بهترین فصل کاشت مو | بهترین سن کاشت مو

بهترین فصل کاشت مو

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

بهترین فصل برای کاشت مو بسته به شرایط و مراقبت شما می تواند متغیر باشد اما از نظر پزشکان بهترین فصل زمستان می باشد زیرا در این دوره محل تحت درمان دچار تعریق نمی شود مسلما تعریق ناحیه نه تنها سوزش برای شما به همراه دارد بلکه باعث ایجاد سوزش و قرمزی و حتی عفونت هم می گردد به همین دلیل در هوای خنک و فصل زمستان می توان کاشت بهتری را تجربه کرد و از عوارض در امان ماند. کاشت مو را می توان در هر فصلی انجام داد زیرا تمام فصول مزایا و معایب خاص خود را دارند،  کاشت مو را می توانید هر زمان که می خواهید انجام بدهید تنها باید مراقبت ها را به درستی و خوبی انجام بدهید تا دچار مشکلات نشوید، البته ناگفته نماند که زمان کاشت مو را باید متناسب با شرایط و موقعیت خود انتخاب کنید. هر فرد بسته به موقعیت کاری و مالی خود زمانی را برای کاشت مو انتخاب می نماید که بتواند به درستی استراحت هم داشته باشد.(کلینیک نیوشا)

مزایا و معایب کاشت مو در بهار

در فصل بهار مواد غذایی که به رشد موهایتان کمک می کند به بازار می آید مانند ماهی سالمون، دیگر غذاهای دریایی، کلم بروکلی و اسفناج و … مسلما اگر برای کاشت مو زمانی را انتخاب کنید که مدت طولانی تعطیلات داشته باشد همواره بهتر خواهد بود چون زمان بیشتری برای استراحت دارید. موارد گفته شده جزء مزایای کاشت مو در فصل بهار به شمار می روند که بسیار مورد توجه هم قرار گرفته اند. همان گونه که آفتاب می تواند به پوست سر آسیب وارد کند به همین میزان هم باران و برف می تواند به پوست سر آسیب وارد کند و نگذارد که موی کاشته شده رشد درستی داشته باشد. این تغییرات آب و هوایی در فصل بهار ممکن است افراد را دچار سردرگمی کند، این موارد نیز به عنوان معایب کاشت مو در فصل بهار شناخته می شوند که باید به آنها توجه ویژه نشان بدهید تا دچار مشکلات نشوید.

این مطلب را هم بخوانید  نشانه های پوست کم اب

مزایا ومعایب کاشت مو در تابستان

در فصل تابستان اگر کاشت مو انجام دادید همواره باید میوه های فصل را بیشتر مصرف کنید تا ویتامین های موجود در آنها باعث تقویت بدن شما شده و رشد موها بیشتر گردد. با توجه به اینکه رژیم غذایی تاثیر چندانی بر روی موهای کاشته شده ندارد ولی می تواند به آنها کمک کند. اگر در فصل تابستان که هوا بسیار گرم است کاشت انجام دادید باید از گرما دور بمانید تا به موهای کاشته شده آسیب وارد نشود. مزایای کاشت مو در تابستان به نوبه خود زیاد می باشد که افراد می توانند با وجود آنها اقدام به کاشت مو کنند. البته کاشت مو در تابستان هم به نوبه خود معایبی به همراه دارد که از این معایب می توان گفت که کاشت مو در تابستان به دلیل حرارت و آفتاب زیاد به پوست سر آسیب وارد می کند و باعث سوختن موهای کاشته شده می گردد. البته ناگفته نماند که در این فصل در اثر گرما استحمام زیاد یا استخر رفتن می تواند موهای کاشته شده شما را تهدید کند و نگذارد که رشد به موقع و درستی داشته باشند.

بهترین فصل کاشت مو

کاشت مو در فصل پاییز چه مزایا و معایبی دارد؟

فصل پاییز یکی از بهترین فصولی است که شما می توانید در آن به کاشت مو بپردازید زیرا در این فصل هوا خنک است و دچار تعریق و سوزش پوست سر نخواهید شد. لازم به ذکر است که فصل پاییز از جمله فصولی به شمار می رود که در آن باد تقریبا سرد شروع به وزیدن می کند، این باد ها و خنکی هوا نمی گذارد ناحیه تحت درمان که دارای زخم و جراحت است دچار سوختگی و قرمزی شود از این رو برخی افراد در این فصل به کاشت مو می پردازند. البته ناگفته نماند که کاشت مو در فصل پاییز می تواند برای شما معایبی هم داشته باشد مثلا تغییرات آب و هوایی در پاییز برای شما خوب نیست دائما باید از کلاه و ضد آفتاب استفاده کنید که مسلما وجود کلاه باعث می شود تا هم بخش پوست سر که دارای زخم است احساس ناراحتی کند و هم موهای کاشته شده تخت فشار قرار گرفته و دچار ریزش شوند، البته استفاده از کرم ضد آفتاب هم می تواند به موهای کاشته شده آسیب وارد کند.

این مطلب را هم بخوانید  تفاوت پلکسر و بلفاروپلاستی

مزایا و معایب کاشت مو در فصل زمستان

بسیاری از افراد معتقد هستند که فصل زمستان بهترین زمان برای کاشت مو به بشمار می رود، باید بگوییم که فصل زمستان هم به نوبه خود مزایا و معایبی برای کاشت مو به همراه دارد. از مزایای این فصل می توان گفت که در فصل زمستان نه نیازی به استحمام زود به زود است که برای پوست سر مضر است و نه خبری از آفتاب مستقیم و نه وزش بادهای نامنظم زیرا حضور این دو عامل در اختلال روند درمان برای بهبودی عمل کاشت مو موثر است. البته ناگفته نماند که بارش برف در فصل زمستان ممکن است باعث عفونت در پوست سر شما باشد، همچنین هوای سرد و خشک رطوبت موها را از بین می برد و موها را مستعد آسیب می کند، در نتیجه باید بهترین زمان را برای کاشت مو انتخاب کنید و توجه نمایید که چه مراقبت هایی باید انجام بدهید تا با کمترین عوارض و مشکلات مواجه شوید و کاشت مویی مناسب و عالی داشته باشید.

بهترین سن برای کاشت مو اقایان

آقایان اصولا بیشتر به صورت ژنتیکی دچار ریزش مو می شوند به همین دلیل بهتر است که این گونه افراد در سن بالای ۲۵ سال کاشت مو را انجام بدهند. بهترین سن مناسب برای کاشت موی طبیعی برای افرادی است که بالای ۲۷ سال سن دارند زیرا در این رده سنی افراد دچار ریزش نمی شوند و بهبودی برای آنها بهتر خواهد بود. ریزش مو در مردان اصولا در یک سن و سالی ثابت می ‌شود. یعنی مشخص می‌ شود که موقعیت بانک مو فرد به چه شکل است و مناطق بی مو و کم مو کاملا معلوم می‌ شوند. قبل از آن زمان وضعیت بانک مو دچار تغییر می ‌شود و شاید ریزش مو ادامه ‌دار باشد و منطقه ‌ای که طاس است گسترده‌ تر گردد در نتیجه باید سنی را برای کاشت مو انتخاب کنید که در آن سن هم ریزش مو از بین رفته باشد و منطقه قابل کاشت شناسایی شود تا متناسب با این بخش بانک مو برداشته و کاشته شود.

این مطلب را هم بخوانید  عوارض جوانسازی پوست با لیزر چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان