کاشت مو به روش میکروگرافت چگونه است ؟

میکروگرافت یک روش جدید و بروز برای کاشت مو بوده که طرفداران مختص به خود را دارد. افرادی که موی آنها ریزش شدیدی دارد از این روش نتیجه خوبی دریافت می کنند. در این تکنیک تارهای مو به همراه پوست اطراف آن به قسمت مورد نظر پیوند زده می شوند تا مناطق بدون مو به خوبی پوشش داده شود. این روش طی چند مرحله و با دقت و ظرافت بالا انجام می شود. تمام مراحل برداشت و پیوند توسط دستگاه های پیشرفته و ابزارهای تمام اتوماتیک انجام می شود به همین دلیل سرعت کاشت زیاد است و بیمار می تواند به سرعت نتیحه دلخواه را مشاهده کند.چون ظرافت کار زیاد است درد و جراحت کمتری هم دارد‌ و به دلیل خونریزی کم با دوران نقاهت کوتاهی همراه است. نتیجه این روش نتیجه بخش بوده و با موفقیت های زیادی همراه است. دقت این روش زیاد است و گرافت های خارج شده از پوست سر با پانج خودکار در قسمت مورد نظر قرار داده می شوند و فولیکول کمترین آسیب را متحمل می شود. این پیوند با موفقیت خوبی همراه بوده و کاملا رضایت بخش است.

چرا کاشت مو به روش میکروگرافت در دو مرحله صورت میگیرد

دلیل دو مرحله ای بودن روش میکروگرافت برداشت یا استخراج گرافت و کاشت مجدد آن است. این یک روش پیشرفته بوده که توسط ابزارهای دقیق و با برش های ریز انجام می شود. در مرحله اول گرافت ها از بانک مو جدا می شوند و سپس توسط دستگاه پانج در قسمت طاسی قرار داده می‌شوند. دو مرحله ای بودن باعث شده تا پزشک بتواند با سرعت بیشتری کار خود را انجام دهد بدین ترتیب بیمار درد و ناراحتی کمی را احساس می کند و از نتیجه کار رضایت کامل خواهد داشت.

مرحله کاشت هم مانند برداشت گرافت ها اهمیت زیادی دارد و نیاز است که پزشک کار را با تخصص بالا انجام دهد. این دو مرحله مکمل هم هستند و اگر یکی از آنها به درستی و با دقت و ظرافت بالا انجام نشود مرحله بعدی هم موفقیت آمیز نخواهد بود‌. کاشت مو با روش میکروگرافت با سرعت بالا انجام می شود به همین دلیل فرد متقاضی درد کمتری را در این پروسه تحمل خواهد کرد. خطای انسانی در هر دو مرحله کاهش یافته و نتیجه کار رضایت بخش خواهد بود.

کاشت مو

دلایل برتری میکروگرافت نسبت به دیگر روش ها

میکروگرافت به دلیل مزیت‌ های زیادی که دارد توانسته محبوبیت بیشتری را نسبت به روش های دیگر از آن خود کند. با این روش میزان تراکم برداشت از بانک‌ مو بیشتر خواهد بود و همین موضوع باعث می شود تا سطح مورد نظر با تارهای مو پوشش داده شود. در روش میکروگرافت فاصله بین محل برداشت ها کم بوده به همین دلیل زخم کمی به جای می ماند‌. در میکرو سایز کاشت ریز بوده به همین دلیل موها پر پشت خواهد شد. تعداد گرافت های سالم در این روش بیشتر بوده به همین دلیل شما برای کاشت موهای بیشتری در اختیار خواهید داشت.دلیل دیگری برتری میکروگرافت نسبت به روش های دیگر کوتاه بودن دوره درمان آن است. چون دوره نقاهت کم است فرد می تواند به فعالیت روزانه ادامه دهد. فولیکول ها به سرعت پیوند زده می شوند و احتمال عفونت هم کم است.

چرا هزینه در کاشت میکروگرافت بالاتر است ؟

در کاشت میکروگرافت هزینه بالا بوده چون تارهای بیشتری از بانک مو برداشته می شود به همین دلیل شما شاهد موهایی پر پشت خواهید بود. در تعیین قیمت این روش عوامل زیادی نقش دارند که مهمترین آنها میزان طاسی سر است. هر چه سطح مورد کاشت وسیع تر باشد هزینه کاشت بیشتر خواهد بود. با این وجود باز هم هزینه میکروگرافت نسبت به روش های دیگر کمتر است به همین دلیل هم مورد استقبال قرار می گیرد. اگر فرد به دلیل بیماری خاصی دچار ریزش مو شده‌ باشد در برخی مواقع بیمه هزینه این عمل را پرداخت می کند. اگر کاشت نیاز به ترمیم داشته باشد هزینه آن جداگانه محاسبه می شود.

کاشت مو

کاشت میکروگرافت چرا به کاشت اروپایی معروف هست

کاشت میکروگرافت به کاشت اروپایی معروف است چون این روش در کشورهای اروپایی رواج بیشتری دارد و طبق استانداردهای این کشورها انجام می شود. این تکنیک کاشت مو مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و اروپا قرار گرفته و اولین بار در کشور آلمان استفاده شده است به همین دلیل از آن به کاشت اروپایی یاد می کنند. این روش ظاهری کاملا طبیعی دارد به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته است. جراحان و متخصصان پوست و موی آلمان این روش را روی افراد زیادی آزمایش کردند و نتایج بدست آمده را رضایت بخش خواندند. کشور ترکیه هم توانسته این روش را دنبال کند.

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

معایب کاشت مو به روش میکروگرافت چیست؟

میکروگرافت اگر چه یک روش کاملا موثر برای کاشت مو است اما معایبی هم به همراه دارد. چون برای انجام کار داروهای بی حسی استفاده می شود ممکن است برای فرد حساسیت های آلرژیک ایجاد گردد. اگر احساس بی حسی در ناحیه کاشت دارید این می تواند از دیگر معایب این روش باشد. برخی عوارض کوتاه مدت هستند و پس از تایم کوتاهی برطرف می شوند اما برخی دیگر تا مدت ها باقی می مانند. ممکن است در محل کاشت خارش شدید داشته باشید که برطرف می شود. تورم در پیشانی و سر جز علائم شایع بوده که در برخی افراد بیشتر است. از دیگر معایب می توان به خونریزی اشاره کرد که ممکن است در برخی افراد بیشتر باشد از این رو پزشک داروهایی را تجویز می کند.

آیا میکروگرافت برای کاشت مو هست یا ابرو هم شامل می شود؟

میکروگرافت نه تنها برای کاشت مو موثر است بلکه برای ابرو هم تاثیرات مثبتی دارد. افرادی که آبروی آنها به دلیل ریزش شدید شکل ظاهری خود را از دست داده است باید از این روش برای کاشت ابرو استفاده کنند چون نتیجه خوبی خواهد داشت. تارهای ابرویی که در روش میکروگرافت کاشته می شوند نسبت به ریزش مقاومت زیادی دارند به همین دلیل ابروها بعد از کاشت دچار ریزش نمی شوند. شما می توانید علاوه بر مو برای ابرو هم از این روش استفاده کنید.

نظرات مشتریان