لیزر الکساندرایت

یکی از راه های رسیدگی به نظافت شخصی، حذف موهای زائد است که هم برای خانم ها و هم در میان آقایان امروزه از اهمیت بالایی برخوردار شده است. روش های متعدد گوناگونی برای این مسئله ابداع گردیده اما هنگامی که محققان تکنولوژی لیزر را اختراع کردند، به کاربرد وسیع آن برای رفع موهای زائد بدن و صورت، پی بردند. نخستین دستگاه لیزر در سال ۱۹۶۰ اختراع گردید و از آن زمان تاکنون به دلیل پیشرفت های روزافزون، انواع لیزرهای کارآمد و موثر برای رفع این مسئله و درمان سایر مشکلات پوستی ارائه شده‌اند که یکی از معروف ترین آنها، لیزر الکساندرایت می باشد. اگر تمایل به آشنایی بیشتر با لیزر الکساندرایت و انواع آن را دارید در این مطلب ما را همراهی کنید.(کلینیک نیوشا)

لیزر الکساندرایت چیست؟

با فراگیر شدن و محبوبیت استفاده از لیزر، انواع دستگاه های لیزر ارائه شده‌اند که یکی از بهترین و جدیدترین آنها، دستگاه الکساندرایت می باشد. یکی از مهم ترین کاربردهای این لیزر، از بین بردن موهای زائد است و شیوه اصلی در رفع موهای زائد به کمک لیزر، ارسال پرتوها با طول موج معین به پوست دارای موهای زائد است و هرچه طول موج پرتوهای لیزر بالاتر باشد، قدرت نفوذ آن نیز بالاتر خواهد بود. پس از تابش لیزر، انرژی و گرمای آن به فولیکول های مو می رسد و سبب ریزش موهای زائد می شود. استفاده از این لیزر، برای افراد با موهای زائد تیره و پوست روشن، بهترین جوابدهی را دربر خواهد داشت. لیزر الکساندرایت با کارآمدی بالا، میزان مناسبی از اشعه را وارد پوست می کند زیرا اگر لیزر با قدرتی بیش از حد مجاز وارد شود، می تواند سبب تخریب بافت پوست و آسیب های جبران ناپذیر شود. از اینرو، لیزر الکساندرایت با تاباندن لیزر موثر و مناسب با طول موج دقیق، در بسیاری از درمان ها کاربرد دارد.

کاشت مو

انواع لیزر الکساندرایت

• لیزر الکساندرایت موهای زائد
این نوع لیزر از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در داخل دستگاه از سنگ الکساندرا استفاده شده است. نور لیزر این دستگاه جزو مادون قرمز و به رنگ سرخ می باشد که دستگاه لیزر الکساندرایت جنتل مکس با نام کمپانی کندلا، یکی از معروف ترین برندهای تولید کننده این نوع لیزر می باشد.
• لیزر الکساندرایت ترکیبی
این دستگاه متشکل از طول موج لیزر الکساندرایت، لیزر دایود و الکساندرایت اندیاگ می باشد و به عنوان باکیفیت ترین دستگاه شناخته می شود که نتیجه ی درمان های انجام شده با آن، بسیار شگفت انگیز می باشد.
• لیزر الکساندرایت اندیاگ (ND:YAG)
این نوع لیزر، علاوه بر لیزر موهای زائد در درمان بیماری ها و مشکلات پوستی نیز کاربرد فراوان دارد و از دو طول موج تشکیل شده است. لیزر الکساندرایت لومینس و لیزر الکساندرایت پلاس از جمله برندهای مختلف لیزر اندیاگ می باشد‌. رفع رگ های واریس، کک و مک، جای اسکار و زخم، رفع جای جوش و سایر مشکلات پوستی از جمله کاربردهای مهم این نوع لیزر الکساندرایت می باشد.

نحوه عملکرد لیزر الکساندرایت به چه صورت است ؟

لیزر الکساندرایت یکی از انواع روش ها برای از بین بردن موهای زائد است که طول موج لیزر به ۷۵۵ نانومتر می رسد. لیزر الکساندرایت یک روش دائمی و قطعی برای از بین بردن موهای زائد بوده که ابتدا در دستگاه، پرتو نور به سنگ الکساندرا موجود در داخل دستگاه برخورد می کند و حاصل آن با طول موج معین و انرژی بالا به پوست برخورد می کند. نتیجه ی این برخورد، رد شدن لیزر از سطح رویی پوست یا همان اپیدرم است که تا لایه ی فولیکول های مو نفوذ کرده و حرارت ایجاد می کند. در حقیقت لیزر الکساندرایت بر اساس فرآیند حرارتی کار می کند و برمبنای این اصل، یک اشعه نور می تواند منطقه خاصی را تحت حرارت قرار دهد و این حرارت با تخریب فولیکول های مو، سبب از بین رفتن آن می شود که در عین حال هیچ آسیب و صدمه ای به بافت پوست وارد نمی شود.

کاشت مو

کاربردهای لیزر الکساندرایت

• اصلی ترین کاربرد لیزر الکساندرایت، حذف موهای زائد بدن و صورت می باشد. با استفاده از لیزر، ابتدا شاهد ریزش موهای زائد و سپس نازک و کرکی شدن آن خواهید بود. هرچه زمان بگذرد و جلسات لیزر تکمیل گردد، رشد مجدد موهای زائد از بین خواهد رفت.
• بسیاری از مشکلات پوستی با لیزر الکساندرایت قابل درمان می باشند. رفع جای جوش، زخم، بخیه و کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست از جمله کاربردهای این لیزر می باشد. همچنین انواع ضایعات عروقی همچون رگ های واریسی و برجستگی رگ ها پس از زایمان، با لیزر الکساندرایت قابل درمان می‌ باشند.
• امکان رفع لکه های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی، کک و مک و رنگدانه های خالکوبی از روی پوست با لیزر الکساندرایت امکان پذیر می باشد.

از لیزر الکساندرایت برای چه قسمت هایی از بدن استفاده می شود؟

دستگاه لیزر الکساندرایت یک دستگاه پر قدرت برای رفع موهای زائد بوده که امروزه در بیشتر مراکز پوست و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه قابلیت تنظیم دارد و از امکانات فوق العاده ای برخوردار است بدین ترتیب شما می توانید در قسمت های مختلف بدن از آن استفاده کنید. در واقع این دستگاه یک انقلاب بزرگ در رفع موهای زائد که رضایت مصرف کنندگان را به همراه دارد. این دستگاه پیشرفته علاوه بر نرمی و لطافت پوست به از بین بردن موهای زائد و تضعیف پیاز و ریشه مو کمک زیادی می کند.امکان استفاده از آن در تمام قسمت های بدن وجود دارد و به دلیل اینکه دارای چندین محفظه مجزا است می تواند به خوبی کل بدن را پوشش دهی کند‌. زیر بغل، خط بیکینی، صورت، گردن، پشت، سینه، پاها و همه اجزای صورت توسط این دستگاه لیزر می شود و شما شاهد نتایج خوبی خواهید بود. برای قسمت های کوچک بدن مانند صورت و زیر بغل و … از سر کوچک دستگاه استفاده می شود که می تواند امواج را به خوبی به نقطه مورد نظر برساند. ژل های خنک کننده ای که روی بدن ریخته می شود هم کار به دستگاه را راحت تر می کند هم مانع از سوختگی پوست می شود.

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

عوارض لیزر الکساندرایت

از جمله عوارض احتمالی و جزئی لیزر الکساندرایت می توان به ایجاد خارش، تورم و قرمزی پوست اشاره کرد که ممکن است در برخی افراد رخ دهد؛ از اینرو برای پیشگیری از بروز این عوارض، قابلیت خنک کنندگی دستگاه الکساندرایت بسیار مفید بوده و افراد می توانند از بی حس کننده ها نیز بر روی پوست نواحی حساس استفاده نمایند‌. علاوه بر این، لیزر الکساندرایت برای افراد با موهای زائد تیره و پوست روشن، بهترین بازدهی را دارد و توصیه می شود افراد با پوست تیره یا برنزه از این نوع لیزر استفاده نکنند زیرا امکان بروز عوارض جانبی در آنها وجود دارد؛ از جمله عوارض جانبی لیزر الکساندرایت برای پوست های تیره، تغییر طیف رنگی پوست و از بین رفتن ملانین می باشد.

چه نوع مشکلات پوستی با لیزر الکساندرایت درمان می شود؟

همانطور که در قسمت بالا به این موضوع اشاره کردیم لیزر الکساندرایت تنها به جهت رفع موهای زائد مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه جنبه های درمانی زیادی هم دارد و می توان به کمک آن انواع مشکلات پوستی را به راحتی درمان کرد. مشکلات پوستی که با این نوع لیزر درمان می شوند عبارتند از:

  • ضایعات وریدی که در نتیجه انواع بیماری ها ایجاد شده اند با لیزر درمان میشوند.
  • سفت کردن پوست که باعث جوانتر شدن آن هم می شود.
  • روشن کردن رنگدانه های پوستی برای روشن تر کردن پوست
  • برداشت موهای زائد که اصلی ترین دلیل استفاده از این دستگاه است‌.
  • اسکار ناشی از آکنه و همچنین جای جوش و خال با این دستگاه قابل درمان هستند.
  • مشکلات ناشی از افزایش سن مانند لکه ها و چروک و ضایعات پوستی و کک مک توسط دستگاه الکساندرایت به راحتی برطرف می شوند.
  • برطرف کردن لکه های قهوه ای و غیر طبیعی پوست
  • پاک کردن جای زخم و اسکار های تازه و قدیمی
  • محو کردن خطوط و چروک ناشی از مصرف سیگار و مواد مخدر
  • نشانه های تولد مانند ماه گرفتگی با این دستگاه از بین می رود.
  • عروق عنکبوتی که به راحتی از زیر پوست قابل مشاهده هستند با این لیزر محو می شوند.
  • بهبود چروک های اطراف چشم که باعث افتادگی پلک هم می شود.

مزایای لیزر الکساندرایت

• این لیزر قابلیت درمان بسیاری از مشکلات پوستی را برخوردار می باشد.
• طول موج مناسب و نفوذ موثر در راستای حذف موهای زائد، از جمله مزایای لیزر الکساندرایت است.
• این نوع لیزر آسیب و صدمه ای به بافت پوست وارد نمی کند و قابلیت پوشش نواحی وسیعی از پوست را داراست.
• لیزر الکساندرایت گرچه بر روی موهای تیره جوابدهی بهتری دارد اما برای از بین بردن موهای زائد نازک نیز کارآمد است.
• تعداد جلسات لازم برای رفع موهای زائد توسط این لیزر بسیار کم بوده و اثرگذاری سریع دارد.
• عوارض، خطرات و درد لیزر الکساندرایت بسیار کم و محدود می باشد.
• یکی از مزایای مهم لیزر الکساندرایت، تاثیرگذاری بسیار خوب بر روی پوست های روشن و هر نوع ضخامت مو می باشد.

سخن پایانی

لیزرهای الکساندریت جزو بهترین و مطمئن ترین روش های رفع مشکلات پوستی به ویژه رفع موهای زائد می باشند که به دلیل برخورداری از مزایای فراوان و عوارض کم، امروزه بسیار پرطرفدار هستند. در این مطلب نکات مهمی راجع به این نوع لیزر و چگونگی کارکرد آن شرح داده شد؛ امیدواریم از مطالعه این مطالب لذت برده باشید.

نظرات مشتریان