سفت کردن پوست با اگزیمیا

سفت کردن پوست با اگزیمیا

تقریباً همه افراد با افزایش سن، شاهد تغییراتی نامطلوب همچون بروز چین و چروک، لک و شل شدگی در پوست خود خواهند بود. اگرچه هیچکس نمی‌تواند زمان را متوقف کند، اما امروزه روش‌های متعددی برای برطرف کردن تقریبی این‌گونه مشکلات ابداع شده است. یکی از مشکلاتی که ممکن است به علل مختلفی برای افراد اتفاق بیفتد، شل شدن پوست است. برای مقابله با این مشکل و سفت کردن پوست روش‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از آن‌ها، سفت کردن پوست با اگزیمیا می‌باشد.

علت شل شدن پوست چیست؟

کلاژن، فراوان‌ترین پروتئین در بدن انسان‌ها به شمار می‌رود. این پروتئین، پوست را سفت کرده و به آن استحکام می‌بخشد. بدن به طور طبیعی کلاژن مورد نیاز خود را تولید می‌کند، اما معمولاً از سن ۳۰ سالگی به بعد تولید آن کاهش می‌یابد. با کاهش کلاژن، میزان چربی موجود در لایه‌های زیرین پوست نیز کاهش یافته و این امر موجب شکل‌گیری فضاهای خالی در اعماق پوست می‌شود. وجود این فضاهای خالی در نهایت منجر به افتادگی و شل شدن پوست می‌گردد. از دیگر عواملی که موجب شل شدن پوست می‌شوند، می‌توان به استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض تابش‌های خورشید، کاهش یا اضافه وزن شدید و مصرف فست فود اشاره کرد.

اگزیمیا چیست؟

دستگاه اگزیمیا (Eximia) محصول کشور ایتالیا بوده و روشی غیر تهاجمی برای زیبا سازی پوست به شمار می‌رود. این دستگاه قادر به ترکیب و استفاده همزمان از ۴ تکنولوژی لیزرپوریشن، میکرودرم، اندورادیومگ و رادیولیفت می‌باشد. اگزیمیا بسیار سریع عمل کرده و در طول ۲ هفته فرد را به نتایج مورد نظر خواهد رساند، همچنین بدون توجه به نوع پوست خود می‌توانید اگزیمیا را برای زیبا سازی انتخاب کنید، زیرا برای انوع پوست‌ها مناسب است. این دستگاه بدون هیچگونه عوارض‌، درد و خون‌ریزی قادر به انجام اعمال زیر در تمام نقاط بدن می‌باشد:

این مطلب را هم بخوانید  لاغری پهلو با اگزیمیا

سفت کردن پوست با اگزیمیا چگونه است؟

اگزیمیا سلول‌ها را به تولید کلاژن و الاستین ترغیب کرده و منجر به ایجاد سلول‌های جدید نیز می‌گردد؛ در نتیجه، در لایه بالایی پوست (اپیدرم) سلول‌های سالم و جدیدی خواهیم داشت. این اعمال برای فرد دو مزیت دارد؛ اولاً ظاهر پوست یک دست‌تر و شفاف‌تر به نظر خواهد رسید، دوماً ساختار ترمیم‌شده‌ای از سلول‌ها را در پوست خواهیم داشت. اگزیمیا قادر به حذف چربی‌‌های مزاحم بخش‌های مختلف بدن می‌باشد و این قابلیت در نهایت منجر به سفت شدن اندام نیز خواهد شد. این دستگاه با دارا بودن سر چرخشی، پوست را همزمان با درمان ماساژ می‌دهد. به علت حذف سلول‌های مرده و قدیمی در حین ماساژ، کرم‌ها، ژل‌ها و سرم‌های تقویتی بهتر جذب پوست شده و اثرات بهتری بر جای خواهند گذاشت، همچنین دستگاه اگزیمیا به علت دارا بودن خاصیت مغناطیسی، به اتم‌های آهن در خون انرژی بخشیده و اکسیژن رسانی و متابولیسم طبیعی را بهبود می‌بخشد. هرچه پوستتان اکسیژن بیشتری دریافت کند، شاداب‌تر و سالم‌تر به نظر خواهد رسید.

شرایط لازم برای سفت کردن پوست با اگزیمیا چیست؟

مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از درمان با اگزیمیا باید به آن توجه داشته باشید، منع استفاده از آن برای بانوان باردار تا ۶ ماه پس از زایمان می‌باشد، همچنین شرط سنی برای سفت کردن پوست با اگزیمیا، داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال است، البته در صورتی که مبتلا به بیماری خاص و تحت درمان می‌باشید، پیش از استفاده از دستگاه اگزیمیا از مشاوره رایگان کلینیک زیبایی نیوشا لستفاده کتید. در طول کار با اگزیمیا ممکن است صدایی مشابه سوت یا زنگ از دستگاه بشنوید، اما جای هیچ نگرانی نبوده و این روش کاملاً بی خطر است. به طور میانگین، افراد پس از ۶ الی ۱۰ جلسه به نتیجه مطلوب خود خواهند رسید. مدت زمان هر جلسه نیز از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت بسته به شرایط فرد متفاوت خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید  مراقبت‌های قبل و بعد از مزوتراپی

مراقبت‌های مورد نیاز پس از درمان با اگزیمیا چیست؟

اصولاً پس از سفت کردن پوست با اگزیمیا بر خلاف عمل‌های جراحی، نیازی به تحت مراقبت‌ قرار گرفتن نیست، اما اگرنکات زیر را اجرا کنید، نتیجه بهتر و ماندگارتری کسب خواهید کرد.

  • نوشیدن آب کافی: پس از درمان با اگزیمیا به علت خارج شدن چربی از بافت‌ها، ممکن است تیرگی رنگ ادرار را تجربه کنید. برای دفع سریع‌تر چربی‌ها حتماً آب کافی بنوشید.
  • ورزش مداوم: بعد از سفت کردن پوست با دستگاه اگزیمیا، ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید. این عمل باعث تداوم اکسیژن رسانی کافی به پوست شده و همچنین از تجمع دوباره چربی‌ها جلوگیری خواهد کرد.
  • رژیم غذایی مناسب: پس از استفاده از اگزیمیا بهتر است که رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید. روزانه پروتئین، آب، سبزیجات و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را به مقدار کافی مصرف کرده و از مصرف فست فود و الکل خودداری نمایید. فراموش نکنید که مصرف الکل و فست فود، سلول‌های جدید و ترمیم‌شده پوستتان را دوباره تخریب می‌کند.
  • عدم استفاده از دخانیات: استعمال دخانیات علاوه بر داشتن تاثیرات مضر بر روی اندام‌های داخلی بدن، آب پوست را کشیده و موجب افتادگی آن می‌گردد.

در مجموع، سفت کردن پوست با اگزیمیا روشی بی‌خطر و مناسب برای همه افراد است، همچنین در صورتی که افراد متخصص مراجعه کرده و مراقبت‌های توصیه شده پس از زیبا سازی را به خوبی اجرا کنید، نتیجه آن دائمی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان