رفع غبغب با مزوتراپی و اگزیمیا

رفع غبغب با مزوتراپی

غبغب یکی از ناخوشایندترین مناطق برای تجمع بافت چربی است که روی ظاهر بسیار تاثیر گذار بوده و از زیبایی چهره می‌کاهد. در دنیای امروز با امکانات و فناوری‌هایی که روزبه‌روز در حال پیشرفت هستند، رفع کردن غبغب کار پیچیده و سختی نیست. رفع غبغب با مزوتراپی و اگزیمیا تقریبا موثرترین و ماندگارترین درمان است.

در این مطلب سعی داریم تا در مورد غبغب، علل ایجاد و همچنین روش‌های رفع آن صحبت کنیم. اگر شما نیز به غبغب چانه دچار هستید و قصد رفع آن بدون جراحی و عوارض جانبی را دارید، با ما همراه باشید.

غبغب و عوامل ایجاد آن

غبغب توسط یک لایه اضافی چربی در زیر چانه  ایجاد می‌شود. عوامل مختلفی در بدن دست به دست می‌دهند تا غبغب ایجاد شود. شناخت این عوامل به یافتن راه‌هایی برای خلاص شدن از شر چربی‌های غبغب کمک می‌کند.

  1. سن: با افزایش سن، پوست بدن شروع به از از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود می‌کند که این موضوع می‌تواند منجر به شل شدن پوست شده و منجر به ایجاد غبغب شود.
  2. رژیم و وزن: با اینکه افزایش وزن همیشه دلیل ایجاد غبغب نیست، اما می‌تواند به ایجاد آن کمک کند. رژیم غذایی با کالری زیاد، غذاهای فرآوری شده و چربی‌های ناسالم ممکن است بر افزایش وزن و در نتیجه، ایجاد غبغب تأثیر بگذارد.
  3. ژنتیک: ژنتیک ممکن است در ایجاد غبغب نقش داشته باشد. هر کسی که دارای سابقه خانوادگی پوستی با خاصیت شل یا غبغب باشد، احتمال دارد خود نیز دچار آن شود.
  4. وضعیت سر در حالت‌های مختلف: وضعیت نادرست قرارگیری سر و گردن می‌تواند ماهیچه‌های گردن و چانه را تضعیف کند. حتی ممکن است به مرور زمان به ایجاد غبغبه منجر شود، زیرا در هنگام استفاده نادرست از عضلات، پوست اطراف خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.

بهتر است قبل از اینکه بحث رفع غبغب با مزوتراپی و اگزیمیا را بررسی کنیم، به روش‌های دیگر رفع غبغب نگاهی بیاندازیم.

 درمان‌های مناسب برای غبغب

افراد برای رفع غبغب خود تمام تلاش خود را می‌کنند. اگر روش‌هایی که در ادامه شرح می‌دهیم جوابگو نبود به سراغ رفع غبغب با مزوتراپی و اگزیمیا می‌روند.

تمرین برای اصلاح غبغب

تمرین‌های ساده بسیاری برای رفع غبغب وجود دارد. با اینکه تحقیقات علمی کمی در مورد تأثیر این تمرینات وجود دارد، اما آن‌ها عضلات گردن و صورت را هدف قرار می‌دهند. کار کردن این ماهیچه‌ها می‌تواند به سوزاندن چربی در این مناطق کمک کند و ممکن است راه حل مهمی برای رهایی از غبغب باشد.

این مطلب را هم بخوانید  مراحل کاشت مو

ماسک صورت: ماسک‌های صورت بسیاری می‌توانند به سفت شدن پوست و کاهش غبغب کمک کنند. ماسک‌های گلیسیرین و قهوه یا چای سبز ممکن است به تمرینات ورزشی رفع غبغب کمک کند. همچنین ماسک روزانه سفیده تخم مرغ، عسل و آب لیمو باعث کاهش چربی اطراف چانه در برخی افراد می‌شود.

رژیم غذایی: داشتن رژیم غذایی طبیعی ممکن است به کاهش غبغب کمک کند، به خصوص اگر غبغب ناشی از افزایش وزن باشد. کاهش تعداد کالری مصرفی به بعضی افراد در رفع غبغبشان کمک می‌کند. نوشیدن مقدار زیادی آب، چربی بیش‌تری را از بدن خارج می‌کند.

روش‌های رفع غبغب با مزوتراپی و اگزیمیا

در این بخش می‌خواهیم دو روش مزوتراپی و اگزیمیا را برایتان شرح دهیم تا اگر قصد انتخاب روش رفع غبغب با مزوتراپی و اگزیمیا را دارید، با آگاهی لازم اقدام کنید.

روش رفع غبغب با مزوتراپی

روش‌های غیر تهاجمی (روش درمان غیر تهاجمی به روشی گفته می‌شود که نیازی به عمل باز یا فرو بردن لوازم جراحی به داخل بدن ندارد) برای سفت کردن پوست و مواردی مانند لیفت وجود دارد، که می‌تواند به تعریف خط فک و کاهش چانه دوطرفه افتاده کمک کند، اما مشکل غبغب با این روش‌ها قابل حل نبود تا اینکه مزوتراپی به میدان آمد.

مزوتراپی یا لیپولیز، روشی غیر تهاجمی است که با چندین تزریق از ترکیبات فعال به داخل مزودرم یا لایه میانی چربی در زیر پوست، انجام می‌گیرد. این ترکیبات فعال چربی را ذوب کرده و آن را از بدن بیرون می‌کند. مواد تشکیل دهنده همه باهم باعث می‌شوند چربی حل شده و از بدن خارج می‌شود. بسته به شرایط بالینی خاص (حل شدن چربی / درخشش صورت / رشد مجدد) ممکن است از ترکیبات مختلفی از جمله ترکیبات ویتامین‌ها و داروهای خاص استفاده شود.

کاربرد مزوتراپی شامل از بین بردن بافت‌های کوچک، سرسخت و ناخواسته چربی است که در برابر رژیم و ورزش مقاوم هستند. این روش می‌تواند برای درمان مناطق زیر موثر باشد:

  • غبغب
  • چانه دو طرفه افتاده
  • گردن
  • گونه‌های افتاده
  • بازوها
  • دور کمر
  • شکم
  • ران

مزایای مزوتراپی

برخلاف عمل جراحی، این روش‌های درمانی معمولاً ساده هستند و نیازی به زمان بهبودی بعد از عمل ندارند، همچنین در مزوتراپی نیازی به بانداژ یا پوشش مخصوص و حتی بیهوشی نیست.
این روش درمانی می‌تواند به شما کمک کند تا از شر بافت‌های کوچک چربی منطقه غبغب، که قابل تغییر با رژیم غذایی و ورزش نیستند، خلاص شوید.

این مطلب را هم بخوانید  ضربه به سر بعد از کاشت مو باعث چه اتفاقی میشود؟

تعداد جلسات لازم برای تکمیل مزوتراپی

در رفع غبغب با مزوتراپی و اگزیمیا، بسته به نوع بهبودی و ترکیبات مورد استفاده، درمان‌ها از ۲ تا ۶ جلسه انجام می‌گیرد که تقریبا ۲ تا ۶ هفته از هم فاصله دارند. تعداد درمان ها و مدت زمان لازم برای حصول نتایج، بسته به مناطقی که تحت درمان قرار می‌گیرند و همچنین شدت مشکل، متفاوت باشد.
بسیاری از بیماران نتیجه درمانی را بعد از جلسه دوم مشاهده می‌کنند، اگرچه برای نتایج مطلوب ممکن است نیاز به درمان های اضافی باشد.

عوارض جانبی مزوتراپی

پس از هر جلسه مزوتراپی پیش بینی می‌شود، تورم موضعی، قرمزی و احساس سوزش در برابر نور که معمولاً ۱۲ تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد را تجربه کنید.
مرحله دیگری از واکنش که علایم درجه پایینی دارد، سپس از استحکام یا ضخیم شدن پوست ایجاد می‌شود که معمولاً بهبودی آن سه هفته طول می‌کشد.

موارد منع رفع غبغب با مزوتراپی و اگزیمیا

کسانی که شرایط زیر را دارند، رفع غبغب با مزوتراپی و اگزیمیا به هیچ وجه به آن‌ها توصیه نمی‌شود:

  • مشکلات خونریزی (هموفیلی و غیره)
  • مصرف‌کنندگان داروهای رقیق‌کننده خون (Coumarin، Plavix، ASA، NSAIDS، Ginko، امگا ۳ و غیره)
  • کسانی که انسولین تزریق می‌کنند
  • فشار خون شدید یا مشکلات قلبی
  • کسانی که HIV مثبت دارند
  • بیماری شدید یا نارسایی کلیه
  • هرگونه بیماری ناتوان کننده (به عنوان مثال سکته مغزی ، سرطان فعال یا سیروز کبدی و غیره)
  • آلرژی به مواد تزریقی
  • ضایعات پوستی فعال در محل تزریق
  • زنان باردار یا شیرده

اگزیمیا (Eximia) چیست؟

اگزیمیا دستگاهی است که توسط شرکت اگزیمیای ایتالیا تولید شده است. این دستگاه به ترکیبی از چند فناوری اشاره دارد. این فناوری‌ها ثابت کردند که اگر می‌خواهید با سلولیت و بافت‌های سمج چربی مبارزه کنید، راه حل شما این فناوری است.

