عوارض جوانسازی پوست با لیزر چیست ؟

عوارض جوانسازی پوست با لیزر

عوارض جوانسازی پوست با لیزر

ایا تا بحال این سوال برای شما هم پیش امده که عوارض جوانسازی پوست با لیزر چیست ؟ ما در این می خواهیم به این سوال پاسخ جوانسازی با پوست یک روش عالی برای رفع ضایعات پوستی بوده که در کنار فواید بیشمار عوارضی هم برای افراد به همراه دارد. برخی عوارض خفیف هستند و پس از چند روز برطرف می شوند اما برخی عوارض شدید هستند و در صورت ادامه داشتن نیاز است تا شما به پزشک مراجعه کنید. افرادی که به مراقبت های قبل و بعد از لیزر توجه نمی کنند همیشه با عوارض بیشتری روبرو می شوند. این عوارض عبارتند از:

  • التهاب و قرمزی یک عارضه شایع اما طبیعی است و قسمتی که لیزر روی آن انجام شده دچار تورم و التهاب و قرمزی می شود. این امر اگر ادامه داشته باشد ممکن است به بافت زیرین پوست آسیب وارد شده باشد و باید به پزشک مراجعه کنید.
  • خارش و پوسته شدن محل لیزر از دیگر عوارض ثبت شده است که بیشتر افراد با آن روبرو هستند. این عوارض بسته به جنس و نوع پوست ادامه پیدا می کند تا برطرف شود.
  • تغییر رنگ پوست هم می تواند عارضه دیگر جوانسازی پوست با لیزر باشد. چون لیزر به صورت فرسایشی عمل می کند ممکن است رنگ پوست تیره یا روشن تر شود. اگر تغییر رنگ دائمی نبود نیازی به مراجعه به پزشک نیست.
  • سوختگی قسمت لیزر شده به صورت سطحی و عمقی است و این بستگی به شدت جریان لیزر و عارضه های پوستی دارد. گرمای دستگاه لیزر باعث می شود تا پوست دچار سوختگی شود.
  • بروز حساسیت در برخی افراد باعث می شود تا علائمی را روی پوست خود مشاهده کنند‌ واکنش های آلرژیک در همه افراد یکسان نیست و ممکن است پوست آنها را آسیب پذیرتر کند.
این مطلب را هم بخوانید  تفاوت کاشت مو fit و fut در چیست ؟

در صورت مشاهده عوارض خطرناک تر بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید.

کلینیک زیبایی نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی و لاغری

جوانسازی پوست با لیزر چگونه انجام میشود ؟

لیزر با دستگاه های مخصوص انجام می شود. برای جوانسازی پوست یک روش عالی بوده که اگر در چند جلسه انجام شود می تواند تاثیرات خوبی به همراه داشته باشد. برای انجام لیزر ابتدا فرد مشاوره های لازم را دریافت می کند سپس پزشک متناسب با نوع پوست دستگاه مورد نیاز را انتخاب می کند. اشعه هایی که از دستگاه ساتع می شود تنها با هدف درمان و بهبود مشکلات پوستی هستند و شدت آنها بستگی به نوع پوست و میزان ضایعات پوستی دارد. در جلسات ابتدایی جریان کم است تا پوست به اشعه عادت کند و دچار سوختگی بیش از اندازه نشود.

در جلسات بعد کم کم اشعه بیشتر می شود تا بتواند به صورت عمقی در بافت پوست نفوذ کند و مانع از تیرگی و پیری پوست شود. برای جوانسازی پوست باید یک مرکز معتبر را برای لیزر انتخاب کنید تا پوست شما دچار آسیب نشود. دستگاه نقش موثری در بهبودی دارد. لیزر به صورت فرسایشی و غیر فرسایشی کار خود را انجام می دهد و شما می توانید ان را روی قسمت های مختلف بدن استفاده کنید. در تمام روش ها اشعه می تواند سلول های مرده را از پوست جدا کند و با ایجاد گرما کلاژن سازی را به حداکثر برساند.دستگاه قابل تنظیم بوده و پزشک آن را متناسب با جنس پوست تنظیم می کند. اگر پوست ضخیم باشد درجه دستگاه بیشتر می شود تا بتواند به لایه های اپی درم و درم نفوذ کند و تاثیرات بهتری داشته باشد. برای تولید کلاژن در پوست نیاز است تا دستگاه روی پوست کشیده شود. برای داشتن پوستی صاف و سالم باید لیزر در چند جلسه انجام شود. تا شما بتوانید تاثیر را به صورت عمقی مشاهده کنید.

این مطلب را هم بخوانید  انواع چروک پوست صورت

عوارض جوانسازی پوست با لیزر

فواید جوانسازی پوست با لیزر

جوانسازی پوست با لیزر فواید زیادی دارد و باعث می شود تا شما پوستی سالم و صاف داشته باشید. اگر پوست شما به دلایل مختلف تیره شده باشد لیزر می تواند به صورت مستقیم روی رنگدانه ها تاثیر بگذارد و باعث روشن تر شدن پوست شود. برای جوانسازی پوست نیاز است تا چندین جلسه لیزر را ادامه دهید. اگر پوست شما خشک و بی روح شده لیزر می تواند رطوبت پوست را تامین کند و مانع از خشکی آن شود بدین ترتیب شما پوستی نرم و شاداب خواهید داشت.بستن منافد پوست محیط مزیت استفاده از لیزر است. شما می توانید با این روش کم خطر منافذ پوست را بسته و به بهبودی مشکلات پوستی کمک زیادی کنید. لیزر لایه برداری را به صورت سطحی و عمقی انجام می دهد. اگر جای جوش روی صورت باقی مانده باشد با لیزر به راحتی از این می رود به شرطی که شما به مراقبت های بعد از لیزر توجه زیادی کنید. برای از بین بردن چین و چروک های پوستی لیزر یک انتخاب عالی است که می تواند به جوانسازی هم کمک کند.از دیگر فواید لیزر می توان به درمان لک های سطحی اشاره کرد چون با لایه برداری می تواند تمام ضایعات پوستی را برطرف سازد که در این شرایط شما پوستی روشن و درخشان خواهید داشت.  با از بین بردن زخم‌ها، لکه‌ها و آسیب‌های ناشی از نور خورشید و افزایش سن، ظاهر پوست را صاف و یک ‌نواخت می‌کند. شما باید با توجه به مشکل خود بهترین لیزر پوست را انتخاب کنید.

این مطلب را هم بخوانید  پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ | مزایای پی ار پی و مزوتراپی

چه افرادی نباید جوانسازی پوست با لیزر را انجام دهند ؟

در پاراگراف بالا به عوارض جوانسازی پوست با لیزر پرداختیم حالا اگر چه لیزر می تواند به جوانسازی پوست کمک کند اما همه افراد کاندید مناسبی برای این کار نیستند. افرادی که پوست حساسی دارند نمی توانند این روش درمانی را انتخاب کنند چون ممکن است آسیب هایی جدی به پوست آنها وارد شود. لیزر برای همه جوابدهی یکسانی ندارد ممکن است یک نفر در همان جلسه اول نتیجه خوبی مشاهده کند و شخصی هم با طی کردن تمام مراحل به نتیجه دلخواه نرسد. عوارض بوجود آمده از لیزر ممکن است در بعضی افراد تا ماه ها باقی بماند و برای برطرف کردن آن نیاز به درمان اساسی داشته باشند.افرادی که به مراقبت های قبل و بعد توجهی ندارند و مجبور هستند تا به دلیل مشغله کاری در فضای باز و در مقابل نور خورشید قرار بگیرند به هیج وجه نباید از لیزر برای جوانسازی پوست استفاده کنند. چون پوست حساس شده و نور خورشید باعث ایجاد لک می شود. اگر می خواهید با لیزر افتادگی صورت را برطرف سازید برای شما نتیجه ای به همراه نخواهد داشت. برای آکنه و جوش های فعال این روش درمانی مناسب نیست و افراد نمی توانند از ان استفاده کنند.افرادی که دارای تبخال هستند و پوست آنها بیش از اندازه تیره است نمی توانند از لیزر استفاده کنند. چین و چروک های عمیق با این روش درمانی از بین نمی روند. اگر بیماری خود ایمنی دارید این روش برای شما مناسب نیست. زنان باردار و شیر ده نمی توانند از این روش استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان