کاشت مو در زنان

ریزش مو یک بیماری شایع بوده که زیبایی خانم ها را تا حد زیادی به خطر انداخته است. به همین دلیل امروزه بیشتر خانم ها به دنبال کاشت مو هستند تا قسمتی که دچار ریزش شده را به بهترین شکل ترمیم کنند‌. کاشت به روش های مختلفی صورت می گیرد و در صورتی که شما محیطی کاملا بهداشتی و پزشکی متخصص را انتخاب کرده باشید می توانید در کمترین زمان بهترین نتیجه را مشاهده کنید. میزان تارهای انتخاب شده برای کاشت مو در زنان متفاوت بوده و بر اساس سطح ریزش انجام می شود.(کلینیک نیوشا)

نحوه کاشت مو در زنان

در مرحله اول بیمار برای انجام کار آماده می گردد. محیطی آرام و کاملا بهداشتی برای انجام کار انتخاب می گردد. ابتدا محل مورد نظر پاکسازی شده و سپس توسط ماده سری کاملا بی حس می گردد تا بیمار دردی را متحمل نشود. پس از این مرحله پیاز موی اهدا کننده گرفته شده و به دقت با استفاده از تکنیک های جراحی به منطقه مورد نیاز بخیه می شود. برای کاشت ابتدا الگوی مورد نظر طراحی شده و سپس طبق آن تارهای مو به همراه پیاز درون سر بخیه می گردد. این کار عمقی بوده تا پیاز مجدد رشد کند.

کاشت مو

مزایای کاشت مو در زنان

کاشت مو در زنان مزایای زیادی به همراه دارد و شما باید مدت کوتاهی را صبر کنید تا نتیجه دلخواه مشاهده شود. کاشت به صورت‌ متراکم بوده و هیچ فضای خالی مشاهده نمی کنید. قابل رشد بودن تارهای مو می تواند مهمترین مزیت کاشت مو در زنان باشد. این موها کاملا ثابت هستند و چون به همراه پیاز مو کاشته می شوند به هیچ وجه ریزش ندارند و خانم ها می توانند موهایی زیبا و پر پشت داشته باشند. از دیگر مزایای های کاشت مو در زنان امکان رنگ کردن آنها است‌.

معایب کاشت مو در زنان

کاشت مو در زنان علاوه بر مزیت معایبی را هم به همراه دارد. مهم‌ترین عیب این کار جراحی ظریف آن است. برخی افراد به ماده بی حس کننده حساسیت دارند و سر آنها قرمز می شود و خارش زیادی هم دارند. کاشت مو در واقع یک عمل جراحی پیوندی بوده که باید با ظرافت بالا انجام شود. در برخی موارد تارهای کاشته شده دچار ریزش می شوند و دیگر جایگزینی برای انها وجود ندارد بدین ترتیب خانم ها باید مجدد کار کاشت را انجام دهند که هزینه بردار است. افرادی که اعصاب ضعیفی دارند در این زمان با مشکل مواجه می شوند.(کاشت مو به روش ترکیبی)

کاشت مو

کاشت مو در زنان برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت مو در زنان برای افرادی مناسب است که سن رشد را طی کرده اند. زنان باردار نمی توانند در این شرایط قرار بگیرند. افرادی که به بیماری چون سرطان مبتلا هستند و در حال شیمی درمانی می باشند نمی توانند این روش را تجربه کنند.  کاشت به صورت دقیق و حرفه ای و توسط کادری مجرب صورت می گیرد. وقتی سطح طاسی افزایش پیدا می کند فرد نیاز مبرم به کاشت پیدا می کند. خانم هایی که به خاطر بیماری های پوست و مو دچار ریزش مو شده اند بهترین کاندید برای کاشت هستند.

مراقبت های قبل از کاشت مو در زنان

قبل از کاشت مو در زنان ابتدا باید آزمایشات لازم انجام بگیرد. در صورتی که بدن فرد به کاشت پاسخ مثبت نشان می دهد کار کاشت انجام می شود. پزشک مراقبت های قبل از جراحی را برای شما شرح می دهد و شما باید آنها را رعایت کنید. مصرف سیگار و قلیان و مشروبات را باید قطع کنید. داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند مصرف نکنید. داروهای بازدارنده ی ریزش مو نباید قبل از کاشت مصرف شوند. داروهای مسکن و ضد التهاب هم نباید مصرف گردند.

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

ایا زنان می توانند کاشت مو انجام دهند؟

زنان هم می توانند کاشت مو انجام دهند چون ریزش مو در زنان هم شایع شده است و این زیبایی آنها را به خطر می اندازد. زنانی که به طاسی مبتلا شده اند کاندید اول برای کاشت مو هستند چون طاسی زیبایی آنها را به خطر می اندازد‌. زنانی که قصد کاشت مو دارند باید شرایط لازم را دارا باشند. در بارداری این کار امکان پذیر نبوده و خطرات زیادی مادر و جنین را تهدید می کند. در صورتی که داروها و دستگاه های پیشرفته برای رویش مو تاثیر نداشته باشند عمل جراحی برای کاشت آخرین گزینه است.

مراقبت های بعد از کاشت مو در زنان

بعد از کاشت مو در زنان مراقبت هایی وجود دارد که اگر افراد آنها را رعایت نکنند نمی توانند نتیجه ای را مشاهده کنند. اولین کار بعد از عمل شستشوی محل جراحی است تا دچار عفونت نشود. اگر دکتر دارویی تجویز کرده مصرف گردد. علاوه بر این بیشتر استراحت کردن و فعالیت بدنی خود را کمتر کنید. مصرف دخانیات و مشروبات الکلی باید کمتر شود. تغذیه در این شرایط بهترین گزینه بوده و باعث بهبود هر چه سریع تر زخم ها می شود. فقط از شامپوهای تجویز شده استفاده کنید و علاوه بر این ورزش سنگین هم انجام ندید.(کاشت مو به روش fit)

تفاوت کاشت مو در زنان و مردان

کاشت مو در زنان و مردان تفاوت های زیادی دارد. جای زخم لایه ای که برداشته می شود برای مردان حائز اهمیت است چون مردان موهای کوتاهی دارند و جای زخم به راحتی قابل مشاهده است. بنابراین روش futبرای این افراد گزینه مناسبی نیست. مردها تنها می توانند از قسمت پشت سر برداشت مو داشته باشند اما زنان چون موی بیشتری دارند برداشت از بیشتر قسمت ها صورت می گیرد. برای زنان موی بدن پیوند زده نمی شود در صورتی که این کار برای مردان امکان پذیر است.

زمان مناسب برای کاشت مو در زنان

کاشت مو در زنان باید در زمان مناسب انجام شود تا بتواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. در صورتی که فرد بانک موی مناسبی در پشت سر خود داشته باشد می تواند این کار را انجام دهد. پایین آوردن خط مویی که بسیار بالا رشد کرده است و همچنین درمان الگوهای ریزش مو مهمترین اهداف کاشت مو در زنان است که می توانند در هر شرایطی آنها را انجام دهند. برای هر زنی که دچار ریزش مو است، کاشت مو سودمند نیست و تنها برای برخی از آنان کارآمد است.

نظرات مشتریان