ما در اینجا در مورد Laserporation و Microdermolift ، Endoradiomag و Radioporation صحبت خواهیم کرد.

Laserporation باعث حل شدن و کاهش سلولیت می‌شود در حالی که سایر دستگاه ها به لرزش، لایه برداری و لیفت پوست شما کمک می‌کنند.

وقتی درمورد فناوری اگزیمیا صحبت به میان می‌آید، هیچ مقایسه‌ای در کار نخواهد بود؛ چرا که تاکنون هیچ دستگاه دیگری این چنین شگفت انگیز، برای ارائه نتایج برجسته و واقعی ترکیب نشده است. نتایج استفاده از این دستگاه بلافاصله بعد از اولین جلسه قابل مشاهده است و اگزیمیا درمانی بدون هیچ گونه درد، برای کاهش چربی غبغب، تقویت رنگ پوست، خاصیت ارتجاعی پوست شما فراهم می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید  کانتورینگ بدن

اگزیمیا از طریق لیزرهای مؤثر خود و پیکو و فناوری نانو کار می‌کند تا نتایج مطلوب را برای رفع غبغب شما فراهم کند.

عملکرد اگزیمیا چگونه است؟

مراحل زیر در این روش انجام می‌شود. دانستن این مراحل چگونگی عملکرد دستگاه را به شما شرح می‌دهد.

مرحله اول

تشخیص در مرحله اول انجام می‌شود. برنامه Mytouch 2.0 برای این منظور استفاده می‌شود. این برنامه یک استراتژی برای کاهش چربی را تعریف می‌کند؛ به طوی که با استفاده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی، مشکل را بررسی کرده و نتیجه احتمالی را نمایش می‌دهد.

مرحله دوم

از دستگاه Microdermolift برای انجام مرحله دوم استفاده می‌شود. این دستگاه یک فعال کننده پوست است و سلول‌های پوستی شما را از طریق لایه‌برداری بهبود می‌بخشد.

مرحله سوم

برای تکمیل این مرحله از دستگاه لیزر استفاده می‌شود. این دستگاه ارتعاشی چند قطبی، برای کاهش بافت چربی با لیزر پاشی انتخاب شده و یک جایگزین موثر برای جراحی لیپوساکشن است، همچنین بافت چربی بدن را به سرعت و بدون عوارض جانبی، به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مرحله چهارم

این مرحله استفاده از Endoradiomag است که با ماساژ حرکتی در مناطق پرتحرک بدن کار می‌کند. تحریک مغناطیسی آن باعث تحریک رگ‌های خونی، انتقال اکسیژن بیش‌تر و سوخت‌و‌ساز طبیعی می‌شود. این درمان بلافاصله اثرات قابل توجه‌ای را به وجود می‌آورد.

مرحله پنجم

آخرین مرحله اجرای Radioporation است که برای بهبود روند تولید کلاژن و الاستین و همچنین دسترسی به مناطق دشوار برای درمان است. این مرحله در کاهش چین و چروک، بهبود رنگ پوست و ایجاد لیفت بسیار ماثر است.

همانطور که دیدید روش رفع غبغب با مزوتراپی و اگزیمیا روشی غیر تهاجمی با کم‌ترین عوارض در مقایسه با دیگر روش‌های پزشکی است. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات مفید و کافی درمورد رفع غبغب با مزوتراپی و اگزیمیا کسب کرده باشید. فراموش نکنید، انتخاب روش درمان برای مشکلتان، تصمیم بسیار مهمی است پس بهتر است قبل از اقدام به هر کدام از روش‌های یاد شده از پزشک متخصص مجرب در این زمینه، مشورت بگیرید.

برای استفاده از این روش درمانی برای رفع غب غب که در کلینیک زیبایی نیوشا به صورت تخصصی انجام می‌شود، با ما تماس بگیرید.

منابع:

www.medicalnewstoday.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان