مراقبت از پوست قبل و بعد از PRP

میکرونیدلینگ و PRP صورت

اطلاعات مربوط به درمان

میکرونیدلینگ یک دستگاه کسری الکترونیکی مورد تأیید FDA است که برای جوان سازی پوست و بهبود سطح پوست با کاهش خطوط ریز ، خطوط بیان ، چین و چروک ، بزرگ شدن منافذ و زخم های آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. مفهوم میکرو نیدلینگ بر اساس توانایی طبیعی پوست در ترمیم خود هر زمان که با آسیب جسمی مانند بریدگی ، سوختگی و ساییدگی دیگر روبرو شود ، بنا شده است. همانطور که دستگاه میکرو نیدلینگ در سطح پوست حرکت می کند ، باعث ایجاد سوراخ های دقیق می شود تا آسیب های جزئی بسیار جزئی ایجاد کند. در پاسخ به “آسیب” درک شده ، فاجعه ای از فاکتورهای رشد آزاد می شود که به نوبه خود باعث ایجاد کلاژن جدید می شود. این فرآیند دو مزیت عمده دارد – به طور موثری تشکیل کلاژن را تحریک می کند و کانال مشخصی برای جذب سرم های موضعی از طریق سطح پوست فراهم می کند.با تحریک مداوم این روند بهبودی با یک سری روش های درمانی میکرو نیدلینگ ، بدن به ترمیم تدریجی و تجمعی پوست ادامه می دهد تا نتیجه ای مشابه درمان های لیزر کسری یا لایه بردارهای شیمیایی ، اما بدون عوارض جانبی و توقف طولانی مدت ارائه دهد. نتیجه این کار پوستی صاف ، محکم و جوان تر است. پس از دستیابی به نتیجه مطلوب ، حفظ تحریک کلاژن با بازگشت به درمانهای نگهدارنده سه ماهه مهم است. در حالی که بیشتر در صورت استفاده می شود ، میکرو نیدلینگ می تواند برای ترمیم و بازسازی پوست گردن ، قفسه سینه و دستها نیز استفاده شود. میکرو نیدلینگ برای تمام رنگ های پوست و انواع پوست بی خطر است. هنگام انجام RejuvaPen برای جای زخم های آکنه ، اندازه منافذ و ضد پیری توصیه می کنیم ۵-۸ جلسه ، هر جلسه با فاصله ۴هفته.در مورد اسکارهای جراحی و علائم کشش بدن ، معمولاً ۸-۱۰ جلسه با فاصله ۵-۶ هفته توصیه می شود.

 

روش:

 

میکرو نیدلینگ با روشی ایمن و دقیق با استفاده از نوک استریل و یکبار مصرف انجام می شود که امکان درمان موثر مکان های سخت قابل دسترسی (به عنوان مثال دور چشم ، بینی و لب) را فراهم می کند. قبل از عمل ، کرم بی حسی موضعی برای راحتی بیمار استفاده می شود. درمان اساسی میکرو نیدلینگ شامل استفاده از ژل ها و سرم های ترمیم کننده در طی روش است. وقتی میکرو نیدلینگ به عنوان بخشی از PRP صورت تجویز می شود ، فاکتورهای رشد ناشی از خون خود بیمار و پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) در حین عمل اعمال می شود. کل روش به طور معمول طی ۳۰-۴۵ دقیقه بسته به نوع درمان مورد نیاز و محل تشریحی انجام می شود. پوست سالم جدید حدود ۴ هفته پس از درمان ظاهر می شود و تا ۴-۶ ماه به تولید کلاژن ادامه می دهد.

 

ناراحتی و خطرات:

 

احساس میکرو نیدلینگ ناراحت کننده است (به عنوان احساس سوزش توصیف می شود) ، به ویژه در مناطق برجستگی استخوانی و جایی که پوست نازک تر است مانند گردن و اطراف چشم. بلافاصله پس از عمل پوست احساس سفتی ، خشکی ، تورم و حساسیت به لمس می شود. همچنین آفتاب سوختگی به نظر می رسد و احساس می شود. حساسیت و قرمزی طی ۲۴ ساعت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. سایر عوارض جانبی کوتاه مدت دیگر شامل خارش ، ناراحتی ، خونریزی دقیق یا کبودی ، خاراندن و تاریکی ناحیه تحت درمان است. علاوه بر این ، پوست ممکن است مانند کاغذ سنباده به نظر برسد و احساس شود. این اثرات به طور کلی ۲-۷روز طول می کشد زیرا پوست درمان شده از بین می رود و با بافت جدید جایگزین می شود. در حالی که واکنشهای جانبی بسیار نادر است ، احتمال عوارض جانبی موقتی وجود دارد از جمله:نکروز پوست و بافت ، شیوع هرپس سیمپلکس ، هایپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) و هیپوپیگمانتاسیون (روشن شدن پوست). تیرگی یا روشن شدن پوست معمولاً طی ۶ ماه کمرنگ می شود ، اما در موارد نادر می تواند دائمی باشد. این واکنش بیشتر در بیمارانی که برنزه هستند یا رنگ پوست تیره دارند بیشتر دیده می شود. اگر مناطق تحت درمان خیلی زود در معرض آفتاب قرار بگیرند ، ممکن است نتیجه یا بدتر شود. این خطر را می توان با اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت ۴ هفته قبل و بعد از درمان و با رعایت دستورالعمل های قبل و بعد از درمان به حداقل رساند.این واکنش بیشتر در بیمارانی که برنزه هستند یا رنگ پوست تیره دارند بیشتر دیده می شود. اگر مناطق تحت درمان خیلی زود در معرض آفتاب قرار بگیرند ، ممکن است نتیجه یا بدتر شود. این خطر را می توان با اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت ۴ هفته قبل و بعد از درمان و با رعایت دستورالعمل های قبل و بعد از درمان به حداقل رساند.این واکنش بیشتر در بیمارانی که برنزه هستند یا رنگ پوست تیره دارند بیشتر دیده می شود. اگر مناطق تحت درمان خیلی زود در معرض آفتاب قرار بگیرند ، ممکن است نتیجه یا بدتر شود. این خطر را می توان با اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت ۴ هفته قبل و بعد از درمان و با رعایت دستورالعمل های قبل و بعد از درمان به حداقل رساند.

این مطلب را هم بخوانید  بوتاکس و کاربرد های فراوان آن

 

پیش فرآوری

 

از شما خواسته می شود که به مدت ۳-۵روز قبل از درمان میکرو نیدلینگ خود ، استفاده از کرمها ، رتینول ها ، ویتامین A و سایر داروهای مورد بحث را قطع کنید. لازم است که روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از محصولات موضعی مناسب مراقبت در منزل استفاده کنید. به عنوان مثال می توان به کرم های Urban Skin Rx Even Tone یا پدهای رتینول اشاره کرد.

 

دستورالعمل های بعد از عمل:

 

به مدت ۱۲ ساعت پس از درمان بدون کرم ضد آفتاب یا آرایش.

 

چند ساعت پس از درمان یا قبل از خواب صورت را بشویید. از پاک کننده های ملایم استفاده کنید به آرامی صورت را با آب کم ماساژ دهید (دوش گرفتن می تواند توانایی ماساژ صورت در هنگام شستن همزمان را فراهم کند) ، و تمام سرم و خون خشک شده را از بین ببرید.

 

این امر باعث بهبود ظاهر پوست همچنین جذب بعدی بهتر سرم HydraFirm می شود.

 

می توان از مواد معدنی ۱۲-۷۲ ساعته پس از درمان استفاده کرد ، اما همچنان از کیت Urban Skin Rx Post Procedure یا یک پاک کننده ملایم ، سرم اسید هیالورونیک و ضد آفتاب فیزیکی با SPF 25 یا بالاتر استفاده کنید. در صورت انجام درمان تهاجمی تر ، باید به آنها آموزش داده شود که از مرهم مرطوب تری مانند Aquaphor استفاده کنند.

 

پس از ۴۸تا ۷۲ ساعت پس از درمان ، مشتری می تواند به رژیم منظم مراقبت از پوست برگردد. محصولات رتینول اکیداً پیشنهاد می شود از آنها برای نتایج مطلوب استفاده کنید.

 

به مدت ۱۰-۱۴ روز از تونرهای حاوی الکل و همچنین به مدت ۱۰ روز از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. *

 

* برای درمان اسکارهای آکنه و جوان سازی پوست معمولاً ۵-۸روش درمانی و همچنین ترکیب با TCA CROSS (۳ روش درمانی) برای جای زخم های آکنه با فاصله ۴-۵ هفته توصیه می شود.

 

* برای مدیریت علائم کشش و اسکارهای جراحی یا کلوئید معمولاً تا ۸-۱۰ روش درمانی لازم است که هر ۵-۶ هفته از یکدیگر جدا شوند. به دلیل ضربه تهاجمی به پوست ، زمان بیشتری بین درمان توصیه می شود ، و به این ترتیب زمان بهبودی مناسب برای جلوگیری از تحریک بیش از حد فراهم می شود. اگر زخم ها / علائم کشش ۶ ماه یا کمتر باشد ، زمان کمتری در بین درمان ها اشکال ندارد.

 

از چه مواردی اجتناب کنید:

 

برای اطمینان از محیط شفابخشی مناسب ، موارد زیر را رعایت کنید:

 

برای حداقل ۲ ساعت پس از درمان ، از هیچ یک از اسیدهای هیدروکسی آلفا ، اسید بتا هیدروکسی ، رتینول (ویتامین A) ، ویتامین C (با فرمول PH پایین) یا هر چیزی که به عنوان مراقبت از پوست “فعال” تلقی می شود ، استفاده نکنید.

 

به مدت ۲۴ ساعت از تابش مستقیم و آفتاب خورشید خودداری کنید. تخت های برنزه نیست.

 

حداقل ۲۴ ساعت پس از درمان به شنا نروید.

 

۲۴ ساعت اول بعد از درمان هیچگونه ورزش یا فعالیت سنگین ندارید. عرق کردن و محیط های بدن سازی مضر است ، مملو از باکتری است و ممکن است واکنش های نامطلوبی ایجاد کند.

 

 

با افزایش سن ، پوست ما آسیب های ناشی از آفتاب ، عناصر و ساییدگی زندگی روزمره را منعکس می کند. جوان سازی عکس ، یکی از محبوب ترین روش های زیبایی امروزی ، جواب ایده آل را ارائه می دهد. در نتیجه ، پس از یک سری درمان با ظاهر جوانتر ، پوست یکنواخت می شود. درمان IPL غالباً تحت همان چتر درمایای پزشکی با لیزر دسته بندی می شود ، اما یکسان نیست. با تعریف علمی ، IPL از فناوری لیزر استفاده نمی کند ، اما در عوض از نور باند پهن استفاده می کند که در طول موج های چندگانه و همزمان (برخلاف لیزر) بر روی سطح پوست چشمک می زند.

این مطلب را هم بخوانید  تزریق چربی چیست؟

 

فواید

 

باعث بهبود بیشتر لکه های قهوه ای و رنگ آمیزی زیاد در اثر آفتاب می شود.

 

می تواند برخی از ملاسما را اصلاح و کنترل کند

 

خطوط ریز ، آفتاب زدگی ، برافروختگی پوست و روزاسه ، بزرگ شدن منافذ پوست و کاملاً رنگ پوست مات را بهبود می بخشد

 

به پوست ظاهری نرم و صاف تر می دهد

 

حداقل خرابی

 

پوست پس از یک سری درمان “درخشش” می یابد

 

هر ناحیه ای از بدن قابل درمان است

 

چگونه کار می کند

 

تمام صورت با نور شدید پالس اسکن می شود. نور بدون آسیب رساندن به پوست به لایه های زیر سطح پوست نفوذ می کند و توسط رگ های خونی یا رنگدانه جذب می شود. گرما عروق یا ضایعه را مختل می کند و بدن روند طبیعی ترمیم خود را آغاز می کند.

 

در طول درمان ، قطعه دستی IPL مجموعه ای از پالس های نور را به مناطق تحت درمان می رساند ، که تولید کلاژن را تحریک می کند. این به پوست بافت بهبود یافته ای می بخشد و باعث می شود نور را بهتر منعکس کند. جوان سازی عکس به طور انتخابی تغییرات غیر عادی را که با افزایش سن ایجاد می شود ، هدف قرار می دهد و با موفقیت باعث بهبود خطوط ریز ، آسیب های خورشید ، لکه های پیری و علائم روزاسه ، شکستگی رگ ها و بزرگ شدن منافذ پوست می شود.

 

اغلب اوقات منطقه با چندین پاس با تنظیمات سفارشی درمان می شود. تشکیل کلاژن جدید منجر به کاهش خطوط ریز و ترمیم آسیب های خورشید می شود. لکه های تیره درمان شده و نواحی رنگدانه ای ناخواسته در ابتدا تیره می شوند و سپس طی هفته آینده پوسته پوسته می شوند یا از بین می روند تا ۱۰ روز برای صورت و تا ۲۱ روز برای بدن. لیزر IPL با احساس پارگی باند لاستیکی روی پوست احساس گرما می کند. بعد از درمان ، پوست شما براق یا حتی کمی آفتاب سوختگی به نظر می رسد ، با این وجود می توانید تمام فعالیت های طبیعی خود را از سر بگیرید و بلافاصله پس از درمان آرایش کنید.

 

دستورالعمل های قبل از درمان

 

به مدت ۳-۵ روز قبل از درمان از رتینول یا سایر داروهای موضعی یا سیستمیک حساس به نور استفاده نکنید.

 

به مدت ۲ هفته قبل از درمان ، بیش از حد در معرض آفتاب قرار نگیرید ، این بدان معناست که با پوست برنزه (شامل خود برنزه کننده) یا آفتاب سوختگی نیز وارد نشوید.

 

اگر می خواهید بخشی از پوست شما را که مو رشد می کند مرور کنیم ، لطفاً قبل از قرار ملاقات ، محل را اصلاح کنید.

 

دستورالعمل های پس از درمان

 

اگر بعد از درمان پوست شما حساس است می توانید از کرم هیدروکورتیزون ، آلوئه استفاده کرده و Advil را برای ناراحتی مصرف کنید.

 

۴۸ساعت پس از درمان از یک پاک کننده ملایم ، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

 

در ۲۰ ساعت اول از محصولات اصلاحی یا لایه بردار استفاده نکنید.

 

لایه برداری شیمیایی

 

صفحه اطلاعات بیمار

 

لایه برداری شیمیایی سبک و سطحی و عمق متوسط درمان های لایه بردار ، بازسازی و تحریک کننده ای برای انواع مشکلات پوستی است.

 

ضروری است که برای تهیه ایمن و موثر پوست خود را برای یک لایه برداری شیمیایی استفاده کنید که حداقل به مدت ۱۴روز از یک رژیم کامل مراقبت از پوست استفاده کنید. این دوره آماده سازی به پوست اجازه می دهد تا از مواد مختلف لایه برداری و اسیدها استفاده کند. آماده سازی پوست قبل از دست همچنین باعث می شود که سطح ملانین (رنگ) پوست شما تنظیم شده و پوست را با خیال راحت دریافت کند. مشتری باید در دوره آماده سازی از ضد آفتاب مناسب استفاده کند.

 

از شما خواسته می شود تا ۳-۵ روز قبل از لایه برداری شیمیایی ، استفاده از کرمهای رتین A ، رتینول ها ، ویتامین A و سایر داروهای موضوعی را قطع کنید. لازم است که روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از محصولات موضعی مناسب مراقبت در منزل استفاده کنید. به عنوان مثال می توان به کرم های Urban Skin Rx Even Tone یا پدهای رتینول اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید  تفاوت ژل و بوتاکس چیست؟

 

پیشنهاد می شود هنگام تعیین این روش درمانی ، فقط در صورت بیش از حد انتظار لایه برداری پوست ، زمان کمتری را در نظر بگیرید. حتی اگر لایه برداری پیش بینی شده وجود داشته باشد ، پوست در مراحل مختلف پیشرفت ، ممکن است شلختگی سنگین تری را تجربه کند. معمولاً این هرگز بیش از ۱ یا ۲ روز نیست. با این حال ، برخی از مشتریان به هیچ وجه پوست نمی گیرند و برخی از آنها می توانند تا ۱۰ روز پوست را پوست بگیرند. اینکه پوست شما کمی پوست کنده باشد ، زیاد یا اصلاً به این معنی نیست که درمان موثر بوده است یا نبوده است. پیش بینی دقیقاً آنچه ممکن است برای پوست اتفاق بیفتد غیرممکن است. یک توصیف کلی از آنچه می توان پیش بینی کرد است.

 

بلافاصله پس از درمان ، پوست بسیار صاف و سفت احساس می شود.

 

پوست به طور کلی در عرض ۲ تا ۳ روز شروع به لایه برداری می کند. با این حال لایه برداری می تواند در ۷ روز آینده در هر زمان انجام شود.

 

پوست همیشه به طور واضح لایه برداری نمی کند. ممکن است ۲ تا ۳ درمان طول بکشد تا این اتفاق بیفتد. مزایای بسیار دیگری از لایه برداری پوست وجود دارد.

 

از مزایای این روش ها می توان به پوست نرم و نرم ، درخشش سالم ، چربی کمتر ، رطوبت بیشتر ، منافذ تصفیه شده ، بهبود تغییر رنگ ، کاهش خطوط ریز و افزایش کنترل آکنه اشاره کرد.

 

لطفاً بخاطر داشته باشید که برای دستیابی به بهبود چشمگیر در ظاهر و وضعیت پوست ، به طور متوسط ​​۶ لایه برداری شیمیایی در هر فاصله ۳هفته توصیه می شود. پس از اتمام مجموعه ای از درمان ها برای حفظ نتایج ، مشتری باید در یک رژیم کامل پوست روزانه بماند و هر ۴-۸ هفته برای درمان لایه برداری حرفه ای بازگردد.

 

دستورالعمل های پس از درمان

 

صورت خود را به مدت ۸ ساعت بشویید

 

قبل از بازگشت به رژیم طبیعی مراقبت از پوست خود به مدت ۵-۱۰ روز از یک کیت پس از درمان استفاده کنید

 

۴۸ ساعت پس از لایه برداری شیمیایی پوست خود را بیش از حد گرم نکنید: این شامل ، تعریق ، ورزش ، دوش گرفتن بسیار شدید یا سشوار است.

 

فقط به مدت ۴۸ ساعت پس از لایه برداری شیمیایی از آرایش مواد معدنی استفاده کنید

 

در هر زمان لایه برداری یا شل شدن پوست را انتخاب نکنید

 

به مدت ۷ روز از پارچه شستشو روی صورت یا اسکراب استفاده نکنید

 

آنچه لازم است در مورد پوست اسیدی خود بدانید

 

لایه برداری سطحی پوست برای از بین بردن لایه های اپیدرمی پوست با استفاده از محلول اسیدی مناسب طراحی شده است. این نوع لایه برداری برای کمک به “خشک کردن” آکنه های فعال ، کاهش چین و چروک کم عمق و ایجاد زخم ، در برخی موارد روشن کردن مناطق رنگی رنگی بیش از حد (لکه های تیره) و بهبود ظاهر و سلامت پوست آسیب دیده از آفتاب و پیری استفاده می شود.

 

قبل از استفاده از اسید ، لازم است پوست تهیه و از بین برود. این امر تا حدی با پاکسازی و استفاده از محلول آماده سازی محقق می شود. ممکن است یک فن دستی کوچک به شما داده شود که هنگام استفاده از محلول ها ممکن است احساس سوزش را کاهش دهد. این ناراحتی معمولاً حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد.

 

هنگامی که درمان به پایان رسید ، پوست ممکن است ظاهر سفید مات داشته باشد. این امر از محلول ایجاد می شود و معمولاً ظرف چند ساعت کم رنگ می شود. همچنین ممکن است پوست بسیار قرمز باشد و تا ۲۴ ساعت آینده همچنان قرمز شده و احساس آن ادامه یابد. پوست بسیار سفت و خشک می شود و ممکن است تورم بسیار جزئی وجود داشته باشد. این طبیعی است.

 

** نتیجه پوست تنها به شما بستگی دارد!  بدون برداشتن پوست. مناطق درمان شده را به مدت ۲ هفته در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. ۴ هفته بهتر است و هرگز آفتاب گرفتن مستقیم ، مطلوب نیست.

منابع:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.urbanmedspacharlotte.com/pre-and-post-treatment-instructions/&ved=2ahUKEwi02MS4gO_wAhWObs0KHTt8CF0QFjATegQIEBAC&usg=AOvVaw1bBTinf_yVPN_KuqASmh7k&cshid=1622295394419

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان