لیزر صورت آقایان

موهای زائد موجود بر روی بدن و صورت، در اثر عوامل مختلفی همچون دلایل هورمونی و ژنتیکی ایجاد می شوند و به همین علت افراد به دنبال راهی برای حذف موهای نواحی مختلف بدن خود هستند. در حقیقت موهای زائد، در مقایسه با موهای سایر نقاط بدن، تیره تر و ضخیم تر بوده و در نواحی صورت، گلو، روی گوش، اطراف شکم و غیره به چشم میخورند. در میان انواع شیوه های رفع موهای صورت و بدن، لیزر به عنوان یکی از بهترین و موثر‌ترین روش‌ها معرفی می شود که با استفاده از این تکنولوژی، فولیکول های مو به طور کامل و موثر از بین می روند. جهت دریافت بهترین نتیجه گیری با لیزر، این اقدام بایستی در چندین مرحله تکرار شود ‌و امروزه یکی از مناسب ترین شیوه های درمانی محبوب میان آقایان معرفی می گردد. در واقع استفاده از لیزر برای حذف موهای صورت آقایان، یک روش علمی و بدون درد می باشد که پرتوهای نور متمرکز شده به لایه های مشخصی از پوست وارد می شوند. برای آشنایی بیشتر با مراحل لیزر صورت آقایان و مراقبت های بعد از آن، با ما در این مطلب همراه باشید.(کلینیک نیوشا)

مراحل لیزر صورت اقایان

لیزر صورت یکی از جدیدترین امکانات دستگاه لیزر است که از طریق شیوه ای امن و پیشرفته‌ می توان نسبت به حذف موهای زائد اقدام نمود. اولین مرحله، مراجعه به کلینیک تخصصی و پزشک ماهر است تا ناحیه ای از صورت که قصد انجام لیزر را دارید، مورد بررسی قرار گیرد. در این جلسه، پزشک با توجه به جنس و ضخامت تارهای مو، نوع پوست و رنگ پوست و موی شما، انجام فرایند لیزر را توصیه و یا منع می نماید. در حقیقت، بدن هر شخص از ویژگی های متفاوتی برخوردار است و با توجه به علل رشد مو‌های زائد، بایستی استراتژی‌ های متفاوتی برای درمان و حذف موها انتخاب نمود. به عنوان مثال، افرادی که موهای صورت سفید، خاکستری، قرمز و یا بسیار روشن دارند، کاندید مناسبی برای انجام لیزر نیستند زیرا اشعه بر روی این موارد بی تاثیر است. پس از ارزیابی کامل مشخصات پوست و مو و منطقه تحت لیزر، در صورت تایید و صلاحدید پزشک، برنامه درمانی طبق تقویم با فواصل معین ارائه می گردد. در این روش آقایان برای کسب بهترین نتیجه بایستی چندین مرتبه نسبت به حضور در کلینیک و استفاده از دستگاه لیزر اقدام نمایند که تعداد جلسات لازم و فواصل میان جلسات، طبق نظر متخصص تعیین می گردد. پس از تعیین برنامه درمانی، افراد نسبت به حضور در جلسات موافقت بعمل می آورند و نخستین مرحله از کار با دستگاه لیزر بر روی صورت توسط اپراتور متخصص و تحت نظارت پزشک، آغاز می گردد. برای دریافت نتایج مناسب، این جلسات با فواصل زمانی حدوداً ۱ماه یا ۵ هفته تکرار می شود و تا زمانی که فولیکول مو زائد صورت دیگر قادر به رشد مجدد نباشد، ادامه می یابد. گاهی نیز توصیه می شود که پس از اتمام جلسات لیزر صورت، به عنوان شارژ و در راستای حفظ و ماندگاری اثرات، چند جلسه تکمیلی در سال انجام گیرد.

کاشت مو

مزایای لیزر صورت اقایان

• پس از انجام لیزر صورت آقایان، در نواحی تحت درمان، موهای زیرپوستی رفع می شوند و نیازی به اصلاح مداوم نیست زیرا رشد موها بسیار کند می شود.
• این روش درد بسیار کمی دارد و برای تمام مردانی که آستانه تحمل درد پایینی دارند، گزینه بسیار مناسبی می باشد.
• لیزر صورت آقایان از سرعت بالایی برخوردار بوده و نتیجه بخشی بسیار خوبی در زمان کوتاهی برای حذف موهای صورت دارد.
• این روش بسیار دقیق است و حتی برای نواحی کوچک بین ابروها، روی گوش، بالای لب و غیره کاربرد دارد.
• یکی از مزایای لیزر صورت آقایان، امکان ایجاد فرم ریش در راستای افزایش جلوه چهره و راحت شدن از اصلاح نواحی کنار ریش است که تمایل ندارند مو داشته باشد.
• لیزر یک روش بادوام و ماندگار است و برخلاف تیغ زدن و وکس، منجر به افزایش رشد موها و ضخیم شدن آنها نمی شود؛ بلکه در هر جلسه، پس از لیزر درمانی، میزان رشد موها به شدت کند شده و به مرور با تکمیل جلسات، حالت کرکی و نازک پیدا خواهند کرد.

معایب لیزر صورت اقایان

لیزر به عنوان روشی ایمن، مطمئن و ماندگار معرفی می شود که بایستی در کلینیک های معتبر و تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد؛ چنانچه آقایان به مراکز غیر تخصصی و پزشک های غیر ماهر مراجعه نمایند، امکان بروز عوارض در آنها وجود خواهد داشت زیرا از دستگاه هایی که برای جنس پوست و موی شما نامناسب هستند استفاده می شود و همچنین عدم وجود بهداشت محیطی، امکان بروز عوارض و بیماری های پوستی را محتمل می نماید. بنابراین بهترین راهکار در گام نخست، مراجعه به پزشک و کلینیک های معتبر است. با اینحال هیچگونه روشی، کاملاً بی عارضه نیست و لیزر نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. امکان بروز قرمزی، التهاب و تورم در صورت پس از لیزر جزو عوارض شایع بوده که پس از چند ساعت رفع خواهد شد. همچنین از جمله عوارض نادر که در مردان بسیار کمی رخ داده است می توان به تغییر رنگ پوست صورت اشاره کرد زیرا رنگدانه های پوست، تحت اشعه لیزر تغییر کرده اند و سبب می شوند رنگ پوست تیره تر یا روشن تر شود. ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن و زخم نیز از عوارض نادر استفاده از لیزر برای صورت است که چنانچه دستگاه و میزان تابش اشعه برای صورت آقایان طبق نظر متخصص تعیین گردد، این عوارض رخ نخواهند داد.(لیزر موهای زائد)

کاشت مو

قسمت های مناسب برای لیزر صورت اقایان

امروزه با پیشرفت دستگاه های لیزر، امکان رفع موهای زائد از نقاط مختلف بدن فراهم شده است. در بخش صورت آقایان، نواحی پیشانی، بین ابروها، شقیقه، گونه، پشت لب، اطراف بینی، چانه، غبغب، گردن، گوش ها و نواحی اطراف ریش از قسمت های مناسب برای لیزر می باشند.

دلایل مهم برای انجام لیزر صورت اقایان

یکی از مهم ترین دلایل برای انجام لیزر صورت در آقایان، حفظ بهداشت و رفع مشکل پرمویی است. در حقیقت بسیاری از آقایان از موبر و تیغ کلافه شده اند و تراکم موهای زائد بالایی در ناحیه صورت دارند. همچنین گاهی اوقات به دلیل عدم وقت در تمیز کردن این نواحی، امکان بروز حساسیت های پوستی و رشد انواع باکتری ها افزایش می یابد. لذا انجام لیزر کمک بزرگی به کاهش و نازک شدن موهای زائد می نماید. همچنین بسیاری از مردان از وجود موهای زیرپوستی در بخش صورت، گله مند هستند و نمی خواهند در اطراف ناحیه ی مشخص شده ی ریش، هیچگونه مویی رشد نماید، در همین راستا استفاده از لیزر راه حل مناسبی برای مشخص نمودن ریش و حذف مابقی موهای صورت آقایان می باشد.

