دستگاه اف پی جی ( fpj )

دستگاه اف پی جی وسیله‌ای کاربردی برای از بین بردن دائمی موهای زائد و جوانسازی پوست است. این دستگاه توسط شرکت سوئدی Xantor ساخته شده است. به لطف فناوری پیشرفته به کار برده شده در این دستگاه، هر دو مزایای فناوری‌های لیزر و لامپ ایمپالس را هم‌زمان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دستگاه fpj یکی از ابزارهای کاربردی بسیار موثر است که تجربه‌ی ۹ ساله‌ای در سطح جهان دارد.

  • قوی‌ترین دستگاه IPL دنیا با انرژی ۹۰JCM2
  • تکنولوژی Advanced Pulse Forming
  • تنها IPL لانگ پالس دنیا با پالس دیوریشن ۲۰ الی ۱۵۰۰ میلی ثانی

کمپانی سوئدی Xantor

کمپانی سوئدی Xantor در سال ۲۰۰۸ موفق به اختراع تکنولوژی جدیدی در تولید و انتقال انرژی های بسیار بالا بوسیله افزایش پالس دیوریشن تا مرز ۱۵۰۰ میلی ثانیه گردید. این افزایش انرژی کلید درمان عالی و متمایز با سایر IPL ها بوده و این نوآوری باعث خلق و تولید یکی از قویترین IPL های دنیا با نام تجاری FPJ شد.

چرا اف پی جی، بهترین است؟

با توجه به قابلیت دستگاه لیزر FPJ در انتقال انرژی‌های بالای ۴۵ ژول در مدت زمان طولانی، این دستگاه کم عارضه‌ترین و موثرترین دستگاه در درمان ضایعات پوستی می‌باشد.

پالس پیشرفته

پالس پیشرفته اختراعی است که بوسیله آن انرژی مورد نظر فقط در بافت هدف تخلیه گشته و سایر نواحی بدون کوچکترین جذب انرژی سالم باقی مانده و عوارض درمانی در این روش به کمترین حد ممکن خواهد رسید.

پالس دیوریشن بلند

اثر انرژی در بافت هدف ارتباط مستقیمی با زمان انتقال آن خواهد داشت. بدین معنی که:

با افزایش پالس دیوریشن حرارت در عمق افزایش پیدا کرده و با کاهش آن، حرارت در سطح افزایش پیدا می کند. دستگاه FPJ تنها IPL دنیاست که قادر است پالس دیوریشن بین ۲۰ تا ۱۵۰۰ میلی ثانیه تولید کند که این ویژگی منحصر بفرد باعث استفاده از انرژی‌های بالا در درمان‌های مختلف شده که نتایج فوق العاده‌ای را به همراه خواهد داشت.

دستگاه اف پی جی ( fpj )

یک فیلتر برای تمامی درمان‌ها

شما بوسله دو تکنولوژی منحصر به فرد که مختص دستگاه FPJ می‌باشد، می‌توانید حرارت را به تمامی لایه های پوست بدون تعویض فیلتر انتقال دهید. بدین صورت که:

با افزایش پالس، حرارت در عمق افزایش پیدا کرده و درمان‌های عمقی نظیر جوانسازی، درمان موهای زائد و لیفتینگ به بهترین شکل انجام می گردد.

با کاهش پالس، حرارت در سطح افزایش پیدا کرده و درمان‌های سطحی نظیر ضایعات عروقی، ضایعات رنگدانه‌ای، چین و چروک و آکنه درمان می گردد.

مزایای استفاده از دستگاه اف پی جی

  • تکنولوژی پیشرفته
  • فیلترهای قابل تعویض
  • امکان استفاده آسان از دستگاه
  • دارنده‌ی ابزارهای سبک و ارگونومیک

 از دیگر مزایای دستگاه اف پی جی، عدم وجود قطعات اضافی است که کنترل دستگاه را آسان‌تر می‌کند. قطعات سبک و ارگونومیک این دستگاه هم به کاربران این امکان را می‌دهند که بر بخشی از پوست که قرار است درمان شود، تمرکز کنند.

دستگاه اف پی جی ( fpj )

موارد استفاده از دستگاه اف پی جی

۱٫درمان و جوان سازی پوست

درمان از طریق دستگاه fpj سریع و قابل اعتماد است و هیچ گونه عوارض جانبی برای افراد به دنبال ندارد. افراد بعد از معالجه با این دستگاه باید برای مدتی از حمام آفتاب شدید و سولاریوم اجتناب کنند. به جز این دو مورد، درمان با این دستگاه هیچ دوره‌ی نقاهتی ندارد و افراد می‌‎توانند بلافاصله بعد از اتمام معالجه، زندگی روزمره‌ی خود را از سر بگیرند.

۲٫درمان ضایعات عروقی

نور تصفیه شده و پرانرژی که از طیف نور زرد دستگاه fpj نشات می‌گیرد، رگ‌های خونی که موجب بروز بیماری شده‌اند را به طور سیستماتیک ویران می‌کند. رگ‌هایی که مشکل دارند بلافاصله بعد از درمان یا چند روز بعد از درمان از بین می‌روند. گاهی اوقات برای درمان کامل رگ‌های عروقی باید چند جلسه درمان انجام داد. به خاطر انرژی تنظیم شده‌ی نور ناشی از این دستگاه، درمان به این شکل هیچ نوع عوارض جانبی به دنبال ندارد.

۳٫جوان سازی پوست «صاف کردن پوست، کاهش منافذ پوستی»

این دستگاه با گرم کردن فیبروبلاست‎‌ها تا ۷۰-۸۰ درجه‌ی سانتی گراد، آن‌ها را به تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌کند. از این طریق چین و چروک صورت صاف می‌شود، پوست قوی‌تر و سفت‌تر شده و منافذ موجود در آن کاهش می‌یابد؛ در نتیجه با درمان از طریق این دستگاه، ساختار کلی پوست جوان و با طراوت به نظر می‌رسد.

۴٫درمان آکنه

به‎ کارگیری نور این دستگاه در داخل پوست، باعث می‎‌شود نور زرد موجب بروز فرآیندهایی شود که  باکتری‌های آکنه را نابود می‌کنند؛ علاوه بر این، گرما و انرژی باعث تسریع در بهبود التهاب‎‌های پوستی، به حداقل رساندن غدد چربی و در نتیجه کاهش تولید چربی برای مدتی طولانی می‌شود. این فرآیند باعث بهبود ساختار کلی پوست می‌شود.

۵٫درمان دائمی موهای زائد

برای درمان دائمی موهای زائد نیاز به تخریب Stem Cells در عمق ۱.۵ میلیمتر خواهد بود. از آنجا که در سایر دستگاه‌ها هدف درمانی Papilla در عمق ۴ میلیمتر می باشد؛ لذا درمان‌ها اکثرا بصورت موقت انجام می‌شود.

در دستگاه اف پی جی با توجه به فیلتر ۵۹۰ نانومتر که عمق نفوذ آن ۱.۵ میلیمتر می‌باشد، شما می‌توانید انرژی ۴۵ ژول را در پالس دیوریشن بالای ۱۷۰ میلی ثانیه به Stem Cells رسانده که باعث رسیدن درجه حرارت در این ناحیه تا ۷۰ درجه سانتیگراد شده و موجب درمان دائمی موهای زائد می‌گردد.

۶٫درمان ضایعات رنگدانه‌ای

فیلتر ۵۹۰ نانومتر دارای جذب بالا در ملانین موجود در ضایعات رنگدانه‌ای بوده و با توجه به ایجاد حرارت لازم برای درمان اینگونه ضایعات، می‌توان به نتایج شگفت انگیزی دست یافت.

دستگاه اف پی جی ( fpj )
دستگاه اف پی جی ( fpj )
دستگاه اف پی جی ( fpj )

تکنولوژی به کاررفته در دستگاه fpj

با توجه به فناوری فلورسانس تعبیه شده در این دستگاه، دارای راندمان انرژی بهینه و در نهایت درمان مؤثر و بی‎‎ خطر است.

مزایای استفاده از تکنولوژی فلورسانس شامل موارد زیر است:

  • جذب طیف موج نور آبی مضر: پوست آسیب دیده این نور آبی را منعکس نمی‌کند، اما این نور توسط فیلتر موجود در دستگاه fpj جذب می‌شود.
  • تصفیه‌ی نور مضر: دستگاه بعد از جذب نور مضر، آن را به طیف موج‌های کارآمدی بین طول موج‌های ۴۰۰-۶۰۰ نانومتر تبدیل می‌کند؛ در نتیجه نور مضر تصفیه شده و راندمان انرژی را به طرز قابل توجهی بالا می‌برد.
  • از بین بردن نور مادون قرمز: به دلیل این‎که دستگاه طول موج نور را تغییر می‌‎دهد و به خاطر انرژی اضافی، اف پی جی از طیف نور مادون قرمز ۱۰۰۰ نانومتری استفاده می‌کند، این طیف نور برای پوست مضر نیست.
  • طول ضربان طولانی: به دلیل ضربان‌های طولانی در نور، این دستگاه گرمای لازم را به اندازه‌ی لازم در فولیکول مو حفظ می‌کند. این گرما هیچ آسیبی به پوست سر وارد نمی‌کند. این کار یکی از پیش‌نیازها برای از بین بردن سلول‌های جوانه‌زنی مو است. با انجام این کار، موهای زائد به صورت دائمی از بین می‎‌روند.
  • راندمان انرژی بالا: به لطف فناوری پیشرفته‌ی به کار رفته در دستگاه fpj و همچنین وجود فیلترهای ویژه‌ی پلاسمالایت، این دستگاه می‌تواند حتی موهای روشن و ظریف را هم تا زمانی‌که حاوی ملانین باشند، از بین ببرد.
این مطلب را هم بخوانید: ۸ راهکار فوق العاده برای کاهش منافذ باز پوست

تجهیزات کلی دستگاه اف پی چی

  • فیلتر
  • منبع نور
  • فیلتر آب
  • هادی نور
  • گواهی نامه CE
  • سیستم خنک کننده
  • فرکانس ۰٫۳ – ۱٫۸

جمع‌بندی

 دستگاه fpj یکی از منحصربه‌فردترین دستگاه‌های رفع موهای زائد و جوان‌سازی پوست است که علاوه بر کاربردهای زیادی که دارد، به خاطر عدم وجود عوارض جانبی و موثر بودن درمان، روش مناسبی برای معالجه پوست محسوب می‌شود.برای استفاده از این دستگاه، می‌توانید به کلینیک زیبایی نیوشا مراجعه کنید. برای رزرو وقت مشاوره رایگان، با ما تماس بگیرید.این مطلب را هم بخوانید: لاغری بدون جراحی با دستگاه اگزیمیا

نظرات مشتریان