تفاوت پلکسر و بلفاروپلاستی

تفاوت پلکسر و بلفاروپلاستی

تفاوت پلکسر و بلفاروپلاستی در چیست؟

امروزه برای درمان افتادگی پلک ها از روش های مختلفی استفاده می کنند که در میان آنها روش های بلفاروپلاستی و پلکسر بیشترین طرفدار را به سمت خود جذب کرده اند، این دو روش تفاوت های زیادی با هم دارند که افراد با توجه به این تفاوت ها می توانند یک روش مناسب را انتخاب نمایند. پلکسر یک روش درمان غیر جراحی است که در آن به هیچ عنوان پوست بخیه نمی خورد و بافت خود را از دست نمی دهد اما در روش بلفاروپلاستی اصولا پلک های پشت چشم بریده شده و پوست بخیه می خورد که دوره نقاهت بیشتری هم دارد. در پلکسر به جای جراحی با کمک دستگاه عضلات را تحریک می کنند تا سفت تر شده و منقبض شوند.

کلینیک زیبایی نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی در گیشا

بلفاروپلاستی چه کاربردی دارد؟

بلفاروپلاستی تنها برای از بین بردن افتادگی پلک بالا کاربرد ندارد بلکه با این روش می توان زیبایی بیشتری را به چشم های خود هدیه داد. لازم به ذکر است که در روش بلفاروپلاستی اصولا پوست پشت پلک را برش می دهند و آن را بخیه می کنند تا افتادگی آن از بین برود و چشم حالت بهتری پیدا کند. برخی افراد در پلک بالایی خود پوست افتاده و اضافه دارند اما برای افراد در پشت چشم های خود چربی اضافه و زیاد دارند که این دو عامل باعث بروز افتادگی در ناحیه پلک شده اند که نیاز به درمان دارند زیرا باعث ضعیف شدن چشم می گردند. با بلفاروپلاستی می توان چهره خود را جوان تر نشان داد و شاداب تر بود.

این مطلب را هم بخوانید  عوارض انواع بوتاکس

مزایا و معایب بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی مزایا و معایبی مختص به خود دارد که افراد هنگام انتخاب این روش به تمام جوانب آن توجه می کنند، از مزایای بلفاروپلاستی موارد زیر را نام خواهیم برد:

  1. از بین بردن پوست اضافه پلک
  2. سفت و محکم شدن پوست پلک
  3. سفت شدن عضلات روی پلک چشم
  4. برآمدگی های حاصل از چربی روی چشم را ازبین می برد.
  5. بهبود بینایی
  6. بهبود میگرن
  7. بهبود حالت چشم
  8. جوان تر نشان دادن چهره

این روش جراحی زیبایی همواره معایبی هم دارد که عبارتند از:

  • تورم
  • کبودی
  • خون مردگی
  • تاری دید
  • درد
  • خونریزی

در صورتی که پزشک متخصص و مرکز معتبر انتخاب نکنید و بلفاروپلاستی برای شما به درستی انجام نشود ممکن است که چشم های شما یکسان نباشند و دچار عفونت شوید که این بر روی بینایی شما تاثیر زیادی می گذارد و باعث می شود تا چشم های شما دچار آسیب شوند. برای عوارض این عمل جراحی زودگذر هستند و پس از اتمام دوره نقاهت آنها هم از بین می روند اما اگر عوارض شدید بود و مشکلات زیادی برای شما به همراه داشت همواره باید به پزشک مراجعه کنید تا به سرعت مشکل شما را درمان کند. درد زیاد و خونریزی پس از عمل و عفونت نشان دهنده انجام نادرست عمل است و رعایت نکردن نکات پس از عمل است پس به پزشک و محل انجام عمل و مراقبت های بعد از توجه نمایید.

تفاوت پلکسر و بلفاروپلاستی

کاربرد پلکسر چیست؟

پلکسر همان گونه که گفتیم یک روش غیر جراحی است که در آن با کمک دستگاه پلک فوقانی چشم را لیفت می کنند، این روش برای سفت کردن پوست پلک کاربرد دارد در نتیجه امروزه توانسته جایگاه ویژه ای به دست بیاورد و افراد زیادی را مجذوب خود کند. این روش هیچ گونه بخیه ای بر روی پوست ایجاد نمی کند به همین دلیل طرفداران بیشتری دارد، کاربرد این روش زیبا تر کردن چشم ها و جوان تر کردن چهره بدون نیاز به جراحی است. کاربرد عالی پلکسر باعث شده تا پزشکان اصولا آن را به بیشتر افراد پیشنهاد بدهند. درمان افتادگی پلک‌های بالا و پایین، درمان خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم از کاربرد های مهم و ویژه این روش به شمار می روند.

این مطلب را هم بخوانید  عوارض جوانسازی پوست با لیزر چیست ؟

پلکسر چه مزایا و معایبی دارد؟

پلکسر هم مانند بلفاروپلاستی مزایا و معایب خاص خود را دارد، افراد به هر دو مورد توجه ویژه می کنند مسلما اگر مزایای بیشتر باشد از این روش استفاده می کنند، از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش نیاز به بیهوشی ندارد.
  • بخیه در این روش نیست
  • سفتی و استحکام پوست را افزایش می دهد.
  • هزینه مناسبی دارد.
  • در زمان کوتاهی نتیجه می دهد.
  • دوره نقاهت ندارد.
  • خونریزی ندارد.
  • ماندگاری بالایی دارد.
  • بهبودی سریع تری دارد.

این روش به نوبه خود در کنار مزایای نام برده معایبی هم در خود جای داده که از معایب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تورم
  2. قرمزی
  3. پوسته پوسته شدن
  4. زخم سطحی

معایب و عوارض نامبرده همه زودگذر هستند و پس از گذراندن دوره نقاهت به راحتی از بین می روند و هیچ گونه اثری از آنها باقی نمی ماند، لازم به ذکر است که این روش هیچ گونه بخیه و زخم عمیقی ندارد در نتیجه با مراقبت درست می توان سرعت بهبود را افزایش داد و از بروز عفونت در زخم های سطحی هم جلوگیری کرد.

پلکسر بهتر است یا بلفاروپلاستی؟

همان گونه که در بالا ذکر کردیم و توضیح دادیم پلکسر بدون نیاز به جراحی و بخیه و خونریزی و حتی بیهوشی اتمام می شود به همین دلیل توانسته محبوبیت بیشتری نسبت به روش بلفاروپلاستی به دست بیاورد. در روش بلفاروپلاستی اصولا پوست اضافه و افتاده پلک به کمک تیغ بریده می شود که ممکن است در زمان بریدن پلک عصب های چشم دچار آسیب دیدگی شوند و یا جای بخیه ها باقی بماند و چشم ها متقارن نباشند اما در روش پلکسر اصولا با کمک دستگاه پوست و ماهیچه های آن تحریک می شود تا سفت و سخت گردد و در نتیجه پلک خود را بالا کشیده و چربی زیر پوست از بین می رود و پلک بهترین حالت را پیدا می کند.

این مطلب را هم بخوانید  ژل پروفایلو چیست ؟ و روش انجام آن به چه صورتی است

اگر از جراحی هراس دارید بهترین روش برای از بین بردن افتادگی پلک پلکسر است اما اگر می خواهید روشی را انتخاب کنید که در کنار سخت بودن تاثیر به سزایی هم بر روی چهره می گذارد بلفاروپلاستی می تواند بهترین انتخاب و گزینه باشد. هر دو روش گفته شده بهترین عملکرد را از خود نشان داده اند پس نمی توان گفت که دقیقا کدام مورد بهتر هستند، البته زمان معاینه پزشک متخصص به شما خواهد گفت که کدام روش برای شما مناسب تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان