تزریق بوتاکس زیر بغل

از گذشته تاکنون مطالعات فراوانی بر روی درمان مشکلات پوستی انجام گرفته است و محققان ماده ای به نام بوتاکس را که تاثیر فراوانی بر رفع چین و چروک ها دارد ابداع کرده اند. بوتاکس اثرگذاری چشمگیری بر جوانسازی و از بین بردن خطوط پوست دارد که جزو اولین کاربردهای آن محسوب می شود. اما امروزه علاوه بر مصارف زیبایی، برای مسائل درمانی نیز از این ماده استفاده می شود. رفع دردهای میگرنی، بهبود اختلالات اعصاب عضلات و کاهش تعریق کف دست، پا و زیر بغل از جمله کاربردهای درمانی این محصول می باشد. در این مطلب قصد معرفی مهم ترین کاربردهای تزریق بوتاکس زیر بغل را داریم که چنانچه تمایل به آشنایی بیشتر با این تکنیک هستید با ما همراه باشید.(کلینیک نیوشا)

عملکرد تزریق بوتاکس زیر بغل

بوتاکس ماده ی حاصل شده از سم یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم می باشد که حاوی ساختار ویژه ای جهت تغییر عملکرد سیستم عصبی است. کاربرد بوتاکس ابتدا برای موارد دیگری توسط سازمان غذا و دارو به تایید رسید اما امروزه امکان استفاده از آن برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل نیز به اثبات رسیده است و توسط FDA تصویب شده است. در واقع تزریق بوتاکس می تواند تعریق زیر بغل را به مقدار زیادی کاهش دهد و از ماندگاری مناسبی برخوردار می باشد. هنگامی که دمای بدن افزایش یابد، انتقال دهنده های عصبی به غدد تعریق فرمان می دهند تا با عرق کردن، دمای بدن کاهش یابد. این فرآیند به صورت طبیعی انجام می شود ما برخی افراد از سیستم عصبی بیش فعالی در ناحیه ی غدد تعریق برخوردار هستند و این مسئله سبب بروز بیماری هایپر هیدروزیس یا تعریق بیش از حد می شود. افرادی که دچار عرق کردن به میزان زیاد باشند و این مسئله برای آنها آزاردهنده باشد می توانند از تزریق بوتاکس بهره بگیرند. نحوه عملکرد بوتاکس بدین صورت است که پس از تزریق، فعالیت برخی از انتقال دهنده های عصبی به غدد تعریق زیر بغل را تغییر داده و آنها را مسدود می نماید. با این روش، از تعریق بیش از جلوگیری می شود و دغدغه ی متقاضیان رفع می گردد. اولین نتایج حاصل از این درمان در طی یک هفته پس از تزریق قابل رویت خواهد بود و به مرور زمان این اثرگذاری مشهودتر خواهد شد.

کاشت مو

نحوه تزریق بوتاکس زیر بغل

اولین گام مراجعه به پزشک متخصص و دریافت مشاوره راجع به امکان تزریق بوتاکس به زیر بغل می باشد. چنانچه صلاحیت انجام این روش برای شما تایید گردید، در یک جلسه ی درمانی برای تزریق به کلینیک مراجعه می نمایید تا توسط پزشک، درمان آغاز شود. چنانچه مراجعه کنندگان آستانه تحمل درد پایینی داشته باشند از بی حسی موضعی بر روی پوست آنها استفاده می شود. سپس نواحی مورد نظر برای تزریق مشخص می گردد تا پزشک از طریق یک سوزن بسیار نازک و ظریف، ماده ی بوتاکس را وارد لایه ای معین از پوست نماید. اصولاً تشخیص پزشک، تزریق در نواحی نزدیک به غدد تعریق خواهد بود که کل این فرآیند حدوداً ۱۵ الی ۳۰ دقیقه طول می کشد.

تزریق بوتاکس زیر بغل برای چه افرادی مناسب است؟

بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال که بیماری زمینه ای ندارند اما از تعریق بیش از حد زیر بغل خود شکایت دارند و یا مبتلا به هایپر هیدروزیس هستند، می توانند از تزریق بوتاکس به ناحیه بهره بگیرند. در حقیقت تعریق بیش از حد و غیر طبیعی بسیار آزاردهنده می باشد که نشانه ی آن، عرق کردن حتی با وجود دمای معمولی و مناسب بدن است. چنین افرادی کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس زیر بغل هستند تا آسودگی خیال و اعتماد بنفس آن تامین گردد. لازم به ذکر است که امکان تزریق بوتاکس به سایر نواحی که دچار تعریق باشند همچون کف دست ها، کف پا و صورت نیز میسر است تا گیرنده و انتقال دهنده های عصبی مسدود گردند.

کاشت مو

مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل

• تزریق بوتاکس زیر بغل یک تکنیک غیر تهاجمی و ایمن است و برای کلیه ی افرادی که از تعریق شدید حتی با وجود دمای مناسب بدن رنج می برند، مناسب می باشد.
• این روش عارضه ای برای غدد لنفاوی ندارد و صرفاً بر گیرنده ها و انتقال دهنده های عصبی تاثیرگذار است تا از تعریق بیش از حد جلوگیری شود‌. عمق نفوذ بوتاکس به داخل پوست بسیار کم بوده و عوارضی ایجاد نخواهد شد.
• مدت زمان ماندگاری این شیوه بسیار مناسب است و تا ۱ سال دوام دارد.
• انجام تزریق بدون درد و خونریزی و همچنین بدون نیاز به برش و جراحی اجرایی می شود.
• دوران نقاهت طولانی و نیاز به ریکاوری وجود نخواهد داشت و افراد می توانند فعالیت های روزانه خود را پس از تزریق انجام دهند.
• مراحل بوتاکس زیر بغل در حدود ۱۵ دقیقه قابل انجام است و از این رو، زمان زیادی را از متقاضیان نمی گیرد.

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل نیز همچون سایر شیوه های درمانی از برخی عوارض برخوردار است؛ احساس ضعف عمومی بدن، تورم در زیر بغل، درد در محل تزریق، قرمزی پوست، سرگیجه و تهوع از جمله عوارضی هستند که ممکن است پس از تزریق برای برخی اشخاص رخ دهد اما گذرا بوده و در طی چند روز رفع می گردد. چنانچه متقاضیان به کلینیک های نامعتبر مراجعه نمایند، احتمال بروز عوارض شدیدتری در آنها وجود خواهد داشت. در واقع استفاده از ماده ی بوتاکس غیراستاندارد یا تاریخ گذشته و یا عدم وجود مهارت کافی پزشک در تزریق بوتاکس همگی سبب آسیب به بافت پوست، آسیب به اعصاب ناحیه و غدد تعریق می شوند و عوارض شدید رخ خواهد داد. بنابراین پیش از انجام هرگونه اقدام نسبت به انتخاب کلینیک معتبر و پزشک باتجربه و ماهر اطمینان حاصل نمایید.

چه مراقبت هایی قبل از تزریق بوتاکس زیر بغل باید صورت گیرد ؟

پیش از تزریق با پزشک ماهر مشورت نمایید و سوابق درمانی خود را در اختیار وی قرار دهید. چنانچه مبتلا به بیماری خاصی هستید و یا دارویی مصرف می کنید با پزشک مطرح نمایید تا امکان انجام بوتاکس زیر بغل برای شما، محرز گردد. از یک هفته قبل از تزریق، پوست زیر بغل را با موم، وکس، اپیلاسیون، لیزر و غیره تحریک نکنید و از مصرف داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید. مصرف هرگونه عطر، ادکلن، اسپری، مام و خوشبو کننده را از چند روز قبل کنار بگذارید. شب قبل از تزریق دوش بگیرید و ناحیه زیر بغل را با شوینده ملایم شستشو دهید. روز درمان نیز هیچگونه ماده ی شیمیایی به زیر بغل نزنید و تا حد ممکن در معرض هوای گرم و نور خورشید قرار نگیرید.

 

مراقبت های مهم بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

پس از انجام بوتاکس زیر بغل، از هرگونه اقدام برای موزدایی همچون اپلاسیون، موم و لیزر تا دو هفته خودداری کنید. از فعالیت ها و ورزش های سنگین پرهیز کرده و استحمام با آب داغ را در روزهای اول کنار بگذارید. در صورت بروز هرگونه التهاب و تورم، از کمپرس یخ در ناحیه زیر بغل استفاده کنید. سونا و جکوزی را به تعویق بیاندازید و از مواد شیمیایی بر روی پوست زیر بغل تا یک هفته پس از تزریق استفاده نکنید.

ماندگاری بوتاکس زیر بغل چقدر است؟

ماندگاری تاثیرات بوتاکس به عواملی همچون ویژگی های فردی، چگونگی انجام مراقبت های بعد از تزریق، نوع بوتاکس تزریقی، تعداد دفعات انجام این روش و مهارت پزشک وابسته است. اما بطور کلی از ۶ ماه تا ۱ سال میزان دوام و ماندگاری بوتاکس متغیر است و اگر افراد پس از اتمام دوره ی پیشین، اقدام به تزریق مجدد بوتاکس نمایند، اینبار می توانند از ماندگاری و اثرات طولانی تر بوتاکس بهره مند شوند.(تزریق بوتاکس زیر چشم)

سخن پایانی

بوتاکس یک روش سریع و موثر برای رفع تعریق بیش از حد زیر بغل است که افراد پس از انجام آن، بدون هیچ محدودیتی می توانند به روتین روزانه خود برسند. در این مطلب نکات مفیدی راجع به این تکنیک مطرح گردید که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نظرات مشتریان