کاشت مو از ریش

عوامل متعددی در جذابیت چهره بانوان و آقایان نقش دارند که یکی از مهم ترین فاکتورها، داشتن موهایی پرپشت و زیباست. در حقیقت بسیاری از افراد در سراسر جهان بنابر دلایلی همچون وراثت، بیماری های زمینه ای، تغییرات هورمونی، استرس، تغذیه ناسالم، کمبود ویتامین ها، استفاده مکرر از وسایل حالت دهنده حرارتی و بکار بردن مواد شیمیایی همچون رنگ ها بر روی موها دچار ریزش می شوند. ریزش مو چنانچه در مراحل نخست و ابتدایی باشد، تاحدودی قابل درمان و پیشگیری خواهد بود اما اگر پیشروی نماید، سبب از بین رفتن حجم زیادی از موها خواهد شد که نگرانی و دغدغه را برای افراد در پی خواهد داشت. در میان روش های متنوع پیشگیری از ریزش مو که توسط پزشکان و متخصصان پوست و مو تجویز می شود، یک تکنیک جدید با نام کاشت مو ابداع شده است که به بازیابی حجم موها، جذابیت چهره و ترمیم فولیکول های آسیب دیده ی مو کمک شایانی می نماید تا افراد در نقاطی که دچار طاسی یا کچلی شده اند، شاهد رشد مجدد مو باشند. در این مطلب قصد شرح کاشت مو از ریش برای آقایان را داریم؛ که چنانچه تمایل به آشنایی بیشتر با این مطلب دارید از شما دعوت میکنیم تا انتها با ما همراه باشید.(کلینیک نیوشا)

کاشت مو از ریش به سر چیست ؟

کاشت مو یک عمل زیبایی پیوند مو می باشد که از موهای طبیعی هر فرد استفاده خواهد شد و نقاط مناسب اهدا کننده ی فولیکول، طبق نظر متخصصان تعیین می شود. اصولاً پشت سر، زیر گردن، اطراف گوش ها و ریش برای آقایان جزو مناطق اهدا در نظر گرفته می شود زیرا موهای موجود در این نواحی از لحاظ ساختار و ضخامت، به موهای سر شباهت دارند. اگر چنانچه فردی در این نواحی مو نداشته باشد، متخصص از موهای قفسه سینه و سایر نواحی بدن، برداشت خواهد کرد. در این مطلب به کاشت مو از ریش به سر خواهیم پرداخت که در واقع شامل سه مرحله ی، برداشت فولیکول های مو یا همان گرافت مو از محل ریش، آماده سازی گرافت ها و در انتها کاشت گرافت به سر می باشد. علت انتخاب ناحیه ی ریش به عنوان بانک اهدا کننده فولیکول بدین علت است که موهای این ناحیه در برابر ریزش مقاوم هستند و از نظر ژنتیکی و سلولی به ساختار موی سر شباهت دارند. دلیل دوم تراکم مناسب فولیکول ها در ناحیه ریش است و سبب می شود نتایج بهتری از کاشت مو بدست آید. در کلینیک های تخصصی، تحت نظر پزشک مجرب و ماهر، فضای مورد نیاز جهت بهره گیری از ناحیه ی ریش به عنوان اهدا کننده مشخص خواهد شد و متقاضیان از نتایج طبیعی آن لذت خواهند برد.

کاشت مو از ریش

مراحل کاشت مو از ریش

طبق بررسی های انجام گرفته، استفاده از ریش به عنوان بانک اهدا کننده ی فولیکول مو، گزینه ی مناسبی در کنار نواحی دیگر همچون پشت سر و کنار گوش ها می باشد زیرا نتایج بسیار مطلوب تری از این مناطق حاصل خواهد شد و افراد رضایت بیشتری خواهند داشت. کاشت مو از ریش همچون سایر مناطق، از سه مرحله ی برداشت، آماده سازی و کاشت برخوردار است که بدین منظور ابتدا پزشک متخصص حاضر در کلینیک تخصصی، با توجه به امکان انجام کاشت، نواحی مورد نیاز و همچنین با در نظر گرفتن انتظارات مراجعه کنندگان، اقدام به جراحی خط رویش بر روی سر می کند. اگر خط رویش توسط پزشک ماهر طراحی شود، نتایج حاصل از کاشت مو به مراتب طبیعی تر خواهند بود. مرحله ی دوم، آغاز فرآیند برداشت گرافت ها از ناحیه ی ریش است که بدین منظور ابتدا ناحیه ی مورد نظر بانک اهدا بر روی ریش مشخص می گردد و سپس واحد های فولیکولی برداشت می شوند. در این مرحله، متخصص از تجهیزات و ابزارهای مخصوصی بهره می گیرد تا سوراخ های کوچکی در ناحیه ی بانک موی ریش، ایجاد نماید. سپس فولیکول ها برداشت می شوند و برای آماده سازی، نگه داری خواهند شد. در حقیقت چنانچه فولیکول ها به خوبی نگهداری نشوند، امکان آسیب دیدن و از بین رفتن آنها وجود خواهد داشت؛ از اینرو گرافت های خارج شده تا زمانیکه کاشت شوند بایستی درون محلول های ویژه ای در دمای معین قرار بگیرند. در گام آخر نیز، نواحی مشخص شده از سر آقایان با تجهیزات ویژه ای آماده ی کاشت می شوند و سوراخ های ریزی ایجاد می شوند تا فولیکول های مو داخل اینها قرار بگیرند. این مراحل بدون درد بوده و نتایج حاصل از آنها هنگان رویش موها نمایان خواهد شد.(کاشت مو به روش Fut)

کاشت مو از ریش چه مزایایی دارد ؟

• ساختار موهای ریش شباهت نزدیکی به ساختار موی سر دارد و از اینرو ناحیه ی مناسبی برای برداشت خواهد بود.
• تراکم فولیکول‌ های ریش بالا است و به همین علت برای کاشت سر بسیار مناسب می باشد.
• مقاومت فولیکول های موی ریش زیاد است و ازاینرو افراد شاهد ریزش پس از کاشت نخواهند بود و ماندگاری بالاتری خواهد داشت.
• به دلیل شباهت موی ریش با موی سر، حاصل پیوند، طبیعی است و رضایت متقاضیان را در پی خواهد داشت.

کاشت مو از ریش

معایب کاشت مو از ریش

هر گونه اقدام درمانی و زیبایی بایستی توسط متخصص ماهر و در مراکز معتبر انجام گیرد. در واقع به دلیل آنکه کاشت مو از ریش با ناحیه ی صورت در ارتباط است و برداشت فولیکول ها از ناحیه ی صورت می باشد، لذا حتما بایستی اینکار توسط پزشک باتجربه و تجهیزات پیشرفته ی کلینیک های معتبر انجام شود تا هیچگونه زخم و اسکار ناشی از برداشت گرافت بر روی صورت ایجاد نشود و در نهایت ظرافت پیش رود. چنانچه افراد به مراکز نامعتبر مراجعه نمایند و از بانک ریش جهت کاشت موی خود استفاده کنند، ممکن است به دلیل عدم مهارت پزشک یا نبود تجهیزات لازم، آثار زخم بر روی صورت بماند و زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار دهد و حتی این زخم ها، روند رشد ریش را نیز مختل نمایند. یکی دیگر از معایب کاشت مو از ریش، تفاوت رنگ موی سر و ریش است که چنانچه این تفاوت فاحش باشد لذا ناحیه ی ریش گزینه ی مناسبی برای کاشت موی آقایان نخواهد بود‌.(کاشت مو به روش Fit)

کاشت مو از ریش
کاشت مو از ریش
کاشت مو از ریش

توصیه های مهم قبل از کاشت مو از ریش

پیش از هرگونه اقدام به متخصص مراجعه نمایید و مشاوره دریافت نمایید. کلیه ی سوابق درمانی، پزشکی و دارویی خود را با پزشک در میان بگذارید تا پس از معاینه سر و بررسی نکات لازم، امکان انجام کاشت مو برای شما محرز گردد. پس از قطعی شدن امکان انجام کاشت مو از ریش، دو هفته قبل از جلسه ی درمان، از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون آسپرین، نوشیدن الکل و مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین همچون چای خودداری نمایید. هرگونه دارویی مصرفی و مکمل های تقویتی یا ضد ریزش را به پزشک اطلاع دهید و از رژیم های سخت غذایی برای لاغری را کنار بگذارید. از یک هفته ی قبل، از تمرینات ورزشی سخت، وزنه زدن و دویدن زیاد خودداری کنید و تا حد ممکن سر را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. روز قبل از درمان نیز دوش بگیرید و در روز مراجعه، لباس های یقه باز یا دکمه دار بپوشید که درآوردن و پوشیدن مجدد به سر آسیب نرساند.

اقدامات ضروری بعد از کاشت مو از ریش

بعد از کاشت مو از ریش، بهتر است سه روز استراحت کنید و توجه داشته باشید که قرمزی ها یا لخته های خون در طی چند روز رفع خواهند شد لذا در حفظ بهداشت سر کوشا باشید. بدین منظور روبالشتی خود را مرتب تعویض نمایید و از عرق کردن سر یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید دوری کنید. سر را چند روز پس از کاشت نشویید و زمان دقیق امکان استحمام سر را از پزشک جویا شوید. از دستکاری سر یا کندن پوسته های موجود خودداری کنید و مصرف دخانیات را کنار بگذارید تا نتیجه ی بهتری حاصل گردد.

چه کسانی کاندید کاشت مو از ریش هستند ؟

کلیه ی آقایانی که سال‌ های زیادی از طاسی یا کم پشتی موهای آنان می گذرد و الگوی موی آنها تثبیت شده است، کاندید مناسبی برای کاشت مو هستند تا با افزایش حجم و تعداد موها، ظاهری جوانتر و جذابتر داشته باشند. پزشکان اصولاً برای برداشت فولیکول از متقاضیان کاشت مو، به سراغ نواحی پشت سر و کنار گوش می روند. اما چنانچه مردان در پشت سر و کناره های گوش نیز از بانک موی مناسبی برخوردار نباشند، توصیه ی متخصصان به استفاده از ناحیه ی ریش به عنوان بانک اهدا کننده فولیکول است تا امکان انجام فرآیند کاشت میسر باشد.

سخن پایانی

امروزه کاشت مو یکی از پرطرفدارترین شیوه ها برای بازیابی زیبایی و حجم موهای از دست رفته است که چنانچه طاسی گسترده و شدیدی در متقاضیان وجود داشته باشد، علاوه بر فولیکول های موی پشت سر، نیاز به بانک موی دیگری نیز هست که ناحیه ی ریش با دارا بودن ساختاری مشابه به مو، گزینه ی مناسبی می باشد. حتی افرادی که بانک موی ناحیه پشت سر آنها ضعیف و کم پشت باشد و یا در اثر کاشت موی ناصحیح قبلی، دچار آسیب شده باشند، می توانند از فولیکول های ریش استفاده نمایند و نتایج ایده آلی را دریافت کنند.

نظرات مشتریان