مراقبت های قبل و بعد حذف تاتو

حداقل ۸ هفته فاصله برای ورود جوهر به جریان خون

 

بین جلسات حداکثر زمان وجود ندارد

 

قرار گرفتن در معرض آفتاب بین جلسات روی خال کوبی– (معمولاً ۱ سال)

 

بین جلسات ماساژ دهید تا جریان خون برای از بین بردن سریعتر تحریک شود

 

بعد از جلسه حداقل ۱ هفته بدون اصطکاک روی ناحیه قرار بگیرید

 

مقدار متوسط ​​جلسات برای از بین بردن خال کوبی ۶جلسه است

 

نوع پوست فیتزپاتریک ، ناحیه بدن ، عمق جوهر ، سن تاتو ، رنگ جوهر و سیستم ایمنی بدن ، همه تعداد جلسات و زمان لازم برای برداشتن را تحت تأثیر قرار می دهد

 

پیش فرآوری

 

شما نمی توانید در جلسه برنزه شوید و برنزه شدن بین جلسات خطر ابتلا به هایپو / هیپرپیگمنتیشن را افزایش می دهد

 

اگر بین جلسات برنزه شوید ، به تست پچ دیگری روی خال کوبی احتیاج دارید

 

بدون برنزه ساختگی ، ۲هفته قبل از درمان در ناحیه تحت درمان

 

روز درمان نباید از روغن و مرطوب کننده استفاده شود ، پوست باید از محصولات پاک باشد

 

اگر متوجه شدید که تست پچ دردناک است ، می توان از کرم بی حس کننده (کرم بی حس کننده موضعی) برای کاهش ناراحتی استفاده کرد و وقتی به درستی استفاده شود بسیار خوب عمل می کند – ۲ساعت قبل از درمان Emla 5٪ و Denela یا ۳۰دقیقه قبل از درمان در صورت استفاده LMX مقدار زیادی از کرم را بزنید ، همیشه فیلم چسب داشته باشید یا تگادرم روی کرم را بپوشاند زیرا باند باعث خیس شدن آن می شود. اگر هوا به کرم برسد ، آن را خشک کرده و مانع کار می شود. تا زمانی که وارد اتاق درمان نشوید ، فیلم / تگادرم را بردارید.

 

پس از درمان و آزمون پس از وصله

 

برای کاهش اصطکاک و احتمال ایجاد زخم ، باند Tegaderm را برای مدت طولانی در محل خود نگه دارید ، این یک باند درجه پزشکی است که به شما اجازه می دهد گرما از پوست فرار کند اما از عناصر خارجی محافظت می کند

 

تاول یا دلمه را انتخاب یا پاپ نکنید ، انجام این کار می تواند منجر به زخم / رنگدانه یا تغییر رنگ شود

 

اگر منطقه از باند خونریزی دارد ، گاز را در محل خود نگه دارید و برای جلوگیری از عفونت ، باند را روی قسمت بالا قرار دهید. اگر مشکوک به این منطقه هستید ، لطفاً برای مشاوره ASAP با کلینیک تماس بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید  لیزر موهای زائد برای ورزشکاران

 

بعد از ۴۸ساعت ناحیه درمان شده را با صابون ملایم منطقه را خشک کنید ، محل را مالش ندهید

 

وازلین  را دو بار در روز و به مدت ۱ هفته روی ناحیه تحت درمان قرار دهید تا از آن به خوبی محافظت شود

 

برای جلوگیری از اصطکاک ، ناحیه را تحت پوشش قرار دهید ، به ویژه در مناطقی مانند باسن ، پا و غیره

 

اندام های دور مانند پاها ، مچ پا ، پا ، دست ها و بازوها می توانند متورم شده و واکنش شدیدتری نشان دهند. اگر متوجه شدید که ناحیه دارای تورم شدید است ، ناحیه را بلند نگه دارید تا مایع جمع شود ، به خصوص در شب.

 

هنگامی که ناحیه بهبود یافت – و پوست دیگر شکسته نشده است ، روزانه دو بار با ماساژ سبک Bio Oil را با دقت استفاده کنید تا یک روز قبل از درمان بعدی. این کمک می کند تا جریان خون در منطقه تحریک شود و اجازه می دهد تا ذرات جوهر تازه شکسته شده سریع تر شود.

 

در صورت مشاهده تغییر رنگ در پوست ، ممکن است به کرم هیدروکورتیزون ۱٪ نیاز داشته باشید که می توانید آن را بدون نسخه از داروخانه خریداری کرده و دو بار در روز و به مدت دو هفته استفاده کنید.

نکات مربوط به مراقبت های بعد از برداشتن لیزر تاتو

 

انجام حذف لیزر تاتو توسط یک متخصص فقط یک قدم در سفر شما برای حذف خال کوبی است. برای اطمینان از درمان ایمن و موثر ، اقدامات لازم را برای سالم نگه داشتن پوست خود پس از لیزر کردن تاتو انجام دهید. مراقبت های بعد از خال کوبی برای دستیابی به بهترین نتیجه ضروری است.

 

هنگام استفاده از مراقبت های از بین بردن خال کوبی ، داشتن یک نگرش کل نگر به سلامتی بسیار مهم است. هنگام انجام خال کوبی ، برخی توصیه های تخصصی در مورد سلامت بدن و پوست شما را به اشتراک خواهیم گذاشت. با پیروی از این دستورالعمل ها در مورد مراقبت های بعدی برای از بین بردن خال کوبی ، ممکن است نتایج را سریعتر نیز مشاهده کنید.

 

ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که شما بهترین نتیجه را از روش لیزر درمانی خود دارید. بعد از جلسه خود ، مهم است که چند نکته را در ذهن داشته باشید.

دستورالعمل های مراقبت از مراقبت از خال کوبی با لیزر

 

بیایید نگاهی دقیق به آنچه مراقبت های بعدی برای از بین بردن خال کوبی لیزر شامل می شود ، بیاندازیم. با دنبال کردن این دستورالعمل ها ، فرآیند ترمیم خال کوبی لیزری را شروع می کنید.

این مطلب را هم بخوانید  کاشت مو چقدر طول میکشد؟

 

ناحیه حذف تاتو را در سه روز اول تمیز و خشک نگه دارید.

 

برای مرطوب نگه داشتن و تسریع روند بهبودی ، از یک پماد یا کرم ضد باکتری بدون نسخه پزشک استفاده کنید. پس از حذف تاتو ، استفاده از پمادی مانند کرم هیدروکورتیزون یا نئوسپورین به پوست شما تغذیه مورد نیاز را می دهد. کرم ویتامین E همچنین می تواند سلول های آسیب دیده پوست را بهبود بخشد. می توانید این پمادهای پاک کننده تاتو را درست در سوپرمارکت یا داروخانه محلی خود پیدا کنید. همچنین این پمادها می توانند پوست شما را دچار خارش کمتری کنند ، به این معنی که کمتر خراشیده می شوید و ناحیه آسیب دیده را خسته می کنید ، که این یک خیر قطعی نیست!

 

اگر هر تاول بزرگتر از یک سکه ایجاد شد ، با استفاده از یک لانست استریل شده سوراخ کوچکی را در قسمت زیر تاول بزنید تا تخلیه شود.

 

این دستورالعمل های مراقبت از مراقبت های بعد از خال کوبی با لیزر را دنبال کنید تا در تمام مراحل از بین بردن پوست ، سلامت خود را حفظ کنید. علاوه بر این ، برای راهنمایی های خاص در مورد مراقبت های بعد از خال کوبی ، با متخصص حذف خال کوبی خود صحبت کنید. مراقبت از پوست برای حذف خال کوبی لیزری عالی باعث تسریع در بهبود و بهترین نتیجه می شود!

 

عوارض شایع حذف تاتو

 

عوارض جانبی جزئی بسیار شایع برای از بین بردن تاتو است. اگر هر یک از عوارض زیر را مشاهده کردید ، نگران نباشید:

 

شلاق زدن این قسمت مشترکی از روند بهبودی بدن پس از لیزر کردن تاتو است.

 

تاول زدن معمولاً مشاهده می شود که تاول ها بعد از ۸ساعت تشکیل می شوند. آنها با مراقبت های بعدی خوب خال کوبی در طی ۴ تا ۶ روز از بین می روند.

 

التهاب نور تورم خفیف ممکن است در محل برداشت ایجاد شود ، اما باید طی چند روز برطرف شود.

 

اگر علائم شدیدتری مانند درد جدی را تجربه می کنید ، ممکن است نگران کننده باشد. در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی نگران کننده ، فوراً با متخصص رفع خال کوبی خود صحبت کنید.

 

چه چیزهایی باید بعد از حذف تاتو با لیزر اجتناب شود

 

اطمینان حاصل کنید که به طور ناخواسته به پوست بهبود دهنده آسیب نمی رسانید. این نکات در مورد اینکه چه چیزی را باید پاک کنید به شما کمک می کند تا یک روند بهبود نرم ایجاد کنید:

این مطلب را هم بخوانید  سفت کردن پوست با اگزیمیا

 

هرگز Pop Blisters یا Pick Scabs را انتخاب نکنید

 

در ۲۴ ساعت اول از ورزش شدید خودداری کنید

 

از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب خودداری کنید

 

از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید

 

چگونه روند بهبودی خالکوبی را تسریع کنیم

 

شما احتمالاً مشتاق دیدن سریع تر شدن پوست خود هستید ، و ما آرزوی شما برای تسریع روند کار را کاملاً درک می کنیم. تقویت سلامت کلی بدن به بهبود سریعتر ناحیه تحت درمان با لیزر کمک می کند.

 

برای بهترین نتیجه ، تمام این نکات مربوط به مراقبت های بعد از خال کوبی را به طور مداوم در کل مراحل حذف ، که طی چندین جلسه با فاصله حداقل شش هفته انجام می شود ، دنبال کنید. نگه داشتن بدن و پوست در سلامتی مطلوب در طول آن زمان بسیار مهم است – از همان جلسه اول. این مراحل به شما کمک می کند تا بلافاصله پس از ترک کلینیک ، فرآیند ترمیم خال کوبی لیزری را شروع کنید.

هیدراته بمانید

 

نوشیدن آب کافی گردش خون شما را بهبود می بخشد و تعداد زیادی از آن سلول های سفید خون را به منطقه آسیب دیده می رساند. با این کار هم جوهر و هم ترمیم پوست افزایش می یابد و به بهبودی پوست شما تا حد ممکن کمک می کند!

 

تمیز بخور

 

غذاهای سالم بخورید که بدن شما را بسیار تغذیه می کند. این به بدن شما سوخت لازم برای بازسازی سلولهای سالم پوست را می دهد. مقدار زیادی سبزیجات بخورید و پروتئین های بدون چربی را انتخاب کنید تا ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بازسازی بدن را تأمین کند.

 

مطمئن شوید که وعده های غذایی منظم نیز می خورید. (صبحانه را حذف نکنید!)

 

ورزش

 

اگرچه باید از انجام تمرینات شدید در روز اول یا حدود آن اجتناب کنید ، اما ورزش منظم برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است. بنابراین ، این یک عنصر اساسی در از بین بردن خال کوبی برای مراقبت های بعدی است. ورزش هر یک از سیستم های بدن را تقویت می کند ، که می تواند به طور موثرتری با هم کار کند. هنگامی که هر سیستم سالم است ، هیچ یک از آنها از سیستم ایمنی بدن کمک زیادی نمی خواهند ، که می تواند منابع ارزشمندی را برای بهبود پوست از بین ببرد.

 

منابع:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://removery.com/tattoo-removal/aftercare/&ved=2ahUKEwjgmc-liO_wAhX1B50JHfL4BTYQFjAUegQIEhAC&usg=AOvVaw29Y6PJmuefd73Y1zV50qlc&cshid=1622297502457

2 دیدگاه برای “مراقبت های قبل و بعد حذف تاتو

  1. امیر شاهی گفته:

    مطلبای خوبی که تو سایتتون میذارین قابل تقدیره. خیلی ممنونم که دارین سعی میکنین کار مردم رو راه بندازین. اینقدر اینترنت تو زندگی مردم نقش پر رنگی پیدا کرده که حتی دیگه واس لوله بازکنی برچسب ها بی معنا شدن و کسی دیگه نمیره روی در و دیوار دنبال لوله بازکن بگرده. خیلی از کتاب ها الان آنلاین پیدا میشن و واسه آموزش دیدن خیلی از کارها نیازی نیست بریم دنبال کلاسهای حضوری. واقعا ازتون ممنونم که کار رو برامون راحت تر کردین. من الان دیگه همه کارام از پیدا کردن آموزش های ساده تا چاه بازکنی خونم رو اینترنتی اوکی میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان