توان یکی از بهترین و با کیفیت ترین های آن را در کلینیک نیوشا واقع در گیشا مشاهده کرد که همین امر باعث شده تا افراد به سراغ کلینیک نیوشا بروند تا بتوانند از امکانات این دستگاه بهره ببرند، باید بدانید که کلینیک نیوشا که در منطقه گیشا تهران واقع شده است توانسته با ارائه بهترین خدمات به مراجعه کنندگان و تامین نیاز آنها و درمان مشکلات آنها همواره شهرت و اعتبار زیادی را به دست بیاورد تا حدی که روز به روز به تعداد بیماران و طرفداران آن از سرتاسر تهران افزوده شود.

لیزر الیت پلاس در غرب

لیزر الیت پلاس همان گونه که گفتیم یکی از بهترین و با کیفیت ترین لیزر های موجود در دنیا می باشد که برای از بین بردن موهای زائد بدن کاربرد دارد و امروزه به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد، بدانید که در غرب تهران همان گونه که گفتیم در منطقه گیشا کلینیکی وجود دارد با نام نیوشا که در این کلینیک انواع فعالیت های پزشکی به صورت دقیق انجام می شود و در ان نیز دستگاه های پیشرفته و مدرن یافت می شوند که دستگاه لیزر الیت پلاس جایگاه ویژه ای را به دست آورده است، وجود لیزر الیت پلاس در غرب تهران باعث شده تا افراد بتوانند به راحتی به مجموعه مراجعه کنند و به دستگاه هم دسترسی پیدا نمایند.باید بگوییم که در این مجموعه واقع شده در غرب تهران یعنی کلینیک نیوشا همواره هم کادری مجرب و با تجربه دارد و هم به صورت شبانه روزی فعالیت می کند تا بتواند همیشه آماده خدمت رسانی و تامین نیاز شما باشد، قابل ذکر است که برای از بین بردن موهای زائد خود به این مرکز در غرب تهران مراجعه کنید

نظرات مشتریان