کلینیک زیبایی بیوتی
درمان مشکلات پوستی
لاغری

نکات مهم قبل از لیزر صورت اقایان

در این بخش به نکات مهم قبل از لیزر صورت اقایان می پردازیم تا با توجه به این مسائل، به بهترین نتیجه دلخواه برسیم. پیش از آغاز اولین جلسه لیزر، بایستی تمام داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید. به عنوان مثال اگر از قرص های حاوی ترکیبات ایزو ترتینوئین همچون آکوتان، دکوتان و غیره مصرف می کنید، بایستی حداقل به مدت ۶ ماه انجام لیزر به تعویق بیفتد و در صورت مصرف هرگونه داروی موضعی، در صورت تشخیص پزشک به تداخل، حداقل از ۱ هفته قبل از آغاز جلسه نخست لیزر نسبت به کنار گذاشتن آن اقدام نمایید. همچنین اگر سابقه تب خال دارید بایستی ۲۴ ساعت پیش از درمان با لیزر، از داروهای ضد ویروس تب خال استفاده نمایید. به مدت شش هفته از اپیلاسیون، موم، وکس و کرم موبر استفاده نکنید و اجازه دهید فولیکول مو به طور طبیعی رشد کند و فقط شب قبل از جلسه نخست لیزر، اقدام به تراشیدن موهای ناحیه مورد نظر، با تیغ نمایید. سعی کنید این کار را دقیقا به شب قبل موکول کنید و از شیو کردن در روز انجام لیزر خودداری نمایید زیرا پوستی که با تیغ تراشیده می شود، تحریک شده و هنگامیکه اشعه لیزر روی پوست وارد شود، خارش و قرمزی پوست تشدید می گردد. یکی از نکات مهم قبل از لیزر صورت اقایان این است که به مدت سه هفته قبل از آغاز جلسه لیزر، باید از نور مستقیم خورشید دوری کنند و بهتر است هنگام خروج از منزل حتما از کلاه لبه دار و عینک استفاده نمایند و سعی کنند در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند. این مسئله بدین علت است که اگر پوست در برخورد با خورشید دچار سوختگی شود، اثرات مطلوب دستگاه لیزر کاهش می یابد؛ هرچه رنگ پوست روشن تر باشد و تار موها ضخیم تر باشد، نتیجه گیری بهتر خواهد بود. روز قبل از لیزر از مصرف چای، قهوه و هرگونه نوشیدنی حاوی کافئین خودداری نمایید و صبح روز انجام لیزر، پوست صورت خود را با شوینده بسیار ملایم به آهستگی بشویید تا از آلودگی ها پاک شود. توجه کنید که به هیچ عنوان ادکلن و هرگونه ماده شیمیایی دیگر را به پوست صورت و گردن خود در روز انجام لیزر، اسپری نکنید.

بعد از لیزر صورت اقایان چه مراقبت هایی باید صورت گیرد

بعد از لیزر، از شستشوی صورت با آب داغ، رفتن به حمام گرم، سونا و جکوزی خودداری کنید و در معرض نور خورشید قرار نگیرید‌. به جای آن، سعی کنید صورت خود را با کمپرس یخ خنک کنید. از ماساژ دادن پوست و استفاده از انواع کرم ها و محصولات بهداشتی حاوی مواد شیمیایی قوی بر روی پوست صورت خودداری کنید. مصرف سبزیجات و آب را افزایش دهید و چنانچه مویی در صورت مشاهده کردید آن را از ریشه نکنید.

سخن پایانی

لیزر صورت آقایان یک روشی بسیار کاربردی و دائمی برای حذف موهای زائد است که امروزه مورد توجه قرار گرفته است. راحتی انجام لیزر، کم درد بودن و حذف موثر موهای زائد همگی از جمله دلایلی است که این روش را نزد مردان محبوب کرده است.

نظرات مشتریان