پلاسما جت

پلاسما جت

شیوه‌های زندگی نادرست مانند سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلاینده‌های محیطی، نقش اصلی در ایجاد چین و چروک در اطراف چشم دارند. روش‌های زیادی برای از بین بردن این چین و چروک وجود دارد، یکی از بهترین راه‌ها برای درمان چروک و چروک چشم، پلاسما است.

پلاسما جت روشی برای رفع افتادگی و پیری پلک است که بدون نیاز به جراحی و برش‌هایی که منجر به جوان سازی پلک می‌شود، انجام می‌پزیرد. این سرویس برای افرادی که تمایل به جراحی پلک و چین و چروک دور آن ندارند یا قبلاً جراحی شده‌اند اما هنوز به نتایج مطلوبی نرسیده‌اند و می‌خواهند بدون نیاز به بیهوشی، پلک‌های جوان و زیبا داشته باشند، مناسب است.

پلاسما چیست؟

حالت چهارم ماده است و باعث یونیزاسیون سلولی می‌شود. در این روش، لایه سطحی پوست (اپیدرم) از جامد به گاز تبدیل می‌شود و در نتیجه در لایه‌های زیرین پوست جمع می‌شود.

پلاسما جت چیست؟

یکی از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برای استفاده از زیبایی و جوان سازی مناطق مختلف پوست.

به این ترتیب نقاط ریز توسط پلاسماجت سوخته می‌شوند که این امر فقط به لایه سطحی پوست آسیب می‌رساند و جای زخمی باقی نمی‌گذارد، اما در عین حال پوست به دلیل تبخیر لایه‌های عمیق، انقباض بیشتری پیدا می‌کند؛ بنابراین پس از یک هفته ترمیم پوست، عمق خط کاهش می‌یابد و منافذ کوچک می‌شوند و پوست ناحیه برداشته می‌شود.

معمولاً بسته به نوع نیاز پوستی و جنسیت هر پوست، جلسات بین سه تا چهار جلسه و با فواصل یک تا دو ماهه تکرار می‌شوند.

این مطلب را هم بخوانید  اصلاح ابرو بعد از کاشت چگونه است؟

پلاسمای دینامیک یا بلفاروپلاستی:

این روش به عنوان “بلفاروپلاستی پویا” نیز شناخته می‌شود، زیرا به پزشک این امکان را می‌دهد تا در هنگام جراحی از بیمار بخواهد چشمان خود را باز کند تا دقیقاً چین و چروک‌هایی را که نیاز به درمان دارند، شناسایی و درمان کند. حتی برای خود بیمار فرصتی برای دیدن چشمانش در حین عمل و اظهار نظر وجود دارد.

پلاسما جت و بلفاروپلاستی

سازوکار انجام این کار چیست؟

همانطور که گفته شد، این روش از تیغ و بریدگی استفاده نمی‌کند و در واقع پوست یا چربی پلک را از بین نمی‌برد، بلکه در عوض از سطح پلاسما برای متعالی شدن سطح پوست (تبدیل مستقیم از جامد به گاز) استفاده می‌کند که باعث کوچک شدن لایه‌های زیرین پوست می‌شود.

پلاسما برای چندین منظور انجام می‌شود:

درمان پلاسماجت معمولاً سه جلسه با فواصل یک تا دو ماه است.

پلاسما جت بینی چیست؟

پلاسما جت لیفت

در این روش پوست بینی به صورت نقطه‌ای با پلاسما می‌سوزد و پس از بازسازی، پوست بینی ضخیم و کمی بلند می شود. این روش با تزریق پرکننده هیالاز و اسید استیک یا هیدروکسی آپاتیت انجام می‌شود و از نخ بهتر کار خواهد کرد.

این کار در طی یک ماه چندین بار انجام می‌شود.

این روش بیشتر مناسب کسانی است که بینی گوشتی دارند و نه استخوانی.

چوک لیفت توسط پلاسماجت

در لیفتینگ، لکه‌های ریز توسط پر و بال سوخته و باعث می‌شود که نه تنها سطح پوست؛ بلکه لایه های عمیق پوست نیز تحت تأثیر پلاسما قرار بگیرند و در نتیجه یک سطح شوند. معمولا پوست پس از یک هفته بهبود پیدا می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید  فرق درماپن و درمارولر در میکروبیلدینگ

این کار در چندین جلسه با فواصل یک ماهه انجام می‌شود.

سفت شدن پوست توسط پلاسما جت چگونه انجام می‌شود؟

قطعه دستی پلاسما جت باعث یونیزاسیون می‌شود. جریان انرژی پلاسما تشکیل کلاژن جدید را تحریک می‌کند، فیبرهای الاستین را تحریک می‌کند، پوست آسیب دیده از آفتاب را بهبود می‌بخشد، چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد و سطح پوست را صاف می‌کند.

این روش درمانی شامل بریدن ، تزریق ، سوختن یا از بین بردن پوست یا بافت نیست.

درمان جت پلاسما چقدر درد دارد؟

قبل از شروع عمل از بی حسی موضعی استفاده می‌شود؛ بنابراین درد ناشی از درمان باید کم باشد. روند بهبودی می‌تواند باعث ایجاد برخی از ناراحتی‌های خفیف شود.

آیا پلاسما جت، عوارض جانبی دارد؟

عوارض جانبی فوری هستند و ممکن است تورم و قرمز شدن ناحیه تحت درمان به مدت ۲ الی ۳روز باشد. روند بهبودی شامل پوسته پوسته شدن (که باید به طور طبیعی از بین برود) در طی حدود یک هفته می‌باشد.

درمان‌ها گاهی اوقات منجر به قرمزی طولانی مدت و تورم می‌شوند. این امر بیشتر در صورت درمان پلک یا نواحی نزدیک به چشم بیشتر می‌شود. بهبودی کامل بعضی از افراد ممکن است ۷ تا ۱۰ روز طول بکشد.

آرایش را می‌توان به عنوان پوشش در صورت نیاز استفاده کرد، اما تا نباید ۲۴ ساعت بعد از درمان استفاده شود. نتایج فوری هستند و طی ۲-۴هفته آینده بهبود می‌یابند.

کدام مناطق را می توان با جت پلاسما درمان کرد؟

بیشتر نواحی پوست قابل درمان هستند و می‌توان از پلاسماجت برای خطوط ریز و چین و چروک صورت یا بدن مانند ناحیه فوقانی و پایین چشم، خطوط سیگاری، خطوط صورت، ناحیه شکم، ران‌ها، دکلته استفاده کرد.

این مطلب را هم بخوانید  روش های از بین بردن افتادگی پوست صورت

همچنین می‌تواند برای اصلاح جای زخم (از جمله زخم آکنه)، شلی پوست، رنگدانه بیش از حد، از بین بردن ضایعات پوستی، زگیل و غیره استفاده شود.

درمان جت پلاسما چه مدت طول می کشد؟

درمان نسبتاً کوتاه است، اما یک ساعت برای آماده سازی و درمان وقت نباز داریم.

موارد منع مصرف این روش درمانی چیست؟

  • صرع
  • بارداری
  • وجود جایگزین‌های مفصل فلزی در بدن
  • ضربان ساز
  • التهاب مداوم
  • ضایعات پوستی
  • سرطان
  • رگ‌های واریسی

در حالت کلی پلاسما جت یا پلکسر جنبه درمانی همراه جنبه زیبایی دارد.

برای استفاده از خدمات پلاسما جت یا دریافت مشاوره رایگان، با ما تماس بگیرید.

منابع:

drghadimi.com

www.cheshirelasers.co.uk

www.skinrenewal.co.za

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان