بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی (جراحی پلک) یک روش مورد استفاده در درمان افتادگی پلک است. در طی این نوع جراحی پلاستیک، پزشک پوست، ماهیچه‌ها و گاهی چربی‌هایی که ممکن است باعث آویزان شدن ناحیه اطراف چشم شما شوند را از بین می‌برد.

چه کسی کاندیدای خوبی برای جراحی بلفاروپلاستی است؟

جراحی پلک در درجه اول برای افرادی مناسب است که به دنبال درمان‌های ضد پیری هستند. آویزان شدن پوست اطراف چشم شما بخشی طبیعی از پیری است، اما اگر شروع به دیدن چنین اثرات آزاردهنده‌ای کنید، ممکن است این نوع جراحی را در نظر بگیرید. افراد همچنین اگر کیسه‌های قابل توجهی در زیر چشم خود دارند یا اگر ابروهایشان افتاده است، به دنبال بلفاروپلاستی هستند.

برای برخی از افراد، بلفاروپلاستی فراتر از نگرانی‌های زیبایی است. اگر بینایی شما تحت تأثیر افتادگی پوست قرار گیرد، می‌توانید کاندید مناسبی برای این روش باشید. برخی از افراد ممکن است شکایت داشته باشند که هنگام نگاه کردن به بالا، دیدشان توسط پوست آویزان، مسدود می‌شود.

برای کاهش خطر ابتلا به عوارض، اگر سیگار نکشید یا بیماری مزمن نداشته باشید که می‌تواند در بهبودی شما تأثیر بگذارد، می‌توانید کاندیدای مناسبی باشید.

مراحل انجام عمل بلفاروپلاستی

۱٫آماده سازی

آماده سازی برای جراحی پلک، کمیپیچیده است. در ابتدا شما نیاز به یک مشاوره اولیه با یک جراح پلاستیک دارید تا در مورد نگرانی‌ها و نتایج مورد نظر برای پلک‌های خود صحبت کنید. همچنین می‌توانید از جراح خود در مورد مدارک و تجربیات وی در مورد این نوع جراحی سوال کنید.

قبل از انجام این روش، جراح شما باید آزمایشاتی را انجام دهید. یک معاینه بدنی برای مشاهده و اندازه گیری چشمان شما انجام می‌شود. آزمایش‌های بینایی و پارگی نیز انجام می‌گردد. سرانجام، پزشک شما از پلک‌های شما عکس می‌گیرد تا در انجام عمل به پزشک کمک کند.

این مطلب را هم بخوانید  پیگمانتاسیون

مهم است در مورد هر دارویی که مصرف می‌کنید، به جراح خود بگویید. شامل:

  • داروهای تجویزی
  • داروهای بدون نسخه
  • مکمل‌های گیاهی

به احتمال زیاد از شما خواسته می‌شود هر چیزی را که خطر خونریزی را افزایش می‌دهد، مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin) یا وارفارین متوقف کنید. همچنین لازم است چندین هفته قبل از بلفاروپلاستی، سیگار را ترک کنید.

باید برای چند روز اول پس از جراحی آماده شوید، زیرا ممکن است پلک‌های شما تا حدی متورم شده باشد که توانایی انجام برخی فعالیت‌ها را مختل کند. زودپز کردن وعده‌های غذایی را در نظر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که تمام وسایل مورد نیاز را در اختیار دارید تا مجبور به ترک خانه نشوید، همچنین بعد از جراحی به یک دوست یا عزیز نیاز دارید تا شما را به خانه ببرد.

بلفاروپلاستی به صورت سرپایی انجام می‌شود. این بدان معناست که شما می‌توانید مدت کوتاهی پس از عمل به خانه بروید. بیهوشی عمومی فقط برای برخی از افراد استفاده می‌شود. جراح شما معمولاً یک عامل بی حس کننده را به داخل پلک‌های شما تزریق می‌کند.

ابتدا پلک‌های فوقانی مخاطب قرار می‌گیرند. در اینجا، جراح شما یک برش کوچک ایجاد می‌کند و پوست اضافی و همچنین ماهیچه‌ها و گاهی چربی را از بین می‌برد. برخی از این بافت‌ها ممکن است قبل از بسته شدن برش توسط جراح به مناطق دیگر اطراف چشم منتقل شوند.

بلفاروپلاستی درب زیرین معمولاً شامل برداشتن چربی است که به کیسه‌های زیر چشم کمک می‌کند و همچنین گاهی اوقات مقدار کمی از پوست را از بین می‌برد. این برش ممکن است در قسمت داخلی پلک باشد یا در خارج در زیر مژه‌های پایین. در بعضی از افراد ممکن است پلک پایین محکم شده یا در اسکلت استخوانی محکم شود.

این مطلب را هم بخوانید  خال چیست؟

تا زمانی که بخاطر نگرانی در بینایی تحت عمل جراحی پلک قرار نگیرید، بیمه احتمالاً این روند را پوشش نمی‌دهد.

۲٫بهبود

بهبودی از بلفاروپلاستی در مقایسه با انواع دیگر جراحی‌ها نسبتاً کوتاه است. بلافاصله پس از عمل به اتاق بازیابی منتقل می‌شوید. شما از نظر عوارض جانبی تحت نظر قرار خواهید گرفت و در صورت عدم بروز عارضه، همان روز به خانه خواهید رفت.

مهم است که پس از جراحی پلک، چند روز استراحت کنید. ممکن است مقداری تورم و درد داشته باشید. پزشک شما ممکن است برای تسکین این علائم از ایبوپروفن استفاده کند. از بین رفتن کامل این علائم می‌تواند یک یا دو هفته طول بکشد. جراح شما همچنین ممکن است بسته‌های یخ را برای چند روز آینده توصیه کند.

تاری دید و حساسیت به نور نیز ممکن است از عوارض جانبی کوتاه مدت باشد. اگر این علائم بیش از یک یا دو روز طول کشید، با پزشک خود تماس بگیرید.

بعد از جراحی پلک نمی‌توانید دو هفته از لنز استفاده کنید. حتماً یک گزینه جایگزین مانند عینک طبی را در دست داشته باشید.

در کل مرحله بهبودی نیازی به پوشاندن چشم ندارید، اما برای محافظت از محل ممکن است با گاز استریل به خانه اعزام شوید. همچنین باید مطمئن شوید که محل را به آرامی شسته و تمیز نگه داشته‌اید. پس از چند روز، مجدداً برای ارزیابی و برداشتن بخیه در صورت لزوم، به جراح مراجعه خواهید کرد.

۳٫خطرات بلفاروپلاستی

انواع جراحی‌ها خطر خونریزی، کبودی و عفونت را دارد. لخته شدن خون نیز یک خطر نادر، اما جدی است.

این مطلب را هم بخوانید  ماندگاری انواع روش‌های جوان سازی

سایر خطرات و عوارض عبارتند از:

  • تاری دید
  • آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد
  • خشکی چشم
  • خارش در اطراف ناحیه چشم
  • ناتوانی در بستن چشم
  • آسیب عضلانی
  • جای زخم

مهم است که زودتر از موعد با پزشک در مورد این خطرات صحبت کنید. همچنین اگر در گذشته با هر نوع جراحی عارضه قبلی داشته‌اید، به جراح خود هشدار دهید.

۴٫اثر

گاهی اوقات از بلفاروپلاستی همراه با روش دیگر برای بهبود نتایج استفاده می‌شود. برخی از افراد با ابروهای افتاده قابل توجه ممکن است لیفت ابرو را انتخاب کنند. برخی دیگر حتی ممکن است تحت لیفت صورت کامل قرار بگیرند تا همزمان سایر نگرانی‌های زیبایی را برطرف کنند. ممکن است در نظر داشته باشید از جراح خود بپرسید که آیا سایر اقدامات به افزایش اثرات جراحی پلک کمک می‌کند؟

در حالت ایده آل، جراحی پلک یک روش یکبار مصرف است؛ با این حال، اگر نتایج را دوست ندارید یا اگر اولین بار پلک‌های شما به درستی خوب نمی‌شوند، ممکن است نیاز به جراحی‌های بعدی داشته باشید.

  • Before-قبل و بعد از بلفاروپلاستی
    After-قبل و بعد از بلفاروپلاستی
    قبل قبل و بعد از بلفاروپلاستی بعد

نتیجه گیری

بلفاروپلاستی در درجه اول برای درمان علائم رایج پیری است که در اطراف چشم شما ایجاد می‌شود. اگر نگران مقدار زیاد پوست یا شلی اطراف چشم خود هستید، در مورد گزینه‌های خود با متخصصین کلینیک زیبایی نبوشا مشورت کنید. در برخی موارد ممکن است نیازی به جراحی نباشد.

بلفاروپلاستی در کلینیک زیبایی نیوشا توسط آقای دکتر بابایی، متخصص و جراح چشم، انجام می‌شود.

منابع:

www.healthline.com

 

2 دیدگاه برای “بلفاروپلاستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان