عوارض انواع بوتاکس

عوارض انواع بوتاکس

هدف از تزریق بوتاکس چیست؟

امروزه بسیاری از افراد برای زیباتر شدن و همچنین از بین بردن اثار پیری به سمت جراحی های زیبایی و تزریق بوتاکس و فیلر رو اورده اند .

عده ای بدون هیچگونه دغدغه ای این کار را انجام می دهند و عده ای هم ترس از انجام ان و عوارض ان دارند .

اول لازم به ذکر است که بدانید هدف از تزریق ماده ای مانند بوتاکس از بین بردن چین و چروک ها یا جلوگیری از عمقی شدن چروک ها و خط های صورت هست . پس افرادی که به سمت انجام این کار می روند هدفشان بهبود زیبایی هست و پزشکان سعی بر این دارند با کمترین عوارض و حتی بدون عوارض این کار را انجام دهند .

 

ایا بوتاکس یا همان سم بوتولونیوم خطرناک است؟

 

درست است همانطور که شنیدید بوتاکس در واقع نوعی سم است که با فلج کردن عضلات صورت شما مانع از ایجاد چین و چروک می شود .

امروزه مراجعه کننده ها با شنیدن کلمه سم بسیار نگران می شونذ که مبادا این ماده خطرناک باشد و مشکلی را برایشان ایجاد کند.

لازم است بدانید که وجود این سم در این ماده به قدری کم و ناچیز است که خطری برای شما ندارد . همچنین پزشک متخصصی که این تزریق را برای شما انجام می دهد مقدار بسیار کمی در حد یک دهم سی سی در هر نقطه تزریق می کند و با اطمینان خاطر می توانید این کار را انجام دهید .

 

سوالات قبل از تزریق بوتاکس

 

اگر برای تزریق سم بوتولونیوم یا همان بوتاکس بسیار نگران هستید قبل از انجام حتما به این موارد توجه کنید ، معمولا پزشکان متخصص قبل از تزریق این سوالات رو از شما می پرسند .

این مطلب را هم بخوانید  لیزر co2 فرکشنال چیست ؟ | مزایای لیزر co2 فرکشنال

ایا مشکل کبدی دارید؟ این سوال به این دلیل است که هر ماده ای از هر طریقی که وارد بدن شما می شود باید کبد ان را تجزیه و دفع کند اگر کبد شما مشکل جدی نداشته باشد ماده ی تزریقی مانند بوتاکس را به راحتی تجزیه و دفع خواهد کرد .

ایا شما داروی رقیق کننده خون یا ویتامین خاصی مصرف می کنید؟

این سوال به این دلیل است که هنگام تزریق مقدار بسیار ناچیزی خون از قسمتی که سوزن وارد شده خارج می شود و ممکن است در صورت مصرف رقیق کننده خون بیشتری خارج شود یا محل تزریق مقدار کمی کبود شود . که بهتر است برای جلوگیری از این کار یکی دو روز قبل تزریق بوتاکس داروها را در صورت عدم مشکل قطع کنید .

 

تزریق بوتاکس توسط افراد غیر متخصص

 

امروزه بسیاری از افراد غیر متخصص دست به  تزریق بوتاکس میزنند که ممکنه برای زیباجو عوارض بسیاری داشته باشد .

دلیل اینکه همیشه تاکید می کنیم برای انجام پروسیجرهای جراحی به پزشک مراجعه کنید این است که پزشک و متخصص با اناتومی کامل ان قسمت از بدن که مد نظر شماست به طور کامل اشنا هستند و اینکه تجربه ی بسیار زیادی در انجام این کارها دارند .

پزشک از مراقبت های قبل و بعد تزریق اگاه است و در صورت بروز هرگونه مشکل می تواند به راحتی ان را برطرف کند .

حال می خواهیم به تزریق بوتاکس توسط پزشک و غیر پزشک بپردازیم . همانطور که می دانید ماده ای مانند بوتاکس یا سم بوتولونیوم عضله مد نظر را فلج می کند و این عضله حدود ۴ تا ۶ ماه فلج است . اگر فردی نا اگاه به اناتومی صورت تزریق را برای شما انجام دهد ممکن است عضله ی اشتباهی را فلج کند و مشکلات بسیاری را برای شما بیافریند .

این مطلب را هم بخوانید  برای شیو بدن از چی استفاده کنیم | روشهای شیو بدن

به عنوان مثال : بوتاکس به صورت مایع است و باید بدانید در محلی که تزریق میشود مقدار در اطراف محل تزریق پخش خواهد شد . اگر فردی این تزریق را در ناحیه ای نزدیک به ابروی شما انجام دهد ممکن است این ماده به سمت ماهیچه ی نگهداره ی ابروی شما پیش رود و در نهایت ان عضله فلج شود و شما ابرویی افتاده داشنه باشید . همچنین اگر این اتفاق در ناحیه ای نزدیک به ماهیچه ی نگهدارنده ی لب ها اتفاق بیفتد می تواند سبب فلج ماهیچه های نگهدارنده ی لب شود و در نهایت شکل نا متعارفی به لب های شما بدهد .

چه بسا بسیاری از زیبا جو ها با مراجعه به افراد غیر متخصص اثار بسیار نا مناسبی را بر روی صورت خود برجا گذاشته اند .

اثار نا به جای ایجاد شده با بوتاکس ۴ تا ۶ ماه باقی می ماند و بعد از این مدت کم کم از بین می رود . پس در انتخاب کلینیک و مکان مورد تزریق خود بسیار دقت کنید .

تزریق بوتاکس توسط افراد غیر متخصص

انواع بوتاکس

 

امروزه بسیاری از برندها در تولید سم بوتولونیوم در رقابت هستند . دلیل اینکه شما نام این ماده را بوتاکس میدانید این است که اولین برندی که این ماده را تولید کرد نامش بوتاکس بود .

به همین خاطر این ماده از بین برنده چین. خطوط صورت با نام بوتاکس در خاطرها ماند .

انواع برندهای بوتاکس ساخت کشورهای مختلف است و میزان اثر گذاری و نوع نگهداری در دماهای مختلف متفاوت است .

در اینجا چند برند را معرفی می کنیم تا بیشتر با برندهای بوتاکس اشنا شوید .

این مطلب را هم بخوانید  قرص لاغری فلوردو چیست ؟

بوتاکس ( Botox)

دیسپورت(Dysport)

زئومین(Xeomin)

مصپورت(Masport)

 

سن و‌زمان تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس و فلج کننده عضلات سن محدودی ندارد و اکثر افراد بعد از ۱۸ سال می توانند تزریق کنند .

یکی از مزایای تزریق به موقع بوتاکس این است با تزریق به موقع می توانید از عمقی شدن خطوط و چین ها جلوگیری کنید. به این صورت که  خط های صورت شما به دو صورت استاتیک و دینامیک هستند .

حال می پرسید منظور از دینامیک و استاتیک چیست؟

خط های دینامیک خط هایی هستند که با انقباض غضلات صورت ایجاد می شوند و با ریلکس کردن عضلات از بین می روند .

چین های استاتیک خطوطی هستند و چین های پایداری هستند که در حالت عادی در صورت دیده می شوند حتی اگر عضله منقبض نشده و ریلکس باشد .

اگر چین های شما جزو خطوط دینامیک هستند بهترین زمان برای تزریق بوتاکس هست و شما با تزریق دوز کمی بوتاکس می توانید مانع از عمقی شدن این چین ها و استاتیک شدن انها شوید .

ولی اگر چین و خطوط صورت شما به صورت استاتیک است برای از بین بردن انها باید در کنار تزریق بوتاکس ، تزریق فیلر هم انجام دهید تا خطوط را با فیلر پر کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان