چرا موهای کاشته شده می ریزند؟ | دلایل ریزش مو کاشته شده

چرا موهای کاشته شده می ریزند؟

چرا موهای کاشته شده می ریزند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش امده باشد که چرا موهای کاشته شده می ریزند؟ ما در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. بسیاری از افراد که کاشت مو انجام داده اند با این سوال مواجه شده اند که چرا موهای کاشته شده می ریزند، در جواب این گونه افراد باید بگوییم زمانی که شما اقدام به کاشت مو می کنید همواره از بخش پرتراکم به بخش کم تراکم مو منتقل می شود که این سود زیادی به بدن شما وارد خواهد کرد در نتیجه دچار ریزش مو پس از کاشت خواهید شد که این از نظر افراد اصلا خوشایند نیست و فکر می کنند که عمل کاشت به درستی انجام نشده است اما بدانید که پس از کاشت مو همیشه آنها دچار ریزش می شوند اما چون فولیکول ها باقی مانده اند موها دوباره شروع به رشد خواهند کرد.

اصولا این ریزش مو بین چند هفته الی یک هفته زمان می برد و پس از این دوره ریزش به اتمام می رسد و پس از ترمیم پوست سر دوباره موها شروع به رشد خواهند کرد. ریزش تنها به ساقه ها ختم می شود و به فولیکول ها هیچ گونه آسیبی وارد نمی شود در نتیجه پس از دوره ای مشخص دوباره موها رشد می کنند. لازم به ذکر است که تمام افراد پس از کاشت دچار ریزش مو نمی گردند اما اصولا حجم کمی از موهای آنها دچار ریزش می شود اما پس از دوره ای دوباره شروع به رشد کرده و زیبایی را به چهره فرد می بخشند.

کلینیک زیبایی نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات لاغری و زیبایی

این مطلب را هم بخوانید  برای شیو بدن از چی استفاده کنیم | روشهای شیو بدن

چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟

برای تقویت موهای کاشته شده همواره راه های زیادی وجود دارد که اصولا برخی از آنها توسط پزشکان به شما توصیه می شوند، برای تقویت موهای کاشته شده می توان مراحل زیر را انجام داد:

  1. می توان انواع مکمل ها و ویتامین ها را مصرف نمود تا فولیکول های مو تقویت شوند.
  2. می توان از ماسک مو برای تقویت استفاده کرد.
  3. مزوتراپی کنید.
  4. کربوکسی تراپی کنید.

با در اختیار گذاشتن املاح و مواد مغذی مورد نیاز مو همواره می توان موهای کاشته شده را تقویت کرد و از ریزش و آسیب دیدن آنها جلوگیری نمود، در کل پس از کاشت مو شما باید مراقبت های زیادی را انجام بدهید تا کاشت بتواند کیفیت بالایی داشته باشد و تعداد کمی از موها دچار ریزش شوند و در مدت کوتاهی هم دوباره شروع به رشد کنند. در مزوتراپی اصولا ویتامین ها و مواد مغذی به صورت تزریقی و مستقیم در اختیار موها قرار می گیرند که این به تقویت و رشد بهتر فولیکول ها کمک شایانی خواهد کرد.

در کل این روش سبب گردش مجدد خون در لایه میانی پوست خواهد شد که این به نوبه‌ خود تاثیر مهمی در تحریک فولیکول‌ های مو و رویش مجدد موها دارد. کربوکسی‌تراپی نیز روش پیشرفته و متفاوت است که در آن اصولا از گاز کربن دی‌اکسید استفاده می کنند تا بتوانند موها را تقویت نمایند. مصرف زینک پلاس باعث می شود تا موهای شما به خوبی تقویت شوند و بافت خود را حفظ نمایند چون این تقویت کننده تاثیر به سزایی بر روی فولیکول ها و بدن می گذارد.

این مطلب را هم بخوانید  اگزیمیا بهتر است یا کویتیشن | معرفی تفاوت های اگزیمیا و کویتیشن

چرا موهای کاشته شده می ریزند؟

راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ریزش موها بعد از کاشت

در پاراگراف بالا یه این سوال پاسخ دادیم که چرا موهای کاشته شده می ریزند؟ اما برای جلوگیری از ریزش موها بعد از کاشت نیز راهکارهای متعددی هم وجود دارد که برخی از آنها بسیار مناسب هستند و می توانند عملکرد عالی از خود نشان بدهند. از این راه کارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبل از اقدام به کاشت حداقل دو ماه از ویتامین ها و مواد تقویتی زیر نظر پزشک استفاده کنید.
  • مراقبت های بعد از کاشت را به خوبی انجام بدهید.
  • از شستشوی موها تا چند روز جلوگیری نمایید.
  • داروهای تجویز شده به خصوص تقویتی ها را به موقع مصرف کنید.
  • تغذیه مناسبی داشته باشید.
  • در محیط آلوده قرار نگیرید.
  • دود و گرما به موهای شما نرسد.
  • از خاراندن پوست سر جلوگیری کنید.
  • از پوشیدن کلاه و غیره خودداری نمایید.
  • از مواد حالت دهنده و سشوار استفاده نکنید.
  • شامپوی مناسب برای شستن موها انتخاب کنید.

با توجه کردن به مراقبت های بعد از کاشت و رعایت نکات گفته شده می توانید به راحتی از ریزش موهای خود جلوگیری نمایید. اصولا ریزش تعدادی از تار های مو پس از کاشت امری طبیعی است که تنها ساقه مو ریزش می کند و فولیکول باقی می ماند اما ناگفته نماند که با تقویت موها می توان حتی این حجم از ریزش را هم به حداقل رساند و تا حد زیادی کاهش داد.  هر چه مو کمتر دچار ریزش شود مسلما پر پشت تر و بهتر دیده خواهد شد پس حتما به نکات گفته شده دقت و عمل کنید.

این مطلب را هم بخوانید  روش صحیح اصلاح بدن با ژیلت

علت ریزش موهای کاشته شده بعد از یکسال

اگر پس از یکسال از موهای کاشته شده دچار ریزش شدید این خود می تواند دلایل دیگری داشته باشد که اصولا توسط پزشک مورد بررسی و معاینه قرار می گیرد تا دلیل اصلی را یافته و متناسب با آن راه درمان را پیدا کنند. مثلا در صورتی که فرد مراقبت درستی از موهای خود نکند می تواند پس از گذشت یکسال هم از کاشت باز دوباره دچار ریزش شود که حجم آن بسته به شرایط فرد دارد، مورد دوم این که اگر فرد در رده سنی مناسبی نباشد ممکن است پس از یکسال دچار ریزش مو گردد از این رو توصیه شده در سن مناسب اصولا بالای ۳۰ سال کاشت مو را انجام بدهید تا دچار کمترین عوارض به خصوص ریزش مو شوید.

روش کاشت مو، تخصص پزشک، مصرف مکمل ها و تقویت کننده ها و …. همه می توانند در روند کاشت مو تاثیر مستقیم بگذارند پس اگر پس از گذشت یکسال دچار ریزش شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید تا دلیل آن را مورد بررسی قرار بدهد و تا مصرف داروی مناسب و رعایت نکاتی مشکل شما را برطرف نماید. توجه کردن به پزشک و مرکز و نحوه انجام کاشت اهمیت به سزایی دارد که افراد باید قبل از انجام کاشت تحقیقات زیادی در این زمینه انجام بدهند و به جز توجه به هزینه پرداختی به آنها هم رسیدگی کنند تا بتوانند کاشت مویی خوب داشته باشند و از ریزش موها جلوگیری نمایند. رعایت نکات مراقبتی به خصوص مصرف ویتامین ها می تواند کمک شایانی به شما کند تا هیچ‌گاه دچار ریزش مو نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان