هایفوتراپی دور چشم

روش های موثر متعددی برای بهبود و رفع مشکلات پوست ارائه شده است که نتایج آنها در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده بوده و ماندگاری مناسبی دارند. در این میان، استفاده از امواج در چند دهه اخیر، به شدت پرطرفدار شده و اثرگذاری آن به اثبات رسیده است. یکی از شیوه های مهم درمانی با امواج، با نام هایفوتراپی معرفی می شود که در این مطلب قصد معرفی و بررسی هایفوتراپی دور چشم را داریم.

نحوه انجام هایفوتراپی دور چشم

هایفوتراپی برگرفته از عبارت انگلیسی High intensity focused ultrasound و به اختصار HIFU می باشد که به معنای امواج فراصوت متمرکز با شدت بالا می باشد و برای تمام افرادی که دچار چین و چروک های پوستی شده اند و یا از بروز مشکلات پوستی در آینده در اثر عواملی همچون افزایش سن، هراس دارند توصیه می شود. هایفوتراپی دور چشم از طریق دستگاه های مخصوص انجام می شود که این دستگاه، امواج فراصوت متمرکز شدت بالا تولید می کند و به پوست نفوذ می کند. میزان این نفوذ، به نوع دستگاه و کارتریج استفاده شده وابسته است که به ۵ نوع تقسیم می شود. کارتریج با عمق نفوذ ۱.۵ میلی متر، برای رفع چین و چروک های سطحی و خفیف کاربرد دارد. کارتریج با عمق نفوذ ۳ میلی متر برای لایه دوم و مشکلات عمیق تر مناسب است. کارتریج ۴.۵ میلی متر برای سفت کردن بافت ماهیچه ای صورت بکار می رود و کارتریج عمق ۸ میلی متر و ۱۳ میلی متر نیز برای لاغری و چربی سوزی کاربرد خواهند داشت. بنابراین، بخش هایی همچون پوست دور چشم به دلیل حساسیت و نازکی، نیاز به امواج با درجه مناسب دارند تا پوست این نواحی، آسیب و صدمه نبیند. برای انجام هایفوتراپی دور چشم، ابتدا ژل مخصوصی به پوست ناحیه مورد نظر زده می شود و با انتخاب میزان عمق نفوذ دستگاه، فرایند هایفوتراپی آغاز می گردد. سر دستگاه در فاصله کمی از پوست دور چشم در حدود ۳ میلی متر قرار می گیرد و امواج به پوست منتقل می شود. دسته دستگاه به آرامی بر روی پوست دور چشم حرکت داده می شود تا امواج به لایه های زیرین پوست وارد شوند. در حقیقت این امواج، سبب ایجاد حرارت و گرما در لایه های پوست می شوند اما شخص این حرارت را حس نخواهد کرد و بدون درد خواهد بود. این میزان گرمای متمرکز، سبب تخریب بافت های سلولی می شود و سیستم بدن، مجبور به تولید کلاژن بیشتر خواهد شد. در حقیقت هایفوتراپی سبب تحریک کلاژن سازی می شود تا تخریب سلول های پوست که ناشی از حرارت امواج می باشد، جبران گردد. با افزایش تولید کلاژن، مشکلاتی همچون چین و چروک، خطوط، سیاهی و گودی پوست دور چشم رفع شده و بافت پوست، سفت تر و محکم تر خواهد شد.

هایفوتراپی دورچشم

مزایای هایفوتراپی دور چشم

• هایفوتراپی دور چشم یک روش درمانی کاملا ایمن و بدون خطر می باشد که در مقایسه با انواع شیوه های رفع مشکلات دور چشم همچون جراحی، لیزر، بوتاکس و غیره، از عوارض بسیار کمتری برخوردار می باشد. هایفوتراپی دور چشم سبب ایجاد آسیب، صدمه و حساسیت پوستی نمی شود.
• انجام هایفوتراپی دور چشم، کاملاً راحت و ساده بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد. از اینرو نیازی به صرف زمان طولانی برای اتمام جلسات و دریافت نتیجه نیست.
• رفع مشکلات پوست دور چشم با هایفوتراپی کاملاً غیر تهاجمی می باشد و هیچگونه درد و خونریزی ندارد. در این روش، از هیچگونه ابزار جراحی استفاده نمی شود و بُرش بر روی پوست یا تزریقی انجام نمی گیرد.
• هایفوتراپی دور چشم عوارض بیهوشی کامل را ندارد زیرا متقاضیان در کمال آرامش و راحتی بدون نیاز به بیهوشی، می توانند نسبت به درمان گودی، سیاهی، کبودی و چین و چروک دور چشم اقدام نمایند.
• پس از هایفوتراپی دور چشم، نیازی به بستری شدن یا سپری کردن دوران نقاهت طولانی در منزل نیست.
• نتیجه گیری از این روش با سرعت بوده و در مدت کوتاهی تغییرات پوست قابل رویت می باشد.
• یکی از مهم ترین مزایای هایفوتراپی، رفع چین و چروک و خطوط پوست دور چشم است و در حقیقت بافت های آسیب دیده پوست، ترمیم خواهند شد. با هایفوتراپی، نقاط تیره زیر چشم رفع می شود و شل شدگی، افتادگی و گودی پوست ترمیم می گردد زیرا با این امواج، پوست مجددا حالت ارتجاعی پیدا خواهد کرد.
• سرعت ترمیم بافت دور چشم در این شیوه بسیار سریع بوده و از ماندگاری بالایی برخوردار خواهد بود.

عوارض هایفوتراپی دور چشم

یکی از نکات مدنظر متقاضیان پیش از انجام هایفوتراپی دور چشم، اطلاع از عوارض آن است. به طور کلی این روش درمانی، عوارض جدی و حاد نداشته و در برخی موارد نادر، امکان بروز عوارض جدی وجود دارد، چنانچه مراجعه کنندگان دچار بیماری های زمینه ای مرتبط با پوست، سرطان و غیره باشند بایستی پیش از انجام این شیوه، با پزشک مشورت کنند و سوابق پزشکی خود را در اختیار وی قرار دهند تا چنانچه عارضه خاصی شامل آنها نشد اقدام به هایفوتراپی نمایند. برای افرادی که بیماری زمینه ای ندارند و خواهان رفع مشکلات پوستی دور چشم هستند نیز، هیچگونه عارضه ای وجود ندارد و در برخی موارد در طی دو الی سه روز پس از هایفوتراپی، امکان بروز التهاب، تورم خفیف، قرمزی سوزش در ناحیه تحت درمان وجود دارد.

هایفوتراپی دورچشم

مراقبت های قبل از هایفوتراپی دور چشم

اولین گام از مراقبت های قبل از هایفوتراپی دور چشم، انتخاب یک پزشک معتبر، مجرب و باتجربه است بگونه ای که از سوابق کاری وی و تجهیز مطبی که قرار است هایفوتراپی در آنجا انجام شود اطلاع داشته باشید. سپس در جلسه مشاوره و ویزیت، تمام سوابق پزشکی، درمانی خود را در اختیار متخصص قرار دهید. در صورت باردار بودن، داشتن بیماری های زمینه ای، مصرف داروهای خاص و سابقه تزریق بوتاکس و ژل، پزشک خود را مطلع سازید. پس از بررسی تمامی جوانب، نوبت به مشاهده پوست و ساختار آن می رسد. چنانچه پوست دور چشم شما، کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی باشد، پزشک آن را به شما پیشنهاد خواهد کرد. پس از قطعی شدن تصمیم انجام این روش درمانی، از دو هفته قبل مصرف الکل و استعمال دخانیات را کنار بگذارید. همچنین داروهای مصرفی خود را با پزشک درمیان بگذارید و از چند هفته قبل، از مصرف انواع داروهای رقیق کننده خون همچون آسپرین، پرهیز نمایید. چنانچه در بدن شما قطعات فلزی همچون مهره کمر پلاتین و غیره وجود دارد، به پزشک اطلاع دهید. روز قبل از مراجعه به کلینیک نیوشا برای هایفوتراپی دور چشم، استحمام کنید و صورت خود را با محلول ملایم شستشو دهید.

هایفوتراپی دور چشم
هایفوتراپی دور چشم
هایفوتراپی دور چشم

بعد از هایفوتراپی دور چشم چه مراقبت هایی باید صورت گیرد؟

بعد از هایفوتراپی دور چشم، از خاراندن پوست خودداری نمایید تا پوست حساس نشود و آسیب نبیند. اگر روی پوست دور چشم، بافت اسکار وجود داشت به هیچ عنوان دستکاری نکنید تا از بروز عفونت جلوگیری نمایید. برای محافظت از پوست، صرفا از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید و حتما در طول روز از عینک و یا کلاه لبه دار استفاده نمایید. به هیچ عنوان از کرم های سنگین آرایشی، کرم های دور چشم و محصولات مراقبت از پوست حاوی ترکیبات التهاب آور یا لایه بردار همچون بنزوئیل پروکساید، سالیسیلیک اسید، رتینول و ویتامین سی تا چند روز پس از هایفوتراپی دور چشم، استفاده نکنید. پس از جلسات درمانی، از کرم های تجویز شده پزشک صرفاً استفاده نمایید و آب به مقدار کافی بنوشید تا فرآیند کلاژن سازی تسریع گردد. همچنین از عرق کردن، انجام ورزش سنگین و قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای شدید خودداری نمایید. تا یک هفته پس از هایفوتراپی از سونای بخار، استحمام با گرمای زیاد و سونای خشک استفاده نکنید. در نهایت نیز توجه داشته باشید که هایفوتراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی ‌بوده و نیازی به دوران نقاهت طولانی یا استراحت در منزل ندارد لذا یک روش مناسب برای رفع مشکلات پوستی می باشد.

ماندگاری هایفوتراپی دور چشم چقدر است؟

افزایش سن و پیری به دنبال خود عوارضی دارد که مهم‌ترین آنها چین و چروک دور چشم است‌ این چروک ها باعث افتادگی پلک می شود و زیبایی انسان را به خطر می اندازد. هایفوتراپی بهترین روش درمان برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم بوده که میزان ماندگاری آن به عوامل مختلفی چون سن و میزان چروک و حجم مصرف مواد هایفوتراپی بستگی دارد. این روش دارای ماندگاری بالا بوده و تمام سیاهی و گودی و چروک زیر چشم را از این می برد و طولانی تر است. دستگاه هایفوتراپی با امواجی که از خود ساتع می کند بر لایه های عمقی پوست تاثیر گذاشته و میزان کلاژن سازی را در آنها بیشتر می کند به همین دلیل شما تا مدت طولانی نتایج مثبت این کار را مشاهده می کنید. اگر میزان چروک و سیاهی دور چشم زیاد باشد شما باید چندین جلسه این کار را انجام دهید که در این صورت نتیجه آن ماندگارتر خواهد بود و بدون بازگشت است. تغذیه سالم هم می تواند در ماندگاری هایفوتراپی تاثیر داشته باشد.

هایفوتراپی دور چشم چقدر تاثیر دارد؟

هایفوتراپی نقش موثری در تحریک تولید کلاژن و برطرف کردن چین و چروک های پوست دور چشم دارد. همچنین برای رفع تیرگی زیر چشم نیز موثر بوده و باعث تحریک تولید سلول های جدید در پوست می شود. حرارتی که از امواج دستگاه هایفوتراپی به لایه های پوست می رسد، سبب روشن شدن، درخشان شدن و شفافیت پوست دور چشم می شود.

هایفوتراپی دور چشم برای چه کسانی مناسب است؟

هایفوتراپی دور چشم برای تمام افرادی که در اطراف چشم خود چین و چروک، خطوط، سیاهی، گودی و یا کبودی دارند، بسیار مناسب بوده و می توانند از این روش برای زیباسازی و جوانسازی پوست دور چشم بهره بگیرند. همچنین کلیه افرادی که پوست دور چشم سالمی دارند اما خواهان مراقبت و پیشگیری از بروز خطوط در سنین بالا هستند نیز می توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

هایفوتراپی دور چشم بهترین راه برای از بین بردن سیاهی دور چشم

هایفوتراپی دور چشم یک روش عالی برای از بین بردن سیاهی دور چشم است‌. امواج این دستگاه سلول های مرده ای که باعث تیرگی پوست شده اند را جدا می کند و باعث تحریک کلاژن به صورت عمقی در پوست می شود. سلول های جدیدی که جایگزین سلول های مرده می شوند زیر چشم را روشن تر می کنند به طوری که شما دیگر سیاهی دور چشم خود مشاهده نمی کنید. گرمای این دستگاه خود تاثیر زیادی در روشن شدن پوست صورت دارد و روی رنگدانه های پوست تاثیر مستقیم می گذارد. به همین دلیل دور چشم شفاف و درخشان شده و دیگر کبودی مشاهده نمی شود. اگر سیاهی و کبودی دور چشم زیاد باشد این کار باید چندین جلسه انجام شود تا تمام کبودی و سیاهی به صورت عمقی از بین برود. دستگاه به آرامی زیر چشم حرکت کرده و با گرمایی که به پوست منتقل می کند تاثیرات مثبتی را به جای می گذارد.

برای هایفوتراپی دور چشم چند جلسه نیاز است؟

تعداد جلساتی که پزشک برای هایفوتراپی دور چشم مشخص می کند بستگی به نوع بیماری و همچنین سن آن دارد. این روش کم تهاجمی بوده و در صورتی که در چندین جلسه هم انجام شود عوارضی به همراه ندارد. افرادی که سن بالا دارند قطعا چین و چروک زیر چشم آنها بیشتر خواهد بود بدین ترتیب پزشک تعداد جلسات بیشتری را برای آنها تعیین می کند تا وقتی که به نتیجه ایده آل برسند. هر چه سن کمتر باشد قطعا پوست سریع تر عکس العمل نشان می دهد و تاثیرات مثبت به سرعت مشاهده می شوند. دستگاه هایفوتراپی دارای درجه بندی است و هر چه پزشک درجه دستگاه را بیشتر کند حرارت و گرمای تولید شده هم بیشتر خواهد بود و سریع تر وپوست واکنش نشان می دهد. پزشک با معاینه های قبلی می تواند به راحتی تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان را تخمین بزند.

سخن پایانی

دستگاه هایفوتراپی روش موثری برای رفع مشکلات پوستی نواحی مختلف صورت و بدن همچون پوست دور چشم می باشد که با اثرگذاری فوق العاده موثر، امروزه از طرفداران زیادی برخوردار شده است..

نظرات مشتریان