انواع چروک پوست صورت

انواع چروک پوست صورت

با انواع چروک پوست صورت آشنا شوید

پوست صورت همواره چروک های متعددی دارد که همه آنها در اثر پیری و کهولت سن به وجود نمی آیند و دلایل مختلفی دارند، هر چروک به دلیل به وجود آمده و نوع خاصی دارد که درمان آن هم با دیگری متفاوت خواهد بود. برای آشنایی با انواع چروک پوست صورت باید ابتدا آنها را بشناسید و سپس دلیل به وجود آمدن آنها را بدانید، از این چروک ها می توان به چروک های استاتیک، چروک های دینامیک، چروک های گرانشی، چروک های مخلوط، چروک های خواب و … اشاره کرد که هر کدام مشخصات خاص خود را دارند مثلا نمونه اول در هر شرایطی بر روی پوست دیده می شود، نمونه دوم اصولا با حرکت صورت مانند اخم و لبخند و غیره پدیدار می شود، نوع سوم بیشتر در اثر پیری به وجود می آید و نوع چهارم در اثر افزایش سن، حرکت زیاد صورت به وجود می آید و نوع چهارم در اثر خوابیدن زیاد پدیدار می شود.

با شناخت انواع چروک های پوست و دلایل به وجود آمدن آنها می توان دانست که نوع چروک صورت شما از کدام نمونه است و بهترین راه را برای از بین بردن آن انتخاب کرد تا سریع تر به نتیجه رسید و دوباره پوست را شاداب و جوان کرد. تنوع در چروک پوست صورت دلایل مختلفی دارد که این می تواند شناسایی نوع آن را برای افراد عادی سخت کند از این رو باید به پزشک زیبایی مراجعه کنید.

کلینیک زیبایی نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی و لاغری

علت های ایجاد شدن چروک صورت

علت های زیادی وجود دارد که ممکن است بر روی پوست صورت شما چروک ایجاد شود، این علت ها برای همه یکسان نیستند و گاه ممکن است افراد تنها به یک دلیل دچار چروک شوند و گاه هم ممکن است به چند دلیل همزمان دچار چروک پوست شده باشند. از علت های اصلی ایجاد چروک پوست صورت می توان موارد زیر را نام برد:

  1. افزایش سن می تواند یکی از دلایل بروز چروک بر روی پوست صورت باشد.
  2. وراثت دلیل دوم است، برخی افراد به صورت ژنتیکی در یک رده سنی خاصی شروع به پیری پوست می کنند که این چروک های مختلفی را بر روی پوست آنها ظاهر می کند.
  3. ژنتیک، برخی افراد به صورت ژنتیکی دچار چروک پوستی می شوند.
  4. نفوذ زیاد اشعه ماوراء بنفش به پوست می تواند یکی از دلایل چروکی پوست باشد.
  5. مصرف سیگار و دخانیات می‌تواند باعث پیری پوست صورت شود و بر روی آن چروک ایجاد کند.
  6. اخم زیاد یا لبخند هر دو باعث بروز چروک می شوند.
این مطلب را هم بخوانید  هر آنچه که باید در مورد عوارض هایفوتراپی صورت بدانید

با توجه به این علت ها شما می توانید بفهمید که نوع چروک شما به چه علت به وجود آمده تا متناسب با آن اقدام به درمان کنید. این علت ها در افراد به صورت کم و زیاد دارند یعنی برخی افراد بیشتر چروک بر روی پوستشان به وجود می آید و برخی کمتر دچار چروک پوست می شوند. پس بدانید که تنها افزایش سن نیست که می تواند چهره شما پیر کند و جوانی پوست شما را از بین ببرد.

انواع چروک پوست صورت

راهکارهای پیشگیری از چروک شدن پوست

برای جلوگیری یا همان پیشگیری از چروک شدن پوست همواره راه های متعددی وجود دارد که شما می توانید آنها را با اطمینان کامل انجام بدهید. از راهکار های پیشگیری از چروک شدن پوست صورت می توان موارد زیر را نام برد:

  1. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.
  2. در صورت اجبار برای بودن در معرض خورشید حتما کرم ضد آفتاب قوی استفاده کنید.
  3. سیگار نکشید.
  4. خواب کافی داشته باشید.
  5. مصرف آب کافی داشته باشید.
  6. سعی کنید به پشت بخوابید.
  7. از عینک آفتابی استفاده کنید تا دور چشم چروک نشود.
  8. حداقل هفته ای یکبار ماهی مصرف کنید.
  9. مصرف میوه و سبزی را افزایش بدهید.
  10. شکلات داغ را جایگزین قهوه کنید.
  11. از شستن زیاد صورت خودداری کنید.
  12. کرم مرطوب کننده بزنید.

با مراقبت درست از پوست و انجام موارد گفته شده می توان از پیری پوست جلوگیری کرد و تا سنین بالا هم پوستی جوان و شاداب و بدون چروک داشت و از زیبایی آن نهایت استفاده را برد. باید در سنین جوانی و نوجوانی به پوست خود توجه کنید تا در سنین بالا دچار چروک پوستی نشوید. مراقبت از پوست برای پیشگیری از پیری می تواند انتخاب عالی باشد تا بخواهید راه های درمان پر هزینه و زمان بر را طی کنید و انجام بدهید از این رو پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید  لیفت ابرو در خانه با الوئه ورا | لیفت ابرو تنها با سه حرکت در خانه

روش های درمان کردن پوست چروک

برای درمان کردن پوست چروک شده هم راه های درمان فراوانی امروزه پدیدار شده که افراد با کمک آنها می توانند در هر رده سنی که هستند به راحتی چروک های خود را از بین ببرند. از روش های درمان کردن پوست چروک می توان موارد زیر را نام برد:

  1. تزریق بوتاکس
  2. پر کردن چروک ها
  3. لیزر
  4. نور درمانی

موارد نام برده راه های پزشکی هستند که به شما کمک می کنند تا سریع تر به نتیجه برسید و در مدت زمان کوتاهی از شر چروک های موجود بر روی پوست خود خلاص شوید. البته ناگفته نماند که شما در خانه هم می توانید به راحتی از شر برخی چروک های پوستی خود خلاص شوید مثلا با استفاده از ماسک های ترمیم کننده و تقویت کننده پوست که باعث افزایش کلاژن سازی می شوند می توانید چروک ها را از بین ببرید.

 گزینه بعد استفاده از ماساژ صورت با روغن های ترمیم کننده پوست است که تاثیر شگفت انگیزی دارند، افزایش رطوبت پوست با بخور دادن می تواند موثر باشد. مصرف بیشتر آب می تواند پوست را شاداب تر کند. از دیگر روش های پزشکی می تواند به جراحی و لیفت هم اشاره کرد که هر کدام برای فردی مناسب هستند. با استفاده از کرم ها و لوسیون ها هم می توانید چروک های سطحی و کوچک را به راحتی محو کنید و صورتی جوان و صاف داشته باشید. راه های درمان بسیار مختلف و متفاوت هستند و اصولا بسته به حجم چروک موجود بر روی پوست افراد به آنها پیشنهاد داده می شوند، روش های پزشکی بسیار زیاد می باشند و هر کدام شرایط خاص خود را دارند اما بدانید که روش های سنتی برای همه قابل استفاده هستند و اصولا عملکرد عالی هم دارند، ناگفته نماند که روش های پزشکی هم به دلیل تاثیر سریع و ماندگار محبوبیت زیادی به دست آورده اند.

این مطلب را هم بخوانید  بهترین فصل کاشت مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان