تزریق ژل زیر چشم

 

پرکننده های چشم چیست؟

 

درمان پرکننده  که به آن به عنوان پرکننده زیر چشم یا پرکننده پوست نیز گفته می شود ، یک راه حل آرایشی محبوب برای مقابله با چشمهای خسته است. این یک روش غیر جراحی است که شامل تزریق دقیق یک ماده ژل مانند در نواحی خاص اطراف چشم است ، که برای جایگزینی حجم از دست رفته حاصل از روند پیری کار می کند. نتیجه یکدست تر ، پوستی جوان تر ، درخشان تر و کاهش چین و چروک های عمیق و خطوط است.

 

از این روش درمانی می توان برای افزودن حجم به سایر نواحی صورت مانند لب ها ، ابروها ، گونه ها ، خطوط ماریون و چین های بینی استفاده کرد و ظاهر جوان تری ایجاد کرد. همچنین می توان با تزریق استراتژیک  ، پرکننده را در سراسر صورت قرار داد تا لیفت صورت یا مایع لیفت چشم ایجاد شود ، که می تواند در بیماران انتخابی بسیار موثر باشد.

پرکننده های زیر چشم درمان های تزریقی اسید هیالورونیک هستند (که معمولاً با نام های Restylane و Juvederm شناخته می شوند) که می توانند برای درمان کاهش حجم زیر چشم استفاده شوند. مواد پرکننده معمولاً شش تا نه ماه دوام می آورند و نمی توانند در افزایش رنگدانه (یعنی سیاهی حلقه) کمک کنند.

این به خواص پرکننده و مقدار تزریق بستگی دارد.” “محصولات سفت و سخت ممکن است دو سال دوام بیاورند در حالی که محصولات سبک تر ممکن است نزدیک به شش ماه دوام داشته باشند. بدن شما به طور طبیعی پرکننده های HA را نیز همانطور که باعث تجزیه HA طبیعی می شود ، تجزیه می کند ، بنابراین به تدریج به روشی کاملاً طبیعی از بین می رود.”

 

چرا باید تحت درمان پر کننده چشم قرار بگیریم؟

این مطلب را هم بخوانید  مراقبت‌های بعد درمان میکرودرم ابریژن

پرکننده ها برای بیماران مبتلا به گودال های اشک آور و کیسه های زیر چشم یک گزینه موثر هستند. با شروع پیری ، ناحیه زیر چشم ، معروف به ناحیه فرورفتگی ، برجسته تر می شود. تغییر شکل ظاهری غالباً با سیاهی حلقه و توخالی زیر چشم ایجاد می شود و ظاهری خسته و فرسوده ایجاد می کند.

 

علاوه بر این ، حفره زیر چشم می تواند کیسه هایی را نشان دهد که باعث بدتر شدن ظاهر می شود. تزریق مواد پرکننده به عادی سازی کانتور صورت در اطراف محل اتصال درب گونه کمک می کند و از نیاز به جراحی جلوگیری می کند.

 

اگر کیسه های زیر چشم شما شدید است ، یک بلفاروپلاستی انجام دهید ممکن است روش مفیدتر باشد.

از چه سنی باید پرکننده زیر چشم استفاده کنید؟

 

پرکننده های اشک آور یک روش زیبایی جراحی غیر جراحی است که به طور فزاینده ای در میان افراد جوان تر دیده می شود. با این حال ، افراد در هر سنی که بخواهند با بازیابی از دست دادن حجم بدن به دنبال ظاهری شاداب تر ، جوان تر و استراحت از نگاه خسته به نظر برسند ، می توانند عمل کنند.

 

چه زمانی نتایج قابل مشاهده خواهد بود؟

پرکننده های پوستی نتایج فوری و طبیعی به وجود می آورند. در حالی که اثر بلافاصله قابل مشاهده است ، نتیجه نهایی معمولاً در حدود دو هفته قابل مشاهده خواهد بود. این به این دلیل است که پوست به زمان نیاز دارد تا آرام شود ، صاف شود و به مواد پر کننده اجازه می دهد تا به طور مناسب با بافت اطراف ادغام شوند و تعادل آبرسانی مطلوب را بدست آورند.

 

آیا خطرات یا عوارضی وجود دارد؟

این مطلب را هم بخوانید  6 روش موثر برای رهایی از ترک‌های پوستی

عوارض جدی ناشی از درمان اشک آور بسیار نادر است و به طور معمول تنها عارضه جانبی آن کبودی یا تورم پوست است که خفیف است و به سرعت فروکش می کند. انجام هر عمل زیبایی دلهره آور به نظر می رسد ، اما پرکننده های پارگی بسیار خوب تحمل می شوند ، در اکثر قریب به اتفاق بیماران مشخصات کم خطر است. با این حال ، در درصد کمی از افراد ، پرکننده قابل تحمل نیست و می تواند باعث تورم یا بی نظمی شود که نیاز به درمان بیشتر دارد.

افرادی که باردار هستند یا از شیر مادر تغذیه می کنند قادر به انجام پرکننده صورت نخواهند بود. به همین ترتیب ، افرادی که آلرژی یا حساسیت بیش از حد به مواد پرکننده یا مواد پزشکی مشابه دارند شناخته می شوند.

 

در دوره نقاهت پر کننده زیر چشم چه اتفاقی می افتد؟

 

بهبودی معمولاً سریع است و نتایج درمان بلافاصله قابل مشاهده است. از آنجا که زمان خرابی وجود ندارد ، فعالیتهای منظم می توانند بلافاصله از سر بگیرند ، در حالی که بسیاری از بیماران در همان روز به کار خود برمی گردند. با این وجود ، ممکن است در طی چند روز اول کمی کبودی یا تورم وجود داشته باشد.

 

برای کاهش تورم ، بیماران می توانند هر چند ساعت یکبار به آرامی کمپرس سرد را روی ناحیه قرار دهند تا گرما و بخار به صورت برخورد کند. کرم Arnica را می توان به طور کلی در قسمت پارگی قبل از خواب استفاده کرد و به کاهش کبودی در طول شب کمک می کند.

 

بیماران باید حداقل شش ساعت پس از درمان با پرکننده ، در برابر لمس ناحیه مقاومت کنند. پس از این مدت ، آنها می توانند به آرامی با آب و صابون محل را بشورند و نه اینکه محل را مالش دهند. بیماران باید حداقل در چهار ساعت اول پس از درمان از استفاده از آرایش یا سایر محصولات مراقبت از پوست خودداری کنند.

این مطلب را هم بخوانید  لیزر موهای زائد برای ورزشکاران

 

همچنین بیماران باید به مدت دو روز از ورزش و الکل خودداری کنند و به آنها توصیه می شود به مدت دو هفته از گرمای شدید (مثلا سونا ، تختخواب آفتاب ، برنزه شدن) یا سردی خودداری کنند.

 

زیر پرکننده چشم چه مدت دوام می آورد؟

 

در حالی که نتایج معمولاً طولانی مدت هستند ، اما درمان یک راه حل دائمی نیست زیرا پرکننده با گذشت زمان به تدریج خراب می شود. به بیماران توصیه می شود برای حفظ ظاهر جوان و شاداب خود ، برای تکرار پرکننده ها به کلینیک مراجعه کنند. به طور معمول این بسته به فرد هر ۱-۲ سال خواهد بود ، اگرچه برخی از بیماران می توانند سالها پرکننده را حفظ کنند. به شما توصیه می شود برای معاینه و بررسی روند پیشرفت خود به کلینیک مراجعه کنید.

 

چندین فاکتور مختلف وجود دارد که می تواند در تجزیه سریع نتایج پرکننده نقش داشته باشد ، از جمله رژیم غذایی نامناسب ، سیگار کشیدن و عدم ورزش ، بنابراین برای نتایج مطلوب ، بهتر است از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید.

 

آیا می توان از پرکننده در پلک فوقانی استفاده کرد؟

بله ، توخالی در درب های فوقانی (لک پلک فوقانی) می تواند به دلیل پیری طبیعی ، ایجاد ظاهری توخالی یا در نتیجه جراحی ایجاد شود. استفاده از مواد پرکننده در این قسمت بسیار تخصصی است اما اغلب می تواند نتایج عالی داشته باشد.

منابع:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.danielezra.co.uk/cosmetic/fillers&ved=2ahUKEwiR64iQlMHwAhXXbc0KHZfRAjwQFjAjegQIIhAC&usg=AOvVaw3cofkZ-Nd13MgoJq_TIgRF&cshid=1620720441655

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.healthline.com/health/eye-fillers&ved=2ahUKEwiR64iQlMHwAhXXbc0KHZfRAjwQFjAkegQIIxAC&usg=AOvVaw3bF3OIwO4C-xbcdJXdgf52&cshid=1620720441655

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان